قیمت قالب وافل دو طرفه | قیمت قالب پلاستیکی وافل | اجاره قالب وافل

قیمت قالب وافل دو طرفه | قیمت قالب پلاستیکی وافل | اجاره قالب وافل

قیمت قالب وافل دو طرفه | قیمت قالب پلاستیکی وافل | اجاره قالب وافل

مشخصات قالب سقف وافل دو طرفه

قیمت قالب وافل دو طرفه | قیمت قالب پلاستیکی وافل | اجاره قالب وافل

هر شرکتی وافل های تک و دو طرفه مخصوص به خود را طراحی و تولید می کند که هر کدام ابعاد و ارتفاع متفاوتی دارند. قالب های دو طرفه با ابعاد متغییر در بازار یافت میشوند .

 

قیمت قالب وافل دو طرفه

قیمت قالب وافل دو طرفه، برای اینکه بدانید وافل دو طرفه چیست، ابتدا باید اطلاعاتی از سقف وافل داشته باشید. سقف وافل نوعی سیستم سقف سازی است که یکی از بزرگترین مزایای آن حذف بتن اضافی و بی اثر است. سقف وافل به دو نوع یک طرفه و دو طرفه تقسیم می شود. برای ساخت و تولید این سقف ها به قالب وافل هایی نیاز داریم که قابل جداسازی از بتن  و استفاده مجدد باشند.

 

مزایای قالب وافل دو طرفه

مزایای استفاده از وافل دو طرفه افزایش فاصله بین دهانه ها است که منجر به حذف ستون مرکزی می شود. حذف این ستون های میانی باعث افزایش تعداد پارکینگ ها و گشایش فضای معماری می شود. همچنین با حذف تیرهای معلق در وسط، ارتفاع مفید طبقات افزایش می یابد. موارد فوق از مزیت های اصلی سقف وافل دو طرفه می باشد.

 

انواع وافل دو طرفه

وافل ها انواع مختلفی دارند مانند وافل اسپیسر، وافل بدون اسپیسر و نیم وافل

مواد مورد استفاده در ساخت محصول

گروه مهانیت همواره در طراحی سقف وافل یک و دو طرفه استفاده از متریال بادوام، مرغوب و درجه یک را در اولویت قرار داده است. تمام قالب ها از مواد (پلی پروپیلن با چگالی بالا) ساخته شده اند.

 

تفاوت بین قالب وافل دو طرفه و یک طرفه

یکی ازمهم ترین  تفاوت های این دو قالب در کاربرد آن ها می باشد، ولی هر دو نوع قالب شرکت مهانیت ، به صورت هر متر مربع به فروش می رسند.

 

سقف وافل دو طرفه

عملکرد سقف مشبک دو طرفه به این صورت است که بار اضافی را به ستون ها در دو جهت یا تیرها در چهار طرف منتقل می کند و از این سقف در سازه هایی با ارتفاع 12 متر استفاده می شود.

 

موارد استفاده از قالب  وافل دو طرفه

در پروژه هایی که نیاز به ساخت سقف های بزرگ داریم و همچنین می خواهیم وزن مرده سقف را کاهش دهیم، برای ساخت این سقف ها باید از وافل دو طرفه استفاده کنیم.

قیمت قالب وافل دوطرفه

قیمت این نوع قالب یکی از فاکتورهای مهم در خرید و اجاره وافل می باشد. هزینه و قیمت مواد اولیه همیشه نوسانات زیادی دارد و همین امر باعث شد تا قیمت این قالب ها نیز دچار نوسان شود. شرکت مهانیت با انجام کارهای بدون واسطه، همواره تلاش کرده است تا محصولاتی را با قیمت مناسب و بالا ترین کیفیت  عرضه کند.

 

طراحی سقف وافل دو طرفه بر اساس استانداردهای تعیین شده

سقف وافل دو طرفه عمدتاً در ساختمان ها و پروژه های بسیار بزرگ استفاده می شود. دلیل مهم استفاده از سقف های دو طرفه این است که در اجرای سقف وافل دو طرفه از طرح خاصی استفاده خواهد شد.

