نکاتی درباره قیمت سقف وافل

نکاتی درباره قیمت سقف وافل

نکاتی درباره قیمت سقف وافل

برای اینکه بتوانید نسبت به قیمت سقف وافل تصور صحیحی داشته باشید. باید بدانید برای اجرای سقف وافل چه مواد و مصالحی استفاده می‌شود. قالب‌های پلاستیکی شکل از جنس کامپوزیت، بتن، میلگرد و خاموت و سنجاقی و … مواردی هستند که بر روی قیمت سقف وافل اثر گذارند و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

هر روزه اشکال گوناگونی با همان مصالح سابق و کمی تغییرات در آن توانسته‌اند نیاز برج سازان را برآورده کنند. یکی از این ابتکارات در حوزه ساختمان سازی سقف وافل است. ابتدا برای آشنایی با این محصول سعی می‌کنیم توضیح کوتاهی برای آن ارائه دهیم.

سقف وافل در دسته سقف‌های دال محسوب می‌شود. در حالی که سقف‌های دال به صورت تخت می‌باشند، در سقف وافل با استفاده از قالب‌هایی مستطیلی یا مربعی شکل که مانند قابلمه بوده و از جنس کامپوزیت می‌باشد، استفاده می‌شود. در نهایت زمانی که قالب‌ها را از مصالح (بتن و در مواردی ترکیباتی به بتن اضافه می‌شود) جدا می‌کنند، در سقف تو رفتگی و برآمدگی‌هایی ایجاد می‌شود. نام این نوع سقف به خاطر همین شکل نهایی ایجاد شده، وافل نامیده می‌شود. سقف وافل به دو صورت یک طرف و دو طرفه می‌باشد.

در این مقاله به بررسی قیمت سقف وافل و عوامل تاثیر گزار در آن و اجرای سقف وافل خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

همچنین به بررسی سقف وافل یک طرفه و قیمت قالب سقف وافل نیز خواهیم پرداخت.

 

 

سقف وافل چیست؟

این روزها با مشکلات عدیده‌ای در زمینه ساختمان سازی دست پنجه نرم می‌کنیم. از نوسانات قیمت مصالح در بازار گرفته تا ساختمان‌های بی‌کیفیتی که مانند قارچ سبز می‌شوند. اما تحرکات قابل تقدیری در ارائه قوانین ساختمان سازی توسط مراجع ذی‌صلاح انجام شده است. همین امر باعث شده تا صاحبان سرمایه در کنار ساختن ساختمانی با بیشترین ایمنی، تلاشی برای کاهش هزینه‌های خود نیز داشته باشند.

با توجه به جهت گیری ها به سمت مدرنیته شدن و کنار گذاشتن شیوه های سنتی، شاهد تغییرات زیادی در شیوه ساخت و ساز ها در ساختمان ها و صنعت زیبا سازی هستیم. هر روزه اشکال گوناگونی با همان مصالح سابق و کمی تغییرات در آن توانسته‌اند نیاز برج سازان را برآورده کنند. یکی از این ابتکارات در حوزه ساختمان سازی سقف وافل است.

این نوع سقف های وافل با پوشاندن سطح گسترده ای از سقف جلوه زیبا و مدرنی را در ساختمان ایجاد می کند. سقف های وافل با توجه به قالب های تابوتی شکل، قابلمه ای و یا شبه ای خود توانست در مدت زمان اندکی شهرت زیادی پیدا کند. سقف های وافل به علت صرفه جویی در استفاده از مواد از نظر اقتصادی بسیار بهینه می باشند و نسبت به سایر طرح های موجود از وزن سبک تری برخوردار است. ابتدا برای آشنایی با این محصول سعی می‌کنیم توضیح کوتاهی برای آن ارائه دهیم.

سقف وافل در دسته سقف‌های دال محسوب می‌شود. در حالی که سقف‌های دال به صورت تخت می‌باشند، در سقف وافل با استفاده از قالب‌هایی مستطیلی یا مربعی شکل که مانند قابلمه بوده و از جنس کامپوزیت می‌باشد، استفاده می‌شود. در نهایت زمانی که قالب‌ها را از مصالح (بتن و در مواردی ترکیباتی به بتن اضافه می‌شود) جدا می‌کنند، در سقف تو رفتگی و برآمدگی‌هایی ایجاد می‌شود. نام این نوع سقف به خاطر همین شکل نهایی ایجاد شده، وافل نامیده می‌شود. سقف وافل به دو صورت یک طرف و دو طرفه می‌باشد.

