سقف وافل مهانیت | فروش وافل در تهران | بهترین قالب سقف وافل

سقف وافل مهانیت | فروش وافل در تهران | بهترین قالب سقف وافل

سقف وافل مهانیت | فروش وافل در تهران | بهترین قالب سقف وافل

سقف وافل مهانیت | فروش وافل در تهران | بهترین قالب سقف وافل

هدف اصلی سقف وافل مهانیت

هدف اصلی صنعتی سازی سقف های بتنی کاهش وزن و هزینه، حفظ محیط زیست، افزایش ایمنی و مقاومت در برابر زلزله و آتش سوزی، کاهش مصرف سوخت و مواد اولیه، افزایش عمر مفید سازه ها، کنترل کیفیت اجرا می باشد. در مرحله صنعتی سازی ساختمان، تولید و حمل و نقل انواع تیرچه و بلوک حذف می شود.

سقف وافل مهانیت

این سقف به وسیله قالب غیر دائمی اجرا می شود. یعنی پس از بتن ریزی سقف ، قالب از بتن جدا می شود و در اجرای سقف های بعدی یا پروژه های بعدی مورد استفاده قرار می گیرد و پس از اتمام عمر مفید این قالب ها قابل بازیافت هستند. به لطف این ویژگی می توان تمامی قالب های سقف را از ساختمان جدا کرد، استفاده از این سیستم علاوه بر صرفه جویی در منابع، به مقاوم تر، سبک تر و ایمن تر شدن ساختمان در هنگام زلزله کمک می کند. با توجه به شکل قالب، تمامی تیرهای پیش ساخته و مشکلات نصب آنها در این سیستم سقف برطرف می شود.

ضمناً به دلیل استحکام قالب در هنگام نصب سقف، عوامل اجرا می توانند به راحتی بر روی آن حرکت کنند. یکی دیگر از ویژگی های این نوع سقف ، سهولت اجرای آن است.

شکل و نمونه قالب سقف وافل مهانیت

قالب سقف از پلاستیک کامپوزیت بسیار سبک ساخته شده است. سطح صیقلی آن امکان استفاده از سطح بتن اکسپوز را فراهم می کند. قالب ها به ابعاد 50و10و15 سانتی متر طول، 60 سانتی متر عرض و 25 سانتی متر ارتفاع طراحی شده اند.

روش های زیرسازی سقف وافل مهانیت

زیرسازی این نوع سقف ها تقریباً مشابه سقف های تیرچه بلوک است و می توان از مصالح معمول موجود در کارگاه های ساختمانی مانند چوب و چهار تراش ، جک های فلزی، داربست، لوله و … استفاده کرد.

نصب تیرها

به دلیل طراحی خاص قالب، تیرچه در محل اجرا می شود. با این روش کلیه مشکلات ساخت تیرچه و حمل و نقل آن نیز برطرف می شود. از آنجایی که هیچ محدودیتی در طراحی تیرچه وجود ندارد، می توان تیرچه های دوتایی را با استفاده از این روش حذف کرد. این منجر به کاهش وزن سقف می شود.
در اجرای تیرچه های درجا، پیوستگی بتن و صلبیت سقف رعایت می شود که باعث کاهش ارتعاشات سقف در حین کار می شود. علاوه بر این، پیگیری و کنترل دقیق اندازه آرماتورها و جابجایی آنها تا لحظه قبل از بتن ریزی انجام می شود.

 

طراحی سقف وافل مهانیت

سقف وافل مهانیت قابل استفاده در انواع سازه های بتنی و فلزی می باشد. همچنین می توان با اصلاح روش مونتاژ قالب، سقف را به صورت دال یک طرفه یا دو طرفه ساخت. شایان ذکر است قالب ها با توجه به دهانه های مختلف یک بار با استفاده از پیچ و مهره در اندازه دلخواه مونتاژ می شوند، در انتهای قالب یک قطعه به صورت درپوش بسته می شود. هنگام برداشتن قالب یا حمل و نقل، نیازی به باز کردن پیچ و مهره نیست.

در ادامه کار، اندازه نهایی قالب بسته شده و در طول های مختلف حمل می شود. در این روش تیرچه ها و کلاف های عرضی (یکنواخت کننده تغییر شکل سقف) به طور دقیق اجرا می شوند. علاوه بر این به دلیل استحکام قالب به راحتی شکسته نمی شود. این قالب برای جداسازی نیازی به روغن کاری ندارد و با توجه به جنس آن می توان از جدا شدن بتن در زمان باز شدن قالب اطمینان حاصل کرد.
عبور تاسیسات از سقف یا زیر سقف باعث کاهش وزن روسازی و در نتیجه کاهش بار مرده می شود. علاوه بر این از مزایای این سقف می توان به افزایش ارتفاع مفید سقف و همچنین تعمیرات کاربردی تاسیسات در حین بهره برداری از آن اشاره کرد.
نمای زیر سقف به طور کامل در معرض دید قرار می گیرد و می توان از این نما در سقف پارکینگ ها و فضاهای مشترک بدون نیاز به اجرا ونصب سقف کاذب استفاده کرد. در ضمن با توجه به ممنوعیت استفاده از بلوک های پلی استایرن در سقف پارکینگ ها، مدارس و … سقف وافل هم از نظر کیفیت و هم از نظر هزینه کمتر بهترین جایگزین خواهد بود.

