مجری سقف وافل |  مجری سقف وافل در تهران | پیمانکار سقف وافل

 مجری سقف وافل |  مجری سقف وافل در تهران | پیمانکار سقف وافل

 مجری سقف وافل |  مجری سقف وافل در تهران | پیمانکار سقف وافل

مجری سقف وافل |  مجری سقف وافل در تهران | پیمانکار سقف وافل

 مجری سقف وافل

سقف های وافل با توجه به مراحل مختلف و حساس نیاز به پیمانکاران و مجریان قوی و دقیقی دارد و قطعا افراد کم تجربه پس از اجرای صحیح این سقف ها سرافراز عرصه ساخت و ساز را ترک نخواهند کرد. تیرها و قالب های روی سقف وافل یک طرفه و دوطرفه توسط پیمانکاران مجرب و تیم نظارت قابل انجام است. زیرا نصب تیرهای کاذب، قالب گذاری وافل، قالب برداری و قسمت نجاری سقفها باعث شده تا بسیاری از کارآفرینان و مهندسان به شرکتهای مشاور و نصاب سقفهای وافل نیاز داشته باشند. اما به عنوان یک کارفرما، چگونه می توانید بهترین مجری سقف وافل را بشناسید و به او برای انجام پروژه اعتماد کنید؟

 

بررسی دقیق طراحی سقف وافل

یکی از نکات مهم قبل از اجرای سقف های وافل بررسی دقیق طرح و رفع ایرادات آن می باشد، در غیر این صورت سقف اجرا شده قطعا پر از ایرادات و مشکلات مهندسی خواهد بود که می تواند خسارات مالی و جانی به همراه داشته باشد. یکی از خدمات شرکت فنی سقف وافل بر اساس داشتن طراحان مجرب و با تجربه است که قبل از اجرا طراحی سقف وافل را بررسی و کنترل می کنند و در صورت وجود ایراداتی در طراحی مانند ابعاد سقف قابل اصلاح هستند. لطفاً برای تأیید مقامات مربوطه مانند مهندسی سیستم یا طراحان سازه به آنها اعتماد کنید.

 

مجری سقف وافل

قطعا برای تمامی کارفرمایان زمان بندی و به اصطلاح خوش قولی پیمانکاران از اهمیت ویژه ای برخوردار است. زیرا در این وضعیت آشفته، بسیاری از کارآفرینان سخت کار نمی کنند و امروز و فردا این کار را خواهند کرد.

اما در شرکت فنی سقف وافل از آنجایی که طراحی و اجرا از صفر تا صد و همچنین تولید سقف وافل در دست آنهاست می‌توانیم سقف‌های وافل را طبق برنامه زمانی منظم و مشخص اجرا کنند.

 

هزینه اجرای سقف وافل

به بیان ساده، بهترین پیمانکار سقف وافل کسی است که بتواند با تخصص خود و با استفاده از مواد مرغوب و به صرفه ترین شکل ممکن پروژه را به پایان برساند.

هر یک از پیمانکاران سقف وافل هزینه های متفاوتی را برای اجرا در نظر می گیرند و در نهایت مشخص نیست که چگونه پروژه را پیش خواهند برد. بنابراین، پیشنهاد ما این است که در این زمینه عجله نکنید و به شرکتی تکیه کنید که بتواند همه این موضوعات را پوشش دهد.

 

با اقتدار متخصصین و مهندسین در زمینه تولید قالب وافل، طراحی و اجرای سقف وافل سعی دارند در ساخت سازه های مستحکم، زیبا و ایمن با مناسب ترین قیمت همراه شما باشند.

 

سقف وافل چیست؟

سقف وافل سقف خرپایی است که نوعی دال دو طرفه به حساب می آید. در این نوع سقف ها نیازی به میلگردهای آرماتور اودکا و ممان منفی و اتصال آنها با سقف نیست و به همین دلیل زمان اجرای سقف وافل نسبت به سایر سقف ها کمتر است و ثانیا هزینه اجرای آن بسیار کمتر است.

