نحوه اجرای سقف یوبوت

نحوه اجرای سقف یوبوت

نحوه اجرای سقف یوبوت

در این مقاله از مهانیت درباره اجرای سقف یوبوت به صورت کامل توضیح دادیم همراه ما باشید.

اجرای سقف یوبوت

اجرای سقف یوبوت امروزه به ‌عنوان شیوه ‌ای علمی و پرطرفدار در میان تنوع فناوری‌‌ های تولید این بخش از سازه به‌ شمار می‌آید. رفتار مناسب این سقف سبک اما مقاوم در برابر زلزله، به‌تنهایی کافی است تا آن را در زمره بهترین انتخاب ‌ها برای سازه‌ های مقاوم و پایدار قرار دهد.

گرچه مزایای فراوان طراحی سقف یوبوت و کاربرد آن از باربری مناسب تا وزن کم و انعطاف‌ پذیری مناسب در عین مقاومت بالا و سایر موارد بر کسی پوشیده نیست.

امکان اجرای سقف یوبوت در انواع سازه‌ های تجاری، مسکونی، صنعتی و سایر موارد نیز از دیگر امتیازاتی است که کاربرد آن را بین عموم متداول و پر طرفدار نموده است.

حذف بتن ناکار امد با ایجاد حفره ‌های توخالی در داخل دال و کاربرد ترکیب خلاقانه بتن در قالب‌های پلی ‌پروپیلن و میلگرد در بنا های مدرن از پیامد های کاربرد این نوع سقف است که توسط مهندسین مبتکر مجموعه مهانیت اجرا و عرضه می‌شود.

صرفه اقتصادی بالایی که به‌دنبال اجرای این روش نصیب کاربران و پیمانکاران می‌شود نیز از دیگر مواردی است که نباید نادیده گرفته شود.

علوم مهندسی سازه در چند دهه اخیر پیشرفت ‌های شگرفی داشته و با سرعتی باور نکردنی به لحاظ طرح‌ های مبتکرانه از شاخه ‌های کلاسیک این صنعت فاصله گرفته است.

نسل جدید مهندسین و متخصصین این صنعت، موفق به ایجاد تحولاتی خلاقانه در عرصه مقاوم‌ سازی بناها شده‌اند. باید پذیرفت این میزان ابتکار عمل و نوآوری تا پیش از در تاریخچه مهندسی سازه سابقه نداشته است!

دستاورد های مثبت این تلاش موفق در کاهش چشم گیر آمار صدمات و تلفات انسانی در بلایای طبیعی نظیر زلزله و طوفان به وضوح دیده می‌شود.

علاوه بر موارد ذکر شده در زمینه مقاوم‌ سازی بنا در بخش سقف که با طراحی و اجرای سقف یوبوت نصیب کاربران می‌شود، قیمت سقف یوبوت و صرفه اقتصادی بالای آن نیز در بحث پروژه‌ های بزرگ قابل بررسی است.

حذف بخش بزرگی از مصرف بتن و دیگر مصالح جانبی و ساعات و نفرات کار در حالی عملی می‌شود که نتایج یکسان آن با سایر روش‌های اجرا، آن را از صرفه اقتصادی بالاتری بهره‌ مند نموده است.

افزون بر این همه، اجرای آسان‌تر و سرعت بالای عملیات ساختمانی در اجرای سقف یوبوت نیز آن را به روشی موفق و پرطرفدار میان مهندسین و مجریان طرح‌ های نوین و پروژه ‌های عظیم تبدیل نموده است.

در مجموعه مهانیت نیز، اجرای این نوع سقف در موارد زیادی انجام و همواره با موفقیت کارفرما و رضایت مشتری همراه بوده است.

ویژگی های سقف یوبوت

در اینکه همه ما خواهان اجرای سریع و به‌ صرفه طرح‌ های ساختمانی و پروژ ‌های عمرانی هستیم تردیدی وجود ندارد. اما اینکه چگونه می‌توانیم با اطمینان از ایمنی و عملی بودن این خواست‌، آن را به مجریان قابل بسپاریم نیاز به تامل بیشتری دارد.

در مورد طراحی سقف یوبوت و اجرای آن نیز موضوع به همین ترتیب است. البته در این مورد ویژگی‌ های فراوانی انتخاب ما را تایید می‌کند.

