قیمت قالب وافل | اجاره قالب وافل | ویژگی های قالب وافل 

قیمت قالب وافل | اجاره قالب وافل | ویژگی های قالب وافل 

قیمت قالب وافل | اجاره قالب وافل | ویژگی های قالب وافل 

اجرا و عملکرد قالب های مختلف وافل

قیمت قالب وافل | اجاره قالب وافل | ویژگی های قالب وافل

عملکرد این سقف ها به شدت تحت تاثیر نوع قالب های سقف وافل به کار رفته در آنها است. بنابراین عملکرد سقف وافل بسیار تحت تأثیر اندازه و شکل سقف وافل است. از نظر هدف استفاده این قالب ها به دو گروه تقسیم می شوند. خرید قالب وافل یک طرفه تنها جایگزین سقف تیرچه است .  در  وافل های دوطرفه میتوان تا 14 متر بدون وجود ستون با بررسی پلان طول دهانه را بالا برد.

 

قیمت قالب وافل

یکی از مهمترین سقف ها  که امروزه در بسیاری از پروژه های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد هم از نظر اقتصادی و هم از نظر فنی ، سقف وافل است. جزء اصلی برای اجرای این نوع سقف ،  قالب وافل است. قالب های وافل قطعات پلاستیکی پلی پروپیلن قابل استفاده مجدد با اندازه و شکل خاص هستند و برای حذف بتن ناکارآمد سقف استفاده می شود.

 

انواع قالب وافل از نظر کارایی

اندازه و شکل قالب وافل نحوه عملکرد سقف وافل واقعی را تعیین می کند انواع مختلفی به شرح زیر وجود دارد.

قالب های وافل یک طرفه: این قالب ها عملکردی مشابه بلوک های سقفی دارند. به طوری که می توان از قالب برای تشکیل تیرچه ها استفاده کرد این قالب ها از یک تکه پلاستیک U شکل ساخته شده اند. این قالب‌ها معمولاً فاصله 60 تا 70 سانتی‌متری را از شفت تا شفت با عمق 25 تا 30 سانتی‌متر و طول‌های متفاوت در صورت لزوم در نظر می‌گیرند. عرض تیرچه های تولید شده با استفاده از این نوع قالب بین 10 تا 14 سانتی متر متغیر است.

قالب های وافل دو طرفه: این قالب ها از پلی پروپیلن ساخته شده اند و وزن کمتری دارند. از این نوع قالب برای اجرای سقف وافل مشبک استفاده می شود. که در نهایت بار را به تیرهای اطراف منتقل می کند. قالب های وافل دو طرفه به صورت مکعبی طراحی شده اند و اندازه های دقیقی برای توزیع بهینه وزن در سقف بتنی دارند. این قالب ها قابل استفاده مجدد هستند. این بدان معنی است که می توان آنها را پس از سخت شدن بتن باز کرد و دوباره مورد استفاده قرار داد. به این دلیل استفاده از آنها باعث کاهش هزینه های پروژه می شود.

 

قیمت قالب وافل

عواملی مانند اندازه، کیفیت، محل پروژه و … در قیمت قالب های وافل تاثیر دارند. در قالب وافل یک طرفه هزینه خرید قالب بر اساس مترمربع محاسبه می شود. به طور کلی قیمت قالب های وافل دو طرفه با توجه به تعداد قالب ها محاسبه می شود. البته این موضوع به عوامل زیادی بستگی دارد.

 

تفاوت بین قالب وافل و قالب یوبوت و قالب کوبیاکس چیست؟

علاوه بر قالب های وافل که به عنوان روشی برای حذف بتن بی اثر نام بردیم، قالب های کوبیاکس و u-boot وجود دارد که قالب های ubots و cubiax همگی یکسان عمل می کنند و مزیت حذف تیر میانی را دارند. قیمت این قالب ها تفاوت اصلی آنها با قالب های سقف وافل است.

پس از ریختن بتن با استفاده از قالب های ubot و kubiax که در آنجا قرار می گیرند، سوراخ هایی در داخل بتن دال ایجاد می شود و قالب ها در بتن دفن میشوند . به همین دلیل قالب های ubot و cubiax قابل استفاده مجدد نیستند. اما قالب های وافل به گونه ای ساخته و طراحی می شوند که پس از سفت شدن بتن، می توان آنها برای استفاده در پروژه های دیگراز زیر بتن سقف جدا کرد.

