قالب وافل دست دوم | خرید قالب سقف وافل دست دوم

قالب وافل دست دوم | خرید قالب سقف وافل دست دوم

قالب وافل دست دوم | خرید قالب سقف وافل دست دوم

خرید قالب سقف وافل دست دوم

قالب وافل دست دوم | خرید قالب سقف وافل دست دوم

وقتی پیمانکاری قصد خرید قالب سقف وافل دست دوم را دارد باید به موارد مختلفی توجه کند. این موارد شامل:

1) در هنگام خرید به برند  قالب های کارکرده توجه کنید. بنابراین یافتن یک شرکت معتبر در این زمینه برای تهیه قالب های با کیفیت بسیار مهم است.

2) مرحله بعدی توجه به نرمی قالب و ترد نبودن آن است بنابراین اگر مواداولیه تولید قالب مرغوب باشد مواد آن نسبتاً نرم خواهد بود. هنگام خرید حتما به این نکته توجه کنید ، این نرمی بسیار مهم است زیرا ممکن است قالب ها هنگام استفاده بشکنند.

3) سعی کنید قالب سقف وافل مستعمل را از فروشنده نخرید. به دلایل بودجه ای، ممکن است وسوسه شوید که از یک واسطه خرید کنید، اما به خاطر داشته باشید که ممکن است هزینه بالاتری پرداخت کرده وقالب ها  گارانتی نداشته باشند.

4) خرید وافل کارکرده از یک شرکت معتبر علاوه بر کیفیت خوب، حس اعتماد و امنیت را به شما القا می کنند و گارانتی و خدمات پس از فروش را ارائه می دهند و در عین حال صرفه جویی در هزینه نیز برای شما فراهم می کنند.

5) قبل از خرید حتما تست هایی مانند تست اجسام سنگین، ضربه چکش سبک و سنگین و پرتاب در ارتفاع بالا را انجام دهید. در صورت بروز مشکل در بازرسی، واحد تولیدی باید در انتخاب مواد اولیه اصلاحاتی انجام دهد.

6) همیشه سادگی استفاده از قالب وافل را امتحان کنید وبعد  انتخاب کنید. با این کار می توانید سرعت و دقت اجرا را افزایش دهید و در نتیجه زمان پروژه را کاهش دهید.

 

قالب وافل دست دوم

بهتر است بدانید که اجرای سقف وافل در ساختمان ها و سازه ها نیازمند قالب های وافل است که در اندازه ها و کیفیت های مختلف تولید و به فروش می رسد. قالب وافل قابل استفاده مجدد هستند، بنابراین وقتی یک پروژه کامل شد، می توان از قالب وافل استفاده شده برای پروژه های دیگر استفاده کرد. به دلیل پایین بودن قیمت قالب های وافل دست دوم، برخی از پیمانکاران و کارفرمایان تمایل بیشتری به خرید آن نسبت به وافل های نو دارند. بنابراین هنگام خرید قالب وافل دست دوم باید به نکاتی توجه کرد تا اجرای سقف وافل ایمن و قابل اعتمادتر باشد.

 

1- اندازه وافل مورد استفاده

خریداران، کارفرمایان و مدیران پروژه باید اطمینان حاصل کنند که قالب‌های وافل مورد استفاده با ابعاد مشخص شده در نقشه‌های ساختمانی قبل از خرید ، یکسان هستند. البته در برخی موارد می توان اندازه قالب را تغییر داد به شرطی که باعث افزایش وزن خود سقف نشود و طراحی و ساخت سقف را باید مجدد کنترل کند.

 

2- کنترل کیفیت قالب های وافل استفاده شده

قالب وافل در دو نوع وافل یک طرفه و دو طرفه موجود است؛ بنابراین یکی از اقدامات مهمی که خریداران وافل کارکرده باید انجام دهند، بررسی ظاهر و کیفیت قالب ها است. قالب های وافل توسط تولید کنندگان مختلف و بی کیفیت در بازار درست می شوند و دوام زیادی ندارند. خریدار قالب های بی کیفیت در استفاده از قالب ها با مشکل مواجه می شود و ادامه پروژه با مشکل مواجه میشود و با تاخیر مواجه می شود. بنابراین، باید بسیار مراقب باشید و مطمئن شوید که قالبی که خریداری می کنید، کارایی و کیفیت مورد نیاز برای اجرای کل پروژه را دارد.

 

3- مارک و برند قالب وافل را بررسی کنید

یکی از مهمترین مواردی که یک خریدار باید در هنگام خرید وافل دو طرفه یا یک طرفه دست دوم به آن توجه کند، بررسی مارک سازنده قالب وافل است. هنگام خرید یا اجاره قالب وافل از مراکز و مارک های متفرقه و ناآشنا خودداری کنید، زیرا اکثر قالب های مختلف متفرقه کیفیت پایینی دارند و مشخصات فنی مورد نیاز برای آنها مانند نسبت اندازه و الزامات قانونی را به درستی رعایت نمی کنند. بنابراین خرید قالب های مختلف وافل خطر زیادی دارد که در حین انجام پروژه با آنها رو به رو می شوید .

