قیمت سقف وافل در تهران  | لیست قیمت سقف وافل | قیمت سقف وافل

قیمت سقف وافل در تهران  | لیست قیمت سقف وافل | قیمت سقف وافل

قیمت سقف وافل در تهران  | لیست قیمت سقف وافل | قیمت سقف وافل

چه عواملی بر قیمت سقف وافل تأثیر می گذارد؟

قیمت سقف وافل در تهران  | لیست قیمت سقف وافل | قیمت سقف وافل

همانطور که در بالا ذکر کردیم، عوامل مختلفی بر هزینه کل سقف وافل تأثیر می گذارد. به عواملی مانند بتن مورد استفاده، تعداد اتصالات، نوع قالب های استفاده شده در سقف بستگی دارد. همچنین خرید قالب و ساخت آنها بسیار مهم است. در ادامه به توضیح هر یک از این موارد می پردازیم.

 

قیمت سقف وافل در تهران 

قیمت سقف وافل در تهران شامل عوامل مختلفی از جمله قیمت بتن، هزینه و حجم آرماتور و همچنین هزینه نصب سقف وافل و دستمزد مدیریت و الحاقات بتن و سایر هزینه ها می باشد. دانستن این موارد به شما این امکان را می دهد که امور مالی ساخت و ساز خود را با دقت بیشتری برنامه ریزی کنید. زیرا برآورد هزینه مناسب و مدیریت پروژه هزینه های کلی پروژه را کاهش می دهد. در زیر سعی خواهیم کرد آن را به تفصیل به شما ارائه دهیم.

 

سقف وافل مصرف آرماتور و بتن را کاهش می دهد

این مدل سقف به دلیل داشتن سیستم منحصر بفرد با کمترین میزان آرماتور و بتن قابل اجراست. سقف های وافل به دلیل وجود قالب و سوراخ در سقف بتنی و همچنین حذف بتن سازه ای در قسمت های تحت تنش سقف نسبت به سایر سقف ها از بتن کمتری استفاده می کنند. در مورد مواد و مصالح مصرفی هم همینطوراست. همچنین، اجرای سقف تخت با تیرها و تیرچه های درجا بر روی سقف وافل به میزان قابل توجهی ارماتور و بتن کمتری نسبت به سیستم‌های مشابه مانند دال‌های مسطح، دال‌ها، تیرچه وبلوک نیاز دارد.

مقدار آرماتور استفاده شده در سقف وافل

آرماتور مصرفی مهمترین عامل تعیین کننده قیمت سقف وافل است. میزان آرماتور مورد استفاده در سقف وافل به عوامل زیادی مانند چیدمان معماری، بازشوهای سازه و وضعیت کلی سازه بستگی دارد. عواملی مانند فاصله ستون ها و تعداد طبقات و بارهای مرده و زنده، نوع خاک و عوامل دیگر بر آن تأثیر می گذارد. استفاده از سازه و درجه اهمیت آن نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار در میزان آرماتور استفاده شده و قیمت سقف وافل است.

به طور معمول، آرماتور مورد استفاده برای سقف یک سازه مسکونی مشترک برای دهانه های معمولی، بسته به نوع استفاده، حدود 8 تا 17 کیلوگرم است. بودجه مورد نیاز را می توان با توجه به قیمت روزانه مصالح تعیین کرد. تاثیر قیمت آرماتور بر قیمت سقف وافل مهم ترین عامل نسبت به سایر عوامل تاثیرگذار می باشد. انتخاب نوع سقف می تواند تحت تأثیر آرماتورهای مورد استفاده برای تیرها و ستون ها، حتی پی ها و دیوارهای برشی قرار گیرد.

 

تفاوت در میزان آرماتور استفاده شده در سقف وافل یک طرفه و دو طرفه

میلگردهای سقف وافل یک طرفه و دو طرفه متفاوت هستند. هزینه یکسان نیست در سقف یک طرفه، تقویت در یک جهت انجام می شود، مانند سقف تیرچه بلوک. تفاوت اصلی این دو سقف در مقدار آرماتور مصرفی است. در سقف وافل یک طرفه، عملکرد اصلی اتصالات در یک جهت است. این در حالی است که در سقف وافل دو طرفه آرماتورها در دو جهت قرار می گیرند و عملکرد سقف دو طرفه است. لازم به ذکر است که نمی توان نتیجه گرفت که حجم آرماتور و ارزش آن در سقف وافل دو طرفه همیشه بیشتر است.

 

هزینه بتن مورد استفاده در سقف وافل

مصرف بتن یکی دیگر از اجزای سازه ای است و بر قیمت سقف وافل تاثیر می گذارد. میزان بتن بسته به نوع یک طرفه یا دو طرفه و ضخامت سقف و اندازه قالب متفاوت است. در زیر به بررسی میزان بتن مصرفی و نقش آن در هزینه سقف وافل می پردازیم.

معمولاً میزان بتن مصرفی روی سقف بر حسب متر مکعب بر متر مربع بیان می شود و عواملی مانند طول دهانه، ضخامت سقف و ابعاد قالب های وافل تعیین می شود. هزینه بتن مصرفی در واقع با توجه به میزان بتن مصرفی در قیمت روزانه بتن تعیین می شود و در بررسی هزینه ها باید این مورد در نظر گرفته شود.

 

قیمت بتن و عملیات بتن ریزی

بتن با قیمت مصوب به فروش می رسد. که البته با توجه به شرایط نابسامان اقتصادی جامعه کم یا زیاد می شود. برای محاسبه دقیق میزان بتن مصرفی در سقف باید به درستی اندازه گیری شود. همچنین باید بخشی از هزینه های ساخت را به عملیات بتن ریزی اختصاص دهید.