سقف وافل بهتر می تواند وزن مرده ساختمان را کاهش دهد. با اجرای این سقف توسط پیمانکار وافل سقف وافل، بتن مورد استفاده در دال های ساختمان کاهش می یابد و در نتیجه وزن مرده کلی ساختمان کاهش می یابد.

چندین مزیت مجری سقف وافل

سقف وافل وزن مرده ساختمان را کاهش می دهد. با توجه به ساختار فنی سقف وافل، امکان تغییر شکل این سقف به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. مقاومت خمشی سقف وافل بسیار زیاد است. اگر چه سقف وافل یکی از سقف های سبک است، اما می تواند بارهای بسیار سنگین از نوع متمرکز و گسترده را تحمل کند.

ضخامت دال در پوشش وافل کاملاً ثابت است. امکان عبور تاسیسات از روی سقف وافل وجود دارد و با کاهش ضخامت کف می توان از وزن ساختمان جلوگیری کرد.

با سقف وافل، نیازی به ایجاد کتیبه های ستونی نخواهد بود. سرعت اجرای این سقف بسیار بالاست. این نوع سقف اگر توسط یک پیمانکار سقف وافل عالی اجرا شود از نظر معماری بسیار جذاب به نظر می رسد.

سبکی سقف وافل و مقاومت زیاد آن ضریب ایمنی این سازه را به میزان قابل توجهی افزایش میدهد. این نوع پوشش در برابر خطر آتش سوزی بسیار مقاوم است.

از آنجایی که می توان قالب وافل را جدا نمود و مجدداً در پروژه دیگری استفاده کرد، در هزینه های وافل نیز صرفه جویی زیادی می کنید.

 

قیمت مجری سقف وافل

اگر بخواهیم به اختصار به مزایای سقف وافل اشاره کنیم باید مواردی مانند کاهش مصرف مصالح مصرفی در اجرا و میلگردهای آرماتور استفاده شده در سرتاسر سازه و همچنین کاهش هزینه های تکمیل و نصب را ذکر کنیم. زیرا اگر در قسمت های زیرین وافل منافذ ایجاد شود، به راحتی امکان عبور کابل های برق، تهویه مطبوع، سیستم روشنایی و حتی لوله کشی را خواهید یافت.

از این حیث باید توجه داشت که سپردن کار به یک مجری حرفه ای وافل نه تنها باعث کاهش حجم بتن ریزی در سرتاسر سازه می شود، بلکه سبکی و ضخامت سقف و همچنین ایمنی بالای آن دست به دست می شود. که سقف وافل نسوز در برابر زلزله عملکرد عالی داشته باشد.

اکنون که در مورد هزینه ها صحبت کردیم، نگاهی به هزینه اجرای سقف وافل ضرری ندارد. زیرا یکی از مزایای سقف وافل قیمت پایین خرید قالب های آن است که در نهایت منجر به کاهش چشمگیر هزینه ها و حقوق سقف وافل می شود.

نکته مهم در مورد هزینه مجری سقف وافل این است که اکثر کارفرمایان با مراجعه به شرکت اجرای سقف وافل نگران هزینه های اجرای این سازه و دستمزد پیمانکار سقف وافل هستند. یک نگرانی طبیعی است زیرا اکثر آنها اطلاعات زیادی در مورد نحوه ساخت سقف وافل ندارند. درباره ی قیمت مجری سقف وافل را به شما اطمینان می دهیم.

ضمناً تصریح می کند که اجرای این سقف نیاز به ابزار خاص و جدیدی ندارد و از این نظر اکثریت نیروی کار به راحتی می توانند سقف وافل را اجرا کنند. به طور کلی باید توجه داشت که عملکرد سقف های وافل به طور قابل توجهی کمتر از سقف های سنتی مانند تیرهای بلوک است. در نتیجه فقط باید شرکت اجرای سقف وافل را با دقت انتخاب کنید تا به نتیجه ایده آل برسید.

