قیمت قالب پلاستیکی وافل | خرید قالب وافل دست دوم

قیمت قالب پلاستیکی وافل | خرید قالب وافل دست دوم

سقف وافل چیست؟

قیمت قالب پلاستیکی وافل | خرید قالب وافل دست دوم

قیمت قالب پلاستیکی وافل، سقف های وافل سقف های شبکه مانند و حفره داری هستند که برای پوشاندن دهانه های عریض استفاده می شوند . برای ساخت سقف وافل از قالب پلاستیکی وافل استفاده می شود وافل های پلاستیکی با توجه به نوع پروژه انواع مختلفی دارند. قالب های پلاستیکی وافل از پلاستیک کامپوزیت سبک درست شدند. بنابراین حمل آن برای کارگران آسان است. سقف وافل برای انواع سازه های اسکلت فلزی و بتنی مناسب است. با مونتاژ قالب های پلاستیکی وافل می توان سقف را به صورت سقف وافل یک طرفه یا سقف وافل دو طرفه ساخت.

سقف های وافل به دو دسته سقف وافل یک طرفه و سقف وافل دو طرفه تقسیم می شوند.

قیمت قالب پلاستیکی وافل

قیمت قالب پلاستیکی وافل، امروزه صنعت ساختمان و مصالح مورد استفاده در ساخت ساختمان ها دستخوش تغییرات زیادی است. ساختمان ها قبلاً طاق دار بودند، به این معنی که از تیرهای آهن به عنوان اعضای اصلی سقف و آجر برای سقف ها استفاده می شد. اما فناوری های جدید و مصالح ساختمانی جدید جای این سقف ها را گرفت. زیرا سقف های جدید علاوه بر مقاومت بالایی که در برابر آتش سوزی و زلزله دارند، صدای کمتری را منتقل می کنند.

بنابراین امروزه اکثر سقف ها از بتن درست می شوند. یکی از به روزترین و بهترین سقف های بتنی سقف وافل می باشد که به دلیل اهمیت افزایش مقاومت ساختمان ها در برابر زلزله بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. اجرای سقف وافل مستلزم استفاده از قالب پلاستیکی وافل است. قالب های پلاستیکی وافل وزن کل ساختمان را کاهش می دهد.

 

سقف وافل یک طرفه

سقف وافل یک طرفه معمولاً برای دهانه های کوتاه استفاده می شود. فرآیند طراحی سقف وافل یک طرفه مانند سقف تیرچه و بلوک است. برای این مدل سقف از وافل پلاستیکی مستطیلی استفاده می شود. در سقف وافل یک طرفه از قالب ها به عنوان پانل های یک طرفه استفاده می شود. در صورتی که سقف ساختمان از ابتدا به صورت تیرچه یکپارچه و بلوک طراحی شده باشد با تایید مهندس ناظر می توان آن را به سقف وافل یک طرفه تغییر داد.

 

سقف وافل دو طرفه

سقف وافل دو طرفه معمولاً برای پوشش دهانه های بلند طراحی می شود. علاوه بر این، در صورت نیاز به بارگذاری سنگین، از سقف وافل دو طرفه استفاده می شود. در واقع تفاوت سقف وافل یک طرفه با سقف وافل دو طرفه در نوع قالب پلاستیکی استفاده شده است. برای ساخت سقف وافل دو طرفه از قالب های پلاستیکی وافل به شکل قابلمه استفاده کنید. زیرا این قالب ها می توانند به عنوان پنل های دو طرفه عمل کنند. در سقف وافل دو طرفه بر خلاف سقف وافل یک طرفه که تیرها در یک جهت هستند، تیرها عمود بر یکدیگر نصب می شوند.