در ادامه به بررسی قیمت قالب سقف وافل و مجری سقف وافل نیز خواهیم پرداخت.

 

 

 

بهتر است قبل از ان که در مورد قیمت سقف وافل صحبت کنیم به مزایای وجود سقف وافل در ساختمان ها اشاره کنیم زیرا مزیت های زیاد ان باعث محبوبیت زیاد این نوع سقف ها شده است که در اینجا به برخی مزایای ان اشاره می کنیم.

مقاومت در برابر حوادث محیطی مثل زلزله

مقاومت در برابر اتش سوزی

عایق در برابر انواع صداها

کاهش در هزینه های اجرایی

صرفه جویی در هزینه های مصالح

مقاومت بالا در برابر جمع شدگی

قابلیت ترمیم و بازسازی

تمامی این مزایا در اجرای سقف وافل نیز تاثیر گذار است، با این حال قیمت سقف وافل بسیار مقرون به صرفه میباشد.

 

 

 

کاربرد سقف وافل

سقف های وافل به علت داشتن وزنی سبک قابلیت حمل اسان تری دارند و به همین خاطر است که نیازی به تیره و میلگرد های تقویتی برای نگه داری ان نیست. سقف های وافل تا حدود زیادی در برابر حوادث طبیعی ایمن هستند اما باید توجه کرد استفاده از ان ها در مناطقی که دارای طوفان های شدید و باد های شدید است توصیه نمی شود. یکی دیگر از کاربرد های مهم سقف های وافل قابلیت استفاده مجدد ان است که می توان ان ها را در مکان های دیگر نیز استفاده کرد.

سقف وافل کاربرد های فراوانی دارد که می توان در ایستگاه های مترو، فرودگاه ها، بیمارستان ها و درمانگاه ها از ان ها استفاده کرد.

از نمونه ساختمان هایی که در ایران از سقف وافل استفاده کردند می توان به کتابخانه ملی، راه اهن، فرودگاه تبریز و ایستگاه راه اهن اصفهان اشاره کرد.

سقف های وافل به طور کلی دارای دو نوع دال یک طرفه و دال دو طرفه هستند. علت این نوع طبقه بندی به دلیل نوع قالب ان و نحوه انتقال ان است.

 

 

در ادامه به بررسی اجرای سقف وافل خواهیم پرداخت.

 

 

 

 

قیمت سقف وافل

برای اینکه بتوانید نسبت به قیمت سقف وافل تصور صحیحی داشته باشید. باید بدانید برای اجرای سقف وافل چه مواد و مصالحی استفاده می‌شود. قالب‌های پلاستیکی شکل از جنس کامپوزیت، بتن، میلگرد و خاموت و سنجاقی و … مواردی هستند که بر روی قیمت سقف وافل اثر گذارند و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

عوامل زیادی را می توان در قیمت سقف وافل در نظر گرفت. قیمت سقف وافل به دلیل داشتن قالب های خاص و زیبا نسبت به طرح های معمولی کمی بیشتر است و فقط به نحوه نصب ان بستگی ندارد. اما با وجود گران بودن آن هنوز هم شهرت زیادی دارد.

هزینه های اجرایی سقف وافل یکی از مواردی است که باید تاثیرش را در قیمت سقف وافل را در نظر گرفت. دستمزد هزینه اجرایی در زمینه های مختلف می تواند متفاوت باشد از جمله عوامل تاثیر گذار ان هزینه هر تن بتن به کار رفته در ان، قیمت هر کیلو ارماتور، هزینه استهلاک قالب وافل و هزینه اجرای کناف می توان نام برد. البته هزینه اجرایی از قبل تعیین نمی شود و با توجه به سطح مورد نیاز و مواد به کار رفته شده در ان محاسبه می شود.

