قالب وافل قفل دار | قیمت وافل قفل دار | خرید قالب وافل قفل دار

قالب وافل قفل دار | قیمت وافل قفل دار | خرید قالب وافل قفل دار

قالب وافل قفل دار | قیمت وافل قفل دار | خرید قالب وافل قفل دار

قیمت قالب وافل قفل دار

قالب وافل قفل دار | قیمت وافل قفل دار | خرید قالب وافل قفل دار

باید قیمت قالب وافل قفل دار را بسیار مناسب دانست. این قالب ها را می توان هم با قفل و هم به صورت ساده خریداری کرد.

 

قالب وافل

برای اجرای سقف وافل باید از قالب وافل استفاده کنید. یکی از مهمترین انواع آن قالب وافل قفل دار می باشد. قالب وافل قفل دار یکی از پیشرفته ترین قالب ها می باشد. مزایای این فرمت باعث شده است که از آن برای اجرای سقف های سبک و توخالی استفاده کنند. دلیل انتخاب این الگو به عنوان بهترین الگوی وافل، قابلیت قفل شدن الگوها به هم و سهولت اجرای این سقف ها است که از پین ها برای قفل کردن قالب ها استفاده می شود.

بعد از بتن ریزی از قفل ها برای جداسازی قالب استفاده می شود. زمانی که قالب ها به یکدیگر متصل می شوند در حین کار جابه جا نمی شوند و در محل ثابتی قرار می گیرند. سقف وافل دارای سطح صاف وقسمت زیرین مشبک است.

نوع دیگری از قالب های وافل ، قالب های قفل شونده هستند که تاثیر زیادی در کیفیت سقف وافل دارند. در این قالب ها قفل هایی تعبیه شده است که با ثابت شدن داخل قالب ها به راحتی در کنار هم قرار می گیرند.

وجود این قفل ها خطر تکان خوردن یا سر خوردن قالب ها را به صفر می رساند.

توری داخلی قالب عملکرد بسیار بهتری نسبت به سایر قالب ها دارد که باعث می شود قالب ها به راحتی در کنار یکدیگر قرار گیرند و علاوه بر آن سایر ویژگی های قالب ها نیز عملکرد بهتری داشته باشند.

قالب وافل قفل دار

امروزه کاربرد سقف وافل در بسیاری از پروژه های ساختمانی مورد توجه قرار گرفته است. دلیل آن این است که این روش نسبت به روش های قبلی مزایای زیادی دارد. همانطور که گفتیم این سقف به دلیل خواصی که دارد برای مکان هایی با ارتفاع زیاد و تردد مکرر استفاده می شود.

 

ویژگی های الگوی قفل سقف وافل

  • قفل شدن قالبها به هم باعث می شود تا قالب ها به صورت خودکار جمع شوند و سقف نمایان شود.

 

  • در اثر پرتاب از ارتفاع و ضربه، قالب شکسته نمیشود.

 

  • لبه زیرین قالب 5 سانتی متر است این فضا این امکان را می دهد که قالب وافل با قالب فلزی در کنار هم قرار گیرد و پله ایجاد نشود.

 

  • استفاده از این قالب ها در کاهش میزان استفاده از بتن بسیار موثر است.

 

  • استحکام بالای قالب باعث می شد که توری داخلی قالب نشکند.

 

مزایای استفاده کردن از قالب وافل قفل دار

قالب های وافل دو طرفه قفل دار در سایزهای 28*80*80 – 25*60*60 – 18*60*60 – 28*40*80 و همچنین وافل یک طرفه 60 قفل دار در ارتفاع 25 سانتی متر تولید می شود که دارای مزیت های فنی و اقتصادی زیادی می باشد.

افزایش استحکام و ضخامت 5 سانتی متر در اطراف لبه قالب

لبه های قالب قفلی دو طرفه با ضخامت 5 سانتی متر تولید می شود که استحکام قالب را افزایش می دهد و زمانی که قالب پس از بتن ریزی از زیر سقف خارج می شود میزان آسیب به آن به کمترین حد ممکن می رسد. در سایر قالب های وافل موجود در بازار ضخامت لبه دور قالب حدود 2.5 تا 3 سانتی متر است.

با افزایش ضخامت لبه قالب وافل به 5 سانتی متر، شکستگی لبه محیطی قالب وافل به کمترین حد ممکن رسید.

 

 

نمای آشکار زیرین قالب ها بعد از بتن ریزی

با توجه به اتصال قالب های وافل به کمک کلیدهای پلاستیکی تعبیه شده برای آن، هیچ گونه شکاف و درز بین قالب های وافل در حین اجرا ایجاد نمی شود و در نتیجه ازنشت شیرابه ی  بتن جلوگیری می شود.

 

سهولت کاربرد قالب ها

با توجه به تراز شدن قالب ها با استفاده از آچار توکار، ایجاد گونیا و بتن ریزی دقیق به راحتی و سریع انجام می شود. یکی از نکات عملکردی ویژه در کاربرد قالب بندی سقف وافل، هم ترازی دقیق تمامی تیرهای ایستاده بر روی آن است. این ویژگی هم از نظر محاسبات سازه ای و هم از نظر ظاهر سقف بسیار حائز اهمیت است. در وافل های قفل دار امکان انحراف تیرها از مسیر مستقیم وجود ندارد و در نتیجه تمامی تیرها به صورت دقیق و صحیح اجرا می شوند.

