مقایسه قیمت اجرای سقف وافل با سایر سقف ها

مقایسه قیمت اجرای سقف وافل با سایر سقف ها

مقایسه قیمت اجرای سقف وافل با سایر سقف ها

سقف وافل با توجه به ساختار مناسبی که در طراحی دارد، به جهت نصب در مکان هایی وسیع با دهانه های بلند در کنار وزن سبکی که ارائه می‌کند، توانسته به خوبی نگاه فعالان در صنعت ساخت و ساز دنیای امروز را معطوف خود نماید.

از جمله فاکتورهای تاثیرگذار که توانسته این سقف را به عنوان یک گزینه منطقی مطرح کند، قیمت تمام شده آن می باشد. مقایسه قیمت اجرای سقف وافل به نسبت دیگر سقف ها است.

 

در این گفتار قصد آن را داریم که به بررسی و مقایسه قیمت اجرای سقف وافل به نسبت دیگر انواع سقف بپردازیم. اما قبل از ورود به این مقایسه، شاید بهتر باشد که با سقف وافل و مفهوم اجرایی آن آشنا بشویم، همچنین حداکثر دهانه سقف وافل را نیز مورد نقد و بررسی قرار خواهیم داد.

یکی از مهمترین عوامل حداکثر دهانه سقف وافل میباشد که باید به آن توجه نمایید.

 

سقف وافل در بیان آشنایی

این سقف که از آن به عنوان سقف شبکه ای نیز یاد می شود، از جمله طرح‌های نوین در ایجاد سقف می باشد. یک نوع سقف با ساختاری شبکه ای که می تواند در عین سبکی فضای وسیعی را با دهانه های بلند پوشش بدهد، همچنین با مقایسه قیمت اجرای سقف وافل نسبت به اجرای دیگر سقف ها اطلاعات مناسبی نصیبتان خواهد شد. این سقف دارای ویژگی های جالبی است که از آن می توان به موارد زیر اشاره کرد.

• کاهش وزن مرده

در طراحی ساختمان، کاهش وزن مرده یک فاکتور اساسی است که به کاهش وزن اجزای سازه های بتنی می‌گویند و عمده مصرف بتن ها در دال ها می باشد. اگر بتوان به روش علمی مصرف بتن در دال های ساختمان را کاهش داد، می توان بارهای وارد بر ساختمان و در ادامه ابعاد و اندازه اعضای باربر ساختمان را نیز کاهش داد که سقف وافل با صرف حداکثر صرفه‌جویی در مصرف بتن و حذف میلگرد های نگهدارنده سوار بر دال ها به خوبی این کار را انجام می دهد.

• تحمل در بارهای بسیار سنگین

یک سقف وافل دارای سختی خمشی بسیار بالایی می باشد که این ویژگی می تواند تحمل سقف را در مواجهه با بارهای زنده ی بسیار سنگین بالا ببرد تا آنجا که یک سقف وافل با ساختاری استاندارد، تحمل بارهای زنده تا پنج تن را دارا می‌باشد.

• ضخامت ثابت در دال

با در نظر گرفتن آنکه دال ها در سقف وافل، مشبک هستند، در اطراف ستون‌ها که بارهای متمرکز بزرگی به آن وارد می شود، به آسانی با پر کردن چشمه های زیرین می توان سازه را بدون تغییر در ضخامت دال ایجاد کرد. این امر موجب ایجاد ضخامت ثابت در عین حال حذف کتیبه ی ستون خواهد شد.

• توانایی پوشش دهانه های بزرگ تا 16 متر

ویژگی اصلی یک سقف وافل، ایجاد سقف بر روی دهانه های بزرگ است. دهانه هایی که می‌تواند تا 16 متر و در حالتی حتی بیشتر از این مقدار باشد.

• سرعت بالای اجرا

شرایط مدولار بودن قالب ها، استفاده از حجم اندک میلگردها و حذف عملیات جوشکاری باعث می‌شود تا سرعت اجرای این سقف بسیار بیشتر از دیگر سقف ها به مانند دال های پس تنیده یا سایر سیستم های دال بتنی باشد.

• زیبایی موجود در ماهیت سقف وافل

طرح سقف وافل آنچنان از نگاه زیبایی کامل است که حتی در مواردی می توان از بتن نمایان آن به عنوان سطح نهایی کار استفاده کرد. این عدم نیاز به متعلقات حجیم و گران به جهت زیبا سازی، می تواند در کاهش هزینه های سقف بسیار تاثیرگذار باشد.

