هزینه سقف وافل | قیمت سقف وافل دو طرفه | عکس سقف وافل

هزینه سقف وافل | قیمت سقف وافل دو طرفه | عکس سقف وافل

هزینه سقف وافل | قیمت سقف وافل دو طرفه | عکس سقف وافل

چه عواملی بر قیمت سقف وافل تاثیر می گذارد؟

هزینه سقف وافل | قیمت سقف وافل دو طرفه | عکس سقف وافل

همانطور که قبلا ذکر شد، عوامل متعددی در هزینه های کلی اجرای سقف موثر است. بستگی به عواملی مانند بتن مصرفی، میزان میلگرد، نوع قالب های به کار رفته در سقف دارد. علاوه بر این، خرید قالب ها و تهیه آنها بسیار مهم است. در ادامه به شرح هر یک از این عوامل می پردازیم.

هزینه سقف وافل

قیمت سقف وافل شامل فاکتورهای مختلفی از جمله هزینه بتن، قیمت و حجم میلگرد و همچنین هزینه اجرای سقف وافل و دستمزد کارکنان اداری و مدیریتی و سایر هزینه ها مانند مواد افزودنی بتن می باشد و در نهایت اینکه قالب وافل بخرید یا اجاره کنید. دانستن این عناصر به شما این امکان را می دهد که امور مالی ساخت و ساز خود را با دقت بیشتری برنامه ریزی کنید.
زیرا برآورد هزینه و مدیریت صحیح پروژه باعث کاهش کل هزینه های پروژه می شود. در ادامه سعی خواهیم کرد آن را به طور دقیق به شما ارائه دهیم.

از صفر تا صد اجرای سقف وافل

سقف وافل به لطف سیستم منحصر به فرد خود با کمترین میزان آرماتور و بتن قابل اجراست. سقف های شبکه ای به دلیل وجود قالب و سوراخ در سقف بتنی و همچنین حذف بتن سازه ای در قسمت هایی از سقف که در حالت کشش هستند نسبت به سایر سقف ها از بتن کمتری استفاده می کنند.
در سقف وافل به دلیل حذف شبکه آرماتوری در پایین سقف، این امر باعث بهبود روند طراحی و مهمتر از آن حذف استفاده بهینه از آرماتورها می شود. علاوه بر این،مصرف آرماتوردر اجرای سقف با تیرچه های درجای سقف وافل نسبت به سیستم‌های مشابه مانند دال‌های تخت، تیرهای دال، تیرچه بلوک و دال‌های پس تنیده، فلزی و بتنی بسیار کمتر خواهد بود.

 

هزینه تعداد میلگردهای استفاده شده درشبکه آرماتوری سقف

میلگرد مصرفی مهمترین عامل در تعیین قیمت دال سقفی می باشد. میزان استفاده از میلگرد در قفسه سقف به عوامل زیادی از جمله پلان معماری، بازشوهای موجود در سازه و وضعیت کلی سازه بستگی دارد. فاصله ستون ها و تعداد طبقات و عواملی مانند بارهای مرده و زنده و نوع خاک و عوامل دیگر موثر است. استفاده از سازه و درجه اهمیت آن نیز از دیگر عوامل موثر در میزان میلگرد مصرفی و هزینه سقف وافل می باشد.
معمولاً میلگردی که برای یک سازه مسکونی معمولی برای دهانه های معمولی در سقف تیرچه بلوک استفاده می شود بسته به نوع استفاده حدود 14-15 کیلوگرم است. با توجه به قیمت روز میلگرد می توان بودجه مورد نیاز را تعیین کرد. تاثیر هزینه میلگرد بر قیمت شبکه آرماتوری سقف در مقایسه با سایر عوامل موثر، مهمترین عامل است. انتخاب نوع سقف نیز می تواند در تقویت میلگردهای مورد استفاده برای تیرها و ستون ها و حتی پی و دیوارهای برشی موثر باشد.

