قیمت روز انواع سقف وافل | آنالیز قیمت سقف وافل | خرید قالب وافل دست دوم

قیمت روز انواع سقف وافل | آنالیز قیمت سقف وافل | خرید قالب وافل دست دوم

قیمت روز انواع سقف وافل | آنالیز قیمت سقف وافل | خرید قالب وافل دست دوم

چه عواملی بر قیمت روز انواع سقف وافل تاثیر می گذارد؟

قیمت روز انواع سقف وافل | آنالیز قیمت سقف وافل | خرید قالب وافل دست دوم

همانطور که قبلا ذکر شد، عوامل متعددی در هزینه های کلی سقف موثر است. بستگی به عواملی مانند بتن مصرفی، میزان میلگرد، نوع قالب های به کار رفته در سقف دارد. علاوه بر این، خرید قالب ها و تهیه آنها بسیار مهم است. در ادامه به شرح هر کدام از این گزینه ها می پردازیم.

 

قیمت روز انواع سقف وافل

قیمت روز انواع سقف وافل شامل فاکتورهای مختلفی از جمله هزینه بتن، قیمت و حجم میلگرد و همچنین هزینه اجرای سقف مشبک و دستمزد کارکنان اداری و مدیریتی و سایر هزینه ها مانند مواد افزودنی بتن  می باشد. و در نهایت میتوانید قالب وافل بخرید یا اجاره کنید. دانستن این عناصر به شما این امکان را می دهد که امور مالی ساخت و ساز خود را با دقت بیشتری برنامه ریزی کنید. زیرا برآورد هزینه و مدیریت صحیح پروژه باعث کاهش کل هزینه های پروژه می شود. در ادامه سعی خواهیم کرد آن را به طور دقیق به شما ارائه دهیم.

 

سقف وافل مصرف میلگرد و بتن را کاهش می دهد

سقف وافل به لطف سیستم منحصر به فرد خود با کمترین میزان آرماتور و بتن قابل اجراست. این مدل سقف به دلیل وجود قالب ها و سوراخ ها در سقف بتنی و همچنین حذف بتن سازه ای در قسمت هایی از سقف که در کشش هستند، نسبت به سایر سقف ها از بتن کمتری استفاده می کنند. همین امر در مورد مواد مصرفی نیز صادق است. در سقف وافل به دلیل حذف شبکه آرماتوری در پایین سقف، این امر باعث بهبود روند طراحی و مهمتر از آن استفاده بهینه از آرماتورها می شود. علاوه بر این، تهیه و تامین زیر سازی سقف مسطح با تیرچه های درجا و تیرها در سقف وافل ، نسبت به سیستم‌های مشابه مانند دال‌های تخت، تیرهای دال، تیرهای بلوک و دال‌های پس تنیده، فلزی و بتنی از هزینه بسیار کمتری برخوردار خواهد بود .

 

هزینه تعداد میلگردهای تقویت کننده مورد استفاده در سقف مشبک

میلگرد مصرفی مهمترین عامل در تعیین قیمت سقف وافل می باشد. میزان استفاده از میلگرد در سقف به عوامل زیادی از جمله پلان معماری، بازشوهای موجود در سازه و وضعیت کلی سازه بستگی دارد. فاصله ستون ها و تعداد طبقات و عواملی مانند بارهای مرده و زنده و نوع خاک و عوامل دیگر موثر است. استفاده از سازه و درجه اهمیت آن نیز از دیگر عوامل موثر در میزان میلگرد مصرفی و هزینه سقف وافل می باشد.

معمولاً وزن میلگرد سقف در مترمربع  که برای یک سازه مسکونی معمولی برای دهانه های معمولی استفاده می شود بسته به نوع استفاده ، حدود 14 الی 15 کیلوگرم بر مترمربع است. با توجه به قیمت روز میلگرد می توان بودجه مورد نیاز را تعیین کرد. تاثیر هزینه میلگرد بر قیمت انواع سقف وافل در مقایسه با سایر عوامل موثر، مهمترین عامل است. انتخاب نوع سقف نیز می تواند در تقویت میلگردهای مورد استفاده برای تیرها و ستون ها و حتی پی و دیوارهای برشی موثر باشد.

