مناسب ترین سقف وافل | سقف وافل چیست | قیمت سقف وافل

مناسب ترین سقف وافل | سقف وافل چیست | قیمت سقف وافل

مناسب ترین سقف وافل | سقف وافل چیست | قیمت سقف وافل

تاریخچه سقف وافل

مناسب ترین سقف وافل | سقف وافل چیست | قیمت سقف وافل

تاریخچه استفاده از سقف مشبک به قرن 19 باز می گردد که با تکامل و پیشرفت صنعت، استفاده از این مدل سقف در زمینه ساخت و ساز آغاز شد. سپس به تدریج توسط مهندسان سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفت.

سازه سقف وافل به صورت پنجره ای و شبکه ای می باشد. این سقف در مکان هایی مانند پارکینگ های طبقاتی،مدارس ، ساختمن های مسکونی ، فرودگاه ها، سالن های مختلف، نمایشگاه ها و … استفاده می شود که زیبایی خاصی را نیز به آن می بخشد.

مناسب ترین سقف وافل

با پیشرفت صنعت ساختمان، گزینه های اجرای سقف سازه ها نیز پیشرفت چشمگیری داشته است. امروزه برای اجرای سقف سازه های بلند انواع سقف های مشبک سخت، مقاوم و یا نازک استفاده می شود. که در اصل یک سازه جدید و مدرن است که امروزه در تمام دنیا در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

مطمئناً با شنیدن نام این سقف به یاد نان وافل و آب نبات مربعی می افتید. که دلیل نام گذاری این سقف شباهت ظاهری آن به نان وافل است که شکل و شمایل سقف را بسیار زیبا کرده است.

تاریخچه سقف وافل

تاریخچه استفاده از سقف مشبک به قرن 19 باز می گردد که با تکامل و پیشرفت صنعت، استفاده از این مدل سقف در زمینه ساخت و ساز آغاز شد. سپس به تدریج توسط مهندسان سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفت.

سازه سقف وافل به صورت پنجره ای و شبکه ای می باشد، این سقف در مکان هایی مانند پارکینگ های طبقاتی،مدارس ، ساختمن های مسکونی ، فرودگاه ها، سالن های مختلف، نمایشگاه ها و … استفاده می شود که زیبایی خاصی را نیز به آن می بخشد.


سقف وافل چیست؟

سقف وافل نوعی سقف بتنی است، این سقف برای مکان هایی که دارای سطوح بازشو بلند هستند استفاده می شود که به دلیل بار مرده کم و سختی متناسب برای اجرای سقف وافل مناسب است. این نوع سقف یکی از پرطرفدارترین سقف هایی است که توسط سازندگان اجرا می شود و در عین حال یکی از زیباترین و جذاب ترین آنهاست. سقف های مشبک و سقف های کاذب در تهران برای ساختمان های با دهانه بزرگ و انواع سازه های فلزی یا بتنی مناسب است، مخصوصا مورد پسند معماران و سازندگان است.

سقف وافل سخت

همانطور که می دانیم داشتن یک سازه زیبا، مستحکم و اقتصادی بسیار مهم است. استفاده از سقف های مشبک سخت در سازه های فعلی بسیار رایج شده است. تمام ویژگی های ممکن مانند زیبایی، مقاومت بالا، وزن کمتر و صرفه جویی در هنگام استفاده از آن مهم است. برای اجرای سقف وافل می تواند تا حدود 30 درصد در مصرف میلگرد و بتن صرفه جویی کند. قالب های مورد استفاده در اجرای سقف مشبک پس از اجرا قابل جداسازی بوده و برای اجرای سایر سازه های بتنی قابل استفاده است، هزینه های عملیات نجاری ساختمان ساخته شده با این سقف نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافته و سرعت اجرای آن ساخت نیز بسیار بالا است.
سقف وافل را می توان به دو دسته سقف وافل یک طرفه و سقف وافل دو طرفه تقسیم کرد که هر کدام ویژگی ها و کاربردهای متفاوتی دارند. سقف وافل یک طرفه بیشتر در دهانه های کوتاه استفاده می شود. قالب های مورد استفاده در این نوع سقف اغلب مستطیل شکل بوده و فقط در یک طرف استفاده می شود.
در اجرای سقف وافل یک طرفه، میلگرد های تنها در یک جهت قرار می گیرند که با توجه به این الگوی ساختاری، نسبت به سقف وافل دو طرفه، میزان مصالح مصرفی مانند میلگرد اقتصادی و مقرون به صرفه است. اما اجرای سقف وافل دو طرفه بیشتر در مکان هایی استفاده می شود که به استحکام بیشتری نیاز است. از این نوع سقف در ساختمان هایی استفاده می شود که دارای دهانه های بلند هستند، قالب های استفاده شده در سقف وافل دو طرفه مربع هستند. استفاده از مصالح پایه مانند میلگرد در این نوع سقف ها بیشتر است. اما همانطور که گفتیم در نهایت ساختاری مستحکم تر و مقاوم تر خواهیم داشت و استفاده از آن باعث افزایش امنیت می شود.