اگر بخواهیم به‌طور خلاصه و در مروری ساده این موارد را بشماریم با چنین لیستی روبرو خواهیم بود:

  • کاهش وزن مرده، امکان کاهش پی فونداسیون و اثرات مثبت ضد زلزله ‌ای
  • طراحی خلاقانه، زیبا و بی‌نیاز از ستون‌ های متعدد با امکان افزایش طبقات بیشتر
  • صرفه‌ جویی بالا در مراحل، نیروی کار و مصالح از قبیل آهن، بتن و فولاد مصرفی
  • معاف از تغییر شکل (مصون از دفرمه شدن) و پدیده خستگی در طولانی مدت
  • طول عمر بالا و خواص عایق بی‌نظیر( عایق دما، اکوستیک و رطوبت)
  • نصب آسان
  • ضخامت حداقل ۲۵ سانتی‌متر کمتر از نمونه ‌های دیگر

همه این موارد باعث شده بسیاری از صاحبان پروژه ‌های بزرگ تجاری و صنعتی، اجرای سقف یوبوت را برای سامان دهی به طرح ‌های خود انتخاب کنند.

در این مورد درخواست اجرای کار به برند های معتبر مجری نیز بسیار مهم بوده و واقعی بودن قیمت سقف یوبوت و سلامت اجرای آن را بیمه می‌کند.

شرکت مهندسی مهانیت، مجری پروژه‌ های بسیاری از این دست در سراسر کشور است. کارنامه درخشان این مجموعه در اجرای موفق و به‌صرفه انواع سقف سبک و مقاوم در برابر زلزله آن را به‌عنوان مجری برتر این نوع سازه معرفی و تثبیت نموده است.

قیمت سقف یوبوت و مزایای اقتصادی آن

باید اذعان کرد برآورد هزینه‌ ها و صرف و سود اقتصادی همواره سهم زیادی در انتخاب نهایی مجریان سازه‌ ها دارد. این مورد به‌ ویژه زمانی بیشتر خود نمایی می‌کند که پای اجرای پروژه‌ های بزرگ در میان باشد.

در اجرای سقف‌ یوبوت نیز این موضوع به‌ طرز چشمگیری خودنمایی می‌کند. به ‌ویژه آنکه این نوع سقف اغلب در مقیاس‌ های بزرگ و سازه‌ های عظیم مورد استفاده بوده و محاسبات اقتصادی سنگینی دارد.

علاوه بر مزیت ‌های اجرایی و مهندسی این نوع سقف ‌های سبک، طراحی سقف یوبوت با مزایای اقتصادی زیادی نیز همراه است که در این بخش به آن ها می‌پردازیم.

مزیت اقتصادی سقف یوبوت

تامین بیشترین پارکینگ

این مورد که خود از مباحث مهم مهندسی در سازه‌ های مختلف شهری است، امتیازی بزرگ برای کاربرد این نوع سقف به‌شمار می‌آید. سقف یوبوت به ‌دلیل افزایش فضای مفید ساختمان، امکان تامین تعداد بیشتر پارکینگ را فراهم می‌کند.

کاهش زمان اجرای پروژه

از سبک بودن مصالح تا حذف میزان بتن و فولاد در این نوع سقف، همه موارد کمک می‌کند تا زمان انجام کار کاهش یافته و به تبع آن صرفه اقتصادی بالاتری نصیب کارفرما و مالک پروژه گردد.

حذف مصالح اضافه

در این نوع سقف مدرن کسر قابل توجهی از مصالح ناکارآمد ساختمانی مصرفی از چرخه کار خارج می‌شوند که علاوه بر مزایای مهندسی نظیر مقاومت بالا در برابر زلزله، صرفه اقتصادی کار را نیز بالا می‌برد.

حذف ستون‌ ها و امکان طراحی متنوع و منطبق بر سلیقه مشتری

انعطاف بالای این نوع سازه در بخش اجرای طرح ‌های معماری، که به‌دلیل حذف ستون ‌ها ایجاد می‌شود، از یکسو امکان اجرای سلیقه و خواست مشتری را در شرایط بهتر فراهم می‌کند و از سوی دیگر به صرفه ‌جویی زیادی در مراحل و هزینه ‌های اجرا منجر می‌گردد. به این ترتیب هم امکان استفاده بهینه از فضای در دسترس فراهم می‌شود و هم مراحل اجرا ساده ‌تر و آسان‌ تر می‌گردد.

کاهش هزینه ‌های نصب تاسیسات

اجرای سقف یوبوت به‌دلیل حذف تیر های آویز با رفع نیاز به سقف کاذب همراه بوده و صرفه ‌جویی کلی در هزینه تاسیسات را به‌دنبال دارد. هم ‌چنین اجرای تاسیسات در این شیوه به مراتب آسان‌تر است و از این نظر نیز به‌صرفه است.

