لیست قیمت قالب وافل | قیمت قالب وافل قفل دار | قیمت سقف وافل

لیست قیمت قالب وافل | قیمت قالب وافل قفل دار | قیمت سقف وافل

لیست قیمت قالب وافل | قیمت قالب وافل قفل دار | قیمت سقف وافل

قالب سقف وافل چیست؟

لیست قیمت قالب وافل | قیمت قالب وافل قفل دار | قیمت سقف وافل

این نوع قالب نوعی قالب موقت برای ساخت سقف وافل است. قالب ها معمولا از پلاستیک یا پلی پروپیلن ساخته می شوند و در اندازه ها و اشکال مختلف طراحی می شوند. پس از مرحله بتن ریزی، قالب ها از بتن جدا شده و در سقف های بعدی مورد استفاده قرار می گیرند. قالب وافل مهمترین ابزار برای اجرای سقف وافل است و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است. زیرا این قالب ها را می توان چندین بار استفاده کرد.

 

لیست قیمت قالب وافل

لیست قیمت قالب وافل یکی از سوالات پیمانکاران و مهندسین مربوط به این نوع سقف می باشد. بنابراین برای سنجش کارایی اقتصادی خود، زمان زیادی را صرف تحقیق در این زمینه کردند. در مجموع می توان سقف های وافل را یکی از بهترین سقف های موجود دانست که نه تنها استحکام زیادی به ساختمان می بخشد بلکه زیبایی خاصی را نیز به ساختمان می دهد . پس اگر شما هم نیاز به پاسخ به این سوال دارید تا پایان این مقاله لیست قیمت قالب وافل با ما همراه باشید.

 

قیمت قالب وافل

سقف وافل یکی از مواردی است که اجرای آن بسیار آسان است. به طوری که نیازی به استفاده از مصالح ساختمانی گران قیمت نیست . علاوه بر این یکی از بهترین ویژگی هایی که در این نوع سقف ها به چشم می خورد وزن مرده است که توانسته به حداقل برسد. بنابراین می تواند مقاومت بالایی از خود نشان دهد و به یکی از پرکاربردترین سقف ها در صنعت ساختمان تبدیل شود.

تمامی ویژگی های ذکر شده در بالا برای پیگیری یک هدف واحد تحت عنوان «لیست قیمت سقف وافل» گرد هم آمده و از این طریق میتوان به آن دست یافت. بنابراین می‌توان استفاده از سقف‌های مشبک و قالب‌های وافل را کاملاً سودآور دانست و استفاده از  آن‌ها را برای ساخت ساختمان در اولویت قرار داد.

نمی توان رقم خاصی را برای قیمت سقف وافل در نظر گرفت. زیرا هر پروژه از نظر عناصر و پارامترها متفاوت است. بنابراین نحوه اجرای آن نیز با یکدیگر متفاوت است. همه این تفاوت ها باعث تفاوت در قیمت سقف وافل می شود. بنابراین برای هر پروژه باید برآوردهای جداگانه ای در نظر گرفته شود و بر اساس این برآوردها و بررسی ها، سقف وافل اجرا شود.

 

ویژگی های قالب وافل

به جرات می توان گفت یکی از اصلی ترین ویژگی هایی که می توان به قالب های وافل نسبت داد استحکام و دوام طولانی مدت آن هاست ، لازم به ذکر است شرکت تولید کننده  قالب وافل و مواد اولیه به کار گرفته شده برای تولید قالب در این مورد بسیار مهم و تعیین کننده هستند .قالب های وافل ها بسیار مقاوم هستند و از موادی ساخته شده اند که مقاومت آنها را در برابر ضربه افزایش می دهد. به همین دلیل، کارگران و افرادی که در ساخت و ساز ساختمان‌ها فعالیت می‌کنند، می‌توانند با خیال راحت روی آن‌ها راه بروند و نگران شکستن یا ترک خوردن این اشکال توخالی نباشند.

