قیمت قالب وافل یک طرفه | وافل یک طرفه دست دوم | ابعاد قالب وافل یک طرفه

قیمت قالب وافل یک طرفه | وافل یک طرفه دست دوم | ابعاد قالب وافل یک طرفه

قیمت قالب وافل یک طرفه | وافل یک طرفه دست دوم | ابعاد قالب وافل یک طرفه

سقف وافل چیست؟

قیمت قالب وافل یک طرفه | وافل یک طرفه دست دوم | ابعاد قالب وافل یک طرفه

این مدل سقف وافل شبیه دال های یک طرفه است که در دو جهت مخالف توسط تیرها برای انتقال بار پشتیبانی می شوند. سیستم تیرچه سقف وافل یکطرفه به گونه ای است که انتقال بار مشابه سقف تیرچه بلوک در یک جهت است.

در این نوع سقف، قالب ها مستطیل شکل هستند تا عملکرد تیرهای سقف را داشته باشند. استفاده از قالب وافل یک طرفه نیز ارزانتر از تیرچه و یونولیت است. دلیل این کاهش قیمت این است که قالب وافل یکبار خریداری شده و در تمام سقف ها استفاده می شود.

معمولاً حدود ۷۰ درصد از سطح سقف به قالب وافل نیاز دارد. ۳۰ درصد باقیمانده سقف شامل بازشوها، تیرها، ستون ها، چاه آسانسور و غیره است که نیازی به قالب بندی ندارند. از طرفی قالب های وافل یک طرفه را می توان مونتاژ کرد تا به راحتی بتوان از آنها در پروژه های دیگر استفاده کرد.

 

ویژگی های سقف وافل

علاوه بر این، در این مدل سقف وافل، تیرها در یک جهت قرار می گیرند. و بنابراین مصرف آرماتور کاهش می یابد. قالب وافل یک طرفه از چند  قسمت تشکیل شده است: قالب ۱۰ سانتی متری ، قالب ۱۵ سانتی متری و ۳۰ سانتی متری (درپوش) و15 سانتی متری (درپوش) و قالب های میانی ۵۰ سانتی متری.

هنگام مونتاژ قالب وافل قسمت های مختلف در کنار هم قرار گرفته و با پیچ به هم متصل شده و قالب مستطیلی ایجاد می شود. اما ابتدا باید توجه داشته باشید که آیا می خواهید از این مدل سقف استفاده کنید یا اگر می خواهید دهانه های بلندتر اجرا کنید باید  سقف وافل دو طرفه داشته باشید.

۳۰ درصد سقف شامل تیرها و ستون ها، پله ها و آسانسورها و … می شود که قالب وافل این مناطق را پوشش نمی دهد.

قالب سقف وافل

این وسیله یکی از ابزارهای مهم برای اجرای سقف وافل می باشد که پایه سقف های وافل است، جنس این قالب ها پلاستیک بوده که دارای ابعاد و اشکال خاصی می باشد. این فرم ها جایگزین بتن ناکارآمد میشود و بسیار ارزان تر از بتن میباشد. علاوه بر این، این کارها باعث سبک شدن سازه شده و تاثیر بسزایی در کاهش جذب انرژی لرزه ای دارد.

 

قالب های وافل چیست؟

مهمترین قسمت در اجرای سقف، قالب های وافل می باشد. سقف وافل به سقف با قالب غیر دائمی معروف است، به این معنی که قالب های غیر دائمی، قالب های وافل هستند. این وافل ها قطعات پلاستیکی مکعبی شکل هستند که در اندازه ها و ابعاد مختلف تولید می شوند. قالب ها از پلی پروپیلن ساخته شده و مواد آن قابل بازیافت هستند. این موارد قیمت سقف های مشبک را به میزان قابل توجهی کاهش میدهد.

 

قیمت قالب وافل یکطرفه

قیمت قالب وافل یکطرفه برای اینکه بدانیم  قالب وافل یک طرفه چیست، ابتدا باید اطلاعات خود در مورد سقف وافل را کامل کنیم. سقف وافل نوعی سیستم سقف سازی است که یکی از بزرگترین مزیت های آن حذف بتن اضافی و ناکارآمد می باشد. سقف وافل به دو نوع یک طرفه و دو طرفه تقسیم می شود. برای ساخت و تولید این سقف‌ها به وافل‌هایی نیاز داریم که قابل جداسازی از بتن و استفاده مجدد باشند.

از سقف وافل یک طرفه در شرایطی استفاده می شود که افزایش فاصله بین ستون ها و حذف تیرهای معلق مرکزی اهمیت زیادی ندارد. اما در مواقعی که چنین عناصری اهمیت ویژه ای دارند، استفاده از وافل و سقف یک طرفه منطقی نیست و در این شرایط وافل و سقف دو طرفه انتخاب می شود. سقف های وافل یک طرفه جایگزین سقف های سنتی می شوند.

