ارزانترین قالب وافل | خرید قالب وافل | لیست قیمت قالب وافل

ارزانترین قالب وافل | خرید قالب وافل | لیست قیمت قالب وافل

ارزانترین قالب وافل | خرید قالب وافل | لیست قیمت قالب وافل

ویژگی های ارزانترین قالب وافل

ارزانترین قالب وافل | خرید قالب وافل | لیست قیمت قالب وافل

دال های آجدار دو طرفه می توانند دهانه های بلندتری نسبت به دال های مسطح سنتی داشته باشند.

کاهش حجم بتن

پتانسیل کاهش وزن و ضخامت سقف را دارند.

سقف بتنی نهایی با کیفیت خوب برای سقف های فرعی و طاق های در معرض دید قابل دستیابی است.

وزن سبک و سهولت نصب و مقاوم در برابر ضربه.

قابلیت استفاده مجدد

امکان حذف دقیق و ظریف قالب پس از خشک شدن بتن

جنس فایبرگلاس قالب ها که امکان جا به جایی و حمل و جایگذاری را آسان تر میکند

برای سقف های بتنی با کیفیت بیشتر، می توان قالب های وافل را تهیه کرد.

 

ارزانترین قالب وافل

قالب‌های وافل یک قالب قابل استفاده مجدد برای ساخت سقف های بتنی آجدار دو طرفه هستند که می‌توانند دهانه‌های بیشتری داشته باشند و بتن کمتری نسبت به دال‌های مسطح سنتی مصرف کنند. قالب وافل از پلی پروپیلن و با توجه به نیاز هر پروژه ساخته شده و می توان چندین بار از آن استفاده کرد. قالب وافل با توجه به مشخصاتی که در حین ساخت برای آن در نظر گرفته شده است، می تواند برای پروژه ای که در آن مورد استفاده قرار گرفته، سقفی با کیفیت مناسبی ارائه دهد.
ارزانترین قالب وافل احجام پلاستیکی قابلمه ای هستند که در اندازه ها و شکل های مختلف تولید می شوند. قالب وافل برای حذف بتن ناکارآمداز دال های بتنی استفاده می شوند. قالب های وافل را باید به عنوان یکی از ابزارهای مهم در ساخت سقف وافل در نظر گرفت که منافع اقتصادی قابل توجهی را برای سازندگان و پیمانکاران به همراه دارد. یکی از مهم ترین نکات استفاده از وافل ها دقت در انتخاب شکل و ابعاد آنهاست.

هدف از نصب و استفاده از قالب های سقفی وافل چیست؟

سقف های وافل زیر مجموعه ای از سقف های شبکه ای هستند. تفاوت اصلی این دو در این است که تیرهای سقف وافل برای ایجاد یک الگوی تکراری روی سقف متقاطع می شوند. سقف های مشبک گزینه ای عالی برای فضاهای بزرگی می باشند که به سبکی زیبا و جدید و تجمل بیشتری نیاز دارند.

یکی از مهم ترین ویژگی های استفاده از قالب ها برای سقف های مشبک استفاده مجدد از آنها می باشد. قبل از استفاده از این نوع قالب ها از قالب های دیگری برای سقف در طراحی و اجرای سقف سازه ها استفاده می شد که از آن جمله می توان به قالب های یوبوت، حبابی بابل دک و کوبیاکس اشاره کرد که پس از اتمام سقف ها قابل استفاده مجدد نبود. اما مزیت مهم قالب های سقف وافل این است که قابل استفاده مجدد هستند، بنابراین پس از بتن ریزی و عمل آوری بتن، قالب ها را جدا کرده و مجدداً در جای دیگری استفاده می کنند.

حداکثر بازشو برای قالب وافل چقدر است؟

دال های وافل برای دهانه های بیشتر از 40 فوت (12 متر) ترجیح داده می شوند زیرا بسیار قوی تر از دال های مسطح، دال های تخت با آویز، دال های دو طرفه، دال های یک طرفه و دال های تیرچه هستند.

قالب وافل یک طرفه

این سیستم برای سازه هایی با دهانه های بزرگ مناسب است. از آنجایی که مقاومت کششی بتن کم است، استفاده از بتن در مناطق کششی عملاً ناکارآمد است. به همین دلیل در ساخت و سازهای عمرانی که دهانه های کوتاه پیش بینی شده است از سقف های مشبک یک طرفه استفاده می شود.

قالب های به کار رفته در این روکش ها مستطیل شکل بوده و به عنوان دال های یک طرفه استفاده می شود. ما این قالب ها را عمدتاً به صورت قطعات پلاستیکی u شکل می بینیم که با قطعاتی که از کناره به هم متصل می شوند، یک قطعه مستطیل شکل را تشکیل می دهند. این نوع قالب وافل دارای ارتفاع 25 تا 30 سانتی متری با طول متغیر قالب می باشد. در این مدل سقف ها مصرف میلگرد کمتر است. زیرا تیرهای مورد استفاده در آنجا فقط در یک طرف قرار می گیرند که باعث صرفه جویی می شود.

 

قالب وافل دو طرفه

دال وافل یا دال با تیرهای دو طرفه یک دال بتنی مسلح با تیرچه های درجا(rib ( بتنی در دو جهت آن است. نام وافل از الگوی شبکه ای گرفته شده است که توسط تیرچه درجا های تقویت کننده ایجاد شده است. در واقع از قالب های سقف وافل دو طرفه عمدتاً در ساخت سقف های مشبک یا دو طرفه و انتقال بار در دو جهت استفاده می شود. می توان گفت بار زنده و مرده سقف به این ترتیب به تیر های اطراف هر چشمه منتقل می شود. این مدل سقف وافل دو طرفه را می توان در سازه هایی با دهانه های بلند استفاده کرد.

