خرید قالب وافل | قالب وافل را ارزان بخرید

خرید قالب وافل | قالب وافل را ارزان بخرید

خرید قالب وافل | قالب وافل را ارزان بخرید

اجرای قالب های مختلف وافل

خرید قالب وافل | قالب وافل را ارزان بخرید

نوع قالب سقف وافل نقش مهمی در این کاربرد سقف دارد. بنابراین اندازه و شکل آن نیز تعیین کننده نوع عملکرد سقف خواهد بود. این قالب ها از نظر کارایی به دو نوع مدل یک طرفه و همینطور دو طرفه تقسیم می شوند.

خرید قالب وافل 

قالب وافل به شکل  قالب های پلاستیکی وافل دو طرفه و همچنین یک طرفه در اشکال و اندازه های خاصی برای ایجاد سقف وافل وجود دارد. که برای حذف بتن اضافی و ناکارآمد در دال های بتنی استفاده می گردد. بتن ناکارآمد به این معنی است که بخشی از دال بتنی تحت فشار قرار نمی گیرد و از میلگرد در سازه استفاده نمی شود. حذف بتن ناکارآمد مزایای زیادی دارد و همچنین سبک کردن سازه باعث کاهش جذب انرژی لرزه ای می شود.

در چند سال گذشته روش های زیادی برای حذف بتن ناکارآمد پیشنهاد شده است. اما فقط چند روش  مفید بوده و کار می کند. یکی از این روش ها استفاده از قالب های وافل پروپیلن است.

 

تفاوت بین قالب وافل و قالب یوبوت و قالب کوبیاکس چیست؟

قبلاً اشاره کردیم که این روش برای حذف بتن ناکارآمد است .  علاوه بر قالب وافل می توان به سیستم های u-boot و cobiax اشاره کرد که قالب وافل ubot و cubiax از نظر کارایی تقریباً یکسان هستند. و دارای مزیت حذف تیر مرکزی است. بزرگترین تفاوت این قالب ها با قالب های سقف وافل ماندگار بودن آنهاست.قالب های ubot و kubiax در یک دال بتنی قرار می گیرند. و پس از ریختن بتن این قالب ها سوراخ هایی را در داخل دال ایجاد می کنند.

به همین دلیل است که قالب های ubot و kubiax قابل استفاده مجدد نیستند، اما قالب های وافل به گونه ای طراحی و ساخته می شوند که پس از بتن ریزی و سخت شدن بتن ، می توان آن را جدا کرد و دوباره در پروژه های جدید استفاده کرد. همین تفاوت بین خرید قالب yobot و kubiax وامکان اجاره قالب وافل باعث ایجاد اختلاف قیمت و در نتیجه صرفه جویی اقتصادی در استفاده از  قالب وافل می شود. همچنین وزن سقف با سیستم‌های ubot و kubiax بیشتر از وزن سقف با سیستم‌های وافل است که تمامی موارد فوق سقف وافل و سیستم آن را برای کارفرما مقرون به صرفه و مفید می‌سازد.

 

جنس و رنگ قالب وافل چه تاثیری بر کیفیت قالب دارد؟

شرکت های تولید کننده قالب وافل تمایل دارند محصولات خود را با مواد مختلف تولید کنند. محتوای این قالب ها به درخواست کارفرما و نوع استفاده مربوط می شود. به تعداد دفعات و مدت زمانی که کارفرما می خواهد از این قالبها  استفاده کند اشاره دارد. و چه مدت می تواند از این قالب انتظارکارایی داشته باشد؟

 

استفاده از قالب وافل در سقف

رایج ترین کاربرد سازه هایی با سقف وافل ایجاد مکان هایی است با دهانه های بلند با حداقلی ترین هزینه است.

 

حذف آسان قالب های وافل از بتن

این تصور غلط وجود دارد که بهتر است قالب ها را چرب کنید ، توجه داشته باشید که به دلیل پلاستیکی بودن این قالب ها، مواد بتن به قالب ها نمی چسبد و خیلی راحت تمایل به جدا شدن دارد. بنابراین نیازی به گریس زدن به قالب نیست. بخشی از نگرانی های کارفرمایان به مشکل آسیب نرسیدن به قالب برمی گردد. نکاتی وجود دارد که اگر کارفرمایان و پیمانکاران رعایت کنند در مورد قالب ها مشکلی وجود نخواهد داشت. این نکات به شرح زیر است:

فردی را برای گرفتن قالب موقع جداسازی از زیر بتن قرار دهید.

از ابزار مناسب برای جداسازی قالب استفاده کنید.

از پرتاب شدن قالب از ارتفاع جلوگیری کنید

یک زیرپایی مناسب برای اپراتور در نظر بگیرید تا به سقف نزدیک شود.

انواع قالب وافل

در سقف وافل قالب های وافل بسیار مهم هستند و باید در اندازه مناسب استفاده شوند. در ادامه به انواع قالب های وافل پرداخته می شود:

 

قالب وافل یک طرفه

برای اجرای دالی از قالب وافل یک طرفه استفاده می شود ،  که می تواند بار مرده و بار زنده را در یک جهت انتقال دهد. این نوع بسیار شبیه به تیرچه و یونولیت است. اما تفاوت بسیار مهم استفاده از قالب های وافل نسبت به تیرچه ویونولیت، پیش ساخته بودن تیرچه ها است. اما تیرچه ها در سقف وافل با استفاده از قالب های وافل شکل می گیرد و درجا اجرا میشود.

