سقف وافل دو طرفه | قیمت قالب وافل دو طرفه | عکس قالب وافل

سقف وافل دو طرفه | قیمت قالب وافل دو طرفه | عکس قالب وافل

سقف وافل دو طرفه | قیمت قالب وافل دو طرفه | عکس قالب وافل

ویژگی های سقف وافل

سقف وافل دو طرفه | قیمت قالب وافل دو طرفه | عکس قالب وافل

1. عدم نیاز به قاب متفاوت برای تیرها

2. دارای ضخامت دال کم ، به طور کلی کمتر از حدود 100 میلی متر وبین 100-70  میلی متر است. اما فاصله تیرها به نسبت ضخامت دال بتنی 3 تا 6 برابر این مقدار است، یعنی مقداری بین 300 تا 600 میلی متر.

3. فاصله بین تیرچه ها به طور کلی 1500-600 میلی متر است.

4. این سازه دهانه تا 16 متر را پشتیبانی می کند.

5. رفتار ارتعاشی این سقف بهتر و مناسبتر از دالهای معمولی است.

6. سطح زیرین آن ظاهر زیبایی دارد، بنابراین می توان از آن به عنوان یک آیتم قابل مشاهده استفاده کرد.

7. میلگردهای تقویتی به دلیل اجرای در دو جهت مقدار زیادی از حرکت بار زنده را خنثی می کند.

سقف وافل دو طرفه

یکی از مهم ترین نکاتی که در اجرای سقف وافل دو طرفه باید به آن توجه کرد اندازه دهانه سقف است. در واقع باید به خوبی بدانید که اندازه قالب و دهانه سقف وافل دو طرفه یکی از مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه کنید تا سقف را به بهترین شکل ممکن بسازید.

سقف وافل دو طرفه یکی از پرکاربردترین سقف هاست و بسیاری از ساختمان ها این نوع سقف را برای اجرای خود انتخاب می کنند. هر یک از تولید کنندگان که سقف وافل را اجرا و نصب می کنند با ابعاد و استانداردهای مربوط به سقف های واقعی آشنا هستند.

آنها می توانند سقف وافل دو طرفه را مطابق با استانداردهای بین المللی بر روی سازه ساختمان اجرا کنند. در نظر داشته باشید که یکی از مهم ترین نکات برای اجرای سقف وافل دو طرفه اندازه قالب است. قالب های وافل با یکدیگر تفاوت داشته و اندازه های متفاوتی دارند. در ادامه مقاله سقف وافل دو طرفه ما را همراهی کنید.

سقف وافل دو طرفه چیست؟

سیستم سقف وافل دو طرفه از دیرباز یک گزینه مناسب و مقرون به صرفه در صنعت ساختمان برای پروژه های بزرگ بوده است.

یکی از این عملکردها این سقف است که از چهار طرف توسط تیرهایی نگه داشته می شوند و یا اینکه بار را از چهار طرف به چهار ستون اطراف منتقل می کنند. بارها توسط تکیه گاه در هر دو جهت حمل می شوند. زیرا در سقف وافل دو طرفه بار در هر دو جهت منتقل می شود، بنابراین آرماتور اصلی نیز در هر دو جهت برای دال دو طرفه در نظر گرفته می شود.

استفاده از سقف وافل دو طرفه باعث کاهش وزن مرده سقف می شود. در این صورت با حذف برخی از ستون های بی اثر می توان وزن سازه را کاهش داد و دهانه های بزرگتری داشت. وافل های دو طرفه مربع شکل هستند و تیرهای متعامد در سقف ایجاد می کنند.

میلگرد دو طرفه استحکام و صلبیت سقف وافل دو طرفه را افزایش می دهد. این قالب ها در سایزهای 60*60 تا 90*90 با ارتفاع 18 تا 40 سانتیمتر موجود می باشد.

قیمت اجرای سقف وافل دو طرفه

در کل باید به خوبی بدانید که هزینه ساخت و ساز روزانه تغییر می کند. باید به خوبی بدانید که قیمت هر قالب وافل با توجه به سایزهای متفاوتشان متغیر خواهد بود. خرید قالب یکی از بزرگترین هزینه هایی است که هنگام اجرای سقف وافل باید به آن توجه کرد.

در واقع هزینه خرید قالب وافل به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از مهمترین عوامل اندازه قالب است.

اگر می خواهید از قالب وافل در پروژه های بسیار بزرگ و ساختمان های بزرگ استفاده کنید، باید سایز بزرگتر را انتخاب کنید. همچنین برای انتخاب انواع وافل ها باید کیفیت جنس آن ها را بررسی کنید.

کیفیت هر قالب وافل بستگی به جنس قالب وافل دارد. تعداد قالب های مورد استفاده در سقف ها مشخص شده است. اگر می خواهید قالب وافل بخرید یا اجاره کنید، باید قیمت آنها را به خوبی بررسی کنید.

نرم افزار طراحی سقف وافل

برای اینکه هر یک از پیمانکاران از سقف های وافل ساختمان نهایت استفاده را ببرند باید از نرم افزارهای مخصوص طراحی سقف وافل استفاده کنند.

در واقع باید به خوبی بدانید که نرم افزاری که برای قرار دادن سقف های وافل در ساختمان استفاده می شود استانداردهای دقیق و ویژگی های خاصی دارد.