در سقف وافل دو طرفه تیرها در دو جهت متعامد قرار می گیرند و نیازی به تیرهای میانی نگهدارنده نیست، سقف فقط توسط ستون و تیرهای متصل به ( در سیستم قاب خمشی ) آن نگه داشته می شود .

در سازه های بیش از سه طبقه و دارای دیوار برشی شرایط حذف این تیرها نیز در پلان قابل بررسی میباشد ( سیستم دال- دیوار برشی ) .

تمامی مراحل طراحی ساختمان های مختلف در نرم افزارایتبس موجود است. پس از طراحی کامل ساختمان در نرم افزار ایتبس می توانید نکاتی را که باید در نظر گرفته شود را مشاهده کنید تا بدانید طراحی ساختمان به بهترین شکل ممکن انجام شده است. طراحی سقف وافل نیز در چندین برنامه دیگر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به همین دلیل با استفاده از نرم افزارهای مختلف می توانید اندازه دقیق سقف های وافل را مشاهده کرده و اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید. پس از طراحی سقف های وافل، لرزش سقف نیز باید بررسی شود.

 

اجرای سقف وافل دو طرفه:

قسمت اصلی اجرای یک پروژه اجرای سقف آن است، بنابراین در صورت رعایت نکردن ضوابط و مقررات می توان خسارت های جبران ناپذیری به بار آورد. در اینجا به طور خلاصه مراحل اجرای سقف وافل دو طرفه را با هم مرور می کنیم:

1زیرسازی سقف توسط لوله های فلزی، داربست،جک ، اسکافولد ساخته شده است.

2بافتن تیرچه ها ی درجا

3چیدمان قالب وافل

4 آرماتور

5 بتن ریزی

6 جدا کردن قالب ها از زیر بتن در زمان معین

 

کاربرد سقف قالب وافل دو طرفه در سازه:

سقف وافل دو طرفه در بسیاری از پروژه ها مورد استفاده قرار می گیرد زیرا این نوع سقف برای دهانه های بیشتر از 12 متر قابل استفاده است بنابراین نسبت به سقف وافل یک طرفه کاربرد بیشتری دارد. مهمترین مزیت سقف وافل دو طرفه حذف ستون های میانی و ایجاد فضای بیشتر است. در اجرای سقف وافل دو طرفه از آنجایی که تیرها تکیه گاه اصلی هستند، امکان برداشتن تیرها وجود ندارد زیرا باید عملکرد خمشی داشته باشد. در سازه های بیش از سه طبقه و دارای دیوار برشی شرایط حذف این تیرها نیز در پلان قابل بررسی میباشد ( سیستم دال- دیوار برشی ) .

 

 

قیمت اجرا و ساخت سقف وافل دو طرفه

در نهایت باید به  درستی بدانید که  قیمت ساخت و ساز روزانه با نوسانات بازار تغییر می کند. حتما به خوبی می دانید که قیمت هر عدد وافل با توجه به سایزهای مختلف شما متفاوت خواهد بود. خرید قالب یکی از مهم‌ترین هزینه‌هایی است که در اجرای سقف وافل باید به آن توجه کرد.

در واقع هزینه خرید وافل به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از مهمترین عوامل اندازه قالب و کیفیت مواد اولیه است.

اگر می خواهید از قالب وافل در پروژه های بسیار بزرگ و ساختمان های بزرگ استفاده کنید، باید سایز بزرگتر را انتخاب کنید. همچنین برای انتخاب انواع وافل ها باید کیفیت آن ها را بررسی کنید.

کیفیت هر وافل به جنس قالب بستگی دارد. تعداد قالب های استفاده شده در سقف وافل مشخص شده است. اگر قصد خرید یا اجاره قالب وافل دارید، باید قیمت آنها را به دقت بررسی کنید.

