قیمت قالب وافل یکطرفه | طراحی قالب وافل یکطرفه

قیمت قالب وافل یکطرفه | طراحی قالب وافل یکطرفه

قیمت قالب وافل یکطرفه | طراحی قالب وافل یکطرفه

ویژگی های قالب سقف وافل یک طرفه

قیمت قالب وافل یکطرفه | طراحی قالب وافل یکطرفه

به قالب های یکطرفه مدولار و پازلی می گویند. این بدان معنی است که پیچ و مهره وجود دارد. این قالب ها دارای عرض ثابت 60 سانتی متر، ارتفاع ثابت 25 سانتی متر و طول متغیر می باشند. وجود مجموعه های 50 و15 و10 سانتی متری و کلاهک های 30 و15 سانتی متری باعث می شود طول این قالب ها با توجه به نیاز پروژه تغییر کند.

 

قیمت قالب وافل یکطرفه

برای اینکه بدانیم قیمت قالب وافل یک طرفه چگونه است ، ابتدا باید اطلاعات مربوط به سقف وافل را تکمیل کنیم. سقف وافل نوعی سیستم ساخت سقف است. یکی از بزرگترین مزیت ها حذف بتن اضافی و بی اثر است. سقف های وافل به دو نوع یک طرفه و دو طرفه تقسیم می شوند. برای ایجاد و تولید این سقف ها ما به قالب های وافل نیاز داریم که بتوان آن ها را جدا کرد و دوباره استفاده کرد.

 

مصرف قالب وافل یک طرفه در سقف ساختمان

در کاربردهای سقف وافل می توان گفت که تقریباً 70 درصد سقف باید با قالب وافل پوشانده شود، مثلاً در سقف 100 متر مربع باید از 70 مترمربع قالب های وافل یک طرفه استفاده شود. 30 درصد باقیمانده سقف از ناخالصی هایی مانند تیر، ستون، آسانسور، پله و … تشکیل شده است.

 

تفاوت قالب وافل یک طرفه و دو طرفه

قالب های وافل دو طرفه و قالب های وافل یک طرفه ویژگی های متفاوتی دارند. به طوری که قالب وافل دو طرفه مربع و قالب وافل یک طرفه مستطیلی است. قیمت این دو قالب وافل نیز متفاوت است. زیرا قالب های دو طرفه به تعداد و قالب های یک طرفه به ازای هر متر مربع فروخته می شود.

 

قیمت قالب وافل یک طرفه

قیمت یکی از فاکتورهای مهم در خرید و اجاره قالب وافل یکطرفه است. هزینه مواد اولیه اغلب بسیار متغیر است و بنابراین قیمت این قالب ها بر این اساس در نوسان است. این شرکت با حذف واسطه ها  تمام تلاش خود را می کند تا محصولاتی با قیمت مناسب و مقرون به صرفه ارائه دهد.

 

مصرف قالب های وافل یکطرفه در یک سقف چقدر است؟

تقریباً 70 درصد سطح سقف با قالب وافل پوشانده شده است مثلاً اگر سقف 1000 متر مربعی داشته باشیم 700 متر مربع از قالب وافل یک طرف نیازمی شود.

30 درصد سقف را ناخالصی های آن سقف تشکیل می دهد. این شامل تیرها و ستون ها می شود. پله ها و آسانسورها و … که وافل های یک طرفه این قسمت ها را نمی پوشانند.

1- وسط به عرض 50 سانتی متر قالب قرار دهید.

2- فیلر با عرض 10 سانتی متر.

3- در پوش به عرض 15 سانتی متر قرار داده شود.

 

اگر پروژه تیرچه بلوک در حال اجرا است آیا می توانم از قالب وافل در حین اجرای پروژه استفاده کنیم؟

بله، می توانید از قالب های وافل یک طرفه استفاده کنید. اما نمی توانید از قالب های وافل دو طرفه استفاده کنید.

یکی از مهمترین مزایای قالب های وافل یک طرفه نسبت به قالب های وافل دو طرفه، امکان استفاده از آن ها در اجرای پروژه های تیرچه بلوک است. کارفرمایان می توانند از وافل های یک طرفه به جای بلوک برای سبک تر کردن سازه استفاده کنند. اما قالب های وافل دوطرفه این امکان را ندارند در حین کارتیرچه بلوک نمی توان از آن استفاده کرد.

قیمت اجرا و روش فروش وافل یک طرفه

شرایط ساخت و ساز در پروژه های مختلف مانند شهری که پروژه در آن اجرا می شود ابعاد قالب ها ،  تعداد و ارتفاع طبقات و غیره، تعیین قیمت های ثابت برای پروژه های ساختمانی را با کمک قالب های وافل دشوار می کند. تعداد قالب های استفاده شده در سقف در دو حالت اجاره یا خرید در اختیار مشتری قرار می گیرد.

 

فروش قالب وافل یکطرفه

محاسبه متراژ قالب های وافل یک طرفه بر حسب متر مربع انجام میشود. بنابراین قیمت ها برخلاف قالبهای دو طرفه به صورت عددی محاسبه نمی شود. متر مربع خالص قالب یک طرفه طبق نقشه تعیین می شود و سپس قیمت مشخص می شود.

