قیمت قالب سقف وافل | انواع کاربردی قالب سقف وافل

قیمت قالب سقف وافل | انواع کاربردی قالب سقف وافل

قیمت قالب سقف وافل | انواع کاربردی قالب سقف وافل

قالب سقف وافل چیست و سقف وافل چه کاربردهایی دارد؟

قیمت قالب سقف وافل | انواع کاربردی قالب سقف وافل

وقتی صحبت از سقف وافل می شود، مهم ترین نکته این است که قالب وافل در اندازه های مختلف تولید می شود. تولید قالب وافل از جنس پلاستیک و پلی پروپیلن با کیفیت (pp) بسیار شبیه به قابلمه می باشد.

دلیل استفاده از قالب های مشبک و سقف مشبک، حذف بتن در نواحی کششی دال سقف است که در زیر تار خنثی مقطع قرار دارند. همانطور که می دانید بتن مقاومت بسیار کمی در برابر تنش کششی دارد، بنابراین وجود یا عدم وجود بتن در قسمت های نیمه کششی سقف تاثیری در خمش و مقاومت نهایی سقف ندارد.

هنگام استفاده از سقف مشبک، بتن این ناحیه بی اثر حذف میشود و منجر به افزایش عملکرد لرزه ای سقف مشبک می شود. علاوه بر آن وزن سقف کاهش می یابد و در نتیجه کل سازه سبک می شود. جدا از بحث های فنی، حذف بتن این ناحیه کششی از دال بتنی می تواند هزینه تهیه بتن را حدود تا 10 الی 20 درصد کاهش دهد.

قیمت قالب سقف وافل

امروزه یکی از مهم ترین مواردی که در بسیاری از پروژه های بزرگ از نظر اقتصادی و فنی مورد استفاده قرار می گیرد سقف وافل است که عنصر اصلی آن قالب وافل است. قالب وافل قطعه ای از پلاستیک پلی پروپیلن بازیافتی است که اندازه و شکل آن به گونه ای است که امکان حذف بتن ناکارآمد در سقف را فراهم می کند.

قالب وافل می تواند حداقل 30 سقف وافل (30 بار) در صورت مناسب بودن جنس و کیفیت تولید قالب وافل و اینکه مواد مصرفی آن باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند ، استفاده شود.

 

 

انواع کاربردی قالب سقف وافل

اندازه و شکل قالب وافل در واقع عملکرد سقف وافل را تعیین می کند و سقف وافل انواع مختلفی دارد:

 

قالب وافل یک طرفه:

سقف با این نوع قالب عملکردی مشابه سقف تیرچه بلوک دارد، بنابراین از این قالب برای تشکیل تیرچه ها استفاده می شود. این قالب‌ها از قطعات پلاستیکی U شکل ساخته شده‌اند که در کنار هم قرار می‌گیرند و یک مستطیل را تشکیل می‌دهند. به طور معمول، این قالب ها  فاصله شفت تا شفت 60 تا 70 سانتی متر، عمق 25 تا 30 سانتی متر، و طول های مختلف هستند. عرض تیرچه های تولید شده با استفاده از این نوع قالب بین 10 تا 12 سانتی متر متغیر است.

قالب های وافل دو طرفه:

این قالب ها از پلی پروپیلن ساخته شده و سبک وزن هستند. از این نوع قالب ها برای اجرای سقف وافل مشبک استفاده می شود که در نهایت ، بار را به تیرهای اطراف سقف منتقل می کند. قالب های وافل دو طرفه به صورت مکعبی طراحی میشوند. و اندازه گیری های دقیقی برای بهینه سازی توزیع بار دال بتنی دارند.

قالب ها قابل استفاده مجدد هستند. به این معنی که پس از سخت شدن دال بتنی می توان آنها را باز کرد و دوباره استفاده کرد. بنابراین استفاده از آنها باعث کاهش هزینه های پروژه می شود.

قالب سقف وافل دو طرفه ظاهری نیم مکعبی دارد. و دارای سوراخ هایی است که به قالب های کناری متصل می شوند. تا دهانه های پهن را در خود جای دهند. ابعاد این نوع قالب ها معمولاً از 60*60 تا 90*90 بوده و با توجه به کاربردشان دارای عمق های 18، 25، 28، 33، 35 و 40 سانتی متر می باشد.

قیمت قالب سقف وافل

عوامل مختلفی مانند اندازه، کیفیت، محل تولید و … می تواند بر قیمت یک قالب وافل تاثیر بگذارد. در قالب های وافل یک طرفه، هزینه قالب مورد نیاز بر اساس مترمربع اجرای سقف محاسبه می شود. در حالی که قیمت قالب های وافل دو طرفه به طور کلی با توجه به تعداد قالب ها محاسبه می شود، البته مانند نوع یک طرفه به عوامل مختلفی بستگی دارد.

 

تفاوت قالب سقف وافل با قالب ubot و kubiax

کاربرد اصلی سقف های uobot، kubiax و waffle برای برداشتن بتن در زیر شبکه خنثی یا در مناطق کششی مقطع است. بخش سقف در سقف وافل تابعی از t(t) است، در حالی که بخش سقف موثر ubot و kubiax به شکل i(i) است. مزیت مهم قالب وافل نسبت به قالب های uobot و kubiax تطبیق پذیری قالب وافل است.

