اجرا و خرید قالب وافل | لیست قیمت قالب وافل

اجرا و خرید قالب وافل | لیست قیمت قالب وافل

اجرا و خرید قالب وافل | لیست قیمت قالب وافل

قالب وافل چیست و در سقف وافل چه کاربردی دارد؟

اجرا و خرید قالب وافل | لیست قیمت قالب وافل

وقتی صحبت از سقف وافل می شود، مهم ترین نکته این است که قالب وافل را با توجه به اندازه ها و ابعاد مختلف انتخاب کنید. قالب های وافل از پلاستیک و پایه پلی پروپیلن (pp) ساخته شده و شباهت زیادی به ظروف قابلمه ای دارد. دلیل استفاده از قالب وافل و سپس سقف وافل حذف بتن از قسمت کششی دال سقف است که در زیر تار خنثی مقطع قرار می گیرد. همانطور که می دانید بتن مقاومت بسیار کمی در برابر تنش کششی دارد و به همین دلیل وجود یا عدم وجود بتن در ناحیه کششی مقطع سقف تاثیری در خمش و مقاومت نهایی سقف ندارد.

 

هنگامی که از سقف وافل استفاده می شود، بتن ناکارآمد این ناحیه حذف می شود و علاوه بر سبک شدن سقف و در نتیجه کل سازه، منجر به بهبود عملکرد لرزه ای سقف وافل می شود. جدای از بحث فنی، حذف این ناحیه کششی از دال بتنی هزینه خرید بتن را تا 30 درصد کاهش می دهد.

اجرا و خرید قالب وافل

قالب های وافل در صورت مناسب بودن کیفیت مواد مصرفی برای تولید ، برای بتن ریزی حداقل 30 سقف وافل (30 بار) قابل استفاده است. مواد عرضه شده به مشتریان قالب های وافل باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

 

انواع قالب وافل چیست؟ 

در سقف وافل، قالب وافل بسیار مهم است و باید در اندازه های مناسب استفاده شود. در زیر به انواع قالب های وافل می پردازیم:

 

وافل یک طرفه

یک قالب وافل یک طرفه برای ساخت دالی استفاده می شود که می تواند بار مرده و زنده را در یک جهت منتقل کند. این نوع سقف بسیار شبیه سقف تیرچه بلوک  است اما تفاوت بسیار مهم استفاده از قالب وافل نسبت به سقف تیرچه بلوک این است که تیرچه آماده نبوده و با استفاده از قالب وافل شکل می گیرد.

 

قالب وافل یک طرفه دارای قطعات U شکلی است که در نزدیکی قسمت های انتهایی قرار داده شده تا با استفاده از بست به هم متصل شوند و در نهایت قالب مستطیل و یکپارچه است.

 

قیمت قالب وافل یک طرفه

هزینه سقف وافل یک طرفه به ازای هر متر مربع محاسبه می شود و بستگی به کیفیت قالب وافل، ابعاد وافل و … دارد. موارد دیگری نیز در محاسبه قیمت موثر است.

 

قالب وافل دو طرفه

قالب وافل دو طرفه برای سقف یا شبکه وافل دو طرفه استفاده می شود. و می تواند بار را دردو جهت انتقال دهد یا به عبارت دیگر این نوع قالب وافل بار زنده و مرده را به تمام تیرهای اطراف منتقل می کند. قالب وافل دو طرفه دارای بست هایی برای اتصال به سایر قالب ها هستند. این قالب ها پس از اینکه بتن به مقاومت مورد نیازبرسد باز می شوند و و می تواند در جاهای دیگر استفاده شود. این قالب دو طرفه از پلی پروپیلن ساخته شده و وزن بسیار کمی دارد و حمل این قالب ها به دلیل وزن کم بسیار آسان است.

 

قالب وافل با قفل

قالب وافل قفل دار همانطور که از نامش پیداست جدیدترین و پیشرفته ترین نوع قالب وافل است که دارای قفل برای اتصال است. این وافل ها در انواع یک طرفه و دو طرفه موجود هستند. این قالب های وافل را می توان در کنار هم قرار داد و به یکدیگر متصل کرد.

 

فروش قالب وافل در سایزها و ابعاد مختلف

قالب وافل ، این مجموعه یکی از تامین کنندگان قالب وافل در کشورمان است که انواع قالب وافل را در سایزهای مختلف عرضه می کند. این مجموعه معتبر انواع قالب وافل را با بالاترین کیفیت ارائه می دهد و اگر قصد خرید قالب وافل را با قیمت ارزان دارید قطعا این مجموعه  بهترین انتخاب خواهد بود پس با اطمینان کامل از این مجموعه خرید کنید.