 

مزایای استفاده از قالب سقف وافل یکطرفه

قیمت قالب وافل یک طرفه، قالب های مهانیت مدولار هستند، به این معنی که پیچ و مهره دارند. این قالب ها دارای عرض ثابت ۶۰ سانتی متر، ارتفاع ثابت ۲۵ سانتی متر و طول متغیر هستند. مجموعه ای از قطعات ۵۰ و ۱۰ و 15سانتی متری که درب های ۱۵ سانتی متری هستند، با توجه به نیازهای هر پروژه، طول این قالب ها متفاوت است.

 

استفاده قالب وافل یک طرفه در سقف ساختمان

در اجرای سقف وافل می توان گفت که حدود 70 درصد سقف باید با قالب وافل پوشانده شود، مثلاً اگردر سقفی به متراژ 100 متر مربع از وافل یک طرفه استفاده شود ، 70 متر مربع از این سقف به قالب نیاز دارد و  30 درصد باقیمانده سقف را ناخالصی هایی مانند تیر، ستون، آسانسور، پله و غیره تشکیل می دهند.

 

سقف وافل یک طرفه

سقف وافل یک طرفه یکی از مدل های سقف وافل و ابزاری برای ساخت سقف بتنی است که به طور موقت بر روی قاب قرار می گیرد و پس از بتن ریزی از سقف ساختمان خارج می شود.

مکانیزم انتقال بار در سقف های وافل یک طرفه همانند سیستم تیرچه بلوک است، به جز اینکه به جای استفاده از بلوک های ناکارآمد، دائمی و گاهی سنگین، قالب های پلیمری سبک وزن و قابل جابجایی در زیر سقف قرار می گیرند و پس از خشک شدن بتن و برداشتن قالبها ، زیر سقف شکل شبکه ای به خود می گیرد.

در سیستم سقف وافل تیرچه ها به گونه ای هستند که بار در یک جهت به سقف منتقل می شود که کاملاً شبیه سقف تیرچه بلوکی است.

سیستم وافل یک طرفه مشابه سیستم سقف تیرچه و فوم است، تنها تفاوت این است که به جای یونیت یا بلوک از قالب وافل پلاستیکی استفاده می شود. علاوه بر این، به جای استفاده از تیرچه های بتنی پیش ساخته، تیرها و تیرچه ها در محل ریخته می شوند.

یکی از مهمترین مزیت های وافل یک طرفه نسبت به وافل دو طرفه مصرف کمتر بتن و میلگرد و در نتیجه کاهش هزینه های ساخت است.

 

تفاوت بین قالب وافل یک طرفه و دو طرفه

قالب وافل دو طرفه و یک طرفه از نظر ظاهری با یکدیگر متفاوت هستند. بنابراین وافل دو طرفه مربع و وافل یک طرفه مستطیلی است.

 

مواد مورد استفاده در ساخت محصول

متریال موجود در تولید این محصول از پلی پروپیلن گرید R40 (مواد تولید سپر خودرو) و همچنین مواد تقویتی می باشد. مواد مورد استفاده در ساخت این محصول درجه یک و با کیفیت عالی از مواد پلیمری است که انتظارات مشتری را به خوبی برآورده می کند.

 

ابعاد و اندازه

ورق داخلی دیواره و کف قالب نیروی وارد شده به قالب را توزیع می کند. انحنای دیواره قالب با شیب مناسب تعبیه می شود به طوری که عرض تیرچه در پاشنه قالب 11 سانتی متر و در بالای آن 14 سانتی متر است. این تنظیم باعث می شود قالب به راحتی خارج شود و از طرفی مصرف بتن آن نیز کاملا ایده آل است. به طور کلی وافل یک طرفه عرض 61.5 و ارتفاع 25 شرکت مهندسی ساختمان مهانیت محصولی با کیفیت و قیمت ارزان است و برای افرادی که می خواهند از قالب وافل یک طرفه استفاده کنند می تواند انتخاب مناسبی باشد.

 

ویژگی قالب وافل یک طرفه

از قالب وافل یک طرفه با عرض 61.5و ارتفاع 25 سانتی متر برای ساخت سقف های وافل یک طرفه استفاده می شود. ضخامت سقف وافل با استفاده از این قالب و با احتساب 5 سانتی متر بتن رویه معادل 30 سانتی متر می باشد. این وافل با مشخصات ارائه شده عموما در سقف هایی با دهانه 7-8 متر استفاده می شود.

یکی از ویژگی های اصلی این قالب پایین بودن ضخامت نهایی پوشش سقف وافل است. در واقع استفاده از این نوع وافل در پروژه هایی که محدودیت ارتفاع دارند و ضخامت سقف بسیار زیاد و دهانه های پروژه محدود به 7-8 متر می باشد توصیه می شود.

 

سخن نهایی

قیمت قالب وافل یکطرفه یکی از فاکتورهای مهم در خرید و اجاره قالب وافل است. هزینه و قیمت مواد اولیه همیشه نوسانات زیادی دارد و همین امر باعث شد تا قیمت این قالب ها نیز دچار نوسان شود.

قیمت قالب وافل یک طرفه | وافل یک طرفه دست دوم | ابعاد قالب وافل یک طرفه

پست مرتبط

Enter your keyword