قالب های ubot و kubiax پس از بتن ریزی در سقف باقی می مانند و قابل جدایی نیستند. در حالی که قالب های وافل پس از بتن ریزی از سقف خارج میشود و به سقف بعدی منتقل می شوند. یکی دیگر از مزایای قالب وافل ایجاد سوراخ های لانه زنبوری در سقف است که امکان نصب و عبور تاسیسات را در سقف وافل فراهم می کند.

با توجه به دوام قالب‌های ubot و kobiax، داشتن آخرین مجوز موثر برای تولیدکنندگان مهم است. بنابراین در صورت استفاده از قالب یوبوت بی کیفیت، احتمال آسیب های جبران ناپذیر وجود داشته و جای نگرانی هست.

سقف وافل (تیرچه های دو طرفه) اگرچه چندین دهه از اختراع سقف وافل می گذرد، اما هنوز هم در تعداد زیادی از ساختمان ها در سراسر جهان از آن استفاده می شود. دلیل این امر این است که سقف وافل دارای مزایای فنی و اقتصادی زیادی نسبت به سایر سیستم های ساختمانی، سقف های با دهانه های بزرگ مانند پانل های پس کشنده، uobot، kubiax و … می باشد.

 

شرایط قیمت اجاره قالب وافل

با توجه به الزامات کارفرما، پس از عقد قرارداد ، اجاره نامه به طرف پروژه تحویل داده می شود. در پایان پروژه قالب باید برگردانده شود، همان مقدارو متراژ قالب تحویلی به پروژه به درخواست کارفرما باید در پایان پروژه دست نخورده عودت داده شود.

در صورتی که قالب کاملا نو یا مستعمل عودت داده شده به کارفرما شکسته و آسیب دیده باشد، قالب شامل خسارت می شود و کارفرما موظف به پرداخت خسارات مندرج در قرارداد می باشد. اجاره این قالب ها به صورت روزانه محاسبه می شود و مبلغ اجاره قالب ها با توجه به نوع، سایز و قیمت محصول تعیین و مشخص می شود. 

 

عوامل موثر بر قیمت قالب سقف وافل

درشرکت مهانیت تمامی اقلام، موضوعات و اطلاعات مربوط به خرید قالب وافل ، اجاره قالب وافل ، اجرای سقف وافل ، طراحی بهینه سازه ها با سقف وافل در سایزهای مختلف توسط کارشناسان فروش به صورت مشاوره رایگان در موضوعاتی مانند کیفیت ، قیمت و … به خریداران ارائه می شود. بیایید با بررسی عوامل موثر بر قیمت با هم ادامه دهیم:

 

 

لیست قیمت قالب وافل (قیمت های مصوب)

قیمت گذاری محصولات از روشی مشخص میشود و یکسان در سراسر کشور استفاده می شود. بنابراین هیچ گونه تخلف و اعلام قیمت در فرآیند فروش کالا وجود ندارد. و قیمت محصولات شفاف و مورد تایید است.

در صورتی که کارفرما یا پیمانکار در پایان پروژه به وافل های خریداری شده و استفاده شده نیاز نداشته باشد، قالب های مصرف شده با قیمت مناسب و منصفانه بازخرید می شود.

برای حفظ حقوق مصرف کنندگان و حفظ محیط زیست کشور مورد علاقه مان ،  ما قالب های شکسته و دور ریخته شده را نیز خریداریم  .

 

تاثیر کیفیت مواد اولیه بر قیمت قالب سقف وافل 

علاوه بر میزان مواد مصرفی در تولید قالب، کیفیت مواد اولیه نیز بر قیمت قالب سقفی پلاستیکی تمامی تاثیرگذار است.محصولات گروه ما فقط در یک رنگ مشکی تولید می شوند. مواد اولیه به صورت عمده از پتروشیمی تهیه میشود و کیفیت قالب تولیدی با رنگ مشکی در شرکت مهانیت بیش از حد تصور است.

 

تاثیر رنگ قالب در خرید قالب وافل سقفی

قالب های سفید معمولا 40تا 50 درصد گرانتر از قالب های مشکی هستند. زیرا معمولا به تصورعموم مردم  از مواد اولیه گران تری در تولید استفاده می شود. در حالی که اغلب اینطور نیست. قالب های تولیدی با مواد مشکی مرغوب در مجموعه مهانیت ، به دلیل کنترل و نظارت دقیق بر کیفیت، از نظر کیفیت تفاوت بسیار بالایی با قالب های سفید سایر تولید کنندگان دارد .

سخن نهایی 

علاوه بر مقایسه وزن قالب وافل، تست استحکام قالب نیز توصیه می شود. هر چه کیفیت مواد اولیه و فرآیند تولید بالاتر باشد، بهتر و استحکام و مقاومت قالب بیشتر می شود. خرج کردن پول بیشتر برای یک قالب وافل با کیفیت بالاتر کاملاً موجه است و در دراز مدت تأثیر مثبتی خواهد داشت.

قیمت قالب سقف وافل | انواع کاربردی قالب سقف وافل

پست مرتبط

Enter your keyword