دستمزد اجرای سقف وافل | قیمت روز انواع سقف وافل

دستمزد اجرای سقف وافل | قیمت روز انواع سقف وافل

دستمزد اجرای سقف وافل | قیمت روز انواع سقف وافل

قیمت روز انواع سقف وافل

دستمزد اجرای سقف وافل | قیمت روز انواع سقف وافل

قیمت روز انواع سقف وافل شامل فاکتورهای مختلفی از جمله هزینه بتن، قیمت و حجم میلگرد و همچنین هزینه اجرای سقف مشبک و دستمزد کارکنان اداری و مدیریتی و سایر هزینه ها مانند مواد افزودنی بتن  می باشد. و در نهایت میتوانید قالب وافل بخرید یا اجاره کنید. دانستن این عناصر به شما این امکان را می دهد که امور مالی ساخت و ساز خود را با دقت بیشتری برنامه ریزی کنید. زیرا برآورد هزینه و مدیریت صحیح پروژه باعث کاهش کل هزینه های پروژه می شود. در ادامه سعی خواهیم کرد آن را به طور دقیق به شما ارائه دهیم.

 

دستمزد اجرای سقف وافل 

دستمزد و هزینه کامل اجرای سقف وافل

هزینه اجرای سقف وافل به عوامل زیادی در پروژه بستگی دارد که در ادامه به تفصیل به آنها می پردازیم:

 

1- زیرساخت

 

مهمترین عامل در تعیین هزینه اجرای سقف وافل زیربنای هر پروژه است که یکی از عوامل اصلی در تعیین قیمت می باشد.

 

به عنوان مثال، ساختمانی با زیرزمین 1000 فوتی و سقف اجرایی را در نظر بگیرید. در مقابل ساختمان دیگری را در 1000 متر زیر فونداسیون و با پنج سقف 200 متری در نظر بگیرید. پیمانکار برای اجرای پروژه از 200 متر مربع تجهیزات و ابزار استفاده می کند.

 

به طور کلی ساختمانی با پنج سقف 200 متری نسبت به ساختمانی با پایه 1000 متری تک سقفی به سرمایه و تجهیزات بسیار کمتری نیاز دارد. در نتیجه هزینه اجرای سقف وافل در ساختمانی با 5 سقف 200 متری بسیار کمتر خواهد بود.

 

2- ارتفاع سقف

 

بعد از زیرسازی ساختمان، پارامتر دیگردر تعیین قیمت دستمزد کارفرما، ارتفاع سقف ساختمان است. سقف یک ساختمان معمولا سه متر است. اما اگر ارتفاع سقف یک پروژه بیش از 3 متر باشد، پیمانکار نیاز به داربست دارد که هزینه کار را افزایش می دهد.

 

3- پرداخت نقدی یا تسویه حساب

 

در صورت پرداخت نقدی مبلغ پرداختی قطعاً کمتر از پرداخت غیر نقدی به پیمانکار است. بنابراین نحوه پرداخت نیز در تعیین بهای تمام شده دستمزد موثر است.

 

4- محل اجرای پروژه

 

محل اجرای پروژه نیز یکی از مهمترین عوامل موثر بر هزینه نیروی کار است. هزینه اجرا از شهری به شهر دیگر متفاوت است. به عنوان مثال، اجاره بها در شهرهای شمالی بسیار بالاتر از شهرهای دیگر است. در شهرهایی مثل اصفهان و تهران که پیمانکاران زیاد هستند و رقابت زیاد است، هزینه نیروی کار هم رقابتی است و این باعث کاهش هزینه ها می شود.

 

5- بتن مسلح مورد استفاده در اسکلت

 

مثلاً اگر اسکلت ارتفاع معمولی داشته باشد ولی کاربرد خاصی داشته باشد و باعث سنگینی سازه نسبت به سازه معمولی شود یا اینکه اسکلت دارای آرماتور زیاد و حجم بتن و قالب زیاد باشد در این دو حالت. ، پیمانکار می تواند پس از مشاهده نقشه  میتواند در مورد هزینه درخواست بیشتری را ارائه دهد.

 

این 5 مورد مهمترین و تاثیرگذارترین عوامل در تعیین هزینه پروژه سقف وافل هستند. به طور کلی می توان گفت که هزینه اجرای سقف وافل در مقایسه با سقف های سنتی مانند تیرچه بلوک چندان زیاد نیست و توسط نیروهای بومی هر منطقه قابل اجرا است.

 

مراحل اجرای سقف وافل

 

در زیر مراحل اجرای گام به گام سقف وافل آورده شده است:

 

زیرساخت سقف:

 

زیرسازی سقف‌های وافل تقریباً شبیه سقف‌های بلوک تیرچه‌ای است و کف آن می‌تواند از چوب و مصالح معمولی که در کارگاه‌های

ساختمانی یافت می‌شود مانند چهار تراش، جعبه‌های فلزی، لوله‌های داربست و سایر مصالح مشابه باشد.

 

قالب بندی:

 

به دلیل سبک بودن قالب ها به راحتی می توان آنها را در شبکه زیرساخت قرار داده و در جای خود ثابت کرد و دسترسی کارگران به راحتی امکان پذیر است. چیدمان قالب ها باید مطابق با نقشه های اجرایی ارائه شده توسط مهندس طراح  سازه باشد و بسته به روش طراحی ممکن است برخی از قسمت های دال توپر بوده و نیازی به قالب بندی نداشته باشد.

 

بتن ریزی:

 

بتن ریزی سقف طبق ضوابط اجرایی انجام می شود. لازم به ذکر است که بر خلاف سایر سقف های مشبک (مانند کوبیاکس، یوبوت)، بتن ریزی دو مرحله ای نیست زیرا نیازی به آن نیست.