• سهولت در اجرای سقف

عدم نیاز به تکنولوژی خاصی به جهت اجرا، سادگی در آموزش پرسنل و عدم استفاده از میلگرد ها با شرایط جوشکاری، از جمله مواردی است که می تواند عملیات اجرایی یک سقف وافل را بسیار آسان جلوه بدهد.

• آکوستیک بودن

وجود یک ساختار مشبکی در سقف، باعث می‌شود که صدا در داخل فضاهای مشبکی گرفتار شود و از انعکاس آن جلوگیری به عمل آید. این ویژگی، سقف وافل را برای فضاهایی به مانند پارکینگ‌ها، آمفی تئاترها و… مناسب می نماید.

و اما از کنار ویژگی‌های بسیار این سقف که عبور کنیم، رسیدن به مقوله هزینه‌های اجرایی شاید مهمترین صحبتی باشد که بتوان در باب سقف وافل انجام داد. چرا که یک سقف با هر نوع ساختار و تکنولوژی مطلوبی، در اکثر موارد زمانی اجرایی می شوند که بتوانند شرایط مالی مطلوبی را ایجاد کنند. مقایسه قیمت اجرای سقف وافل موضوعی است که می تواند این نوع از سقف را راهی بناهای در حال ساخت نماید.

در ادامه اطلاعات کاملی درباره حداکثر دهانه سقف دال بتنی نیز به صورت کامل در اختیار شما قرار خواهیم داد، همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره حداکثر دهانه سقف وافل نیز میتوانید با کارشناسان فنی ما تماس حاصل نمایید.

 

آنچه که در مقایسه قیمت اجرای سقف وافل باید دید

در این سقف ها از مصالحی به مانند بتن و میلگرد به نسبت دیگر سقف ها به مانند: دال تخت، تیر دال، تیرچه بلوک و دال پس تنیده کمتر استفاده می شود. همین امر می‌تواند موجب این باشد که در هر متر مربع از سقف، مصالح کمتری به حیث حجم و قیمت استفاده شده باشد.

در صورتی که بخواهید سقف وافل را در طبقات زیر زمینی سازه های فلزی استفاده کنید، با توجه به امکان حذف تیرهای فلزی فرعی و اصلی و در نهایت سبک شدن اسکلت سازه، صرفه جویی قابل ملاحظه ای در هزینه ساخت ساختمان خواهد شد.

یکی از نکات مهمی که باید درباره آن نیز اطلاعتتان را افزایش دهید، حداکثر دهانه سقف دال بتنی است، که در ادامه به صورت کامل مورد بررسی قرار گرفته است.

 

 

حداکثر دهانه سقف دال بتنی از ملاک‌ های مهم در تشخیص و انتخاب نوع سازه برای ساخت سقف است.

تفاوت در این فاصله‌ گذاری بر اساس قطر اعضای کاربردی در سازه‌ مورد نظر تعیین شده و در حالت بهینه انتخاب می‌شود. کاهش حداکثری تعداد ستون‌ ها با هدف رسیدن به طراحی قوی و زیبا در معماری و دستیابی به دهانه‌ های بزرگتر، به‌عنوان اصلی‌ ترین هدف در سازه‌ های کاربردی، از طرف مهندسین مجرب و مجهز به دانش فنی روز دنیا دنبال می‌شود.

در مجموعه مهانیت نیز، که خود ابداع کننده سقف‌ هایی با این نام است، اجرای سقف با حداکثر دهانه سقف دال بتنی به‌ کرات و در پروژه‌ های عظیم در سراسر کشور با موفقیت به انجام رسیده است.

حداکثر دهانه سقف دال بتنی چگونه تعیین می‌شود؟

در بسیاری از سازه‌ های وسیع نیاز به دهانه سقف بزرگ به‌دلایل کاربردی، معماری و زیبا شناختی به چشم می‌‌خورد. از سالن نمایشگاه‌ ها و ترمینال‌ های مسافربری و فرودگاهی تا هایپر مارکت‌ های بزرگ امروزی و پارکینگ‌ و سازه‌ های مشابه، همه نیازمند سقف‌ هایی با حداکثر دهانه قابل اجرا هستند.

موضوع مهم و قابل تامل در این مورد، محاسبه فواصل ستون‌ هاست که به نوبه خود به عوامل گوناگونی بستگی دارد. این تعداد بر اساس قابلیت تحمل سازه و نوع متریال کاربردی در ستون‌ ها نیز مشخص می‌شود. برای مثال سازه هایی با ستون‌ های فولادی نسبت به دیگر متریال، به‌دلیل قوانین فیزیکی حاکم بر این ماده می‌توانند از ستون‌ هایی با قطر کمتر بهره‌ مند باشند.