 

افزایش ایمنی کارکنان

یکی از مشکلات اجرای سقف وافل مخصوصاً در ارتفاعات، احتمال لیز خوردن قالب زیر پای کارگران و افتادن آنهاست. همچنین به دلیل وزش باد شدید امکان بلند کردن و پرتاب قالب وجود دارد. این مشکلات با اتصال قالب های وافل با قفل کاملا حل شده است.

 

طراحی گنبدی شکل قالب وافل قفلی

با طراحی انجام شده بر روی قالب های وافل قفل دار، این قالب ها به راحتی از زیر سقف بتنی جدا می شوند و همچنین نسبت به سایر قالب های موجود عمر طولانی تری دارند.

 

روش خرید کردن قالب وافل قفل دار یک طرفه و قالب دو طرفه

قالب وافل قفل دار با دو کارکرد یک طرفه و دو طرفه تولید می شود. قالب های یک طرفه که به سقف عملکرد یک طرفه می دهد و قالب های دو طرفه که عملکرد سقف را دو طرفه می کند. قالبهای قفل دار جدید برای اجرای دو نوع سقف وافل دارای مزایای بی شماری است که در ادامه به شرح آنها خواهیم پرداخت.

 

توجه:

الگوی سقف وافل یک طرفه در دهانه های 8 متر به پایین استفاده می شود. از طرفی الگوی سقف وافل دو طرفه برای دهانه های بالای 8 متر تا 18 متر مناسب است.

 

قالب وافل قفل دار یک طرفه

از آنجایی که قالب های وافل یک طرفه مونتاژ می شوند، مهمترین تغییر در قالب وافل یک طرفه قفلی، تعویض پیچ های پلاستیکی با پیچ های فلزی است. علاوه بر کاهش هزینه های خرید قالب های یک طرفه، این امر منجر به افزایش سرعت مونتاژ قالب های یک طرفه شد. به عنوان مثال اگر مونتاژ و قالب بندی استاندارد یک طرفه در سقفی به مساحت 100 متر مربع با چهار کارگر سه روز طول بکشد، با استفاده از قالب های قفلی یک طرفه، زمان به یک روز و نیروی انسانی به دو کارگر کاهش می یابد.

ضمناً در حین بتن ریزی، قالب ها محکم به یکدیگر بسته می شوند و تقریباً هیچ شانسی برای نشت شیره ی بتن وجود ندارد.

 

مهمترین فواید قالب وافل یک طرفه قفل دار 

یکی از مهمترین ویژگی های قالب وافل قفلی یک طرفه افزایش مقاومت درب آن است. همانطور که گفتیم قالب های وافل یک طرفه مونتاژ می شوند و معمولا طول این قالب ها با توجه به طرح آن بین 1 تا 2 متر است، از قالب های وسط به عرض 50 سانتی متر، قالب های بدنه با عرض 10 سانتی متر و درب ها که عرض آن ها 15 سانتی متر است در نسل جدید قالب های یک طرفه استحکام قالب به صورت جانبی و ضخامت لبه افزایش یافت که باعث شد ماندگاری قالب در هنگام جدا کردن قالب از زیر بتن ، بسیار افزایش یابد.

همچنین تعویض قفل های پلاستیکی به جای پیچ ها و مهره های فلزی باعث ایجاد تطابق بین مواد قالب و قفل ها شد. نکته مهم این است که در هنگام بسته شدن و باز شدن به قالب وافل آسیب کمتری وارد می کند و عمر مفید آن را افزایش می دهد.

قالب وافل دو طرفه قابل قفل شدن

قالب وافل دو طرفه قفل کننده نیز باعث شده است که اجرای سقف وافل دوطرفه ، سریع و بالاتر از همه ایمن برای  پیمانکاران اجرایی شود.

 

ابعاد قالب وافل قفل دار

ابعاد قالب های وافل قفل دار موجود امروزی 80*80*28 و 60*60*25 و 60*60*18 می باشد. این قالب ها به صورت مکعب هایی هستند که تیرهای متعامد در سقف ایجاد می کنند و باعث ایجاد بار دو طرفه بر روی سقف می شوند. در این میان فرمت های 80*80*28 بسیار محبوب هستند. قالب های وافل 60*60 برای دهانه های تا 10 متر و قالب های وافل 80 در 80 برای دهانه های تا 17 متر مناسب است.

علاوه بر ابعاد بهینه قالب های وافل قفلی، مزیت لبه 5 سانتی متری امکان ترکیب قالب های وافل با قالب های فلزی را فراهم می کند. خود قفل ها (پیچ) نیز برای برداشتن قالب ها پس از اتمام عملیات بتن ریزی استفاده کرد.

 

نکته ای در مورد قالب های قفل دار

با توجه به تجربیات خود این نکته را به ناظرین کارگاه و پیمانکاران عزیز یادآور می شود. اغلب در کارگاه تعداد زیادی اکستنشن قالب وافل اینجا و آنجا می ریزند. توصیه می کنیم این کار را به سرکارگر کارگاه بسپارید تا همه آنها را جمع آوری کند و برای سقف های بعدی ذخیره کند.

 

سخن نهایی

در نتیجه قالب وافل قفل دار جزء جدیدترین و پیشرفته ترین نوع قالب های وافل می باشد. ویژگی های این قالب این محصول را به بهترین نوع قالب وافل برای سقف اکسپوز تبدیل کرده است. شکل کلی این وافل به گونه ای است که به دلیل امکان قفل شدن قالب ها به هم با سنجاق، ساخت سقف را آسان کرده است.

قالب وافل قفل دار | قیمت وافل قفل دار | خرید قالب وافل قفل دار

پست مرتبط

Enter your keyword