قالب سقف وافل با قیمت مناسب | ویژگی های قالب سقف وافل

قالب سقف وافل با قیمت مناسب | ویژگی های قالب سقف وافل

قالب سقف وافل با قیمت مناسب | ویژگی های قالب سقف وافل

فروش قالب سقف وافل با قیمت مناسب در هر سایز و ابعاد

قالب سقف وافل با قیمت مناسب | ویژگی های قالب سقف وافل

شرکت مهانیت یکی از عرضه کنندگان قالب وافل در کشورمان است که انواع و اندازه های مختلف قالب وافل را در اختیار شما قرار می دهد. این مجموعه مطمئن طیف گسترده ای از قالب های وافل را با بالاترین سطح کیفیت ارائه می دهد .

قالب‌های وافل دارای ارتفاع‌های مختلفی هستند، بنابراین می‌توان از آنها در دهانه‌های مختلف استفاده کرد. یکی از مهم ترین ویژگی های قالب سقف وافل خاصیت ارتجاعی آن است.

بسیاری از قالب های وافل موجود در بازار مقاومت کمی دارند و پس از استفاده شاهد تغییر شکل، شکستن و سایر پدیده ها خواهیم بود، اما محصولات شرکت مهانیت از بهترین کیفیت به شمار می روند. این قالب ها از هر نظر تست شده و از استحکام لازم برخوردار می باشند.

 

قالب سقف وافل با قیمت مناسب

وقتی صحبت از سقف وافل می شود، مهم ترین نکته این است که شکل قالب سقف وافل با قیمت مناسب را با توجه به اندازه های مختلف انتخاب کنید. تولید قالب وافل از جنس پلاستیک و پلی پروپیلن با کیفیت (pp) بسیار شبیه به قابلمه می باشد.

دلیل استفاده از قالب های مشبک و سقف مشبک، حذف بتن در نواحی کششی دال سقف است که در زیر تار خنثی مقطع قرار دارند. همانطور که می دانید بتن مقاومت بسیار کمی در برابر تنش کششی دارد، بنابراین وجود یا عدم وجود بتن در قسمت های نیمه کششی سقف تاثیری در خمش و مقاومت نهایی سقف ندارد.

هنگام استفاده از سقف مشبک، بتن این ناحیه بی اثر حذف شده و منجر به افزایش عملکرد لرزه ای سقف مشبک می شود، علاوه بر آن وزن سقف کاهش می یابد و در نتیجه کل سازه سبک می شود. جدا از بحث های فنی، حذف این ناحیه کششی از دال بتنی می تواند هزینه تهیه بتن را 10 تا20 درصد کاهش دهد.

انواع قالب سقف وافل

در سقف های وافل شکل و اندازه وافل بسیار مهم است و باید در اندازه مناسب استفاده شود. در زیر به انواع قالب سقف وافل می پردازیم:

 

قالب سقف وافل یک طرفه

از قالب وافل یک طرفه برای طراحی سقفی استفاده می شود که بارهای ساکن و زنده را در یک جهت منتقل می کند. این نوع سقف بسیار شبیه سقف های با تیرچه است، اما یک تفاوت بسیار مهم در مقایسه سقف با تیرچه بلوک و سقف با  قالب وافل این است که در سقف تیرچه بلوک تیرچه ها از قبل ساخته شده اند اما در سقف وافل تیرچه ها با استفاده از قالب وافل شکل می گیرد.

شکل وافل یک طرفه با قطعات U شکل و درانتهای آن قطعات درپوش تعبیه شده تا توسط بست ها به هم متصل شوند و در نهایت مستطیل و یک پارچه است.

قیمت قالب سقف وافل یک طرفه

هزینه اجرای سقف با استفاده از قالب وافل یک طرفه بر حسب متر مربع محاسبه می شود و عوامل دیگری مانند کیفیت قالب وافل، اندازه قالب وافل و … نیز می تواند در برآورد قیمت موثر باشد. شرکت مهانیت طیف گسترده ای از قالب های وافل با کیفیت بالا را در اختیار شما قرار می دهد.