 

قالب وافل پلاستیکی چیست و چه کاربردی دارد؟

قیمت قالب پلاستیکی وافل، قالب وافل در واقع یک قالب پلاستیکی با اشکال و اندازه های مختلف است. قالب پلاستیکی وافل مهمترین بخش عملیات بتنی سقف وافل است. استفاده از قالب های پلاستیکی وافل باعث افزایش دوام و استحکام سقف و سبک شدن وزن سازه می شود، زیرا باعث کاهش وزن سازه ها و حذف قسمت های غیر موثر سقف های بتنی می شود. زیرا پس از ریختن بتن سقف، قالب های پلاستیکی وافل از بتن جدا می شود. سقف دال وافل، اگرچه شکل منحصر به فردی دارد، بسیار سبک تر از سقف های دال بتنی است. به همین دلیل سقف وافل پلاستیکی در برابر زلزله مقاومت بیشتری دارد.

قالب های وافل پلاستیکی بسته به عملکرد سقف وافل یک طرفه به دو دسته یک طرفه و دو طرفه تقسیم می شوند.

قالب وافل پلاستیکی یک طرفه

از قالب وافل یک طرفه برای تولید سقف وافل بتنی یک طرفه استفاده می شود، اما پس از ریختن بتن، قالب وافل از زیر سقف خارج می شود. استفاده از قالب وافل یک طرفه در ساخت سقف وافل بتنی باعث می شود که فشار و بار سازه در یک جهت منتقل شود. بنابراین، سیستم باربری سقف وافل یک طرفه شبیه سقف تیرچه بلوک است. با این تفاوت که در اینجا از قالب پلاستیکی وافل استفاده شده و پس از بتن ریزی از زیر بتن خارج می شود. در حالی که در سقف های  تیرچه و بلوک، یونولیت در داخل سقف باقی می ماند.

 

قالب وافل پلاستیکی دو طرفه

الگوی وافل دو طرفه از نظر شکل با الگوی وافل یک طرفه متفاوت است و ساختار قابلمه ای دارد. در مورد ساخت سقف وافل بتنی با قالب وافل دو طرفه، وافل پلاستیکی پس از ریختن بتن از زیر سقف جدا می شود. استفاده از الگوی وافل دو طرفه در ساخت سقف وافل دو طرفه باعث می شود که کشش و بار سقف در دو جهت عمود بر هم منتقل شود. ضمناً از آنجایی که هنگام استفاده از قالب های وافل دو طرفه باید از تیرهای عمودی استفاده شود، سقف دیگر نیازی به تیرهای تکیه گاه ندارد و فقط بر روی ستون های سازه تکیه می شود.

 

مزایای استفاده از قالب پلاستیکی وافل

قیمت قالب پلاستیکی وافل، استفاده از وافل پلاستیکی در ساخت سقف وافل اسلب مزایای زیادی دارد که برخی از مهمترین آنها عبارتند از:

ظرفیت باربری سقف وافل بتنی بسیار بیشتر از سایر انواع سقف است.

 

سقف قالب وافل به حجم بتن کمتری نیاز دارد.

 

بر خلاف یونولیت، قالب وافل پلاستیکی را می توان پس از بتن ریزی از سقف جدا کرد و مجددا استفاده کرد.

 

سقف وافل بتنی ساخته شده از وافل پلاستیکی بسیار سبک تر از سقف های بتنی معمولی است. این امر باعث می شود سقف دال وافل علاوه بر مقاوم بودن در برابر زلزله، کمتر دچار لرزش شود و در نتیجه امکان انتقال صدا به سایر قسمت های سازه کاهش یابد.

 

اگر از وافل پلاستیکی برای ساخت سقف وافل بتنی استفاده شود، سیم کشی برق و سایر تاسیسات سقف ساختمان را می توان بین سوراخ های وافل داخل سقف تعبیه کرد. بنابراین سقف ساختمان نیاز کمتری به کفسازی دارد در نتیجه هزینه ساخت ساختمان تا حدودی کاهش می یابد.

 

مزیت دیگر ساخت سقف وافل با استفاده از قالب پلاستیکی وافل، یکپارچگی فرآیند بتن ریزی و بدون نیاز به روان کننده است.