تفاوت میزان میلگرد مصرفی در سقف های وافل یک طرفه و دو طرفه

میلگرد های سقف وافل یک طرفه و دو طرفه متفاوت هستند. هزینه یکسان نیست در سقف یک طرفه، میلگرد های تقویت کننده شبیه سقف تیرچه بلوک است که در یک جهت ساخته شده است.
تفاوت اصلی این دو سقف درمصرف میلگرد و بتن است. در سقف وافل یک طرفه، عملکرد اصلی میلگرد در یک جهت است. این در حالی است که در سقف وافل دو طرفه، میلگردهای تقویت کننده در دو جهت قرار می گیرند و عملکرد سقف دو طرفه است. لازم به ذکر است که نمی توان نتیجه گرفت که حجم میلگرد تقویت کننده و هزینه آن در سقف مشبک دو طرفه همیشه بیشتر است.

هزینه بتن مورد استفاده در سقف وافل

بتن مصرفی یکی دیگر از عناصر سازه ای است و در قیمت تمام شده سقف وافل تاثیر دارد و بسته به نوع یک طرفه یا دو طرفه و ضخامت سقف و اندازه قالب، میزان بتن تغییر می کند. در ادامه به میزان بتن مصرفی و نقش آن در هزینه سقف وافل خواهیم پرداخت.

معمولاً میزان بتن مصرفی در سقف بر حسب متر مکعب بر متر مربع بیان می شود. و عواملی مانند طول دهانه، ضخامت سقف و ابعاد وافل ها موثر هستند. هزینه بتن استفاده شده در واقع با توجه به قیمت بتن در روز تعیین می شود و لازم است در بررسی هزینه ها این عنصر در نظر گرفته شود. برای محاسبه دقیق میزان بتن استفاده شده برای سقف وافل می توانید در قسمت مقاله اطلاعات کافی در مورد آن به دست آورید.

 

قیمت بتن و عملیات بتن ریزی

بتن با قیمت مصوب به فروش می رسد. که البته با توجه به شرایط نابسامان اقتصادی جامعه کم یا زیاد می شود. برای محاسبه دقیق میزان بتن مصرفی در سقف، باید به درستی اندازه گیری شود.

 

برای پایین آوردن قیمت سقف وافل از کجا می توان قالب وافل بخریم؟

قیمت سقف وافل تا حد زیادی به قیمت قالب وافل بستگی دارد. اگر وافل ها را از محل های مورد تایید و ساخت شرکت معتبر و پیشرو در این زمینه تهیه کنیم، می توانیم آن ها را با قیمت بسیار کمتری نسبت به سایر فروشندگان تهیه کنیم. همچنین اگر این مدل ها را از تولیدکنندگان مستقیم خریداری کنید، می توانید در این زمینه بسیار موفق باشید.

 

هزینه اجرای سقف وافل

قسمت سوم مربوط به دستمزد نیروی کار برای اجرای این سقف می باشد که با توجه به نقشه معماری سازه، ارتفاع طبقات، پوشش مشبک یک طرفه یا دو طرفه، میزان آرماتور مورد نظر تعیین می شود.

هزینه اجرای سقف وافل بسته به کیفیت ابزار و اندازه تعیین می شود. به طور کلی تعیین هزینه های اجرا بدون بررسی دقیق و کارشناسی پروژه سازه غیر ممکن است. پیشنهاد می شود قبل از انتخاب پیمانکار تعدادی از پروژه های در دست اجرا را مشاهده و سپس تصمیم گیری نمایید.

هزینه خرید یا اجاره قالب وافل

یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت تمام شده سقف وافل قالب های لازم است. فروش قالب وافل یکی از مهمترین خدمات مجموعه ما می باشد. در برخی پروژه ها خرید قالب وافل به صرفه نیست و اجاره قالبها توصیه می شود. قالب های وافل تجدید پذیر هستند که هر کدام در صورت استفاده و نگهداری صحیح بارها قابل استفاده هستند. البته مهارت تیم مدیریت در طراحی مدل ها و در طول فرآیند ساخت مدل ها بسیار مهم است. زیرا اگر در طی این مراحل قالب ها آسیب ببینند، پس از اتمام سقف، نتیجه مطلوب و مورد انتظار را نخواهد داشت.