علاوه بر این، امروزه با امکانات نرم‌افزاری موجود، مهندسین سازه، دست به ابداعات جالبی در طراحی و عمل می‌زنند. اما نیاز به محاسبه دقیق و نظارت بر مراحل اجرا در همه حال به قوت خود باقیست.

در برند های پیمان کاری فعال و مهندسی برتر و معتبر نظیر شرکت مهانیت، کلیه این مراحل با حساسیت ویژه‌ ای دنبال می‌شود.

تعیین حداکثر دهانه سقف دال بتنی در چنین برند هایی با اجرای اصول مهندسی سازه و پیگیری مستمر مهندسین مجرب صورت می‌گیرد. هرچند نمی‌توان محدودیت‌های طراحی سازه و اهداف کاربردی و طراحی معماری را در این مورد نادیده‌ گرفت.

در نمونه‌ های دال بتنی مشبک نظیر سقف‌ های وافل، این فاصله حداکثری قابلیت اجرای وسیعی دارد.

کاربرد این نوع سقف به‌ دلیل سبکی وزن و مقاومت بالا، در بسیاری از سازه‌ های تجاری و نمایشگاهی با استقبال خوبی روبروست.

در ادامه مطلب به اصول تعیین کننده فاصله بین دو ستون یا حداکثر دهانه سقف دال بتنی می‌پردازیم.

اجرای سقف وافل

 

حداکثر دهانه سقف دال بتنی و تعیین آن

• رعایت فواصل مساوی بین ستون‌ ها در این روش ارجح است، گرچه در مواردی بنابر الزامات معماری، امکان اجرای فواصل متفاوت نیز وجود دارد.

• انتخاب حداقل تعداد ستون به‌طوری که کل بار های ساختمان به زمین منتقل شود.

• رعایت اصول زیبایی بنا و قواعد معماری در انتخاب محل ستون‌ ها

• انتخاب هوشمندانه محل ستون‌ ها از لحاظ کاربردی در پارکینگ برای حرکت و پارک آسان و بهینه خودرو ها

• تعیین بهترین محل مناسب برای قرارگیری ستون‌ ها در کمد های دیواری و ستون‌ ها تا حد امکان

• انتخاب چهار گوشه دستگاه پله برای ستون گذاری و توجه به قسمت‌ های اساسی ساختمان (نورگیر ها، دستگاه پله، آسانسور و داکت‌ ها) در روند تعیین محل ستون‌ ها

• رعایت صرفه اقتصادی برای مشتری و سازنده ضمن مراعات اصول مهندسی در تعیین تعداد و فواصل ستون‌ ها

در کنار رعایت این اصول و نکات کاربردی باید به‌خاطر داشت که تغییر فواصل بین ستون‌ ها و افزایش آن برای رسیدن به حداکثر دهانه سقف دال بتنی، باید زیر نظر مهندسین مجموعه و با آگاهی از قوانین فیزیکی حاکم بر ساختار هر سازه به‌طور اختصاصی محاسبه شود.

شما میتوانید برای مشاوره و یا کسب اطلاعات بیشتر درباره حداکثر دهانه سقف وافل نیز با کارشناسان فنی مهانیت تماس حاصل فرمایید.

 

 

و در پایان…

در مجموعه مهندسی مهانیت، برایند موارد لازم برای تصمیم نهایی برای تعیین فاصله بین ستون‌ها در پروسه‌ ای علمی و با حضور، نظارت و تایید گروه مهندسین مجرب و کار آزموده صورت می‌گیرد.

در این پروسه نزدیک‌ ترین راه عملی که با نظر مشتری و مالک پروژه سازه‌ ای نیز هماهنگی داشته باشد اجرا و بهترین نتایج به‌دست می‌آید.

تعدد پروژه‌ های اجرا شده از این دست توسط این برند تخصصی در سراسر کشور، به‌خوبی نشانگر توانایی مجموعه ما در اجرای موفق و عملی سازه‌ هایی با حداکثر دهانه سقف دال بتنی است. این شرکت مهندسی انجام عملیات محاسباتی دقیق و پیاده کردن آنها در پروژه‌ های بزرگی در سراسر کشور با موفقیت در اجرا و به‌دست آوردن رضایت مشتریان را در کارنامه خود دارد، شما نیز میتوانید با مقایسه قیمت اجرای سقف وافل نسبت به دیگر سقف ها، در انتخاب سقف مورد نظر خود بهترین تصمیم را بگیرید.

با سپردن پروژه سقف سازه خود به مهانیت، اطمینان، رضایت و صرفه اقتصادی را تجربه کنید.

پست مرتبط

Enter your keyword