هزینه اجرای سقف وافل ۱۴۰۲ | عوامل موثر بر هزینه سقف وافل

هزینه اجرای سقف وافل ۱۴۰۲ | عوامل موثر بر هزینه سقف وافل

هزینه اجرای سقف وافل ۱۴۰۲ | عوامل موثر بر هزینه سقف وافل

بررسی هزینه اجرای سقف وافل 

هزینه اجرای سقف وافل ۱۴۰۲ | عوامل موثر بر هزینه سقف وافل

برای تعیین هزینه اجرای سقف وافل 1402 باید به میزان هزینه اجرای این سازه ها توجه کرد. کل هزینه اجرای سقف وافل با در نظر گرفتن قیمت خرید مصالح، هزینه ی پرسنل اجرایی و … تعیین می شود. سازه وافل نوعی سقف مشبک است که ساخت آن ارزان تر از سقف های پانلی دو طرفه است. هزینه اجرای این نوع سقف اغلب با سازه های مشابه مانند کوبیاکس، یو بوت یا تیرچه بلوک مقایسه می شود.

قیمت ساخت و اجرای سقف وافل بسیار کمتر از انواع سقف های مشابه است. اجرای آنها در کمترین زمان ممکن انجام می شود. در ساختار این سقف ها از میلگردهای تقویت کننده به صورت محدود استفاده می شود. استفاده از سقف وافل یک طرفه در مقابل سقف تیرچه بلوک قدیمی مقرون به صرفه تر است.

برای خواندن مقاله بررسی تفاوت سقف وافل و یوبوت اینجا کلیک کنید.

هزینه اجرای سقف وافل ۱۴۰۲

مزایا و عوامل کمی و کیفی سقف های وافل باعث افزایش استفاده از این سازه های ساختمانی در سال های اخیر شد. این سقف ها از نظر زیبایی، هزینه اجرا و … در سطح بالاتری نسبت به سقف های قدیمی و سنتی در صنعت ساختمان قرار می گیرند. هزینه اجرای سقف وافل 1402 با توجه به عوامل مختلفی تعیین می شود که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

 

 

دلیل آن کاهش هزینه اجرای سقف وافل است

هزینه اجرای سقف وافل 1402 دارای نوسان بوده و قیمت آن در مقایسه با گذشته کمی افزایش یافته است. با این حال، قیمت طراحی این سقف ها همیشه کمتر از سایر سازه های سقفی است. دلایل مختلفی در کاهش قیمت هزینه ها و دستمزد اجرای سقف وافل وجود دارد که در زیر می توانید برخی از آنها را مشاهده کنید:

استفاده کمتر از بتن یکی از مهم ترین دلایل کاهش هزینه های اجرای این سازه ها می باشد. با کاهش استفاده از مصالح در ساخت و بهره برداری از این سازه ها، هزینه های اجرای آنها نیز کاهش می یابد. این امر به این دلیل است که در سایر سقف ها مقدار زیادی بتن استفاده می شود.

میزان فولاد مصرفی در اجرای این سازه ها نیز نسبت به سقف های دیگر بسیار محدود و کمتر گرفته شده است. به این ترتیب هزینه اجرای سقف وافل به همین نسبت کاهش می یابد.

استفاده از بتن ، در سقف های وافل نیز هزینه های مربوط به عدم نیاز به روان کننده ، قیمت اجرای سقف را تا حد زیادی کاهش می دهد. این در حالی است که در سازه های مشابه استفاده از روان کننده ها برای اجرای دال سقف اجتناب ناپذیر و مهم است.

اجرای سقف وافل بدون نیاز به تخته سه لایه برای سقف نیز باعث کاهش هزینه اجرا می شود. این عوامل هزینه اجرای این سازه ها را تا حد زیادی کاهش می دهد.

کاهش میزان آرماتور در سازه های وافل نیز یکی از دلایل کاهش هزینه های مربوط به اجرای آن است. این عوامل باعث می شود که هزینه اجرای این سازه های سقفی تا15 الی 20 درصد کمتر از مدل های قبلی ubot باشد.