همین تفاوت قیمت بین خرید قالب yobot و kubiax با اجاره قالب وافل باعث ایجاد اختلاف قیمت و صرفه جویی اقتصادی در سقف با قالب وافل می شود و همچنین سیستم های ubot و kubiax سنگین تر از سیستم وافل هستند. سقف وافل و سیستم های آن با توجه به این عوامل برای کارفرمایان کاربردی تر و اقتصادی تر شده است.

جنس و رنگ قالب وافل چه تاثیری بر کیفیت قالب دارد؟

شرکت هایی که قالب های وافل تولید می کنند اغلب از مواد مختلفی برای تولید محصولات خود استفاده می کنند. محتوای این قالب ها به درخواست مشتری و هدف استفاده بستگی دارد. این مشخص می کند که مشتری چقدر و برای چه مدت می خواهد از قالب وافل استفاده کند.شرکت ها معمولا قالب ها را در دو رنگ سفید و مشکی تولید میکنند. بسته به شرکت تولید کننده قالب های وافل معمولا قالب های سفید در مقایسه با قالب های مشکی همین تولید کننده ها  کیفیت بالاتری دارند زیرا قالب سیاه اغلب از مواد بازیافتی ساخته می شود. ولی در برندهای معتبر قالب مشکی بهترین و بالاترین کیفیت مواد اولیه را دارد .

 

استفاده از قالب وافل در سقف

ساخت ساختمان های با فشار کم سقف  از  پرکاربردترین سازه های وافل می باشد به عنوان مثال از این سیستم در ساخت فرودگاه ها و متروها استفاده می شود.

 

اجاره قالب وافل 

اجاره قالب وافل به عنوان بهترین راه برای کاهش هزینه های ساخت و ساز شناخته شده است. برخی از کارفرمایان پس از تکمیل پروژه شخصی شان دیگر نیازی به قالب وافل ندارند. به طور کلی اجاره قالب وافل علاوه بر کاهش هزینه ها، نگرانی کارفرمایان و پیمانکاران را برای فروش قالب وافل بعد از اتمام پروژه را برطرف می کند.

 

ویژگی های قالب وافل 

به جرات می توان گفت یکی از اصلی ترین ویژگی هایی که می توان به قالب های وافل نسبت داد استحکام و دوام طولانی مدت آن هاست. لازم به ذکر است انتخاب شرکت تولید کننده  قالب وافل و مواد اولیه برای تولید قالب در این مورد بسیار مهم و تعیین کننده هستند.

قالب های وافل ها بسیار مقاوم هستند.و از موادی درست میشوند که مقاومت آنها را در برابر ضربه افزایش می دهد. به همین دلیل، کارگران و افرادی که در ساخت و ساز ساختمان‌ها فعالیت می‌کنند. می‌توانند با خیال راحت روی آن‌ها راه بروند و نگران شکستگی یا ترک خوردگی این اشکال توخالی نباشند.

در واقع همین ویژگی ها است که باعث می شود ساخت و ساز ساختمان سریعتر و روند بهتری داشته باشد و ایمنی عوامل دخیل در ساخت و ساز را با استانداردهای امروزی تضمین کند. با چنین مزایا و ویژگی هایی است که امروزه قالب های وافل به عنوان جایگزین بهتر و مناسب تری برای سقف های تیرچه بلوک به شمار می روند.

پیمانکاران ساختمان و مهندسین طراح سازه هنگام تصمیم گیری در مورد استفاده از قالب وافل در کف و سقف، باید نکات مهمی مانند وزن وافل، جنس، سطح ایمنی و استحکام وافل، نمای سطح در معرض دید  سقف وافل، ابعاد و نوع آن را در نظر بگیرند . به عملکرد آن و حتی مواردی مانند مدل های قابل مونتاژ توجه کافی داشته باشید.