حذف آرماتور و کاهش مصرف فولاد

از دیگر مزایای اقتصادی اجرای سقف یوبوت، حذف بخش آرماتور بندی است که با کاهش فوق ‌العاده مصرف فولاد همراه بوده و بسیار به ‌صرفه است. بر اساس محاسبات انجام شده این بخش می‌تواند هزینه ‌های مربوط به مصرف فولاد را تا حدود ۷۰ درصد کاهش دهد.

پیمانکار سقف یوبوت

اکنون که تا حد زیادی با سقف یوبوت، مراحل اجرا و مزایای اقتصادی آن آشنا شدیم، بد نیست گفت و گویی نیز پیرامون انتخاب پیمان کار سقف یوبوت مجری این نوع سقف داشته باشیم.

با وجود افزایش چشم گیر ساخت و ساز و اجرای سازه‌ های متنوع در سال‌ های اخیر، انتخاب پیمان کار سقف یوبوت مناسب و مطمئن برای اجرای پروژه ‌های بزرگ کماکان از چالش ‌های مهندسی مشتریان و کاربران به‌شمار می‌آید.

توجه به حساسیت بالا و اهمیت خاص اجرای سقف یوبوت و ضرورت اجرای حرفه ‌ای آن به‌ دلیل تاثیرات ایمنی آن در سازه از موارد مهمی است که انتخاب پیمان کار سقف یوبوت متعهد و دارای توانایی اجرایی بالا و علمی را صد چندان می‌کند. وجود نقایص اجرایی و کاستی‌ های علمی در این زمینه، تنها به خسارات مالی منجر نشده و می‌تواند آسیب‌ های ایمنی نیز به‌دنبال داشته باشد.

پیمان کاران مجری سازه ‌های مهندسی، با وجود انتخاب ‌های متنوع پیش رو ملزم به تطبیق امکانات موجود با خواست‌ های پیمان کاران و یافتن نقاط اشتراک در این زمینه هستند. پیشبرد موفق پروژه در زمان ‌بندی مقرر و بر اساس جداول تنظیم شده نیز این روزها به‌دلیل نوسانات ناگهانی ارز و به تبع آن چالش‌ های پیش آمده در قیمت مصالح و کارگر بیش از هر زمان دیگری نیازمند دقت در اجراست.

کاربرد تجهیزات مدررن و به ‌روز جهت اجرای بی‌نقص و ارائه با کیفیت خدمات اجرایی نیز از دیگر وظایفی است که پیمان کاران باید نسبت به اجرای آنها تعهد کامل داشته باشند.

شرکت مهانیت مجری توانا و به‌نام سازه ‌های مسکونی، تجاری، اداری و اقتصادی در سراسر کشور است که توانسته با انجام به ‌موقع و دقیق تعهدات خود در این زمینه بیشترین میزان رضایت ‌مندی مشتریان و کارفرمایان محترم را تامین نماید.

در بخش اجرای سقف یوبوت نیز، این مجموعه پروژه‌ های بزرگ و موفقی را به ثمر رسانده که در همه آنها شروط تامین رضایت مشتری و ساخت و ساز علمی و مبتنی بر اصول مهندسی نوین و روز دنیا مراعات شده است.

کلام پایانی

سازه ‌های مدرن در همه بخش‌ ها به‌ویژه موارد کلیدی و مهمی چون سقف، نیازمند رعایت اصول علمی و برخورداری از اصالت و کیفیت در اجرا هستند. همین موارد باعث شده انتخاب مجریان توانمند و پیمانکاران متعهد به اجرای دقیق بخش ثابتی از پروسه اجرای موفق این نوع سازه‌ ها به‌شمار آید.

برند مهانیت از مجریان موفق و نام آشنایی است که طی سال ها توانسته همزمان با اجرای دقیق و مهندسی شده انواع سازه از جمله سقف یوبوت، رضایت خاطر مشتریان خود را نیز در سراسر کشور تامین نماید.

رعایت کلیه اصول علمی و مهندسی ساخت و ساز، صرفه اقتصادی بالا و تعهد به اجرای به‌ موقع و زمان‌ بندی شده برنامه ‌های ساخت را می‌توان از اصلی ‌ترین ویژگی های این برند به‌شمار آورد.

اجرای سقف امن خود را به مهانیت بسپارید!

پست مرتبط

Enter your keyword