 

سرعت بالا و اجرای آسان سقف وافل

هزینه اجرای سقف وافل 1402 با توجه به سختی کار طراحی هر سازه متفاوت است. سرعت بالای اجرای هر یک از این سازه های سقفی هزینه اجرا را تا حد زیادی کاهش می دهد. به این ترتیب برای اجرای این سازه های سقفی به نیروی کار کمتری نیاز است. بنابراین، هزینه دستمزد آنها نیز به شدت کاهش می یابد. اندازه جک ها و لوله های به کار رفته در این سقف ها اجرای آنها را ساده تر و سریع تر می کند.

 

عوامل موثر بر هزینه سقف وافل

در زمینه تعیین هزینه ها و هزینه های کارگری اجرای سقف وافل فاکتورهای مربوط به تعیین این هزینه ها نیز در نظر گرفته می شود. در زیر برخی از این عوامل تأثیرگذار را بررسی می کنیم:

 

  1. تعداد طبقات ساختمان

به تعداد طبقات آپارتمان مورد نظر، از سازه سقف وافل بیشتر استفاده می شود. با افزایش طبقات، هزینه پیمانکاران پروژه و دستمزد کارکنان مورد نیاز افزایش می یابد. علاوه بر این، ساختمان‌های چند طبقه هزینه‌های بیشتری را برای خرید تجهیزات و مصالح ساختمانی متحمل می‌شوند.  در نتیجه سرمایه گذاران باید قبل از ساخت به این عوامل توجه کنند.

 

  1. زیرساخت ساختمان

اندازه و مساحت زیرساخت و محیط ساختمان مورد نظر بر ابعاد سازه های وافل تأثیر می گذارد و باعث افزایش و کاهش هزینه های اجرا می شود. در صورت طولانی بودن زمان اجرای پروژه بدون شک هزینه های سقف افزایش می یابد. استفاده از قالب های وافل به دلیل سرعت عمل بالا باعث کاهش هزینه ها می شود.

 

  1. ارتفاع سقف وافل

جهت برآورد هزینه اجرای سقف وافل 1402 باید حتما به ارتفاع سازه های دلخواه در مکان اجرا توجه کرد. با افزایش ارتفاع ساختمان، میزان تجهیزات مورد استفاده نیز به شدت افزایش می یابد. در این محیط زیرسازی ها با استفاده از جک ها انجام می شود. بنابراین ارتفاع سقف مورد نظر عاملی تاثیرگذار در تعیین هزینه ها محسوب می شود. در صورت افزایش ارتفاع نیاز به نصب داربست و سایر تجهیزات کمکی بیشتر می شود و این مسئله بر هزینه سقف تاثیر می گذارد.

 

  1. محل سقف

بررسی مکان سازه های سقف نیز برای مشخص کردن هزینه اجرای سقف وافل 1402 بسیار مهم است. سقف های مشبک وافل در خارج و داخل شهر با نرخ های مختلف اجرا می شوند. بنابراین فاصله محل پروژه همواره برای پیمانکاران پروژه به عنوان یک اصل موثر در نظر گرفته می شود و باعث کاهش و افزایش قیمت ها می شود.

 

نکات قیمت برای سقف وافل

علاوه بر موارد ذکر شده، عوامل ریز و درشت دیگری نیز بر قیمت نهایی سقف وافل تاثیرگذار خواهد بود. از جمله آنها می توان به هزینه های نیروی کار اشاره کرد. استفاده از نیروی کار بومی، علیرغم مزایای قانونی، اغلب هزینه اجرای سقف را افزایش می دهد. در این میان هزینه خرید تجهیزات نیز بر هزینه نیروی کار تاثیر می گذارد.

