قیمت قالب وافل دوطرفه | ویژگی های سقف وافل

قیمت قالب وافل دوطرفه | ویژگی های سقف وافل

قیمت قالب وافل دوطرفه | ویژگی های سقف وافل

مزایای قالب های وافل دو طرفه

قیمت قالب وافل دوطرفه | ویژگی های سقف وافل

مزیت استفاده کردن از قالب وافل های دو طرفه به این صورت است که باعث ازدیاد فاصله میان دهانه ها می شود که موجب به حذف شدن ستون مرکزی می شود. حذف ستون مرکزی باعث افزایش تعداد جای پارک و افزایش فضای معماری می شود. علاوه بر این، حذف تیر تعلیق مرکزی باعث افزایش ارتفاع کف شد. چنین مواردی از مزایای اصلی سقف وافل دو طرفه است.

 

قیمت قالب وافل دوطرفه 

برای اینکه بدانید قالب وافل دو طرفه چیست، ابتدا باید اطلاعات سقف وافل را تکمیل کنیم. سقف وافل نوعی سیستم ساخت سقف است. یکی از بزرگترین مزیت ها حذف بتن اضافی و بی اثر است. سقف های وافل به دو نوع یک طرفه و دو طرفه تقسیم می شوند. برای ایجاد و تولید این سقف ها ما به قالب های وافل نیاز داریم که بتوان آن ها را جدا کرد و دوباره استفاده کرد.

 

مشخصات قالب سقف وافل دو طرفه

هر شرکتی قالب های وافل یک طرفه و دو طرفه خود را طراحی و تولید می کند. که هر کدام اندازه و ارتفاع متفاوتی دارند. قالب دو رو بنیتک با ابعاد 75*75 سانتی متر دارای مزیت منحصر به فردی می باشد. یکی از این ویژگی های چشمگیر وجود اسپیسر روی قالب است. این اسپیسرها سرعت، دقت و نظم را به آرماتورهای سقف اضافه می کنند.

 

تفاوت قالب وافل دو طرفه و یک طرفه

یکی از تفاوت های این دو قالب در ظاهر و سبک فروش آن می باشد زیرا قالب های یک طرفه در متر مربع و قالب های دو طرفه به تعداد به فروش می رسند در ضمن قالب های وافل دو طرفه عملکرد بهتری دارند.  

 

سقف وافل دو طرفه

وظیفه سقف وافل دوبل انتقال بار اضافی به ستون ها در دو جهت یا تیرهای چهار طرف می باشد و از این سقف در دهانه ای به ارتفاع 12 متر استفاده می شود.

 با استفاده کردن از قالب وافل دو طرفه

در یک پروژه باید سقفی با مساحت زیاد بسازیم و همچنین بخواهیم وزن سقف را کاهش دهیم. برای ایجاد این سقف ها باید از قالب های وافل دو طرفه استفاده کنیم.

 

قیمت قالب وافل دو طرفه

قیمت قالب وافل دو طرفه یکی از فاکتورهای مهم در خرید و اجاره قالب وافل می باشد. هزینه مواد اولیه اغلب بسیار متغیر است و بنابراین قیمت این قالب ها بر این اساس در نوسان است.

 

کاربرد قالب وافل دو طرفه در مقابل یک طرفه

تفاوت قالب وافل یک طرفه و دو طرفه نیز بر عملکرد آنها تأثیر می گذارد. استفاده از سقف وافل دو طرفه گسترده تر و کاربردی تر است. به همین دلیل می توان از آن برای پروژه های معماری بیشتری استفاده کرد. بنابراین قبل از استفاده از این نوع سقف ها باید ستون های مزاحم موجود را حذف کرد. این امر فضای اضافی را برای اجرای طرح ها یا برنامه های موجود در پروژه ایجاد می کند. این موضوع خاص تلقی می شود که افراد را به سمت استفاده از این نوع قالب وافل می کشاند.

دهانه انتخاب شده برای وافل دو طرفه باید منحنی باشد. در سقف وافل یک طرفه تیرها را نمی توان جدا کرد و به همین دلیل تعداد زیادی از این قطعات مورد نیاز است. اما در قالب وافل دو طرفه می توان این تیرها را حذف کرد. این مورد مزایای دال های دو طرفه را نشان می دهد. در سقف وافل یک طرفه پرتو اپراتور اصلی است. اثربخشی آنها را می توان به عنوان یک تکیه گاه مسئول مهار و انتقال بارها دانست. وجود این تیرها ضروری است و قابل حذف نیست.

 

تفاوت در نقطه استفاده در قالب وافل یک طرفه و دو طرفه.

در قالب وافل یک طرفه تیرها در دو جهت مخالف و در سقف دو طرفه هستند. صفحات توسط چهار تیر یا ستون مجزا کنترل و پشتیبانی می شوند.

تکیه گاه اصلی در قالب های وافل یک طرفه با خم شدن در فواصل کوتاهتر تامین می شود. اما آنچه در قالب وافل دو طرفه دیده می شود، تکیه گاه ارائه شده در دو طرف آن است.

تکیه گاه اصلی قالب وافل یک طرفه تنها در یک جهت ارائه می شود. در حالی که این پشتیبانی برای نوع دو طرفه دو طرفه است.

قالب وافل یک طرفه بار فقط در یک جهت به تیر یا تکیه گاه جانبی منتقل می شود. اما به صورت دوطرفه بارها در هر دو جهت حمل می شوند.

دو جهت متعامد زمانی است که دو تیر قالب وافل تشکیل شود. به این دلیل این نوع وافل را می توان به راحتی با استفاده از ستون های موجود بدون هیچ گونه پشتیبانی متعادل کرد.

