اجاره قالب وافل | اجاره قالب وافل در تهران | قیمت قالب وافل

اجاره قالب وافل | اجاره قالب وافل در تهران | قیمت قالب وافل

اجاره قالب وافل | اجاره قالب وافل در تهران | قیمت قالب وافل

قالب های وافل چیست؟

اجاره قالب وافل | اجاره قالب وافل در تهران | قیمت قالب وافل

مهمترین قسمت در اجرای سقف وافل ، قالب های وافل می باشد. سقف وافل به سقف بتنی غیر دائمی معروف است، به این معنی که قالب ها وافل غیر دائمی هستند. این وافل ها قطعات پلاستیکی مکعبی شکل هستند که در اندازه ها و ابعاد مختلف تولید می شوند. قالب ها از پلی پروپیلن درست میشوند و مواد آن قابل بازیافت هستند. این موارد قیمت سقف های وافل را به میزان قابل توجهی کاهش میدهد.

اجاره قالب وافل 

اجاره قالب وافل به عنوان بهترین راه برای کاهش هزینه های ساخت و ساز شناخته شده است. برخی از کارفرمایان پس از تکمیل پروژه شخصی شان دیگر نیازی به قالب وافل ندارند. به طور کلی اجاره قالب وافل علاوه بر کاهش هزینه ها، نگرانی کارفرمایان و پیمانکاران را برای فروش قالب وافل بعد از اتمام پروژه را برطرف می کند.

ویژگی های قالب وافل 

  • دال های بتنی وافل می توانند دهانه های بلندتری نسبت به دال های مسطح سنتی داشته باشند.
  • کاهش حجم بتن
  • کاهش وزن و ضخامت سقف
  • با توجه به مشخصات ظاهری سقف وافل، می‌توان برای سقف‌ بعضی جاها مانند پارکینگ و مراکز تجاری بتن اکسپوزبا کیفیت خوب به دست آورد.
  • وزن سبک و سهولت نصب و مقاومت در برابر ضربه.
  • قابلیت استفاده مجدد
  • امکان جدا کردن  دقیق قالب ها پس از خشک شدن بتن زیر سقف ها
  • سبک بودن قالب ها و امکان جابه جایی آسان

 

هدف از نصب و استفاده از قالب وافل چیست؟

سقف های وافل زیر مجموعه ای از سقف های مجوف هستند. تفاوت اصلی این دو در این است که تیرهای سقف خرپایی برای ایجاد یک الگوی تکراری روی سقف متقاطع می شوند. سقف های وافل گزینه عالی برای فضاهای بزرگ میباشند.

یکی از مهم ترین ویژگی های استفاده از قالب وافل برای سقف ها امکان  استفاده مجدد از آنها می باشد. قبل از استفاده از این نوع قالب ها در طراحی و اجرای سقف سازه ها از قالب های سقفی دیگرمانند قالب های یوبوت، بابل دک و کوبیاکس استفاده می شد که پس از استفاده در سقف ها و ریختن بتن روی آن ها دیگر قابل استفاده نبود و در بتن دفن میشوند. اما مزیت مهم قالب سقف وافل در استفاده مجدد از آن است، به طوری که پس از بتن ریزی و سخت شدن بتن، قالب ها جدا شده و در جای دیگری مورد استفاده مجدد قرار می گیرند.

 

مزایای استفاده از قالب وافل

استفاده از قالب های  سقف وافل محدودیتی برای محل اجرا ندارد و از این قالب ها می توان برای دال، کف و انواع بازشو در سازه ها و پروژه های ساختمانی استفاده کرد. این قالب های وافل پتانسیل تحمل بار زیادی را دارند. این قالب ها با توجه به ظاهر زیبایی که به ساختمان می بخشند در مکان هایی مانند فرودگاه، بیمارستان، پارکینگ و … کاربرد فراوانی دارند.

با توجه به شکل هندسی و نوع طراحی خاص قالبهای وافل، سقف‌هایی که از قالب های وافل استفاده می‌کنند، مقاومت بسیار بالایی در برابر حوادثی مانند زلزله یا ضربه‌های شدید دارند. سبک بودن دال وافل باعث کاهش مصرف بتن نیز شده است که همانطور که قبلاً گفتیم به میزان قابل توجهی به پایین آمدن قیمت اجرای سقف منجر می شود. صرف زمان کمتر در کار، ایجاد محیط کار ایمن تر برای کارگران، استفاده از حجم کمتر بتن و آرماتور از مزایای قابل توجه این روش است.

با تمام این اوصاف باید توجه داشت که این نوع پوشش مشبک را نمی توان به راحتی بر روی سطوح شیبدار استفاده کرد که محدودیت هایی دارد.

