درباره اجاره قالب بتن بیشتر بدانید!

درباره اجاره قالب بتن بیشتر بدانید!

درباره اجاره قالب بتن بیشتر بدانید!

اجاره قالب بتن و دیگر تجهیرات ساخت و ساز بخشی معمول و متداول در بخش سازه ‌های مهندسی و مدرن است. به ‌دلایل مختلف در این فیلد کاری تهیه، ساخت یا خرید این ملزومات همیشه به ‌صرفه نیست و در مواردی بهتر است برای راه‌ اندازی پروژه، نسبت به اجاره آن ها اقدام شود.

عوامل جانبی نظیر قیمت قالب‌ ها، کیفیت ساخت و موارد دیگر از این قبیل در پروسه اجاره و رضایت کارفرمایان و مشتریان محترم بسیار موثر بوده و در انجام به‌موقع کار نیز بی‌تاثیر نیست.

برند مهانیت به ‌عنوان مجری موفق پروژه‌ های ساختمانی بسیار در سطح کشور، با چالش‌ های پیش رو در این مسیر آشناست. تهیه، فروش و اجاره این‌گونه قالب‌ ها به‌ عنوان بخشی از خدمات یک مجموعه مهندسی تعریف شده و طی سال‌ ها اجرا، با رضایت‌ مندی عمیق مشتریان همراه بوده است.

صرفه‌ جویی در هزینه و زمان برای اجرای قالب بتن

بتن طی سال‌ ها نقش مهم و کلیدی در سازه‌ های مهندسی داشته و در بسیاری موارد به‌ منزله الفبای ساخت و ساز مدرن به‌شمار آمده است. قالب ‌بندی بتن علاوه بر نظم ایجاد شده در عملیات ساخت، سرعت بالایی نیز به انجام کار ها می‌دهد که صرفه اقتصادی بیشتر برای کارفرمایان، مجریان طرح‌ های عمرانی و سرمایه‌ گذاران را نیز به‌دنبال دارد.

اما نیاز به تعداد زیاد قالب در اجرای پروژه ‌های بزرگ و قیمت حساب شده آن ها، در مواردی محاسبه هزینه‌ ها را دچار چالش‌ های جدی می‌کند.

برند های معتبر ارائه دهنده خدمات به سازندگان، راه حل ‌های موفقی برای رفع این مشکل دارند. یکی از این راه ‌ها اجاره قالب بتن به تعداد زیاد است که پروسه ساخت را تسهیل کرده و به آن سرعت می‌بخشد.

در این میان کیفیت قالب ‌ها و قیمت واقعی از اصلی‌ ترین انتظارات مشتریان است.

برند مهانیت از عرضه کنندگان موفق انواع قالب بتنی و از مجموعه ‌های نام آشنا و قابل اعتماد در این زمینه است. طی سال ‌ها فعالیت کاری مستمر و مفید این مجموعه، سازندگان بسیاری قالب‌ ها و دیگر تجهیزات مورد نیاز خود را از این طریق تهیه نموده و به کار خود سرعت و سهولت بخشیده‌اند.

در ادامه مطلب شما را با اهمیت کاربرد بتن در سازه و دلایل صرفه اقتصادی اجاره قالب بتن آشنا می‌کنیم.

قالب‌ بندی و چالش‌ های پیش رو بتن

بتن را می‌توان به ‌درستی پایه و اساس معماری مدرن و سازه های نوین دانست. ترکیبی که به بنا استحکام و زیبایی می‌بخشد و آن را در برابر مشکلاتی نظیر سستی بنا مصون می‌کند.

علاوه بر این همه، ساختار محکم و بادوام بتن به سازندگان اجازه ساخت بهینه نمای ظاهری بنا را با سطوح صاف و یکدست می‌دهد. کاربرد قالب بتن برای انجام این مرحله، نقش مهمی در سامان دهی کار و سرعت بخشیدن به آن دارد.

