پیمانکار سقف وافل

پیمانکار سقف وافل

پیمانکار سقف وافل

برای تخمین قیمت اجرای سقف وافل باید موارد متعددی را نظیر زمان، مواد به کار رفته در ساخت سقف، تعمیرات و… در نظر بگیریم. ممکن است هزینه‌ی نهایی به کار بردن سقف وافل در ساختمان بیش‌تر از سقف‌های معمولی باشد، اما به دلیل جلوه‌ای که یک سقف وافل به نمای خانه می‌بخشد، استحکام بیش‌تر و سایر مزیت‎‎های این نوع سقف‌ها می‌توان گفت قیمت اجرای سقف وافل کاملا در تناسب با ویژگی‌های مورد نیاز مشتریان است. موضوع مهم در اجرای سقف وافل، درک مشتری از طرح و موادی است که برای ساختن سقف خود نیاز دارد، با دانستن این موضوع افراد دیگر هنگام تسویه حساب به خاطر بالا بودن هزینه‌ی کل غافلگیر نخواهند شد.

 

آنچه سقف‌های وافل را از سقف‌های معمولی متمایز می‌کند، الگوی ساخت آن‌هاست.

 

در این مقاله از مهانیت درباره پیمانکار سقف وافل آشنا خواهید شد، همراه ما باشید.

سقف وافل چیست؟آنچه سقف‌ های وافل را از سقف‌ های معمولی متمایز می‌کند، الگوی ساخت آن‌هاست. مهم نیست مواد سازنده‌ ی این سقف‌ ها چه باشد یا قیمت اجرای سقف وافل در نهایت چه‌ قدر تمام شود، همه‌ی سقف‌ های وافل دارای یک نمای سه بعدی عمیق یا کم عمق هستند. شکل نهایی سقف وافل مانند یک جعبه تو رفتگی دارد و گاهی با نام تابوت نیز از این سقف‌ ها یاد می‌شود.

 

چرا سقف‌های وافل محبوب هستند؟

با گذشت زمان چیز های زیادی مانند تکنولوژی، نیاز های مردم، خانه‌ها و البته طراحی داخلی ساختمان‌ ها تغییر کرده‌اند. دلایل خوب زیادی برای استفاده از سقف‌ های وافل وجود دارد. در گذشته برای به کار بردن سقف وافل مجبور بودند سنگ‌ ها را تراش دهند، اما امروزه می‌توان از تیرک‌ هایی با جنس مختلف استفاده کرد. برای تخمین قیمت اجرای سقف وافل ابتدا مزایای استفاده از این سقف‌ ها را بررسی می‌کنیم:

  • اولین مزیت سقف‌ های وافل، پنهان کردن نقص‌ های ساختاری ساختمان است. در صورتی که ساختمان نیاز به تعمیر داشته باشد هنگام نصب سقف، این مورد بر قیمت اجرای سقف وافل هم تاثیر دارد.
  • اگر ساختمان از ارزش تاریخی برخوردار باشد، نصب سقف وافل اصالت آن بنا را بالاتر می‌برد. پس قیمت اجرای سقف وافل هر چه باشد، در نهایت به نفع صاحب خانه است زیرا این سقف‌ ها موجب بالا رفتن ارزش خانه می‌شوند.
  • سقف‌ های وافل بافت نمایشی و جذابیت‌ های معماری را به بنا اضافه می‌کنند.
  • سقف‌ های وافل بهترین انتخاب برای ساختمان‌ هایی با سقف بلند هستند. زیرا تیرک‌ هایی که در سقف به کار می‌رود، فاصله‌ی آن را از زمین کم‌ تر می‌کند.
  • برای همه‌ی اتاق‌ های خانه مناسب هستند. یعنی از اتاق پذیرایی و غذا خوری گرفته تا آشپزخانه و زیر زمین، می‌توان از این سقف‌ ها استفاده کرد.
  • تنوع طرح و شکل سقف‌ های وافل بسیار زیاد است.
  • در اتاق‌ هایی با سقف کوتاه، مانند زیرزمین، که معمولا نیاز به مخفی کردن مجرای سیم‌ ها و یا لوله‌ ها دارند، می‌توان با نصب کاشی‌ هایی در سقف، دسترسی آسان به تجهیزات را فراهم کرد.
  • اگر از پنل سقف وافل مناسب استفاده شود، می‎توان سقف اتاق‌ هایی که فاصله‌ی متوسط از زمین دارند را مرتفع‌ تر نشان داد.

در ادامه به بررسی نحوه انتخاب پیمانکار سقف وافل خواهیم پرداخت.

 

 

 

تخمین قیمت اجرای سقف وافل

قیمت اجرای سقف وافل به مواردی بستگی دارد که در زیر بیان کرده‌ایم:

هزینه‌ی تحویل مواد اولیه

این مورد شامل هزینه‌ی تحویل تجهیزات و خدمات مورد نیاز است. قیمت اجرای سقف وافل در صورتی که فرد شخصا اقدام به نصب سقف کند شامل این مورد می‎شود، در غیر این صورت ممکن است گروه نصب کننده‌ی سقف هزینه‌ی جابجایی تجهیزات را روی صورت حساب به مشتری تحویل دهند.