قیمت قالب وافل دوطرفه  | ویژگی های سقف وافل

ویژگی های سقف وافل

۱. عدم نیاز به قاب متفاوت برای تیرها

۲. دارای ضخامت دال کم ، به طور کلی کمتر از حدود ۱۰۰ میلی متر وبین ۱۰۰-۷۰  میلی متر است. اما فاصله تیرها به نسبت ضخامت دال بتنی ۳ تا ۶ برابر این مقدار است، یعنی مقداری بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلی متر.

۳. فاصله بین تیرچه ها به طور کلی ۱۵۰۰-۶۰۰ میلی متر است.

۴. این سازه دهانه تا ۱۶ متر را پشتیبانی می کند.

۵. رفتار ارتعاشی این سقف بهتر و مناسبتر از دالهای معمولی است.

۶. سطح زیرین آن ظاهر زیبایی دارد، بنابراین می توان از آن به عنوان یک آیتم قابل مشاهده استفاده کرد.

۷. میلگردهای تقویتی به دلیل اجرای در دو جهت مقدار زیادی از حرکت بار زنده را خنثی می کند.

قیمت قالب وافل دوطرفه  | لیست قیمت قالب وافل

سقف وافل دو طرفه

یکی از مهم ترین نکاتی که در اجرای سقف وافل دو طرفه باید به آن توجه کرد اندازه دهانه سقف است. در واقع باید به خوبی بدانید که اندازه قالب و دهانه سقف وافل دو طرفه یکی از مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه کنید تا سقف را به بهترین شکل ممکن بسازید.

سقف وافل دو طرفه یکی از پرکاربردترین سقف هاست و بسیاری از ساختمان ها این نوع سقف را برای اجرای خود انتخاب می کنند. هر یک از تولید کنندگان که سقف وافل را اجرا و نصب می کنند با ابعاد و استانداردهای مربوط به سقف های واقعی آشنا هستند.

آنها می توانند سقف وافل دو طرفه را مطابق با استانداردهای بین المللی بر روی سازه ساختمان اجرا کنند. در نظر داشته باشید که یکی از مهم ترین نکات برای اجرای سقف وافل دو طرفه اندازه قالب است. قالب های وافل با یکدیگر تفاوت داشته و اندازه های متفاوتی دارند. در ادامه مقاله سقف وافل دو طرفه ما را همراهی کنید.

 

سقف وافل دو طرفه چیست؟

سیستم سقف وافل دو طرفه از دیرباز یک گزینه مناسب و مقرون به صرفه در صنعت ساختمان برای پروژه های بزرگ بوده است.

یکی از این عملکردها این سقف است که از چهار طرف توسط تیرهایی نگه داشته می شوند و یا اینکه بار را از چهار طرف به چهار ستون اطراف منتقل می کنند. بارها توسط تکیه گاه در هر دو جهت حمل می شوند. زیرا در سقف وافل دو طرفه بار در هر دو جهت منتقل می شود، بنابراین آرماتور اصلی نیز در هر دو جهت برای دال دو طرفه در نظر گرفته می شود.

استفاده از سقف وافل دو طرفه باعث کاهش وزن مرده سقف می شود. در این صورت با حذف برخی از ستون های بی اثر می توان وزن سازه را کاهش داد و دهانه های بزرگتری داشت. وافل های دو طرفه مربع شکل هستند و تیرهای متعامد در سقف ایجاد می کنند.

میلگرد دو طرفه استحکام و صلبیت سقف وافل دو طرفه را افزایش می دهد. این قالب ها در سایزهای ۶۰*۶۰ تا ۹۰*۹۰ با ارتفاع ۱۸ تا ۴۰ سانتیمتر موجود می باشد.

 

قیمت اجرای سقف وافل دو طرفه

در کل باید به خوبی بدانید که هزینه ساخت و ساز روزانه تغییر می کند. باید به خوبی بدانید که قیمت هر قالب وافل با توجه به سایزهای متفاوتشان متغیر خواهد بود. خرید قالب یکی از بزرگترین هزینه هایی است که هنگام اجرای سقف وافل باید به آن توجه کرد.

در واقع هزینه خرید قالب وافل به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از مهمترین عوامل اندازه قالب است.

اگر می خواهید از قالب وافل در پروژه های بسیار بزرگ و ساختمان های بزرگ استفاده کنید، باید سایز بزرگتر را انتخاب کنید. همچنین برای انتخاب انواع وافل ها باید کیفیت جنس آن ها را بررسی کنید.

کیفیت هر قالب وافل بستگی به جنس قالب وافل دارد. تعداد قالب های مورد استفاده در سقف ها مشخص شده است. اگر می خواهید قالب وافل بخرید یا اجاره کنید، باید قیمت آنها را به خوبی بررسی کنید.

سخن نهایی

به طور کلی، باید توجه داشته باشید که هزینه های ساخت و ساز روزانه تغییر می کند. باید بدانید که قیمت هر قالب وافل با توجه به سایزهای مختلف متفاوت است. خرید قالب یکی از بزرگترین هزینه هایی است که هنگام نصب سقف وافل باید در نظر گرفت.

اگر می خواهید از قالب های وافل در پروژه های بزرگ و ساختمان های بزرگ استفاده کنید. باید سایز بزرگتر انتخاب کنید. همچنین باید کیفیت وافل ها را بررسی کنید.

کیفیت هر قالب وافل بستگی به جنس قالب وافل دارد. تعداد قالب های استفاده شده در سقف مشخص شده است. اگر می خواهید وافل ساز بخرید یا اجاره کنید شما باید قیمت را به طور کامل بررسی کنید.

قیمت قالب وافل دوطرفه  | ویژگی های سقف وافل

پست مرتبط

Enter your keyword