 

 

خرید سقف وافل

 

با یک مقایسه ساده بین قیمت سقف وافل و سقف‌های قدیمی به این نکته پی خواهید برد که در سقف وافل بتن بیشتری مصرف می‌شود. دلیل تفاوت در مصرف بتن در سقف وافل به ضخامت زیاد دال مجوف بر می‌گردد. دال مجوف روشی مدرن برای کاربرد در فونداسیون و سقف می‌باشد. دال مجوف محصول ترکیب میلگرد و بتن است که توسط قالب‌های پروپیلن ساخته می‌شود. با آنکه در مجموع دال مجوف مقرون به صرفه نسبت به روش‌های قدیمی است، اما زمانی که برای سقف وافل از این روش استفاده شود، میزان مصرف بتن را افزایش می‌دهد. میزان مصرف بتن در سقف وافل به طور میانگین بین 0.3 متر مکعب بر متر مربع بوده و این در حالی است که میزان برای سقف‌های قدیمی به طور میانگین بین 0.25 متر مکعب بر متر مربع می‌باشد. نکته دیگری که در رابطه با مصرف بیشتر بتن در سقف وافل در مقایسه با سقف‌های قدیمی باید در نظر گرفت این است که سقف‌های وافل قابل اجرا به صورت کنسول نیستند، آنها در شرایطی که در پروژه کنسول وجود داشته باشد، به صورت تو پر و یا همان دال ساده اجرا می‌شوند که سبب افزایش میزان مصرف بتن خواهد شد. از طرف دیگر، طبق قوانین موجود، اتصالات و ستون‌ها را نیز نمی‌توان به صورت وافل اجرا کرد. در این موارد نیز باید از دال ساده استفاده کرد که باز هم میزان مصرف بتن را بالا می‌برد.

سقف وافل

 

در مورد مصرف میلگرد در سقف وافل نیز می‌توان گفت بر اساس وزن بر حسب کیلو گرم و واحد اندازه گیری کیلو گرم بر متر مربع، در سقف وافل به طور میانگین 2 برابر سقف‌های قدیمی همچون پیش تنیده از میلگرد استفاده می‌شود. این اختلاف در ظاهر، سقف‌های قدیمی را نسبت به سقف وافل به صرفه تر نشان می‌دهد، اما دلیل اصلی این اختلاف به قطر متفاوت میلگردها در سقف وافل و دیگر انواع سقف‌های قدیمی برمی‌گردد. در سقف‌های از میلگردهای با قطر بیشتر استفاده می‌شود. همچنین در سقف‌های قدیمی به عنوان نمونه سقف پیش تنیده استرند نیز کاربرد دارد که همین امر موجب کاهش وزن میلگرد در سقف‌های قدیمی نسب به سقف وافل می‌شود.

اجرای سقف وافل نیازمند تجربه بالا میباشد، پس بهتر است اجرای سقف وافل را به دست افراد مجرب این حوزه بسپارید، همچنین میتوانید برای مشاوره خرید سقف وافل با کارشناسان فنی ما تماس حاصل نمایید.

 

 

سقف وافل از پرکاربرد ترین انواع سقف سبک و مستحکم با مهندسی مدرن و هوشمندانه است. سازه‌ای با کیفیت کاربردی بالا و قابلیت‌ های فنی جالب که شرایط اجرای آن بسیار ساده و مناسب است.

وجود مزایای خاصی نظیر سهولت و سرعت در اجرا، مصرف مواد اولیه کمتر و وزن پایین و ایمنی بالا تنها بخشی از فواید کاربردی این نوع سقف است.

در کنار همه این مزایا، اجرای متنوع این نوع سقف نیز اختیار عمل بیشتری برای این کار به سازندگان و پیمانکاران می‌دهد که در جای خود ارزشمند است.

برند مهانیت مجری موفق و پیشرو در این سبک از سقف‌ های سبک و کاربردی در سراسر کشور است. خدمات این مجموعه توانسته وافل و مزایای آن را به موردی متداول در صنعت ساختمان‌ های مسقف امروزی بدل کند.

اجرای سقف وافل (سقف وافل زیبا، سبک، کاربردی!)

سقف در هر سازه، از اصلی‌ ترین قسمت‌ های ساختاری به‌ شمار می‌آید. صرف‌ نظر از اینکه بنا بر اساس آموزه‌ های مدرن مهندسی ساخته شده یا شیوه کلاسیک، اهمیت این بخش از آن غیر قابل چشم‌ پوشی است.

از موارد مهم در این پروسه، وزن سقف و ایمنی آن به‌ لحاظ مراحل ساخت است. وافل‌ های مهندسی ساز، به‌ دلیل حذف بخش مهمی از بتن مصرفی، وزن به‌مراتب کمتری نسبت به سایر نمونه‌ ها دارند. از این جهت هم ساخت و مونتاژ آنها ساده‌ تر است و هم هنگام حوادث کاری و زلزله بسیار ایمن‌ تر به‌شمار می‌آیند.