هزینه‌های مربوط به آماده کردن محل کار

این مورد شامل هزینه‌ی حفظ ساختارها، مواد و اجزای موجود در سقف است.

زمان انجام کار

قیمت اجرای سقف وافل به زمانی که طول می‌کشد تا کار نصب سقف به اتمام برسد بستگی دارد. البته این مورد به تیم کاری که برای نصب سقف انتخاب می‌شود هم وابسته است. اگر فرد شخصا کار نصب را به عهده بگیرد، زمان انجام کار بیش‌ تر می‌شود و چه بسا قیمت اجرای سقف وافل هم به خاطر بی تجربگی یا نابلدی فرد بالاتر برود.

تعمیرات

قیمت اجرای سقف وافل به هزینه‌ های مربوط به حذف، جا به‌ جایی، تعمیر یا اصلاح سیستم‌ های موجود در چارچوب سقف مانند سیم‌ های برق و لوله‌ کشی ساختمان هم وابسته است.

اصلاحات

این مورد شامل هزینه‌ های آزمایش و اصلاح مواد خطرناکی مانند آزبست، سرب و… است. قیمت اجرای سقف وافل در این مورد هم بیش‌ تر به تیم خدماتی مورد انتخاب فرد بستگی دارد.

 

 

 

هزینه پیمانکاری

هزینه‌ های مربوط به سازماندهی و نظارت بر اجرای سقف وافل توسط یک پیمانکار عمومی حدود 13تا 22 درصد بر قیمت سقف وافل اضافه می‌کند.

مالیات

این بخش شامل مالیات فروش مواد می‌شود که مشتری هنگام تسویه‌ی صورت حساب آن را پرداخت می‌کند.

اگر در انتخاب پیمانکار سقف وافل خود دقت نمایید و بهترین پیمانکار سقف وافل را انتخاب کنید، تمامی این موارد به نفعتان خواهد بود.

پیمانکار سقف وافل

 

قیمت اجرای سقف وافل

هزینه‌ی دریافت مجوز و بازرسی برای پروژه های بزرگ هم روی قیمت اجرای سقف وافل محاسبه می‌شود.

موارد ذکر شده عوامل موثر بر قیمت اجرای سقف وافل بودند، ولی قیمت نهایی و کلی استفاده از سقف وافل برای ساختمان به این هزینه‌ ها محدود نمی‌شود.

  • هزینه‌ی مواد اولیه به کار رفته در ساخت تیرک‌ها: این هزینه با توجه به مواد به کار رفته در ساخت تیرک‌ ها (چوپ، MDF، پلاستیک) متفاوت است.
  • ابعاد اتاقی که قرار است سقف وافل در آن نصب شود.
  • رنگ و طرح تیرک‌ ها و سقف وافل
  • وسایل جانبی که برای تزئین سقف به کار می‌رود، مانند چراغ، لوستر و…
  • یک‌ طرفه و یا دو طرفه بودن قالب سقف وافل

در ادامه به بررسی و شرح پیمانکار سقف وافل خواهیم پرداخت.

 

پیمانکار سقف وافل

با توجه به مسئولیت خطیری که دارد، از مهم‌ ترین عناصر اجرایی در پروژه‌ های این نوع سازه مهندسی است. توجه به جزئیات و انتظاری که به‌لحاظ استحکام، زیبایی و دوام از این سقف وجود دارد، انتخاب پیمانکار فنی و کارآزموده را برای پیشبرد اهداف پروژه سقف‌ های وافل طلب می‌کند.

برند مهانیت با اشراف به این موضوع و در اختیار داشتن کادر مجرب و دانش فنی بالا پروژه‌ های پیمانکاری زیادی را در سقف‌ های وافل در سطح کشور به انجام رسانده است.

در این نوشتار ضمن بررسی اهمیت پروسه پیمانکاری این نوع سقف می‌خوانیم:

سقف وافل: از نقشه تا اجرا!

از دلایل حساسیت کاری پیمانکار سقف وافل بدانیم!

آشنایی با برند پیشتاز مهانیت، پیمانکار پروژه‌های سقف وافل در سراسر کشور!

پیمانکار سقف وافل، هماهنگی و اجرای بهینه

اجرای سقف وافل در هر پروژه از بخش‌ های حساس و مهمی است که تاثیر کلی بر نمای داخلی و استحکام و کارایی خارجی سقف و کل سازه دارد. علاوه بر زیبایی تاثیر گذار این نوع سقف در سازه‌ هایی نظیر سالن و ساختمان، مدیریت ساخت این سقف‌ ها به‌دلیل تاثیر عمیق آنها در ایمنی بنا از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار است.