 

قالب های وافل در ارتفاع های مختلف ساخته می شوند تا بتوان از آنها برای دهانه های مختلف استفاده کرد. یکی از مهمترین موارد در مورد قالب های وافل مقاومت آنها است. بسیاری از قالب های وافل در بازار مقاومت بالایی ندارند و پس از استفاده در معرض تغییر شکل، شستشو و غیره قرار می گیرند. اما محصولات وافل مهانیت از بهترین کیفیت و مقاومت برای تحمل فشار بار محسوب می شوند. ساختارقالب باید از استحکام کامل برخوردار باشد و این قالب ها باید از همه لحاظ و از استحکام مناسب آزمایش شوند.

خرید قالب وافل

قالب وافل یکی از ابزارهای مهم در ساخت و سازها است و می توان از آن در بسیاری از موارد استفاده کرد. در حال حاضر از این قالب ها برای اجرای سقف وافل استفاده می شود. این قالب ها در انواع مختلف در شکل ها، اندازه ها و کیفیت های مختلف به فروش می رسند و از این رو خرید از مراکز مورد اعتماد بسیار حائز اهمیت است و باید دقت لازم را به عمل آورد.

 

قیمت قالب وافل

سقف وافل یکی از مواردی است که اجرای آن بسیار آسان است. به طوری که نیازی به استفاده از مصالح ساختمانی گران قیمت نیست . علاوه بر این یکی از بهترین ویژگی هایی که در این نوع سقف ها به چشم می خورد این است که ، وزن مرده سقف توانسته به حداقل برسد. بنابراین می تواند مقاومت بالایی از خود نشان دهد و به یکی از پرکاربردترین سقف ها در صنعت ساختمان تبدیل شود.

تمامی ویژگی های ذکر شده در بالا برای پیگیری یک هدف واحد تحت عنوان «لیست قیمت سقف وافل» گرد هم آمده و از این طریق میتوان به آن دست یافت. بنابراین می‌توان استفاده از سقف‌های مشبک و قالب‌های وافل را کاملاً سودآور دانست و استفاده از  آن‌ها را برای ساخت ساختمان در اولویت قرار داد.

نمی توان رقم خاصی را برای قیمت سقف وافل در نظر گرفت. زیرا هر پروژه از نظر عناصر و پارامترها متفاوت است. بنابراین نحوه اجرای آن نیز با یکدیگر متفاوت است. همه این تفاوت ها باعث تفاوت در قیمت سقف وافل می شود. بنابراین برای هر پروژه باید برآوردهای جداگانه ای در نظر گرفت و بر اساس این برآوردها و بررسی ها، سقف وافل اجرا شود.

 

ویژگی های قالب وافل

به جرات می توان گفت یکی از اصلی ترین ویژگی هایی که می توان به قالب های وافل نسبت داد استحکام و دوام طولانی مدت آن هاست. لازم به ذکر است شرکت تولید کننده  قالب وافل و مواد اولیه برای تولید قالب در این مورد بسیار مهم و تعیین کننده هستند.

قالب های وافل ها بسیار مقاوم هستند.و از موادی درست میشوند که مقاومت آنها را در برابر ضربه افزایش می دهد. به همین دلیل، کارگران و افرادی که در ساخت و ساز ساختمان‌ها فعالیت می‌کنند. می‌توانند با خیال راحت روی آن‌ها راه بروند و نگران شکستگی یا ترک خوردگی این اشکال توخالی نباشند.

 

در واقع همین ویژگی ها است که باعث می شود ساخت و ساز ساختمان سریعتر و روند بهتری داشته باشد و ایمنی عوامل دخیل در ساخت و ساز را با استانداردهای امروزی تضمین کند. با چنین مزایا و ویژگی هایی است که امروزه قالب های وافل به عنوان جایگزین بهتر و مناسب تری برای سقف های تیرچه بلوک به شمار می روند.

 

پیمانکاران ساختمان و مهندسین طراح سازه هنگام تصمیم گیری در مورد استفاده از قالب وافل در کف و سقف، باید نکات مهمی مانند وزن وافل، جنس، سطح ایمنی و استحکام وافل، نمای سطح در معرض دید  سقف وافل، ابعاد و نوع آن را در نظر بگیرند . به عملکرد آن و حتی مواردی مانند مدل های قفل شده توجه کافی داشته باشید. در واقع همین توجه دقیق و کارشناسانه به این ویژگی ها است که نقش مهمی در تحول قیمت وافل دارد.

 

 

سخن نهایی

استفاده از قالب وافل در سقف های وافل به دلیل عدم وجود تیرچه های پیش ساخته در بازار، زیرسازی نسبتاً سنگین تری نسبت به سقف تیرچه و یونولیت دارد. بنابراین در ساخت سقف وافل از جک های t شکل و داربست بیشتری استفاده می شود. این یکی از مهم ترین دلایل افزایش قیمت سقف وافل نسبت به سقف های تیرچه یونولیت می باشد.

 

از طرفی به دلیل اینکه دهانه های موجود (فاصله بین دو ستون) در سقف های وافل معمولاً بیش از 8 متر است، پلان های معماری تناسب بهتری دارند.

اجرا و خرید قالب وافل | لیست قیمت قالب وافل

پست مرتبط

Enter your keyword