تفاوت میزان میلگرد مصرفی در سقف های شبکه ای یک طرفه و دو طرفه

میلگردهای سقف وافل یک طرفه و دو طرفه متفاوت هستند. هزینه یکسان نیست . در سقف یک طرفه، میلگرد های تقویت کننده شبیه یک سقف تیرچه بلوک یا سقف یکپارچه است که در یک جهت ساخته شده است. تفاوت اصلی این دو سقف در شماره آرماتور و تعداد آن است. در سقف شبکه ای یک طرفه، عملکرد اصلی میلگرد در یک جهت است. این در حالی است که در سقف وافل دو طرفه، میلگردهای تقویت کننده در دو جهت قرار می گیرند و عملکرد سقف دو طرفه است. لازم به ذکر است که نمی توان نتیجه گرفت که حجم میلگرد تقویت کننده و هزینه آن در سقف مشبک دو طرفه همیشه بیشتر است.

 

هزینه بتن مورد استفاده در سقف وافل

بتن مصرفی یکی دیگر از عناصر سازه ای است و در قیمت روز انواع سقف وافل تاثیر دارد و بسته به نوع یک طرفه یا دو طرفه و ضخامت سقف و اندازه قالب، میزان بتن تغییر می کند. در ادامه به میزان بتن مصرفی و نقش آن در هزینه سقف وافل خواهیم پرداخت.

معمولاً میزان بتن مصرفی در سقف بر حسب متر مکعب بر متر مربع بیان می شود. که عواملی مانند طول دهانه، ضخامت سقف و ابعاد وافل ها موثر هستند . هزینه بتن استفاده شده در واقع با توجه به میزان بتن مصرفی در قیمت بتن تعیین می شود و لازم است در بررسی هزینه ها این عنصر در نظر گرفته شود.

 

قیمت سقف وافل

سیستم وافل یکی از سیستم های جدید ساخت و ساز در ایران است. که به دلیل مزایای اقتصادی و فنی مورد استفاده کارفرمایان و پیمانکاران قرار گرفته است. به طور کلی طبقه بندی عوامل موثر بر قیمت روز انواع سقف وافل را می توان به دو معیار کلی تقسیم کرد. که هر کدام دارای شاخص هایی هستند. که می توانند در انتخاب نوع سقف موثر باشند.

فنی

اقتصادی

 

1) فنی

طرح معماری

سقف وافل به گونه ای طراحی شده است که با حذف ستون های اضافی و مزاحم می توان یک صفحه نامنظم ایجاد کرد. سقف وافل پاسخگوی نیاز معمار به بازشوی طولانی و عریض در پروژه است و به دلیل استفاده از این نوع سقف، فضای پارکینگ را افزایش می دهد و از این ویژگی می توان به ویژه در طراحی اماکن تجاری، ادارات، مغازه ها و … استفاده کرد. از طرفی ظاهر سقف مشبک نیز به دلیل ایجاد حفره های بتنی اکسپوز زیبا مورد توجه معماران قرار گرفته است.این شبکه از سوراخ های ایجاد شده در سقف مشبک امکان عبور تاسیسات را فراهم می کند که باعث کاهش ضخامت می شود.

 

2) اقتصادی

مواد مصرفی بتن و میلگرد

با توجه به کاهش ضخامت سقف و حذف بتن غیر سازه ای در قسمتی که سقف در کشش است و همچنین حذف میلگرد اوتکا و عدم نیاز به اجرای شبکه آرماتوربندی زیرین ،  در سقف وافل باعث کاهش هزینه ها خواهد شد. همچنین اجرای سقف مسطح با تیرها و تیرچه ها به صورت درجا بر روی سقف مشبک نسبت به سیستم های مشابه (دال تخت، تیر دال، تیرچه بلوک و دال پس تنیده) از فولاد و بتن بسیار کمتری استفاده می شود. به دلیل استفاده کمتر از بتن در هر متر مربع سقف وافل و کاهش میلگرد مصرفی در پروژه و عدم استفاده از سقف کاذب ، بار مرده سقف کاهش می یابد.

 

خرید و اجاره قالب وافل

اجرای سقف وافل باعث از بین رفتن نیاز به استفاده از  بلوک های دائمی سقف می شود که مقرون به صرفه تر خواهد بود، تمام هزینه های ناشی ازاستفاده از تیرچه های از پیش ساخته شده  حذف خواهند شد ، از طرفی در استفاده از قالب های وافل به دلیل ماندگار نبودن وامکان استفاده مکرر آن در سقف های متوالی  ، نیازی به خرید قالب در هر سقف نیست. با گذشت زمان و پس از پایان عمر مفید این قالب ها می توان آنها را بازیافت کرد.