ویژگی های سقف وافل مهانیت

حذف بلوک ها و تیرچه های پیش ساخته

قابل استفاده بر روی انواع اسکلت های بتنی و فلزی

حذف تیرچه دوتایی به دلیل اجرای تیرچه درجا و عدم محدودیت در اندازه میلگرد تقویت کننده در تیرچه

کاهش مصرف بتن و میلگرد به دلیل کاهش وزن سقف در مقایسه با سایر سقف های رایج

حذف مراحل و هزینه های ساخت تیرچه های پیش ساخته، حمل و نقل، دپو تیرچه در کارگاه و جا به جایی به طبقات

به دلیل سبکی قالب و مدولار بودن آن، زیرسازی ساده و اقتصادی و اجرای سریعتر و با کیفیت تر نسبت به سقف های معمولی.

با تغییر روش مونتاژ قالب می توان سقف را به صورت دال یک طرفه یا دو طرفه اجرا کرد.

استفاده از سقف سازه ای به عنوان سقف اکسپوز و حذف نیاز به اجرای سقف کاذب در فضاهای مشترک و پارکینگ

امنیت اجرا، مقاوت در برابر آتش سوزی و زلزله

امکان عبور تاسیسات از پشت بام و کاهش هزینه کفپوش و بار دائمی سقف و همچنین افزایش فضای مفید

ویژگی های دیگر سقف وافل مهانیت

امکان اجرای اقتصادی دهانه های بزرگ ممان اینرسی و صلبیت زیاد ناشی از بتن ریزی یکپارچه سقف که نتیجه آن کاهش چشمگیر ارتعاشات سقف خواهد بود.

نظارت دقیق بر مصرف و چیدمان آرماتورها تا لحظه قبل از بتن ریزی.

با توجه به جنس قالب وافل، جذب آب بتن انجام نمی شود و ارتعاش و ویبره بتن  کاملاً تحقق می یابد.

با توجه به امکان بازیافت آن، محیط زیست و سرمایه ملی حفظ خواهد شد.

قالب وافل نیازی به چرب کردن ندارد و در صورت استفاده صحیح و با دقت بیشتر بارها و بارها قابل استفاده است.

با توجه به امکان مونتاژ در اندازه های مختلف، امکان اجرای سقف های یکطرفه و دوطرفه وجود دارد.

به راحتی با آب تمیز میشود

سبک بودن قالب که می تواند توسط یک نفر به کارگاه منتقل و جا به جا شود.

 

صفحات سقف وافل مهانیت

سقف وافل روشی مناسب برای ساخت صفحات بتنی نازک و مستحکم هستند که در آن استفاده از مواد و مصالح مصرفی بسیار کمتر است. این دال ها اندکی گران تر از دال های مسطح معمولی هستند، اما به دلیل عمق آنها، معماران می توانند دهانه های بلندتری طراحی کنند.

این سقف ها باعث افزایش بهره وری و صرفه جویی در مصرف انرژی می شوند. این سقف ها بازتاب صدا را نیز از بین می برند.

این سیستم برای ساختمان هایی با دهانه های بزرگ مانند مدارس و بیمارستان ها طراحی و توسعه میابد.

برای مکانهای بزرگ یا متوسط مانند ساختمان های اداری، بیمارستان ها، مدارس یا هر ساختمان عمومی، تجاری یا صنعتی مناسب است.

همچنین برای دهانه های بزرگ در محدوده 10 تا 15 متر

این سیستم آزادی و فضای طراحی بیشتری را برای محل قرارگیری ستون ها فراهم می کند.

سخن نهایی

سیستم سقف “وافل مهانیت” پس از چندین سال تحقیق و بررسی نیازهای صنعت ساختمان کشور و بررسی انواع سقف های قدیمی و سنتی و با در نظر گرفتن مفاد مقررات ساختمانی، وارد عرصه ساخت و ساز کشور شد.
در واقع این نوع سقف ها بروزرسانی روش های رایجی است که با قالب هایی به همین نام در حال اجراست که بدون برهم زدن ابزار و روش های موجود و تحمیل هزینه های بالا با تغییر طرح مصرف مصالح و نحوه اجرا از دفن مصالح گران قیمت مانند میلگرد، بتن، خاک رس، پلی استایرن (فوم) و اتلاف مصالح و منابع ملی اجتناب می شود و از انواع سقف های ارزان و سبک محسوب می شود.

سقف وافل مهانیت | فروش وافل در تهران | بهترین قالب سقف وافل

پست مرتبط

Enter your keyword