 

معایب سقف وافل

معایب استفاده از سقف وافل عبارتند از:

در هنگام اجرا، اگر به خوبی نگهداری نشود، دال دچار ترک خوردگی می شود.

برای سطوح شیبدار مناسب نیست

برای خواندن مقاله کامل معایب سقف وافل اینجا کلیک کنید.

ویژگی های  سقف وافل و عملکرد آن

همانطور که در بالا خواندید، مهمترین ویژگی سقف وافل سبک بودن آن نسبت به سقف های بتنی معمولی است. اما این بدان معنا نیست که سقف وافل محکم نیست.

مانند هر سازه بتنی دیگری، میلگردهای تقویتی به سقف وافل اضافه می شود تا مقاومت کششی آن افزایش یابد. سبکی سقف وافل باعث کاهش بار مرده اضافی سازه و افزایش ایمنی سازه در برابر بارهای خارجی می شود.

اجرای سقف وافل به دلیل ایجاد مقاومت کافی در قسمت فوقانی، تعداد ستون ها را کاهش میدهد که تاثیراتی در کاهش هزینه های پروژه دارد. در بحث کاهش هزینه نیز باید به این نکته توجه کنید که سقف وافل به بتن کمتری نیاز دارد.

 

مراحل قرار دادن سقف وافل

مهمترین عامل در اجرای سقف وافل، قالب وافل است. قالب وافل یک قطعه پلاستیکی مربع است که وظیفه ایجاد فضای خالی تیرچه های بتنی را بر عهده دارد. این قسمت اساساً همان نقش قالب های بتنی سنتی را در ساخت سقف وافل ایفا می کند. قالب در واقع بزرگترین عامل برای تعیین یک طرفه یا دو طرفه بودن این نوع سقف است.

قالب وافل روی سقف وافل فضای کاملاً باز ایجاد نمی کند، زیرا روی آن نیز با مش تقویت پوشانده شده است و لایه نازکی از بتن روی این قسمت قرار می گیرد.

اولین مرحله را پایه سقف وافل می نامند. این کار به وسیله جک و پایه ایمنی و لوله یا پروفیل انجام می شود.

مرحله دوم شامل قرار دادن قالب های وافل روی زیرسازی اجرا شده است.

در مرحله سوم آرماتور بندی طبق نقشه انجام می شود. میلگرد تقویت کننده بافته شده فضای بین و بالای قالب ها را پر می کند.

در مرحله چهارم بتن روی سقف پمپاژ می شود.

در مرحله پنجم یا آخر، پس از سپری شدن زمان لازم برای گیرایی بتن، قالب ها باز می شوند.

مهمترین نکات اجرای سقف وافل | انواع مختلف سقف وافل

 

چگونه از میلگرد در سقف وافل استفاده کنیم؟

استفاده از میلگرد در اجرای سقف وافل تنها یک نمونه از کاربرد میلگرد در ساختمان است. برای این منظور عمودی در مکان های مناسب اجرا میگردد و با اتصالات مخصوص به یکدیگر متصل می شوند. مرحله بعدی نصب و اتصال تیرهای افقی به یکدیگر است. تکیه گاه های تیرهای افقی وزن بتن مسلح را با تکیه گاه های تیرهای عمودی تحمل می کنند.

پس از آن نوبت به قرار دادن وافل مطابق نقشه می رسد. در انتها مش میلگرد روی قالب ها و تیرهای افقی و عمودی اجرا میگردد.

 

سخن نهایی 

امیدواریم با مطالعه این راهنما مجری سقف وافل و آشنایی با مزایای پوشش سقف وافل به سوالات خود در زمینه سقف و میلگرد وافل پاسخ داده باشید. برای اطلاعات کامل در مورد استفاده از سقف وافل، لازم است با کارشناس سازه خود مشورت کنید.

مجری سقف وافل |  مجری سقف وافل در تهران | پیمانکار سقف وافل

پست مرتبط

Enter your keyword