 

هزینه، سرعت و سهولت اجرا

سقف وافل در مقایسه با سیستم های دال و دال توخالی نیازی به ابزار زیرسازی خاصی ندارد. بتن ریزی سقف مشبک به صورت تک لایه انجام می شود در حالی که دال های مسطح توخالی باید در دو مرحله بتن ریزی انجام شود تا امکان عبور بتن از زیر قالب انجام شود که مستلزم پرداخت هزینه های اضافی است. به طور کلی، سقف شبکه‌ای سریع‌تر از سیستم‌های مشابه تکمیل می‌شود و این زمان سریع‌تر بر هزینه‌های تجهیزات کارگاه و هزینه‌های مربوط به پروژه تأثیر می‌گذارد.

 

هزینه سقف وافل در مقایسه با تیرچه و بلوک

قیمت روز انواع سقف وافل در مقایسه با تیرچه و بلوک چقدر است؟ برای مقایسه این مورد باید به یک نکته اساسی توجه کنیم. سقف تیرچه و بلوک عملکرد یک طرفه دارد. عملکرد یک طرفه سقف به این معنی است که بار روی سقف فقط روی دو تیرچه رو به رو اعمال می شود. اما از طرف دیگر سقف های وافل بسته به طول دهانه می توانند عملکرد یک طرفه یا دو طرفه داشته باشند. سقف وافل یک طرفه عملکردی مشابه تیرچه و بلوک  دارد. با این تفاوت که به جای بلوک های سیمانی، سفالی یا پلی استایرن از قالب های وافل مستطیلی استفاده می شود. سقف مشبک یک طرفه مانند سقف تیرچه بلوک دارای محدودیت هایی بوده و حداکثر اجرای آن در دهانه های 9 متری امکان پذیر است.

 

محاسبه دقیق قیمت روز انواع سقف وافل

سقف وافل یکی از جدیدترین و پرکاربردترین سقف های امروزی در ساختمان سازی است. این سقف دارای مزایای زیادی است که اکثر سازندگان تصمیم می گیرند سقف وافل را برای ساختمان خود انتخاب کنند.

در این مطلب می خواهیم قیمت روز انواع سقف وافل و قیمت اجرای سقف وافل را به اطلاع شما برسانیم. اگر شما از جمله کسانی هستید که می خواهید سقف وافل برای ساختمان خود انتخاب کنید، ابتدا باید بدانید که سقف وافل برای ساخت نیاز به قالب خاصی دارد و باید قالب را تهیه کنید. در بسیاری از سقف های رایج در ساختمان سازی قالب ها  یکبار مصرف هستند. مزیت سقف وافل این است که قالب آن قابل استفاده مجدد است.

 

 قیمت قالب وافل سقفی غیر ماندگار کمی بالاتر از قالب های ماندگاراست .

( منظور از غیر ماندگار بودن این قالب ها ، قابلیت استفاده از آنها در چندین سقف به صورت پی در پی میباشد )

(منظور از  قالب های ماندگار، قالب هایی است که درون سقف مدفون شده و قابلیت استفاده مجدد در سقف های دیگر سازه را ندارد )

اما از آنجایی که می توانید بارها از آن استفاده کنید، استفاده از قالب های سقف وافل ارزش دارد و این نوع قالب سقفی وافل بهتر از سایر قالب ها به شما می آید. هزینه نصب سقف وافل مربوط به خرید شابلون قالب وافل و قسمت دیگر مربوط به قیمت اجرای آن می باشد که البته ساخت سقف وافل نیازی به نیروی ماهر ندارد و جالب است بدانید که در در مقایسه با سایر سقف ها، کارگر کمتری برای حمل و نقل مورد نیاز است . زیرا قالب های سقف وافل بسیار سبک هستند و استفاده از آن نیاز به دانش خاصی ندارد، بنابراین می توانید سقف وافل را با کارگران کمتری نصب و اجرا کنید.

 

 

سخن نهایی

اگر بخواهیم هزینه اجرا را تخمین بزنیم باید به این نکته توجه کنیم که قیمت روز انواع سقف وافل نسبت به سقف های دیگر بیشتر است. اما به دلیل کاربردی بودن این قالب ها هزینه کمتری برای شما خواهد داشت. مقایسه دیگری که می توانیم برای قیمت در حال اجرا انجام دهیم این است که نسبت به سقف های دیگر به بتن و میلگرد و مواد اولیه کمتری نیاز دارد و این باعث می شود که سقف وافل قیمت در حال اجرا کمتری به نسبت ، قیمت سایر سقف های موجود در بازارداشته باشد.

قیمت روز انواع سقف وافل | آنالیز قیمت سقف وافل | خرید قالب وافل دست دوم

پست مرتبط

Enter your keyword