سقف وافل مقاوم

در ساخت ساختمان های مختلف همواره باید مقاومت آن را در نظر گرفت که امروزه استفاده از سقف وافل در انواع ساختمان های بتنی و فلزی تا دهانه های بیش از 12 متر کاربرد فراوانی دارد. سقف مشبک به دلیل استحکام بالا و سرعت اجرای بسیار مناسب مورد استقبال و استفاده قرار می گیرد. با استفاده از سقف وافل می توانید از حداکثر فضای موجود استفاده کنید و در مصرف مواد صرفه جویی کنید.
امروزه به دلیل کمبود وقت و به منظور تسریع در اجرای پروژه های ساختمانی، سازندگان و مهندسان ترجیح می دهند از سقف وافل استفاده کنند. بارها می توانند از این قالب سقفی در سالن های مختلف، فرودگاه های جدید و پارکینگ های بزرگ و استاندارد و غیره استفاده کنند.
در اجرا و ساخت سقف وافل از قالب های پلاستیکی یا کامپوزیت مختلفی استفاده می شود. که هر کدام در ابعاد و اشکال مختلفی هستند و انتخاب قالب سقف وافل بستگی به نظر مهندس و سازنده ساختمان دارد و مرحله بسیار حساسی محسوب می شود که تاثیر بسزایی در اجرای سازه و اجرای کار دارد. شاید مهمترین نقش را ایفا کند. قالب های کامپوزیتی برای ساخت سقف های وافل مناسب ترند. سادگی ساخت سقف های مشبک با قالب های کامپوزیت و صرفه جویی بیشتر در مواد اولیه به این معنی است که تمامی مهندسین و سازندگان با استفاده از این قالب موافقت می کنند.

سقف وافل نازک

امروزه بخش ساخت و ساز به سمت استفاده از سازه هایی رفته است که در زمان و هزینه صرفه جویی می کنند و مقاومت بسیار خوبی دارند. نصب سقف های مشبک چه نازک و چه ضخیم در دستور کار مهندسان و سازندگان قرار گرفته است. ویژگی های مطلوب و ایده آل این نوع سقف، تمامی سازندگان را به استفاده از آن ترغیب می کند. سقف مشبک دارای ویژگی های منحصر به فردی مانند فرمت متفاوت و متمایز، حداکثر استفاده از فضای موجود، امکان اجرای سقف با دهانه بلند و نامنظم می باشد.

قیمت سقف وافل

بازار املاک ایران همچنان تحت فشار شدیدی است زیرا در بازه های زمانی مختلف طی چندین سال، مواد اولیه با افزایش قیمت مواجه می شود، بنابراین تاثیر زیادی بر قیمت سقف وافل خواهد داشت.
در مقایسه با هزینه بالای مواد اولیه، قیمت سقف وافل تاثیرات زیادی را تجربه خواهد کرد زیرا سیمان، آهن، ماسه و غیره. همه آنها در سقف وافل موجود هستند که در طول سالها چندین برابر افزایش قیمت یافته است.

خرید سقف وافل

مهندسان اطلاعات کاملی در مورد ساختار و کاربرد سقف وافل می دانند، اما مزیت این امر به سطح تجربه و تجربه ساخت آنها بستگی دارد.

اگر بخواهند سقف مناسبی روی سازه ها نصب کنند، برای افزایش کیفیت به خرید مواد اولیه درجه یک و مرغوب ادامه می دهند و خرید مواد اولیه سقف وافل نیز نیاز به تجربه و دانش دارد.

احتمالا برای جست و جوی سقف وافل قیمت های متفاوتی خواهید دید و ممکن است برای سقف وافل با ضخامت 30 سانتی متر سوالات زیادی در ذهن شما ایجاد شود.

شاید تفاوت ظاهری را متوجه نشوید، اما کیفیت آن بسیار متفاوت است و در عین حال خارج از عرف ودارای خطر مالی و جانی است.

فروش سقف وافل

مسکن یکی از سه رکن اصلی نیاز بشر است. هر نیاز انسان در قالب مسکن، خوراک و پوشاک را می توان به طور رضایت بخش و با کیفیت برآورده کرد. می تواند رفاه بیاورد. فروش مواد اولیه سقف مشبک و طراحی مناسب برای خانه ارتباط مستقیمی با کیفیت خانه ایجاد می کند که باعث ایجاد امنیت می شود، پوشاک و غذا بخشی از سرگرمی محسوب می شود.

اما مسکن یکی از اصلی ترین و مهم ترین نیازهای آرامش و رفاه است که امنیت را تضمین می کند.

سخن نهایی

امروزه در طراحی ساختمان های مدرن به ویژه ساختمان های با ارتفاع بیش از 12 متر، کارفرمایان از سقف وافل استفاده می کنند. که مشبک و شبیه به پنجره است و یکی از مهمترین دلایل نامگذاری این سقف ها می باشد.

مناسب ترین سقف وافل | سقف وافل چیست | قیمت سقف وافل

پست مرتبط

Enter your keyword