در قالب وافل یک طرفه ،  کنار قالب ها  با ابزاری به شکل U به هم متصل میشوند  تا با استفاده ازاین بست بتوان آن را در کنار هم نگه داشت و در نهایت تشکیل قالب مستطیل و یکپارچه است.

خرید قالب وافل | قالب وافل را ارزان بخرید

قالب وافل دو طرفه

از قالب های وافل دو طرفه برای سقف وافل دو طرفه استفاده می شود. و می تواند بارها را در دو جهت منتقل کند یا به عبارت دیگر این نوع قالب وافل بارهای زنده و مرده را به تمام تیرهای اطراف منتقل می کند. شکل قالب های وافل دو طرفه به صورت نیم مکعبی می باشد. این قالب ها پس از استفاده و پس از رسیدن بتن به مقاومت مورد نظر باز می شوند و در جاهای دیگر قابل استفاده است قالب های وافل دو طرفه از پلی پروپیلن ساخته شده اند و وزن بسیار کمی دارند. و به دلیل وزن سبک این قالب ها حمل و نقل آنها آسان است .

 

قالب وافل با قفل

قالب وافل قفلی جدیدترین و پیشرفته ترین نوع قالب وافل می باشد. که همانطور که از نامش پیداست قفلی برای اتصال آنها به هم دارد این وافل ها در دو نوع یک طرفه و دو طرفه عرضه می شوند. این قالب های وافل را می توان در کنار هم قرار داد و به یکدیگر متصل کرد، و در برخی از این قالب های وافل سوراخی در پاشنه قالب وجود دارد که برای قابلیت اتصال در نظر گرفته شده است.

قالب های وافل در اندازه های مختلف موجود است . .

شرکت مهانیت یکی از تامین کنندگان قالب وافل در کشورمان می باشد. که طیف گسترده ای از قالب های وافل را در اندازه های مختلف ارائه می دهد. این مجموعه مورد اعتماد انواع قالب وافل را در بالاترین سطح کیفی ارائه می دهد.

قالب‌های وافل در ارتفاع‌های مختلف تولید می‌شوند، بنابراین می‌توان از آنها در دهانه‌های مختلف استفاده کرد.یکی از مهم‌ترین موارد مرتبط با قالب‌های وافل مقاومت است. مقاومت بسیاری از قالب های وافل موجود در بازار زیاد نیست و بعد از استفاده شاهد تغییر شکل، شکستن و … خواهیم بود، اما محصولات شرکت مهانیت دارای بهترین کیفیت و مقاومت می باشند. تا بتواند فشار بار را تحمل کند . این قالب ها تمام تست ها ی استاندارد را گذرانده و استحکام لازم را دارند .

 

قالب وافل را ارزان بخرید

قالب های وافل یکی از پرکاربردترین و همه کاره ترین ابزار ساختمانی است. این قالب ها در انواع مختلفی به فروش می رسند. از نظر شکل، اندازه و کیفیت با هم تفاوت دارند به همین دلیل خرید از مراکز معتبر بسیار مهم است و باید به آن توجه کرد.

 

یک قالب وافل جدید بخرید یا یک قالب وافل دست دوم بخرید.

خرید قالب وافل کارکرده برای مشتریان یکی دیگر از خدمات شرکت مهانیت است. پس از پایان پروژه اگر کارفرما بخواهد قالب وافل کارکرده را بفروشد این گروه برای خرید قالب های دست دوم در دسترس است.

ما در هنگام خرید قالب وافل این تضمین را به کارفرمایان و مدیران اجرایی می دهیم. در صورت موافقت کارفرما قالب های کارکرده را با قیمت مناسب در پایان پروژه بازخرید می کنیم. شما می توانید یک قالب مستهلک شده را به ما بفروشید و به جای گرفتن پول نقد می توانید قالب های جدید با اندازه های دلخواه را برای پروژه های دیگر سفارش دهید.

سخن نهایی

انواع قالب و قیمت وافل بسته به محصول، وزن و مواد مورد استفاده در تولید متفاوت است. یکی از عواملی که بر قیمت سقف وافل تاثیر می گذارد وزن قالب است. بنابراین، هر چه قالب وافل سنگین تر باشد،قیمت بیشتر است و از مواد بیشتری در تولید استفاده خواهد کرد که در نتیجه قیمت آن بالاتر است. اما قالب های سنگین تر به طور کلی برای سقف وافل مناسب نیستند. نوع متریال استفاده شده نیز یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت قالب سقف وافل است که هر چه کیفیت متریال مورد استفاده برای تولید آن بیشتر باشد، قیمت آن نیز افزایش می یابد. متاسفانه کیفیت قالب های وافل را نمی توان به صورت بصری و با یک نگاه درک کرد.

خرید قالب وافل | قالب وافل را ارزان بخرید

پست مرتبط

Enter your keyword