علاوه بر این موارد قالب بتن مانع از هدر رفت این ماده ارزشمند شده و از نظر برآورد هزینه مواد مصرفی نیز نقش مثبتی ایفا می‌کند. با وجود این قالب ‌ها کار با نظم و ترتیب بیشتر انجام شده و از ریخت و پاش و کثیف شدن فضای کار نیز جلوگیری به عمل می‌آید.

با در نظر داشتن کلیه این فواید، تهیه قالب بتنی به بخش ثابتی از پروژه‌ های بتنی امروزی تبدیل شده است.

اما اغلب پیمان کاران، ساخت یا خرید تعداد زیادی قالب برای انجام سازه‌ های سفارشی خود را از لحاظ اقتصادی به‌ صرفه ندانسته و ترجیح می‌دهند این کار را با اجاره قالب بتن از دیگر منابع به انجام برسانند.

به این جهت شرکت‌ های ساختمانی توانا در این زمینه اقدام به تهیه این نوع قالب و دیگر تجهیزات ساخت و ساز نموده و آنها را به‌شکل اجاره در اختیار سازندگان قرار می‌دهند.

برند مهانیت از تولید کنندگان مبتکر و صاحب سبک در این زمینه است که علاوه بر تولید این نوع قالب برای نیاز های سازه مهندسی خود، بسیاری از پروژه های بزرگ جاری در سطح کشور را نیز به ‌لحاظ تامین تجهیزات مورد نیاز تغذیه می‌کند.

از اقلام پرسفارش این ملزومات کاربردی در سازه های مهندسی، اجاره قالب بتن است که متقاضیان زیادی نیز دارد. استفاده از متریال مرغوب در ساخت این قالب ‌ها همراه با به‌کارگیری دانش فنی روز دنیا و متخصصین مجرب در زمینه طراحی و ساخت آنها نیز از دیگر دلایل استقبال بالای پیمان کاران از قالب‌ های عرضه شده در شرکت مهانیت است.

اجرای بتن

 

آشنایی با انواع قالب بتن

بتن از ترکیب شن و ماسه و سیمان و آب و دیگر مواد لازم با نسبت ‌های مشخص تهیه می‌شود. در ساخت سازه ‌های مسلح، ابتدا پس از ترکیب این مواد و تهیه بتن آن را قالب ‌بندی کرده و پس از گذراندن زمان لازم برای گیرایش، مورد استفاده قرار می‌دهند. شکل و مساحت فضایی که بتن در آن استفاده می‌شود و ابعاد بلوک ‌های بتنی، از مواردی هستند که مهندسین و طراحان سازه درباره آنها نظر می‌دهند. بر این اساس نوع قالب‌ های مورد نیاز مشخص و نسبت به اجاره قالب بتن مناسب اقدام می‌شود.

در برخی پروژه‌ ها نیز پس از نظارت بر فضا، نوع قالب به‌شکل سفارشی و در محل تعیین و اقدام به ساخت می‌شود. مورد اخیر بیشتر درباره قاب چوبی بتن مصداق داشته و برای راه حلی موثر برای فضا های بغرنج کاربرد دارد.

قالب بتن مدولار، خاص، مدور و فلزی انواع معمول از این تجهیزات هستند که مورد استفاده عمومی برای پیمانکاران و سازندگان بنا هستند. اجاره قالب بتن نیز در همین موارد انجام می‌شود.

نمونه ‌های چوبی این روزها کمتر مورد توجه هستند و دلایلی نظیر فرسودگی پس از چند بار استفاده آنها را به‌تدریج از چرخه کاربرد کنار می‌زند.

امروزه کاربرد قالب ‌های فلزی در ساخت و سازهای مهندسی با بیشترین استقبال از طرف پیمان کاران و سازندگان روبروست.

ساخت قالب بتن فلزی در سایزهای استاندارد از عرض ۱۰ سانت شروع و با مضرب‌ های عدد ۵ نهایتا تا عرض ۵۰ سانتی‌متر ساخته و نمونه ‌های سفارشی نیز قابل تهیه بوده و با اندازه‌ های درخواستی تولید می‌شود.

پست مرتبط

Enter your keyword