 

در واقع همین ویژگی ها است که باعث می شود ساخت و ساز ساختمان سریعتر و روند بهتری داشته باشد و ایمنی عوامل دخیل در ساخت و ساز را با استانداردهای امروزی تضمین کند. با چنین مزایا و ویژگی هایی است که امروزه قالب های وافل به عنوان جایگزین بهتر و مناسب تری برای سقف های تیرچه پیش ساخته و بلوک های به شمار می روند.

 

پیمانکاران ساختمان و مهندسین طراح سازه هنگام تصمیم گیری در مورد استفاده از قالب وافل در کف و سقف، باید نکات مهمی مانند وزن وافل، جنس، سطح ایمنی و استحکام وافل، نمای سطح در معرض قالب وافل، ابعاد و نوع آن را در نظر بگیرند . به عملکرد آن و حتی مواردی مانند مدل های قفل شده توجه کافی داشته باشید. در واقع همین توجه دقیق و کارشناسانه به این ویژگی ها است که نقش مهمی در تحول قیمت وافل دارد.

 

 

سقف وافل یک طرفه و دو طرفه و عوامل موثر بر قیمت سقف وافل

همانطور که گفتیم، نوع پروژه می تواند در تعیین قیمت قالب وافل تاثیرگذار باشد. این نوع سقف ها نیز می توانند همین کار را انجام دهند. سقف های یک طرفه و دو طرفه نمونه های شناخته شده ای از سقف های وافل هستند که می توانند زیبایی را به خانه ها و ساختمان های شما بیافزایند و خانه های شما را مقاوم تر کنند. از آنجایی که اجرای دو سقف مذکور با یکدیگر متفاوت است، تفاوت قیمت نیز وجود خواهد داشت.

سقف وافل بهتر از سقف های دیگر است.

سقف وافل و نحوه اجرای آن را می توان برتر از سایر سقف ها دانست و دلیل آن را عوامل متعددی تعیین  می کند. به طور کلی سقف های مختلفی وجود دارد که می توان از آنها در ساخت و ساز استفاده کرد. در میان این سقف‌های زیاد چیزهایی مانند یوبوت، کامپوزیت، عرشه فولادی، پیش تنیده، تیر بلوک، دال روی تیر و همچنین کوبیاکس وجود دارد.

اگر عناصر مختلف این سقف ها را با یکدیگر مقایسه کنیم، به این نتیجه می رسیم که سقف وافل نه تنها از نظر فنی، بلکه از نظر اقتصادی نیز برتری خود را ثابت کرده است. علاوه بر لیست قیمت سقف وافل، از موارد زیر نیز می توان نتیجه گرفت که این نوع سقف همان چیزی است که ساختمان ها به آن نیاز دارند:

این نوع سقف به راحتی می تواند دهانه های بلند را بپوشاند.
سقف وافل این قابلیت را دارد که مقاومت بالایی در برابر صدا از خود نشان دهد.
در سقف مشبک متوجه مقاومت زیادی در برابر آتش می شوید.
سرعت اجرای این سقف ها بسیار بالاست.
در نهایت به مهم ترین موضوع یعنی اجرای اقتصادی می رسیم.
تیرچه از پیش ساخته شده را حذف کنید و با نخریدن آنها از هزینه های اضافی جلوگیری کنید.
صرفه جویی کلی در مصرف سیمان و مصرف بتن
امکان اجرا بر روی سازه فلزی و سازه بتنی
کاهش هزینه
بدون نیاز به زیر سازی سنگین و امکان نصب توسط نیروی کار معمولی و کاهش هزینه کار
مقاومت در برابر لرزش بالا
مقاومت در برابرآتش
امکان استفاده چندین بار از قالب ها پس از اتمام کار
عدم نیاز به برش قالب ها
عایق مناسب صدا و گرما و امنیت بالای آن

 