قالب سقف وافل با قیمت مناسب | ویژگی های قالب سقف وافل | کاربرد قالب سقف وافل

 

قالب سقف وافل دو طرفه

این مدل قالب برای سقف های مشبک دو طرفه استفاده می شود که می توانند بارهای زنده و مرده را به تمامی تیرهای اطراف منتقل می کند.

قالب های وافل دو طرفه به شکل یک مکعب نیم مربع اندازه می شوند که دال بتنی را بهینه می کند. این فرم ها دارای بست هایی هستند که به فرم های دیگر متصل می شوند. این قالب ها پس از استفاده و زمانی که بتن استحکام لازم را به دست آورد باز می شوند. و در جاهای دیگر قابل استفاده است.

قالب های وافل از پلی پروپیلن درست میشوند که بسیار سبک وزن هستند و از آنجایی که این قالب ها وزن سبکی دارند حمل و نقل آن ها بسیار آسان است.

 

قالب سقف وافل با قفل

این نوع قالب جدیدترین و پیشرفته ترین نوع قالب وافل می باشد و همانطور که از نامش پیداست دارای قفل درهم می باشد. این وافل ها به دو صورت یک طرفه و دو طرفه موجود هستند. این قالب‌های وافل را می‌توان در کنار هم قرار داد و به یکدیگر متصل کرد، در واقع میله‌ای U شکل در کنار قالب وافل در نظر گرفته می‌شود و در برخی از آن‌ها قسمت پاشنه قالب دارای سوراخ‌هایی است که قالب‌ها به هم متصل می‌شوند.

 

ویژگی های قالب سقف وافل با قیمت مناسب

قالب های وافل از پلاستیک کامپوزیت ساخته شده اند و برای حمل و نقل آسان بسیار سبک هستند.

با تغییر چیدمان این قالب ها می توان نوع یک طرفه یا دو طرفه آن را استفاده کرد.

به دلیل مرغوب بودن پلاستیک به کار رفته در تولید قالب وافل، جداسازی بتن از قالب به راحتی امکان پذیر است.

این بدان معنی است که قالب سقف وافل می تواند چندین بار برای پروژه های مختلف استفاده شود و باعث صرفه جویی در هزینه شود.

 

کاربرد قالب سقف وافل با قیمت مناسب

همانطور که قبلا ذکر شد، قالب های وافل در پروژه های ساختمانی برای صرفه جویی اقتصادی، زیبایی شناختی و … مورد استفاده قرار می گیرند و یکی از کاربردهای بسیار خوب استفاده از قالب های وافل کاهش ستون ها می باشد. این یک کاربرد بسیار مهم در ساختمان های بیمارستانی، ساختمان های تجاری، فرودگاه ها و غیره است.

علاوه بر این، استفاده از قالب وافل به طور قابل توجهی خطرات امنیتی کارگران را در مقایسه با تیرچه  بلوک کاهش می دهد. همچنین اجرای آسان قالب وافل از دیگرمزایای این ابزار می باشد. شرکت مهانیت یکی از بزرگترین و حرفه ای ترین تولید کنندگان و فروشندگان قالب وافل در کشورمان است که با عرضه مستقیم محصولات خود با کیفیت بسیار بالا محصولات مورد نیاز شما را در کمترین زمان ارائه می کند.

شرکت مهانیت یکی از بزرگترین شرکت های تولید و فروش قالب وافل در کشورمان می باشد و قادر به فروش انواع قالب وافل مورد نیاز شما می باشد. این مرکز یکی از عرضه کنندگان قالب وافل در اشکال و اندازه های مختلف بوده و محصولات با کیفیتی را برای رفع نیاز مشتریان ارائه می دهد.

 

قالب سقف وافل دو طرفه

قالب وافل دو طرفه برای سقف وافل دو طرفه یا مشبک استفاده می شود که می تواند بارها را به صورت خطوط مستقیم منتقل کند یا به عبارت دیگر این نوع قالب وافل بارهای زنده و مرده را به تمام تیرهای اطراف منتقل می کند. همچنین قالب های وافل دو طرفه به شکل یک مکعب نیم مربع تولید می شوند که دال بتنی را بهینه می کند.