نقش مهم سقف وافل، چه به لحاظ محاسبه سود و زیان هزینه‌ های ساخت و چه از جنبه هماهنگی با سایر اجزا، از حساس‌ ترین بخش‌ های هر پروژه به‌ شمار می‌آید.

بر این اساس، توانمندی پیمانکاران مجری سقف وافل در ایجاد هارمونی بین اجزای مختلف و مرتبط کاملا حیاتی است.

در ادامه مطلب به بررسی مواردی در اجرای پروژه سقف‌ های وافل می‌پردازیم که پیمانکار مربوطه موظف به ایجاد هماهنگی بین آنهاست.

 

چرا مسئولیت پیمانکار سقف وافل سنگین است؟

اجرای این نوع سقف از حساسیت‌ های زیادی برخوردار است که در صورت عدم توجه و رسیدگی به آنها، پروژه مورد نظر پس از اجرا به کیفیت مطلوب نرسیده و احتمال دوباره کاری و بروز مشکلات مضاعف حین و پس از پروژه نیز افزایش می‌یابد.

یکی از مهم‌ ترین این موارد اولویت‌ بندی ضمن اجرای دقیق پروژه است. در این مورد نیاز به وسعت دید تجربی پیمانکار کاملا مشهود است. برای مثال اجرای نازک‌ کاری پس از سقف وافل نیازمند دقت بالایی است که در صورت بروز خطا یا مشکلاتی از طرف پیمانکار سقف، با اشکالات جدی روبرو خواهد شد.

اما این تنها موردی نیست که نظارت بر اجرای دقیق و طبقه‌ بندی شده کار ها را از طرف پیمانکار می‌طلبد!

در هر یک از مراحل قالب‌ گذاری و قالب‌ برداری وافل، اجرای تیرچه‌ های یکطرفه و دوطرفه، اجرای تیرهای آویز و سایر بخش‌ های دیگر پروژه نیز، نگاه هوشمندانه پیمانکار مربوطه حائز اهمیت است.

بر این اساس اهمیت انتخاب پیمانکار آشنا به فن و مجرب بیش از پیش نمایان می‌شود.

برند مهانیت، مجری پیشرو در پروژه‌ های سقف وافل در زمینه پیمانکاری گام‌ های مثبت زیادی برداشته و موفق به اجرای نمونه‌ های موفق و عظیم فراوانی در سراسر کشور شده است.

در ادامه مطلب مروری بر موارد مهم و نکات کلیدی خواهیم داشت که پیمانکار سقف‌ های وافل موظف به نظارت و اجرای دقیق آنهاست.

 

نکات مهم در اجرای پروژه از دید پیمانکار سقف وافل

نظارت و اجرای سازه‌ های عظیم مهندسی، همواره پروسه‌ ای طولانی و سنگین بوده و با مسئولیت‌ های خطیری همراه است. اما تجربه اجرایی بالا، احاطه بر دانش فنی و همراهی با پرسنل توانمند، پیمودن این مسیر و رسیدن به نتایج مورد نظر را تسهیل می‌کند.

در مورد پروژه‌ های سقف وافل نیز، حضور چنین مجموعه‌ ای با نظارت پیمانکار مربوطه به موفقیت در طرح و اجرای دقیق آن منجر می‌شود.

در این مسیر مطالعه نقشه سازه به‌طور دقیق و اصولی و پیش از آغاز عملیات خاک برداری یکی از وظایف پیمانکار طرح مربوطه محسوب می‌شود. هم‌ چنین محاسبه و اعلام و هماهنگی هزینه‌ ها با مهندسین ناظر جهت کاهش میزان مخارج و جلوگیری از هدر رفت زمان و انرژی مجریان طرح نیز از مواردی است که در ردیف برنامه‌ های پیمانکار سقف وافل گنجانده می‌شود.

برند مهندسی مهانیت با اجرای دقیق و خلاقانه پروژه‌های سقف وافل در سراسر کشور نسبت به وظایف پیمانکار و نظارت دقیق در این بخش از اجرا حساسیت ویژه داشته و موفقیت در طرح و اجرای سازه های مقاوم را به بهترین شکل دنبال می‌کند.

 

سقف وافل

 

سخن آخر

پیمانکار سقف وافل و وظایف اجرایی آن از مهم ترین مباحث مهندسی سازه در بخش سقف‌ های مقاوم و سبک است. این مسئولیت به‌دلیل اهمیت این نوع سقف از جنبه زیبایی، طراحی قوی و اجرای متفاوت و اصولی بسیار حساس بوده و نیازمند دقت و توجه ویژه است.

برند مهانیت، به‌عنوان پیشتاز اجرای بهینه این نوع سقف سبک و مقاوم سازه‌ای، در پیمانکاری و اجرای پروژه‌ های بسیاری در سراسر کشور بوده و با کوله‌ باری از تجربه در خدمت شماست.

با مهانیت از بهترین‌ های پیمانکار سقف وافل بهره‌مند شوید.

پست مرتبط

Enter your keyword