 

 

محاسبه سقف ساختمان به صورت خالص

شاید برای شما سوال پیش بیاید که دلیل تفاوت این دو روش محاسبه چیست؟ همانطور که می دانید سقف از تیرها و ستون ها تشکیل شده است. قالب های وافل در اطراف نواحی ستون ها قرار نمی گیرد زیرا به این ترتیب می توان برش پانچ سقف را تقویت کرد. به طور کلی حداکثر 75 تا 70 درصد سطح سقف به قالب وافل نیاز دارد. اگر سیستم مورد استفاده فلزی باشد این مقدار حتی به 75-80 درصد هم می رسد.

میزان قالب مورد استفاده در سیستم های فلزی به دلیل استفاده از تیرهای نازک تر و ابعاد کوچکتر ستون ها افزایش می یابد. همانطور که می دانیم استفاده از سیستم وافل روز به روز در حال گسترش است و اجاره آن می تواند هزینه سرمایه گذاری اضافی را کاهش دهد. به طوری که اجاره قالب وافل علاوه بر صرفه اقتصادی و عدم نیاز به سرمایه اولیه، پیمانکار را نگران فروش آن پس از پایان پروژه نخواهد کرد.

اجاره قالب وافل به عنوان بهترین راه برای کاهش هزینه های ساخت شناخته می شود. برخی از کارفرمایان پس از تکمیل پروژه شخصی خودشان  دیگر نیازی به قالب وافل نداشتند و بنابراین هزینه اضافی پرداخت کردند. به طور کلی اجاره قالب وافل علاوه بر کاهش هزینه ها، نگرانی کارفرمایان و پیمانکاران را برای فروش قالب وافل برطرف می کند.

سیستم محاسبه تعداد قالب های وافل

محاسبه تعداد قالب وافل با توجه به فلزی یا بتنی بودن سازه، مربع، مستطیل  ، حدود 60 تا 80 درصد در متر مربع خواهد بود. در نتیجه درصد وافل های مصرفی در هر پروژه با توجه به تفاوت ها و نیازهای موجود متفاوت خواهد بود.

به منظور جلوگیری از ابهام، متر مربع سقف در محاسبه اجاره قالب وافل به صورت خالص یا ناخالص محاسبه می شود.

 

 

دلایل محاسبه تعداد روز و تعداد قالب وافل

نیازی به اجاره قالب بر اساس متر مربع سقف نخواهد بود زیرا زمانی که نقشه ساختمان را بررسی می کنید و از مساحتی که شامل پله ها، آسانسورها، نورگیرها و کانال ها می شود کم می کنید، به عنوان خالص مصرف وافل محاسبه می شود. به عنوان مثال ارسال 140 متر قالب برای سقف 200 متری ممکن است باعث سردرگمی برخی کارفرمایان شود، دلیل این تفاوت در محاسبه متراژ خالص است، بنابراین 60 متر از پشت بام شامل فضاهای ناخالص می شود که از کل مساحت سقف کم می شود. در واقع، متراژ وافل خالص همیشه کمتر از سطح سقف خواهد بود.

 

اجاره قالب وافل بروز

گاهی ممکن است در حین اجرای پروژه با پیش بینی زمانی نادرستی که مورد انتظار کارفرما بوده مواجه شویم. کارفرما بر اساس زمان تخمینی وافل را اجاره می کند در حالی که پروژه ممکن است دیرتر یا زود تر تکمیل شود. برای جلوگیری از این نوع شرایط، می توانید از محاسبه تعداد روز استفاده کنید تا زمانی که پروژه دیرتر یا زودتر از موعد مقرر به پایان می رسد، کارفرما مجبور به پرداخت هزینه اضافی نباشد.

زمانی که پروژه زودتر از حد انتظار به پایان برسد، می توان پروژه دیگری را شروع کرد. زیرا اجاره وافل تنها برای یک پروژه نیست و در پروژه های دیگر نیز قابل استفاده است. یکی از عوامل موثر در اجاره قالب وافل، اندازه پروژه، تعداد طبقات و مدت زمان تخمینی اجاره وافل است. پس از طراحی نقشه های سازه، مشتری اطلاعاتی در مورد اندازه وافل مورد نیاز پروژه خود دریافت می کند.

 

اجاره قالب وافل یک طرفه

برای اجاره قالب وافل یک طرفه به دلیل تفاوت در ابعاد قالب وافل باید پلان چیدمان قالب را در دست داشته باشید. قالب های وافل یک طرفه دارای 3 قسمت با طول های مختلف، عرض قسمت مرکزی 50 سانتی متر، فیلینگ 10 سانتی متر و قسمت نهایی 15 سانتی متر می باشد.

 

سخن نهایی

در پروژه های ساختمانی با بیش از 4 سقف یا مدت اجرای طولانی (بیش از 5 ماه)، خرید قالب وافل مقرون به صرفه تر از اجاره آن خواهد بود. در غیر این صورت اجاره قالب وافل به صرفه تر است.

اجاره قالب وافل | اجاره قالب وافل در تهران | قیمت قالب وافل

 

پست مرتبط

Enter your keyword