قالب های وافل در این سازه ها به صورت گلدانی است که به عنوان اسلب دو طرفه استفاده می شود. تیرهای به کار رفته در این سقف ها به صورت عمودی قرار می گیرند. بر این اساس اگرچه هزینه اقتصادی این سقف ها بیشتر از نوع یک طرفه آن است، اما استحکام فزاینده ای در آن مشاهده می شود.

مزایای استفاده از ارزانترین قالب وافل

مزایای کار با قالب یک طرفه از نظر نوع کاربری سازه شباهت زیادی به سیستم سقف تیرچه بلوک دارد. اما از نظر کیفیت نیز تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند که باعث برتری  روش استفاده از قالب ها میشود. در اینجا چند مورد از این تفاوت ها گفته شده است. مزایای روش جدید و معایب روش سنتی عبارتند از:

1- کاهش ریسک هنگام اجرا در روش جدید بر خلاف روشی که از بلوک استفاده می شود که به دلیل عدم مقاومت بلوک ها یا پلی استایرن خطرات احتمالی را افزایش می دهد.
2- قابل رویت بودن عیوب در حین اجرا که در روش تیرچه بلوک به دلیل عدم امکان لرزش بتن تیرچه ها به دلیل وجود بلوک و پلی استایرن ایرادهای اجرایی از دید پنهان می باشد.
3- در روش جدید از تیرچه های کارخانه ای جوشکاری شده استفاده نمیشود.
4- عدم پیوستگی و چسبندگی لازم بین بتن پاشنه تیرچه و بتن سقف به روش قدیمی که در این مدل جدید برطرف شده است.
5- وجود کیفیت بالا سقف اجرا شده در کارگاه هایی که از قالب وافل استفاده میکنند
6- در روش اجرای تیرچه بلوک به دلیل نداشتن دانه بندی مناسب بتن در طرح اختلاط بتن کاهش مقاومت بتن در تیرچه ها داشتیم که با این مدل مشکل حل شد.
7- وجود ضریب انبساط یکسان با قالب بر خلاف فونداسیون کف تیر با بتن.
8- نداشتن مشکل شکستن فوندوله (پاشنه تیرچه ها) که ناشی از چیدمان نامناسب تیرها و ثابت شدن آنها بود.
9- رفع مشکل عدم پوشش کافی و عدم پوشش بتنی در میلگردهای سر تیر

استفاده از ارزانترین قالب وافل محدودیتی برای ساخت ندارد و از این قالب ها می توان برای دال، کف و انواع بازشو در سازه ها و پروژه های ساختمانی استفاده کرد. این قالب های وافل پتانسیل تحمل بار زیادی را دارند. این قالب ها با توجه به ظاهر زیبایی که به ساختمان می بخشند در مکان هایی مانند فرودگاه، بیمارستان، پارکینگ و … کاربرد فراوانی دارند.
سقف‌هایی که از صفحات وافل استفاده می‌کنند، مقاومت بسیار بالایی در برابر حوادثی مانند زلزله یا ضربه‌های شدید دارند.

سبک بودن دال وافل باعث کاهش مصرف بتن نیز می شود که همانطور که قبلاً گفتیم به میزان قابل توجهی به قیمت پایین آن می انجامد. صرف زمان کمتر برای کار، ایجاد محیط کار ایمن تر برای کارگران، استفاده از حجم کمتر بتن و فولاد و عدم شستشوی بتن از قالب ها از دیگر مزایای قابل توجه این روش است.
با تمام این اوصاف باید توجه داشت که این نوع پوشش مشبک را نمی توان به راحتی بر روی سطوح شیبدار استفاده کرد که محدودیت هایی دارد. نکته دیگر این است که برای طراز کردن این قالب های سقف وافل با بتن باید کمی زمان بیشتری صرف کنید.

کاربردهای ارزانترین قالب وافل

همانطور که گفتیم این سازه با توجه به مزیت های فنی، اقتصادی و زیبایی شناختی آن در سال های اخیر در بسیاری از پروژه های ساختمانی بزرگ مورد استفاده قرار میگیرد. نمونه های داخلی و خارجی عبارتند از:

تئاتر ملی بریتانیا یکی از باشکوه ترین مکان های هنری با بیش از 2000 نفر در لندن (در سال 1976) است و از این روش برای اجرای بخشی از سقف آن استفاده میشود. همچنین در ایران یکی از بزرگترین و زیباترین پروژه با قالب وافل، کتابخانه ملی ایران است. به دلیل کیفیت بالای کار، سقفی بسیار زیبا و نمایان ایجاد شد.

این نوع سیستم دارای سطحی ساده در بالا و شبکه ای در پایین است که شبیه به شیرینی وافل است، به منظور کاهش وزن سقف بر روی سازه که بار مرده در ساختمان ها است، از این نوع سقف استفاده می شود. برنامه های کاهش بار مرده سقف در اکثر مراکز خرید، نمایشگاه ها، فرودگاه ها و بیمارستان ها در سازه استفاده می شود.

سخن نهایی

ارزانترین قالب وافل که یکی از ابزارهای مهم برای اجرای سقف وافل می باشد که اساس ساخت سقف وافل می باشد جنس این قالب ها پلاستیک است که دارای ابعاد و اشکال خاصی می باشد. این فرم ها جایگزین بتن ناکارآمد می شوند و بسیار مقرون به صرفه تر هستند. علاوه بر این، این کارها سازه را سبک کرده و تأثیر بسزایی در کاهش جذب انرژی لرزه ای دارد.

ارزانترین قالب وافل | خرید قالب وافل | لیست قیمت قالب وافل

پست مرتبط

Enter your keyword