 

اجرای قالب های مختلف وافل

نوع شکل قالب سقف وافل نقش زیادی در اجرای این سقف ها دارد، بنابراین اندازه و شکل آن نیز تعیین کننده عملکرد نوع سقف خواهد بود. این قالب ها از نظر کاربردی به دو دسته یک طرفه و دو طرفه تقسیم می شوند. قالب های وافل یک طرفه و قالب های وافل دو طرفه کاربرد های متفاوتی دارند. قالب وافل یک طرفه جایگزین تیرچه های یکپارچه است. از جمله مزایای دیگر می توان به حذف تیرهای کنسول اشاره کرد.

 

تفاوت قالب وافل با قالب های ubot و kubiax چیست؟

قبلاً اشاره کردیم که برای حذف این بتن ناکارآمد راه هایی وجود دارد که به جز قالب های وافل می توان به سیستم یو بوت و کوبیاکس اشاره کرد. قالب وافل ، ubot و cubiax از نظر عملکرد تقریباً یکسان هستند و مزیت حذف تیر میانی را دارند. تفاوت اصلی این قالب ها با قالب های سقف وافل جنبه اقتصادی آنهاست. قالب های ubot و kubiax داخل صفحه سقف دفن می شوند و پس از عملیات بتن ریزی سوراخ هایی در سقف ایجاد میکنند.

به همین دلیل است که نمی توان از قالب های ubot و kubiax دوباره استفاده کرد. اما قالب های وافل به گونه ای طراحی و ساخته می شوند که پس از استفاده و سخت شدن بتن، بتوان آن را جدا کرد و در پروژه های جدید مورد استفاده مجدد قرار داد. همچنین تفاوت سقف وافل با سقف yobot و kubiax و امکان اجاره قالب وافل باعث تفاوت قیمت و صرفه جویی در فروش قالب وافل شد. سیستم های ubot و kubiax نیز سنگین تر از سیستم وافل هستند. تمام موارد ذکر شده باعث می شود سقف وافل و سیستم آنها برای کارفرمایان اقتصادی تر و مفیدتر باشد.

 

مواد و رنگ قالب سقف وافل چه تاثیری بر کیفیت قالب دارد؟

شرکت هایی که قالب های وافل دو طرفه و یک طرفه تولید می کنند اغلب از مواد مختلفی برای تولید محصولات خود استفاده می کنند. مواد اولیه این قالب ها به نیازهای کارفرما و نوع استفاده مربوط می شود. یعنی کارفرما چند بار و چه زمانی می خواهد از قالب استفاده کند. و انتظار دارد چه مدت از قالب استفاده کند. به طور معمول، شرکت ها قالب ها را در دو رنگ مختلف تولید می کنند: سفید و سیاه. قالب های سیاه معمولا از مواد بازیافتی ساخته می شوند، در حالی که قالب های سفید کیفیت و دوام بالاتری دارند. شرکت قالب سقف وافل با قیمت مناسب دو نوع قالب مشکی مختلف تولید می کند که به دو دسته مرغوب و معمولی تقسیم می شوند. در شرکت مهانیت قالب ها  فقط با رنگ مشکی ولی با بهترین مواد اولیه و بالاترین کیفیت تولید میشوند.

سخن نهایی

قالب سقف وافل با قیمت مناسب در قالب های وافل پلاستیکی دو طرفه و یک طرفه با اشکال و اندازه های خاص برای ایجاد سقف وافل و برای حذف بتن اضافی و بی اثر از دال های بتنی موجود است. بتن غیرفعال به قسمتی از دال بتنی گفته می شود که تحت تنش نیست و در سازه آن از آرماتور استفاده نشده است. حذف بتن اضافی فواید زیادی دارد که از آن جمله می توان به کاهش وزن سازه، کاهش جذب انرژی لرزه ای و صرفه جویی در هزینه اشاره کرد.

قالب سقف وافل با قیمت مناسب | ویژگی های قالب سقف وافل

پست مرتبط

Enter your keyword