در واقع همین توجه دقیق و کارشناسانه به این ویژگی ها است که نقش مهمی در تحول قیمت وافل دارد.
  • دال های بتنی وافل می توانند دهانه های بلندتری نسبت به دال های مسطح سنتی داشته باشند.
  • کاهش حجم بتن مصرفی
  • کاهش وزن و ضخامت سقف
  • با توجه به مشخصات ظاهری سقف وافل، می‌توان برای سقف‌ بعضی جاها مانند پارکینگ و مراکز تجاری بتن اکسپوزبا کیفیت خوب به دست آورد.
  • وزن سبک و سهولت اجرا و مقاومت در برابر ضربه.
  • قابلیت استفاده مجدد
  • امکان جدا کردن  دقیق قالب ها پس از خشک شدن بتن زیر سقف ها
  • سبک بودن قالب ها و امکان جابه جایی آسان

 

اجاره قالب وافل

گاهی ممکن است در حین اجرای پروژه با پیش بینی زمانی نادرستی که مورد انتظار کارفرما بوده مواجه شویم. کارفرما بر اساس زمان تخمینی وافل را اجاره می کند در حالی که پروژه ممکن است دیرتر یا زود تر تکمیل شود. برای جلوگیری از این نوع شرایط، می توانید از محاسبه تعداد روز استفاده کنید تا زمانی که پروژه دیرتر یا زودتر از موعد مقرر به پایان می رسد، کارفرما مجبور به پرداخت هزینه اضافی نباشد.

زمانی که پروژه زودتر از حد انتظار به پایان برسد، می توان پروژه دیگری را شروع کرد. زیرا اجاره وافل تنها برای یک پروژه نیست و در پروژه های دیگر نیز قابل استفاده است. یکی از عوامل موثر در اجاره قالب وافل، اندازه پروژه، تعداد طبقات و مدت زمان تخمینی اجاره وافل است. پس از طراحی نقشه های سازه، مشتری اطلاعاتی در مورد اندازه وافل مورد نیاز پروژه خود دریافت می کند.

فروش قالب وافل در سایزها و ابعاد مختلف

قالب وافل ، این مجموعه اولین تولید کننده ی قالب وافل در کشورمان است که انواع قالب وافل را در سایزهای مختلف عرضه می کند. این مجموعه معتبر انواع قالب وافل را با بالاترین کیفیت ارائه می دهد و اگر قصد خرید قالب وافل را با قیمت مناسب دارید قطعا این مجموعه  بهترین انتخاب خواهد بود پس با اطمینان کامل از این مجموعه خرید کنید.

قالب های وافل در ارتفاع های مختلف ساخته می شوند تا بتوان از آنها برای دهانه های مختلف استفاده کرد. یکی از مهمترین موارد در مورد قالب های وافل مقاومت آنها است. بسیاری از قالب های وافل در بازار مقاومت بالایی ندارند و پس از استفاده در معرض تغییر شکل، شستشو و غیره قرار می گیرند. اما محصولات وافل مهانیت از بهترین کیفیت و مقاومت برای تحمل فشار بار محسوب می شوند. ساختارقالب باید از استحکام کامل برخوردار باشد و این قالب ها باید از همه لحاظ و از استحکام مناسب آزمایش شوند.

 

 

سخن نهایی 

با توجه به محصول، وزن و مواد مورد استفاده در ساخت و ساز قیمت قالب وافل تغییر می کند. وزن قالب وافل یکی از عواملی است که بر قیمت قالب وافل تأثیر می گذارد. هر چه مواد بیشتری برای ساخت قالب وافل استفاده شود، قیمت آن بیشتر است. اما به طور کلی هر قالبی که وزن بیشتری داشته باشد برای نصب سقف وافل مناسب نیست. یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت قالب های سقف وافل، نوع متریال استفاده شده است.

به دلیل افزایش کیفیت مواد مورد استفاده در تولید قیمت قالب وافل نیز در حال افزایش است. متاسفانه کیفیت قالب های وافل را با یک نگاه نمی توان تشخیص داد و باید آن ها را از مجموعه ای مورد اعتماد تهیه کنید. مجموعه مهانیت تضمین می کند که قالب هایی که تهیه می کنید دارای مجوز استاندارد و کیفیت تولید بالا هستند.

برای مطالعه مقاله همه چیز درباره سقف وافل در سایت مهانیت روی این متن کلیک کنید.

قیمت قالب وافل | اجاره قالب وافل | ویژگی های قالب وافل

پست مرتبط

Enter your keyword