اجرای سقف وافل در اسکلت بتنی

اجرای سقف وافل در اسکلت بتنی

اجرای سقف وافل در اسکلت بتنی

اسکلت بتنی وافل

اسکلت بتنی وافل از نمونه‌ های مدرن و اقتصادی سقف است که بر روی انواع اسکلت بتنی و فولادی قابل اجراست. استقبال بالای سازندگان و کاربران سازه‌ های مسقف از این شیوه، دلایل گوناگونی دارد که به ‌لحاظ مهندسی، کاربردی و اقتصادی قابل بررسی است. اما آنچه بیش از هر مورد دیگری توجه و علاقه عمومی را به این نوع سازه جلب نموده، ترکیبی از نمای زیبا و استحکام بالاست. مزایایی که وافل پیاده شده بر روی سقف بتنی را به یکی از محبوب‌ ترین نمونه‌ های سقف برای سازه‌ هایی با دهانه بزرگ تبدیل کرده ‌است.

پروژه‌ های اجرا شده از اسکلت و سقف وافل توسط برند مهندسی مهانیت، به خوبی بیانگر تسلط این مجموعه و توان علمی و اجرایی آن در ارائه چنین سقف‌ هایی است. نمونه‌ هایی که در سراسر کشور با موفقیت به اجرا درآمده و رضایت دارندگان طرح و کاربران را به‌دنبال داشته است.

در این مطلب می‌خوانیم:

  • از اسکلت بتنی برای سقف وافل بیشتر بدانیم!
  • آشنایی با مزایای کاربردی و موارد استفاده از این نوع سقف
  • مهانیت و اجرای پروژه‌ های سقف ‌های بتنی وافل!

مستحکم بودن اسکلت بتنی وافل

اجرای سازه ‌های متنوع مهندسی و نقش موثر و پررنگ این سازه ‌ها در زندگی عموم مردم طی سال ‌های اخیر به بخشی جدا نشدنی از علم مهندسی ساختمان تبدیل شده است. نیاز روز افزون به اسکلت بنا های مسقف با دهانه بزرگ مانند سازه‌ های کارگاهی، ترمینال‌ های مسافربری زمینی و هوایی و نیز سالن ‌های نمایشگاهی و هنری نظیر سالن سینما و نمایش که با افزایش ساخت و ساز ها رونق رفته، بهترین گواه این مدعاست.

از سوی دیگر با مدرن شدن شیوه‌ های شهرسازی و عمران در بخش سازه ‌های مسکونی، تجاری، اداری و کارگاهی، دوران بناهایی با بتن ‌ریزی ‌های سنگین و کاربرد مصالح فراوان و بدون در نظر گرفتن صرفه اقتصادی نیز به‌سر آمده است.

امروزه بررسی زیبایی و استحکام سازه‌ های مهندسی در کنار ویژگی ‌هایی نظیر ظرافت در ساخت و محاسبه سود و زیان اقتصادی هر پروژه در مجموع به تایید یا رد آن از طرف مهندسین ناظر منجر می‌شود.

در این میان ورود علوم مهندسی نوین سازه به مباحث ساختمان ‌سازی به ویژه در بحث اسکلت ‌های مستحکم و کاربردی و در عین حال زیبا و تاحد امکان سبک، بسیار موفقیت‌آمیز بوده است.

کاهش بار مرده وارده بر سقف از طریق کاربرد وافل متکی بر اسکلت بتنی از اصلی ‌ترین مزایای کاربردی این نوع سقف مدرن به‌شمار می‌آید.

ایمنی حین کار با کاربرد اسکلت بتنی وافل و نیز مزایایی نظیر کاهش آسیب‌ های فیزیکی در حوادث کار و بلایای طبیعی از قبیل زلزله و طوفان در هنگام ریزش احتمالی سقف ‌های وافل نیز، از دیگر نکات مثبتی است که بر تعداد طرفداران این شیوه اجرای سقف‌های سبک افزوده است.

اسکلت بتنی وافل در یک کلام نمونه‌ای عملی و گویا از این عملکرد است.

اسکلت بتنی وافل

 

کاهش ستون های اسکلت بتنی وافل

بناهایی با دهانه بزرگ در بسیاری موارد بر اساس نیاز به فضا های بزرگ و فراخ ساخته می‌شوند. مثال عملی چنین فضا هایی سالن های سینما و نمایش و ترمینال ‌هایی با نیاز به ورودی بزرگ است. آن هم به‌نحوی که ستون ‌های بنا مانع از تردد آزادانه نشده و فضا را محدود نکنند. سالن ‌های ورزشی، مکان‌ های مناسب برای برگزاری سخنرانی‌ و سالن‌ های همایش و نمایشگاه‌های اتومبیل و بسیاری دیگر از موارد مشابه، همه نمونه ‌هایی از نیاز به فضا های وسیع بدون وجود ستون‌ های مزاحم هستند.