 

فروش قالب وافل برای اجرای سقف وافل

فروشندگان زیادی وجود دارند که قالب وافل می فروشند. هر یک از فروشندگان قیمت خاصی را برای فروش انواع وافل به مشتریان خود ارائه می دهند. قالب وافل یکی از مهم ترین وسایلی است که برای تهیه سقف وافل باید خریداری کرد. هر عرضه کننده ای که قالب وافل می فروشد می تواند شما را در مورد نحوه نصب آنها بر روی سقف راهنمایی کند. پیمانکارانی که سقف‌های وافل را روی ساختمان‌ها اجرا می‌کنند، میتوانند به بهترین وجه از قالبها برای اجرای سقف استفاده کنند.

در واقع، شما باید به خوبی آگاه باشید که پیمانکاران زمان زیادی را صرف راه اندازی قالب نمی کنند، زیرا آنها در کار خود حرفه ای هستند. شما باید هر وافل را از نظر اندازه و زمان خرید بررسی کنید، سپس آن را خریداری کنید. توجه داشته باشید که قالب وافل به قیمت عمده فقط توسط شرکت های تولید کننده به فروش می رسد.

 

نرم افزار طراحی سقف وافل

برای اینکه هر یک از مهندسان و طراحان حداکثر بهره را از سقف های وافل ساختمان ببرند باید از نرم افزارهای مخصوص استفاده کنند.

در واقع باید به خوبی بدانید که نرم افزاری که برای قرار دادن سقف وافل در ساختمان استفاده می شود استانداردهای دقیق و ویژگی های خاصی دارد.

استانداردهای مربوط به این نرم افزار باید قبل از اجرای سقف های شبکه ای در ساختمان توسط مهندسین بررسی و شناسایی شود. شناسایی سقف های وافل از نظر اندازه و ابعاد به بهترین شکل ممکن توسط نرم افزار انجام خواهد شد.

 

مهندس ناظر باید با این نرم افزارها آشنا بوده و اجرای سقف وافل را بر اساس این نرم افزارها کنترل کند.

اگر مهندس ناظر از نحوه عملکرد انواع سقف وافل در این نرم افزار اطلاع داشته باشد، می تواند توصیه های مربوط به اجرای سقف وافل را به خوبی رعایت کند. لطفا توجه داشته باشید که قبل از اجرای سقف وافل در ساختمان خود، باید در مورد نرم افزار موجود برای اندازه گیری سقف وافل اطلاعات بیشتری کسب کنید.

نرم افزار saif یکی از مناسب ترین و عالی ترین نرم افزارهای پرکاربرد برای اجرای سقف وافل می باشد.طراحان و مهندسان ناظر از این نرم افزار برای اجرای سقف های شبکه ای با اندازه مناسب استفاده خواهند کرد. بسیار مهم است که اندازه انواع سقف وافل و قالب های به کار رفته در این سقف ها بر اساس استانداردهای مربوط به ساخت و ساز ساختمان باشد و در اجرای سقف های وافل باید این نکته را در نظر داشته باشید.

سخن نهایی

برای تکمیل بحث در این قسمت می توان گفت که در صورت وجود سه شرط زیر به صورت همزمان عملکرد قالب وافل دو طرفه خواهد بود. در مقابل، در صورت عدم رعایت هر یک از این شرایط، سقف بازدهی یک طرفه خواهد بود.

نوع سقف قابلیت انتقال بارها را در دو جهت دارد (مثلاً یک دال بتنی ذاتاً دو طرفه است، اما یک سقف تیرچه بلوک نمی تواند در دو جهت عمل کند و بنابراین همیشه یک طرفه است).

در چهار طرف تکیه گاه های دال وجود دارد و سختی آنها تفاوت چندانی ندارد.

نسبت ابعاد سقف باید حداکثر برابر با 2 باشد.

قیمت قالب وافل دو طرفه | قیمت قالب پلاستیکی وافل | اجاره قالب وافل

پست مرتبط

Enter your keyword