 

طراحی قالب وافل یک طرفه

طرح وافل یک طرفه کاملاً شبیه تیرچه بلوک و سقف یونولیت است. که به جای بلوک یا یونولیت از قالب وافل یک طرفه مطابق جدول و نقشه های طراحی قابل استفاده است.

 

طراحی سقف وافل

به طور کلی می توان گفت طراحی سقف وافل مستلزم رعایت یک سری اصول و قوانین است که در ادامه به آنها می پردازیم:.

کنترل و اندازه گیری فاصله مرکز به مرکز تیرها طبق آیین نامه اجرایی

خیز سقف را با توجه به ضخامت سقف کنترل کنید

کنترل برش سقف یک طرفه و دو طرفه

طراحی و کنترل تیرهای میانی

کنترل جزئیات سقف برای دستیابی به مدل مورد انتظار

 

سقف وافل یک طرفه

سقف وافل یک طرفه یکی از بخش های سیستم سقف وافل و ابزاری برای ساخت سقف بتنی است که به طور موقت بر روی قاب قرار می گیرد و پس از بتن ریزی از زیر سقف ساختمان خارج می شود.

مکانیزم انتقال بار در سقف های وافل یک طرفه همانند سیستم تیرچه بلوک است، به جز اینکه به جای استفاده از بلوک های ناکارآمد، دائمی و گاهی سنگین، قالب های پلیمری سبک وزن و قابل جابجایی در زیر سقف قرار می گیرند و پس از خشک شدن بتن و برداشتن قالبها ، زیر سقف شکل شبکه ای به خود می گیرد.

در سیستم سقف وافل یک طرفه تیرچه ها به گونه ای هستند که بار در یک جهت به سقف منتقل می شود که کاملاً شبیه سقف تیرچه بلوکی است.

سیستم وافل یک طرفه مشابه سیستم سقف تیرچه و فوم است، تنها تفاوت این است که به جای یونیت یا بلوک از قالب وافل پلاستیکی استفاده می شود. علاوه بر این، به جای استفاده از تیرچه های بتنی پیش ساخته، تیرها و تیرچه ها در محل ریخته می شوند.

یکی از مهمترین مزیت های وافل یک طرفه نسبت به وافل دو طرفه مصرف کمتر بتن و میلگرد و در نتیجه کاهش هزینه های ساخت است.

سقف وافل چیست؟

این مدل سقف وافل شبیه دال های یک طرفه است که در دو جهت مخالف توسط تیرها برای انتقال بار پشتیبانی می شوند. سیستم تیرچه سقف وافل به گونه ای است که انتقال بار مشابه سقف تیرچه بلوک در یک جهت است.

در این نوع سقف، قالب ها مستطیل شکل هستند تا عملکرد تیرچه های سقف را داشته باشند. استفاده از قالب وافل یک طرفه نیز ارزانتر از تیرچه و یونولیت است. دلیل این افت قیمت این است که قالب وافل یکبار خریداری شده و در تمام سقف ها استفاده می شود.

معمولاً حدود ۷۰ درصد از سطح سقف به قالب وافل یک طرفه نیاز دارد. ۳۰ درصد باقیمانده سقف شامل بازشوها، تیرها، ستون ها، چاه آسانسور و غیره است که نیازی به قالب بندی ندارند. از طرفی قالب های وافل یک طرفه را می توان مونتاژ کرد تا به راحتی بتوان از آنها در پروژه های دیگر استفاده کرد.

علاوه بر این، در این مدل سقف وافل، تیرها در یک جهت قرار می گیرند. و بنابراین مصرف آرماتور کاهش می یابد. قالب وافل یک طرفه از چند قسمت تشکیل شده است: قالب ۱۰ سانتی متری (فیلر)، قالب ۱۵ سانتی متری و ۳۰ سانتی متری (درپوش) و قالب های میانی ۵۰ سانتی متری.

هنگام مونتاژ قالب وافل قسمت های مختلف در کنار هم قرار گرفته و با پیچ به هم متصل شده و قالب مستطیلی ایجاد می شود. اما ابتدا باید توجه داشته باشید که آیا می خواهید از این مدل سقف استفاده کنید یا می خواهید دهانه های بلندتر و سقف وافل دو طرفه داشته باشید.

۳۰ درصد سقف شامل تیرها و ستون ها، پله ها و آسانسورها و … می شود که قالب یک طرفه این مناطق را پوشش نمی دهد.

 

 

سخن نهایی

قیمت قالب وافل یک طرفه یکی از سیستم های سقف وافل و ابزاری برای ساخت سقف های بتنی است که به طور موقت در بین تیرچه ها قرار می گیرد و پس از ریختن بتن از سقف ساختمان خارج می شود.

مکانیسم انتقال بار در سقف وافل یک طرفه مانند سیستم تیرچه بلوک است. با این تفاوت که به جای بلوک های ناکارآمد، ماندگار و گاهی سنگین از آنها استفاده می شود. یک قالب پلیمری سبک و قابل جدا شدن در زیر سقف قرار خواهد گرفت.

روش اجرای وافل یک طرفه مشابه روش سقف تیرچه است. تنها تفاوت این است که از قالب های پلاستیکی وافل به جای یونیلیت یا بلوک استفاده می شود. تیرها در محل اجرا می شوند.

قیمت قالب وافل یکطرفه | طراحی قالب وافل یکطرفه

پست مرتبط

Enter your keyword