در چنین شرایطی گزینه‌ اسکلت بتنی وافل بهترین مورد پیشنهادی است. روشی برای استفاده حداقلی از ستون‌ها و ایجاد فضای وسیع و یکپارچه که اجرایی موفق در این زمینه را امکان‌ پذیر می‌کند.

این مورد و اجرای سبک ‌تر سازه با ستون ‌های کمتر علاوه بر زیبایی سازه، بر سرعت عمل مجریان و سازندگان نیز افزوده و هزینه ‌های جاری و حاشیه ‌ای طرح را تاحد امکان کاهش می‌دهد.

مهندسین مهانیت نیز در اجرای اسکلت بتنی وافل این اهداف را با رویکرد صرفه اقتصادی پروژه برای کاربران و مشتریان گرامی دنبال می‌کنند.

پیوند مستحکم سقف‌ وافل و اسکلت بتنی

برای علاقه مندان به مباحث مهندسی سقف در سازه و کاربران و مجریان این نوع سقف، امتیاز بزرگ وافل‌ ها در قابلیت اجرا بر روی هر دو نوع اسکلت بتنی و فولادی بسیار جالب و کارآمد است. این ویژگی از یکسو دست سازندگان را در انتخاب مصالح و شیوه‌ های اجرا باز می‌گذارد و از سوی دیگر به مشتریان این نوع سفارشات ساختمانی، آزادی عمل بیشتری در انتخاب نوع سقف و مصالح کاربردی در ساخت آن را می‌دهد.

از طرفی شیوه منحصر به‌ فرد و خاص اجرایی در سقف وافل مبنی بر کاهش حجم بتن مصرفی در این نوع سازه، همگام با صرفه اقتصادی بالا با عملکردی هوشمندانه، ضمن کاهش بار وزن تحمیلی بر سقف، مقاومت آن را بالاتر برده است.

وقتی از راحتی سقف ‌های وافل گفتگو به میان می‌آید، منظور مباحث حین ساخت، اجرای تاسیسات و راحتی استفاده از آن پس از اتمام پروژه است.

در مرحله ساخت اجرای اسکلت بتنی وافل به ‌دلیل وزن کمتر و سهولت نصب و مونتاژ در بخش ‌های مختلف از راحتی بی ‌نظیری نسبت به سایر شیوه‌ های اجرای سقف برخوردار است. از طرفی قابلیت بازیافت قالب ‌های مصرفی در عملیات ساخت سقف‌ های وافل و مصرفی در ساختمان نیز در هر دو بخش سهولت و صرفه اقتصادی مطرح بوده و رضایت کاربران و سازندگان را تامین می‌کند.

در بحث نصب تاسیسات برق، لوله‌کشی و سایر تجهیزات ساختمانی نیز با توجه به ساختار توخالی وافل در مقایسه با انواع دیگر و سقف‌ های بتنی صرف، بسیار آسان‌ تر اجرا می‌شود.

در برند مهندسی مهانیت محاسبه کلیه این موارد زیر نظر مهندسین زبده و با تجربه حاضر در مجموعه صورت گرفته و به نتایج مثبت و پرباری منجر می‌شود.

اسکلت بتنی

 

کلام آخر

از ویژگی ‌های مهم و همیشگی ساخت و ساز های مهندسی می‌توان به تنوع و کارآمدی آنها در به‌کارگیری شیوه‌ های مدرن و به‌روز اجرا اشاره کرد. ساخت و اجرای اسکلت بتنی وافل و سقف ‌های ساخته شده بر مبنای این روش نوین در سال ‌های اخیر مثال خوبی از این شیوه عمل است.

از سبکی و سهولت اجرا تا زیبایی و صرفه اقتصادی در کنار ایمنی و مزایای بی‌شمار دیگر برای این سقف‌ های مدرن متصور است.

اما در کنار این همه، اجرای صحیح و حرفه‌ ای آنها نیز، مزیتی است که تنها از برند های معتبر و کارآزموده می‌توان انتظار داشت.

برند مهندسی مهانیت، طراح و مجری شناخته شده پروژه ‌های عظیم در سراسر کشور در این زمینه کارنامه روشنی دارد. اجرای نمونه ‌های موفق بسیار در این زمینه، این مجموعه را به‌عنوان یکی از پیشتازان مهندسی نوین سازه و اجرای اسکلت بتنی وافل و سقف ‌هایی به این سبک معرفی نموده است.

امروزه در این راستا و با اجرای موفق طرح ‌های بسیار در زمینه سقف‌ های وافل، عملکرد بهینه این مجموعه زبان زد است.

اجرای اسکلت بتنی وافل و سقف ‌های زیبا و مدرن از این دست را به مهندسین مجرب و کار آزموده مهانیت بسپارید و آسوده و مطمئن گام بردارید!

پست مرتبط

Enter your keyword