 

قالب را باز کنید:

 

پس از فرآیند بتن ریزی، قالب را می توان به راحتی از زیر سقف باز کرد. و نمای زیر سقف نمایان می شود.

 

 

سقف وافل مصرف میلگرد و بتن را کاهش می دهد

سقف وافل به لطف سیستم منحصر به فرد خود با کمترین میزان آرماتور و بتن قابل اجراست. این مدل سقف به دلیل وجود قالب ها و سوراخ ها در سقف بتنی و همچنین حذف بتن سازه ای در قسمت هایی از سقف که در کشش هستند، نسبت به سایر سقف ها از بتن کمتری استفاده می کنند. همین امر در مورد مواد مصرفی نیز صادق است. در سقف وافل به دلیل حذف شبکه آرماتوری در پایین سقف، این امر باعث بهبود روند طراحی و مهمتر از آن استفاده بهینه از آرماتورها می شود. علاوه بر این، تهیه و تامین زیر سازی سقف مسطح با تیرچه های درجا و تیرها در سقف وافل ، نسبت به سیستم‌های مشابه مانند دال‌های تخت، تیرهای دال، تیرهای بلوک و دال‌های پس تنیده، فلزی و بتنی از هزینه بسیار کمتری برخوردار خواهد بود .

 

خرید و اجاره قالب وافل

اجرای سقف وافل باعث از بین رفتن نیاز به استفاده از  بلوک های دائمی سقف می شود که مقرون به صرفه تر خواهد بود، تمام هزینه های ناشی ازاستفاده از تیرچه های از پیش ساخته شده  حذف خواهند شد ، از طرفی در استفاده از قالب های وافل به دلیل ماندگار نبودن وامکان استفاده مکرر آن در سقف های متوالی  ، نیازی به خرید قالب در هر سقف نیست. با گذشت زمان و پس از پایان عمر مفید این قالب ها می توان آنها را بازیافت کرد.

 

هزینه، سرعت و سهولت اجرا

سقف وافل در مقایسه با سیستم های دال و دال توخالی نیازی به ابزار زیرسازی خاصی ندارد. بتن ریزی سقف مشبک به صورت تک لایه انجام می شود در حالی که دال های مسطح توخالی باید در دو مرحله بتن ریزی انجام شود تا امکان عبور بتن از زیر قالب انجام شود که مستلزم پرداخت هزینه های اضافی است. به طور کلی، سقف شبکه‌ای سریع‌تر از سیستم‌های مشابه تکمیل می‌شود و این زمان سریع‌تر بر هزینه‌های تجهیزات کارگاه و هزینه‌های مربوط به پروژه تأثیر می‌گذارد.

قیمت قالب وافل سقفی غیر ماندگار کمی بالاتر از قالب های ماندگاراست .

(منظور از غیر ماندگار بودن این قالب ها ، قابلیت استفاده از آنها در چندین سقف به صورت پی در پی میباشد.)

(منظور از  قالب های ماندگار، قالب هایی است که درون سقف مدفون شده و قابلیت استفاده مجدد در سقف های دیگر سازه را ندارد .)

اما از آنجایی که می توانید بارها از آن استفاده کنید، استفاده از قالب های سقف وافل ارزش دارد و این نوع قالب سقفی وافل بهتر از سایر قالب ها به شما می آید. هزینه اجرای سقف وافل مربوط به خرید قالب وافل و قسمت دیگر مربوط به قیمت اجرای آن می باشد که البته ساخت سقف وافل نیازی به نیروی ماهر ندارد و جالب است بدانید که در در مقایسه با سایر سقف ها، کارگر کمتری برای حمل و نقل مورد نیاز است . زیرا قالب های سقف وافل بسیار سبک هستند و استفاده از آن نیاز به دانش خاصی ندارد، بنابراین می توانید سقف وافل را با کارگران کمتری نصب و اجرا کنید.

 

ویژگی های اصلی سقف:

مهمترین ویژگی های یک سقف خوب عبارتند از:

۱) استحکام و پایداری آن در برابر نیروهای وزن خود و بارهایی که سقف قرار است تحمل کند که مهمترین آنها بار برف روی سقف است.

۲) مقاومت در برابر آب و هوا: سقف باید با استفاده از مواد عایق از ورود رطوبت به فضا جلوگیری کند.

۳) دوام قطعات و اجزای مختلف سقف در برابر سایش.

۴) مقاومت حرارتی در برابر گرما، سرما و آتش ، بخشی از ویژگی های یک سقف مناسب است.

۵) سبکی و قیمت مناسب آن با شرایط اقتصادی فعلی از مهمترین ویژگی های سقف می باشد.

شایان ذکر است که برای سازه سقف یا سازه اصلی سقف چنین ویژگی هایی در نظر میگیرند و سقف ها از نظر طراحی و دکوراسیون داخلی انواع مختلفی دارند مانند سقف های کاذب که در مسائل معماری به آن توجه می شود. طراحی و ویژگی هایی مانند عایق صدا، زیبایی، وزن، که در آنجا مورد توجه قرار می گیرند.

 

سخن نهایی

 

سقف وافل که به آن قالب غیرماندگار نیز می گویند با توجه به ویژگی هایی که دارد توانسته در بسیاری از پروژه ها جای خود را پیدا کند. این سقف مقرون به صرفه ترین در ساخت و ساز ساختمان محسوب می شود.

دستمزد اجرای سقف وافل | قیمت روز انواع سقف وافل

پست مرتبط

Enter your keyword