هزینه بتن مورد استفاده در سقف وافل

بتن مصرفی یکی دیگر از اجزای سازه ای است و در قیمت تمام شده سقف وافل تاثیر دارد. و با توجه به نوع یک طرفه یا دو طرفه و ضخامت سقف و اندازه قالب میزان بتن تغییر می کند. در ادامه به بررسی مقدار بتن مصرفی و نقش آن در قیمت تمام شده سقف وافل می پردازیم.

معمولاً میزان بتن مصرفی در سقف بر حسب متر مکعب بر متر مربع بیان می شود. و عواملی مانند طول دهانه، ضخامت سقف و ابعاد قالب وافل تعیین می شود. قیمت بتن مصرفی در واقع بر اساس میزان بتن مصرفی در قیمت بتن در روز تعیین می شود و لازم است در بررسی هزینه ها به این موضوع توجه شود. برای محاسبه دقیق میزان بتن استفاده شده برای سقف وافل می توانید از همین مقاله اطلاعات کافی در مورد آن بدست آورید.

 

قیمت بتن و عملیات بتن ریزی

بتن با قیمت مصوب به فروش می رسد. که البته با توجه به شرایط نابسامان اقتصادی جامعه افزایش یا کاهش می یابد. برای محاسبه دقیق میزان بتن مصرفی در سقف، باید حجم ها به درستی اندازه گیری شود. همچنین باید بخشی از هزینه های اجرا را به عملیات بتن ریزی اختصاص دهید.

 

سقف وافل مصرف میلگرد و بتن را کاهش می دهد

سقف وافل به سبب دارا بودن سیستم خاص می تواند با کمترین مقدار آرماتور و بتن ممکن اجرا شود. این مدل سقف به سبب وجود قالب و سوراخ در سقف بتنی و همچنین حذف بتن سازه ای در بخش هایی از سقف که در کشش هستند نسبت به سایر سقف ها از بتن کمتری استفاده می کنند. همین امر در مورد مصالح های مصرفی نیز صدق می کند.

همچنین اجرای دال با تیرها و تیرچه های درجا با قالب وافل از فولاد و بتن بسیار کمتر نسبت به سیستم‌های مشابه مانند دال های تخت، تیردال ، تیرچه های بلوک و سقف های پس تنیده خواهد بود.

 

هزینه مقدار میلگرد استفاده شده در سقف وافل

میلگرد مصرفی از پرکاربردترین عوامل در مشخص کردن هزینه سقف وافل می باشد. میزان استفاده از میلگرد در سقف وافل به عوامل زیادی از جمله پلان معماری، بازشوهای سازه و وضعیت کلی سازه بستگی دارد. فاصله تا ستون ها و تعداد طبقات و عواملی مانند بار مرده و زنده و نوع خاک و عوامل دیگر در این امر موثر است. کاربری سازه و درجه اهمیت آن نیز از دیگر عوامل موثر در میزان میلگرد مصرفی و قیمت سقف وافل می باشد.

به عنوان یک قاعده کلی، میلگرد مورد استفاده برای سقف یک سازه مسکونی معمولی برای دهانه های معمولی با توجه به نوع استفاده حدود 8 تا 15 کیلوگرم است. با توجه به قیمت روز میلگرد می توان بودجه مورد نیاز را تعیین کرد. تاثیر هزینه میلگرد بر هزینه سقف وافل از پراهمیت ترین عامل نسبت با سایر عوامل موثر است. انتخاب کردن مدل سقف نیز می تواند بر روی میلگرد مورد استفاده برای تیرها و ستون ها و حتی دیوار برشی موثر باشد.

سخن نهایی 

در این بخش به بررسی عوامل موثر بر قیمت و هزینه اجرای سقف وافل 1402 پرداختیم. این سازه ها انواع و دسته بندی های مختلفی دارند که هر کدام به صورت خصوصی پیاده سازی می شوند. شما می توانید با توجه به شرایط ساخت خود هر کدام را انتخاب کرده و خدمات اجرای آنها را سفارش دهید.

هزینه اجرای سقف وافل ۱۴۰۲ | عوامل موثر بر هزینه سقف وافل

پست مرتبط

Enter your keyword