 

توجه:

اگر متوجه شدید، در بالا به اجاره قالب وافل نیز اشاره کردیم. توصیه می کنیم در مواردی که تعداد سقف های سازه کمتر از 4 عدد است، اجاره قالب وافل گزینه بسیار مناسبی است. اما اگر تعداد سقف ها از 4 عدد بیشتر باشد بهتر است قالب وافل بخرید و از هر قالب چندین بار استفاده کنید. در صورت خرید می توانید پس از اجرای پروژه از سایر خدمات ما استفاده نمایید.

 

قیمت قالب وافل چگونه محاسبه می شود؟

قیمت قالب وافل به نوع قالب بستگی دارد. قالب های مورد استفاده برای سقف های دو طرفه مربع بوده و بصورت تکی خرید و فروش می شود. اما قالب های یک طرفه که قالب های مونتاژی هستند، با قیمت هر متر مربع و خرید و فروش می شوند.

دستمزد و هزینه اجرای سقف وافل

هزینه اجرای سقف وافل به بسیاری از عوامل دیگر پروژه بستگی دارد که در زیر به طور مفصل به آنها می پردازیم:

 

1- زیرساخت

مهمترین عامل در تعیین دستمزد اجرای سقف وافل زیربنای هر پروژه است که یکی از عوامل اصلی در تعیین قیمت می باشد.

به عنوان مثال ساختمانی را در نظر بگیرید که دارای زیرزمین 1000 متری و سقف اجرایی است. در عوض ساختمان دیگری را با 1000 متر زیر بنا در پنج سقف 200 متری در نظر بگیرید. پیمانکار برای اجرای پروژه از 200 متر مربع تجهیزات و ابزار استفاده می کند.

در مجموع سرمایه و تجهیزات یک ساختمان 200 متری پنج بام بسیار کمتر از یک ساختمان 1000 متری تک سقف است. در نتیجه قیمت اجرای سقف مشبک در ساختمان 5 سقف 200 متری بسیار کمتر خواهد بود.

 

2- ارتفاع زیر سقف

پارامتر دیگری بعد از زیرسازی ساختمان در تعیین قیمت دستمزد کارفرما، ارتفاع سقف ساختمان تاثیرگذار است. سقف یک ساختمان معمولا سه متر است. اما اگر پروژه ای دارای ارتفاع سقف بیش از 3 متر باشد، پیمانکار نیاز به داربست یا جک بلند دارد که باعث افزایش هزینه دستمزد می شود.

 

3- پرداخت نقدی یا چک

نحوه پرداخت نیز در تعیین بهای تمام شده دستمزد موثر است.

 

4- محل اجرای پروژه

محل اجرای پروژه نیز یکی از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت تمام شده پروژه است. هزینه های اجرا در هر شهر متفاوت است. به عنوان مثال در شهرهای شمالی هزینه اجاره بسیار بالاتر از شهرهای دیگر است. در شهرهایی مثل اصفهان و تهران که کارآفرینان زیاد و رقابت زیاد هستند، هزینه اجرا هم رقابتی شده و این باعث کاهش هزینه می شود.

 

5- بتن مسلح مورد استفاده در اسکلت

به عنوان مثال، اگر اسکلت دارای ارتفاع معمولی باشد اما هدف خاصی داشته باشد و سازه را سنگین‌تر از سازه معمولی کند، یا اگر اسکلت دارای میلگرد بیش از حد و حجم زیادی از بتن و قالب‌گیری باشد، در هر دو مورد، مهندسین اجرایی پس از مشاهده نقشه می تواند در مورد هزینه اجرا دقیق تر بگوید.

این 5 عنصر مهم ترین و تاثیرگذارترین عوامل در تعیین هزینه پروژه سقف وافل هستند. به طور کلی می توان گفت که هزینه اجرای سقف وافل در مقایسه با سقف های سنتی مانند تیرچه بلوک چندان زیاد نیست و با نیروهای بومی هر منطقه قابل اجرا است.

 

سخن نهایی

اگر بخواهیم یک طبقه بندی کلی از عوامل موثر بر هزینه سقف وافل داشته باشیم، می توانیم عواملی مانند فنی، عملیاتی، اقتصادی و حتی نقشه معماری سازه را در نظر بگیریم تا در قیمت ها موثر باشند.

هزینه سقف وافل | قیمت سقف وافل دو طرفه | عکس سقف وافل

پست مرتبط

Enter your keyword