علاوه بر موارد فوق، عایق‌بندی این نوع سقف در برابر دما و رطوبت بسیار عالی بوده و به لحاظ ایمنی در برابر حوادث آتش‌ سوزی نیز بسیار مقاوم‌ اند.

اجرای تاسیسات ساختمانی نظیر انشعابات آب و برق و گاز در بنایی با سقف وافل بسیار آسان بوده و به نیروی کار و زمان کمتری نیاز دارد.

تسریع در زمان اجرا از دیگر ویژگی‌ های کاربردی این سقف‌ هاست که صرفه اقتصادی بالایی را در مراحل اجرای سقف وافل رقم می‌زند. مهانیت از پیشتازان اجرای موفق سقف‌ های وافل در پروژه‌ های بسیاری در سطح کشور است که شما را در انجام صحیح و به‌ صرفه این نوع سازه یاری می‌کند.

 

اجرای سقف وافل

 

آشنایی با روش‌های متنوع اجرای سقف وافل!

سقف‌ های سبک و مهندسی‌ ساز در مکان‌ هایی با کاربری‌ های گوناگون مورد استفاده هستند. این نوع سقف از فضا های پرترددی مانند سالن فرودگاه‌ ها و ترمینال‌ های مسافربری تا سینما ها و مکان‌ های نیازمند به فضای وسیع و یکپارچه همه جا کاربرد دارد.

بر این اساس و با توجه به تفاوت‌ های موجود و الزامات کاربردی، اجرای سقف وافل در نمونه‌ های متفاوتی دیده می‌شود که همه آنها در ۲ گروه اصلی تخت یا معمولی و مدولار قرار می‌گیرند که شیوه اجرای آنها با یکدیگر تفاوت‌ هایی دارد.

اما در همه آن ها مراحل ثابتی وجود دارد که عبارتند از:

• شمع‌ بندی یا قرار دادن جک‌ ها: این مرحله شامل آماده‌ سازی بستر سقف بوده و اغلب توسط تجهیزات اجرا می‌شود. این تجهیزات از جک، داربست‌ های مدولار و لوله داربست است که در پروژه‌ های مختلف از آنها استفاده می‌شود. جک‌ ها نیز برای سقف‌ هایی تا ۴ متر قابل کاربرد هستند.

• چیدن قالب ها: اجرای یک طرفه یا دو طرفه قالب‌ های وافل با تفاوت‌ هایی در شکل و ابعاد و بسته به فضای مصرفی صورت می‌گیرد. جهت سهولت در خروج نهایی بتن از قالب‌ ها پیش از عملیات ‌آنها را روغن اندود می‌کنند.

• آرماتوربندی: این مرحله مهم پس از چیدن قالب‌ها صورت گرفته و نقش اساسی در اجرای سقف وافل دارد.

• بتن ریزی: پس از آرماتور بندی نوبت به بتن‌ ریزی می‌رسد که با انواع بتن از جمله نمونه‌ های باکیفیت و روانی مانند SCC یا خود متراکم و بی نیاز از ویبره انجام می‌گیرد.

• باز کردن قالب‌ ها در پایان کار: پس از سفت شدن بتن در قالب‌ ها و اطمینان از انجام کامل مراحل گیرایش، جک و شاسی باز شده و بتن از قالب جدا می‌شود. این بخش به منزله آخرین مرحله عملیات اصلی سقف وافل بوده و نشانه پایان کار است.

شرکت مهانیت با اجرای نمونه‌ های بسیاری از این نوع سقف در سراسر کشور و در قالب پروژه‌ های عظیم عمرانی و ساخت‌ و ساز، به‌ عنوان یکی از پیشتازان این عرصه شناخته می‌شود. اجرای موفق این نوع سازه در سایه رعایت اصول مهندسی سازه و تحت نظر مهندسین مجرب این مجموعه، با صرفه اقتصادی بالایی برای مالکین پروژه‌ ها همراه است.

زیبایی و ایمنی این سازه‌ های مسقف به استقبال عمومی از آن ها منجر شده و گرایش به اجرای این نوع سقف را در سال‌ های اخیر بیشتر نموده است.

با مهانیت اجرای موفق سقف وافل را با بهترین قیمت تجربه کنید!

پست مرتبط

Enter your keyword