 

4- مزیت های خرید قالب های کارکرده

یکی از مزایای بزرگ خرید قالب وافل دست دوم قیمت پایین آن است. البته توجه داشته باشید که یک قالب وافل کارکرده ماندگاری کمتری نسبت به نوع نو دارد و شرایط پروژه شما ممکن است خرید وافل کارکرده را غیراقتصادی کند. به عنوان مثال، اگر سقف وافل پروژه شما دارای تعداد طبقات یا زمان اجرای بالایی است، خرید قالب های وافل مستعمل ریسکی است زیرا ممکن است در طول اجرای پروژه نیاز به تعویض تمام قالب های وافل خود داشته باشید. به طور کلی، خرید قالب های مستعمل برای پروژه های کوچکتر با برنامه های زمان بندی کوتاه تر و سقف های کمتر جذاب است.

 

5- از دلال خرید نکنید

هنگام خرید قالب وافل دست دوم برای اطمینان بیشتر در خرید خود، حتما اصالت و تخصص فروشنده را بررسی کنید. هنگام خرید از افراد سودجو مشکلات عدیده ای از جمله خرید قالب های بی کیفیت، خرید با قیمت های بالا، عدم پاسخگویی پس از خرید و عدم ارائه خدمات پس از فروش وجود خواهد داشت.

قالب وافل دست دوم

همانطور که قبلا اشاره کردیم، قالب وافل مورد استفاده نقش بسیار مهمی در اجرای سقف وافل دارد. در واقع شکل و اندازه قالب وافل عملکرد سقف را تعیین می کند.

این قالب ها از نظر کاربردی به سه نوع تقسیم می شوند.

1) قالب یک طرفه در زیر به طور خلاصه توضیح می دهیم.

2) قالب های دو طرفه که تیرها عمود بر یکدیگر قرار می گیرند، برای بازشوهای بلند استفاده میشود .

3) قالب های قفل دار

 

قالب سقف وافل یک طرفه استفاده شده

برای ساخت سقف بتنی یک طرفه از قالب های وافل یک طرفه استفاده میشود که به طور موقت در چارچوب سقف قرار دارد. و در پایان کار آن را برمی دارند. در این موارد انتقال فشار و بار بیشتر در یک جهت مشابه سیستم های سقف تیرچه بلوک است. وافل های یک طرفه را می توان همان تیرها بلوک یک طرفه در نظر گرفت با این تفاوت که به جای یونیت از قالب پلاستیکی غیر دائمی استفاده می شود.

سقف های وافل یک طرفه نسبت به سقف های وافل دو طرفه قیمت کمتری دارند و کارایی آنها در دهانه های کوتاهتر بسیار مقرون به صرفه تر از سقف های دوطرفه میباشد زیرا از فولاد و بتن کمتری استفاده می کنند. این قالب ها به صورت قطعات قابل مونتاژ درست میشود و سپس با توجه به نیاز پروژه در کارگاه مونتاژ می شوند. قالب های وافل یک طرفه کارکرده قطعا ارزان تر از قالب های وافل یکطرفه نو هستند. قیمت این قالب ها با توجه به تعداد پروژه ها متفاوت است. و قیمت ها به ازای هر متر مربع در هر پروژه می باشد.

 

تاثیر کیفیت مواد اولیه بر قیمت قالب وافل دست دوم

علاوه بر مقدار مواد مصرفی مورد استفاده برای تولید قالب، کیفیت مواد اولیه نیز بر قیمت قالب سقفی نهایی تاثیرگذار است. این محصولات در رنگ های سیاه و سفید و سبز تولید می شوند.

 

تاثیر رنگ در  قالب سقف وافل دست دوم 

مقایسه قالب های سفید و مشکی و تاثیر آن بر قیمت قالب وافل سقفی دست دوم : قالب های سفید 40 تا 50 درصد گرانتر از قالب های مشکی هستند زیرا از مواد اولیه گران تری در تولید استفاده می شود. عموم مردم فکر می‌کنند که قالب‌های سفید از قالب‌های سیاه گران‌تر هستند، اگرچه اکثر موارد اینطور نیست، اما قالب‌های تولیدی این مجموعه فقط به رنگ مشکی ولی با بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه مرغوب تولید می‌شوند.

سخن نهایی 

قالب وافل یکی از ملزومات اجرای پروژه سقف وافل است که نکات بسیار متنوع و مهمی دارد که باید به آن توجه زیادی شود. هنگام خرید قالب وافل دست دوم، پیمانکاران باید چندین فاکتور را در نظر بگیرند و از بینش، دانش و تجربه خود برای انتخاب بهترین انتخاب استفاده کنند. به عنوان مثال، تا حد امکان از خرید قالب های پیچیده خودداری می شود. و در نتیجه باعث افزایش سرعت اجرای کار و اوج دقت و تمرکز می شود.

قالب وافل دست دوم | خرید قالب سقف وافل دست دوم

پست مرتبط

Enter your keyword