هر یک از پیمانکاران باید قبل از اجرای سقف های وافل در ساختمان، استانداردهای مربوط به این نرم افزار را بررسی و شناسایی کنند. شناسایی سقف های وافل از نظر اندازه و ابعاد به بهترین شکل ممکن از طریق نرم افزار انجام خواهد شد.

مهندس ناظر باید با این نرم افزارها آشنا بوده و اجرای سقف وافل را بر اساس این نرم افزارها کنترل کند.

اگر مهندس ناظر از نحوه عملکرد انواع سقف وافل در این نرم افزار اطلاع داشته باشد، می تواند توصیه های مربوط به اجرای سقف وافل را به خوبی رعایت کند. لطفا توجه داشته باشید که قبل از اجرای سقف وافل در ساختمان خود، باید در مورد نرم افزارهای موجود برای طراحی سقف وافل اطلاعات بیشتری کسب کنید. نرم افزار saif یکی از مناسب ترین و عالی ترین نرم افزارهای پرکاربرد برای طراحی سقف وافل می باشد. پیمانکاران و مهندسان ناظر از این نرم افزار برای طراحی سقف های وافل با اندازه مناسب استفاده خواهند کرد. بسیار مهم است که اندازه انواع سقف های وافل و قالب های به کار رفته در این سقف ها بر اساس مقررات مربوط به ساخت و ساز ساختمان باشد و در اجرای سقف های وافل باید این نکته را مد نظر قرار دهید.

قالب وافل قابل مونتاژ شدن

جدیدترین و پیشرفته ترین نوع قالب سقف وافل می باشد. پیچ ومهره از حرکت قطعات قالب ها جلوگیری کرده و قالب های وافل را به هم وصل می کنند.

اتصال یکپارچه مدل ها باعث افزایش امنیت، سهولت اجرا و افزایش کیفیت اجرا می شود.

اجرای سقف وافل:

اجرای سقف وافل ساده است و هر نیرویی با آموزش ابتدایی می تواند این سقف را اجرا کند. برای اجرای سقف وافل پس از قرار دادن جک یا داربست در فواصل معین، زیرسازی وافل با قوطی یا نبشی یا چهارتراش اجرا می شود و قالب ها بر اساس طرح مونتاژ و قالب چینی روی آنها قرار می گیرند.

قالب های وافل مونتاژ شده دارای استحکام بالایی هستند و مجریان به راحتی می توانند روی آن ها پا بگذارند و بدون نگرانی از شکستن قالب ها عملیات بتن ریزی را انجام دهند. پس از چیدمان قالبها ، نوبت به تقویت سقف می رسد. تقویت در دو مرحله انجام می شود.

در مرحله اول آرماتورهای بلند قسمت زیرین تیر و در مرحله دوم شبکه بالایی آرماتورها طبق نقشه قرار می گیرند. پس از انجام و بررسی مراحل قبلی، بتن ریزی انجام می شود. در سقف مشبک به دلیل عدم وجود بتن در قسمت زیرین دال، بتن ریزی آسانتر است و بتن ریزی در دو مرحله ضروری نیست.

در نهایت پس از حداقل زمان گیرش بتن، قالب ها باز شده و برای سقف بعدی استفاده می شود.

سقف را با قالب وافل با اندازه متغییر نصب کنید

از عواملی که در قیمت قالبهای وافل تاثیرگذار است می توان به ابعاد وافل، کیفیت مواد به کار رفته در ساخت وافل و … اشاره کرد. برای اجرای سقف وافل می توان قالب های نو یا دست دوم تهیه کرد و یا این قالب ها را اجاره کرد.

قالب وافل اجاره ای عموماً برای سازه های زیر 4 طبقه مناسب است اما برای سازه های بالای 4 طبقه خرید وافل ارزانتر خواهد بود.

حداکثر باز شدن سقف وافل دو طرفه

از قالب های مربعی در پوشش های مشبک دوبلکس استفاده می شود، بنابراین این سقف ها عملکرد دو طرفه دارند. در سقف های دو طرفه بار سقف از چهار طرف به ستون ها منتقل می شود. قالب های وافل مربعی دو طرفه در سایزهای 60-80-86 و 90 موجود می باشد.در این سقف ها تیرها عمودی بوده و به عنوان تکیه گاه عمل نمی کنند. به همین دلیل بار بارگذاری شده به چهار طرف ستون منتقل می شود.

سقف های وافل دو طرفه در برابر خم شدن مقاوم هستند، بنابراین می توان از آنها برای دهانه های بلندتر از سقف های یک طرفه استفاده کرد. از نظر فنی حداکثر دهانه این سقف ها 12 متر و در موارد و شرایط خاص تا 16 متر می باشد. در شرایط خاص ضخامت سقف ها افزایش یافته و یا سقف دارای تیرهای کاذب است. اما به طور کلی اجرای این سقف در دهانه های خیلی بلند توصیه نمی شود، سقف های مشبک یک طرفه یا دو طرفه با توجه به نقشه و طراحی ساختمان انتخاب می شوند، اما به طور کلی در دهانه های بلند سقف های مشبک دو طرفه انتخاب می شوند.

 

سخن نهایی

یکی از مهم ترین نکاتی که در نصب سقف وافل دو طرفه باید به آن توجه کرد اندازه سقف است. در واقع باید به خوبی بدانید که اندازه قالب و دهانه سقف وافل دو طرفه یکی از مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه کنید تا سقف را به بهترین شکل ممکن بسازید.

سقف وافل دو طرفه | قیمت قالب وافل دو طرفه | عکس قالب وافل

پست مرتبط

Enter your keyword