تا حد زیادی هزینه سقف وافل به هزینه قالب وافل بستگی دارد. اگر قالب های وافل را از محل تایید شده شرکت خریداری کنید، می توانید با قیمت بسیار کمتری نسبت به سایر فروشندگان قالب های مورد نیازتان را  تهیه کنید. همچنین اگر این قالب ها را مستقیماً از تولیدکنندگان خریداری کنید، می توانید در این امر بسیار موفق باشید.

 

دستمزد اجرای سقف وافل

قسمت سوم مربوط به دستمزد نیروی کار برای اجرای این سقف می باشد که با توجه به پلان معماری سازه، ارتفاع طبقات، سقف وافل یک طرفه یا دو طرفه، مبلغ تعیین می شود.

هزینه اجرای سقف وافل با توجه به کیفیت و اندازه ابزار تعیین می شود. به طور کلی بدون بررسی دقیق و تخصصی نقشه سازه امکان اعلام هزینه اجرا وجود ندارد. توصیه می شود قبل از انتخاب پیمانکار به چند پروژه در دست اجرا نگاهی بیندازید و سپس تصمیم بگیرید.

 

هزینه خرید یا اجاره قالب وافل

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در هزینه سقف وافل، قالب های مورد نیاز است. فروش قالب وافل یکی از مهمترین خدمات مجموعه ما می باشد. در برخی پروژه ها خرید قالب وافل به صرفه نیست و پیشنهاد می شود قالب ها را اجاره کنید. قالب‌های وافل قالب‌های تجدیدپذیری هستند که در صورت استفاده و نگهداری صحیح ، هر کدام تقریبا 50 بار قابل استفاده هستند. البته مهارت تیم اجرایی در طراحی قالب ها و در روند مونتاژ قالب ها بسیار مهم است. زیرا اگر در این مراحل قالب ها آسیب ببینند نتیجه مطلوب و مورد انتظار پس از اتمام سقف نخواهد بود. در این صورت آن قالب معیوب عملاً بی فایده است.

توجه:

اگر متوجه شدید در بالا به اجاره وافل هم اشاره کردیم. در مواردی که تعداد سقف های سازه کمتر از 4 عدد باشد پیشنهاد می کنیم اجاره قالب وافل گزینه بسیار مناسبی باشد. اما اگر تعداد سقف ها بیشتر از 4 عدد باشد بهتر است قالب وافل بخرید و از هر قالب چندین بار استفاده کنید. در صورت خرید می توانید پس از اجرای پروژه از سایر خدمات ما استفاده نمایید.

 

قیمت قالب وافل چگونه محاسبه می شود؟

قیمت قالب وافل به نوع قالب بستگی دارد. قالب های مورد استفاده برای سقف های دو طرفه مربع بوده و به صورت جداگانه به فروش می رسد. اما بر خلاف قالب های یک طرفه با قالب های مونتاژی، قیمت آنها متر مربع محاسبه و خرید و فروش می شود.

خلاصه ای از عوامل موثر بر قیمت سقف وافل

اگر بخواهیم یک طبقه بندی کلی در مورد عوامل موثر بر قیمت تمام شده سقف وافل داشته باشیم، می توانیم عواملی مانند عوامل فنی، عملیاتی، اقتصادی و حتی نقشه معماری سازه را در قیمت ها موثر بدانیم. برای یک ساختمان 120 متری معمولی در تهران می توان گفت که هر متر مربع ساختمان به 47 تا 53 کیلوگرم و  0.38 الی 43/0 متر مکعب نیاز دارد. یکی از مزایای این سقف اجرای سریع آن است که باعث کاهش قیمت نسبت به سقف های دیگر می شود و در کاهش هزینه ها موثر است.

 

هزینه سقف وافل در مقایسه با سایر سقف های معمولی

در مقایسه با هزینه اجرای سقف تیرچه بلوک، هزینه سقف وافل می تواند کم و بیش یکسان باشد. به عنوان مثال در مواردی که سازه بیش از 4-5 طبقه باشد می توان از قالب وافل برای چندین سقف استفاده کرد و در نتیجه قیمت سقف وافل از سقف تیرچه بلوک کمتر و تعداد دفعات استفاده ازقالب بیشتر می شود در نتیجه هزینه کل سقف ها نسبتا کم خواهد بود. همچنین این نوع سقف هزینه هایی مانند خرید تیرآهن و حمل و نقل مانند سقف های تیرچه بلوکی ندارد و از این نظر می تواند بسیار مقرون به صرفه باشد. به طور کلی این نوع سقف نسبت به سایر سقف های توخالی مقرون به صرفه تر است.

نکته:

لازم است بدانید که یک توصیه مهم در این استفاده از سقف وافل برای انبوه سازانی است که می توانند با خرید قالب وافل پروژه های متعددی را انجام دهند. همچنین در هزینه های نهایی سازه بسیار موثر است. بنابراین می توان گفت استفاده از قالب های وافل می تواند یکی از انتخاب های مناسب برای معماران و انبوه سازان باشد.

 

سخن نهایی

سقف وافل یکی از سقف های سبک با توجیه فنی و اقتصادی است. این نوع سقف امروزه روند رو به رشدی در صنعت ساخت و ساز دارد. هزینه های این سقف نسبت به سایر سقف های توخالی مناسب است و برای سازه های چند طبقه، سقف تیرچه بلوک از نظر اقتصادی ارجحیت دارد. قالب های وافل قالب های غیر دائمی هستند. شما می توانید یک بار قالب وافل بخرید و چندین بار در سقف های مختلف یا حتی در چندین سازه استفاده کنید. این موضوع منجر به صرفه اقتصادی این نوع سقف می شود.

قیمت سقف وافل در تهران  | لیست قیمت سقف وافل | آنالیز قیمت سقف وافل

پست مرتبط

Enter your keyword