اهمیت زیبایی و ظاهر سقف وافل در تعیین قیمت سقف وافل

به دلیل اشکال هندسی زیبای سقف، ارتفاع زیاد، شکل مشبک آن و امکان اعمال نقش های زیبا بر روی آن، استفاده از سقف وافل در پروژه های معماری مدرن بسیار مورد توجه معماران قرار میگیرد. این سقف به دلیل ظاهر زیبا و چشم نواز ، چشم را به سمت بالا می کشد و در نتیجه فضا بسیار بزرگتر به نظر می رسد. به دلیل زیبایی سقف و فرم منظم آن، اعتماد به نفس بیشتری به بیننده می دهد و برای نورپردازی داخلی بسیار مفیدتر است. سقف وافل را می توان خیلی سریع اجرا کرد و از نظر زیبایی و هزینه نسبت به سایر سقف ها مناسب تر است.

با وجود تمام این زیبایی ها در سقف وافل قیمت آن نسبت به سایر سقف ها کمتر است. پس اگر شما میخواهید سقفتان علاوه بر استحکام مناسب و ظاهری زیبا از قیمت مناسبی هم برخوردار باشد، پیشنهاد ما به شما انتخاب سقف وافل برای سازه هایتان است.

 

اجزای سقف وافل:

اجزای تشکیل دهنده این سقف عبارتند از:

میلگردهای خمشی و برشی – قالب – آرماتور حرارتی – آرماتور منفی – اجزای نگهدارنده ( زیر سازی) – دال بتنی با بتن ریزی در محل

قالب یکی از اجزای اصلی در پیکربندی سقف وافل است و در قیمت آن نیز تاثیر زیادی دارد. وقتی از قالب ها استفاده می کنیم و آنها را به هم وصل می کنیم. تیرهای متعامد منظم با عرض و عمق یکسان ایجاد می کند. وافل های موجود دارای مشخصات هندسی متفاوتی هستند که در نتیجه تفاوت در فواصل و مشخصات تیرها و شکل حفره های زیرین ایجاد می شود که در نهایت باعث تفاوت در عملکرد معماری و سازه می شود. قیمت سقف ها با توجه به این تفاوت ها و ویژگی ها که بیان کردیم تعیین میشود.

 

 

نصب سقف وافل

راه اندازی این نوع ساختار معمولاً شامل چندین مرحله است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 

مراحل اجرای سقف وافل

زیرسازی:

در این مرحله با نصب جک با لوله یا قوطی، زیر سازی سقف درست میشود و شرایط نصب وافل مهیا می شود.

مونتاژ قالب های وافل:

طبق نقشه سازه قالب ها روی قوطی ها قرار می گیرند و پس از مونتاژ قالب ها عملیات آرماتوربندی انجام می شود.

بتن ریزی:

بر اساس ضوابط اجرایی سازه و پس از بررسی نهایی، بتن بر روی سقف میریزند.

جدا کردن قالب ها پس از بتن ریزی:

پس از سپری شدن زمان مورد نظر و سفت شدن بتن، قالب ها از سازه خارج می شوند. در این مرحله باید مراقب بود که به قالب ها آسیبی وارد نشود..

نازک کاری:

این قسمت آخرین مرحله ی کاراست و در برخی سازه ها از سقف کاذب در این مرحله استفاده می شود. البته برخی مهندسان از همان ساختار نمای نهایی استفاده می کنند و با نورهای مختلف جلوه زیبایی به آن می دهند.

سخن نهایی

لیست قیمت قالب وافل به دلیل ویژگی های فراوان می تواند بسیار ارزان باشد. با توجه به این هزینه های معقول، استفاده و اجرای آن در بسیاری از پروژه های عمرانی و ساختمانی رایج است. به نوعی می توان نتیجه گرفت که امروزه سقف وافل انتخاب اصلی بسیاری از معماران و پیمانکاران است.

لیست قیمت قالب وافل | قیمت قالب وافل قفل دار | قیمت سقف وافل

پست مرتبط

Enter your keyword