 

کاربرد سقف وافل

سقف وافل به دلیل مقاومت، پایداری و سرعت اجرای بالا می تواند در سازه های فلزی و بتنی مرتفع و در اشکال منظم و نامنظم تا چشمه یا قاب های بیشتر از ۱۲ متر استفاده شود. کاهش بتن و آرماتور مصرفی ، عاملی هست که این نوع سقف نسبت به سایر روش های اجرای سقف مناسب ترو مقرون به صرفه تر باشد.

استفاده از سیستم وافل به دلیل  سرعت بالا در پروژه های ساختمانی می تواند نقطه عطفی در برنامه زمانبندی پروژه باشد، چیزی که اکثر متخصصان صنعت ساختمان با آن آشنا هستند.

امروزه از سقف وافل در بسیاری از ساختمان های بزرگ با دهانه های بلند استفاده می شود که به عنوان مثال می توان به فرودگاه ها، پارکینگ ها، مجتمع ها و … اشاره کرد.

 

 

مراحل اجرای سقف وافل

به طور کلی اجرای سقف وافل بتنی مستلزم اجرای 4 مرحله زیر است:

 

در مرحله اول زیر سازی سقف به کمک جک ، داربست ، لوله ، چهارتراش و ….انجام می شود.

 

مرحله دوم وافل های پلاستیکی روی لوله ها وچهارتراش ها قرار می گیرد.

 

در مرحله سوم آرماتورهای سقف وافل طبق نقشه طراحی قرارداده می شود.

 

سپس در این مرحله سقف وافل به راحتی  و به صورت یکپارچه بتن ریزی می شود.

 

در نهایت پس از خشک شدن بتن طبق ضوابط، قالب های پلاستیکی وافل از زیرسقف خارج می شوند.

 

زیبایی و ظاهر سقف وافل

با توجه به فرم های هندسی زیبای سقف، ارتفاع زیاد، شکل مشبک آن و امکان اعمال نقش های زیبا بر روی آن، استفاده از سقف وافل در پروژه های معماری دنیای مدرن مورد حمایت بسیاری از معماران قرار میگیرد. به دلیل فرم مشبک و پیوسته ی شبکه های سقف چشم را به سمت بالا می کشد و در نتیجه فضا بسیار بزرگتر به نظر می رسد. به دلیل زیبایی سقف و فرم منظم آن به بیننده احساس آرامش و اطمینان بیشتری میدهد و برای نورپردازی داخلی بسیارکارآمد تر است. سقف وافل را می توان خیلی سریع نصب و اجرا کرد و از نظر زیبایی و هزینه نسبت به سایر سقف ها مناسب تر و مقرون به صرفه تر است.

 

ویژگی های سقف وافل

ابعاد مختلف در اشکال مختلف و نیازی به برش بخش های از قالب برای ابعاد مورد نظر نیست.

قابلیت افزایش دهانه های قابل اجرا

امکان ایجاد سقف هایی با دهانه های بزرگ و اشکال نامنظم

مقاومت بیشتر سقف

کاهش ارتعاشات با استفاده از میلگردهای تقویتی کننده

به دلیل شکل کاسه ای قالب، بیشترین صرفه جویی در مصالح مصرفی را دارد و وزن کلی سقف را در مقایسه با روش های دیگر کاهش می دهد. با توجه به عدم وجود تیرچه های اماده، سرعت اجرای آن نسبت به سایر روش ها برتری دارد. به دلیل اجرای ساده تر، نیاز به نیروهای متخصص کمتری برای اجرا دارد که این امر باعث صرفه جویی در منابع انسانی می شود

قیمت قالب پلاستیکی وافل | خرید قالب وافل دست دوم

 

سخن نهایی

قیمت قالب پلاستیکی وافل، همانطور که گفتیم قالب وافل پلاستیکی به دو نوع قالب وافل یک طرفه و قالب وافل دو طرفه تقسیم می شود. وافل های یک طرفه ساختار طولی و مدولار دارند در حالی که وافل های دو طرفه بیشتر شکل مربع دارند. به همین دلیل قیمت قالب پلاستیکی وافل یک طرفه با وافل دو طرفه متفاوت است.

قیمت قالب پلاستیکی وافل | خرید قالب وافل دست دوم

پست مرتبط

Enter your keyword