پیمانکاری سقف وافل | اجرای سقف وافل | طراح سقف وافل

پیمانکاری سقف وافل | اجرای سقف وافل | طراح سقف وافل

پیمانکاری سقف وافل | اجرای سقف وافل | طراح سقف وافل

پیمانکاری سقف وافل | اجرای سقف وافل | طراح سقف وافل

پیمانکاری سقف وافل

یکی از مهمترین مراحل در تحقق یک ساختمان، تحقق اسکلت سازه است. در این مرحله اگر پیمانکار به هر نحوی در کار خود اشتباه کند، فاز بعدی اجرای پروژه دستخوش تغییرات اساسی خواهد شد.

سقف وافل به دلیل زیبایی معماری آن که نمای اکسپوز سطح زیرین سقف است نیاز به اجرای دقیق دارد. ایجاد سیستم تیرآهن تک و دو طرفه در سقف وافل نیاز به دید و تجربه مناسب طراح ومجری دارد.

دستگاه نظارت اجرای تیرآهن های آویز، مرحله قالب گیری وافل، مرحله قالب گیری سقف و غیره، پیمانکار سقف وافل را ملزم به توافق با شرکت های مشاور در مراحل اجرایی اجرا کرد.

 

اجرای سقف وافل

  • مطالعه دقیق نقشه های سازه 

پیمانکار باید قبل از شروع عملیات گودبرداری، نقشه های سازه، نوع پی، ریشه ستون ها، محل دیوارهای برشی، محل دیوار یک طرفه، جدول پیشنهادی ارائه شده توسط طراح و محاسب را به دقت مطالعه کند. و سازگاری آن با وضعیت موجود. این یکی از فعالیت هایی است که کارفرما باید به عنوان بخشی از گزارش به پیمانکار ارائه کند.

در سقف وافل، قالب چینی سقف بسیار مهم است، مناسب است

 

  • بررسی پروژه های پیمانکاری سقف وافل در حال انجام

بازدید از پروژه های در حال ساخت پیمانکار می تواند به کارفرما ایده خوبی از نحوه اجرای سقف وافل، سفارش خرید، تعداد کارگران پیمانکار و تعداد ابزارهای پیمانکار بدهد. معیارهای زیر ممکن است معیار مناسبی برای تایید پیمانکار سقف وافل  باشد:

 

  • بررسی پروژه ها و مشاهده سطح صیقلی پس از اجرا

نحوه زیرسازی سقف وافل، اساساً برای پایه سقف وافل، از ورقه های چوبی در دو جهت استفاده می شود.

بررسی سطح زیرین سقف خرپا پس از بتن ریزی و برداشتن قالب وافل (نمای آشکار سقف وافل)، عدم نشتی و صاف بودن بتن سقف بیانگر ویبره مناسب در هنگام بتن ریزی سقف وافل است.

سفارش کارگاهی: بررسی ابزار مصرفی که پس از استفاده منظم در محل مشخصی از پروژه چیده شده اند. همچنین پیمانکاران و مجریان سقف وافل پس از برداشتن قالب های وافل، لازم است محل مناسبی برای نگهداری در نظر گرفته شود.

  • میزان رضایت کارفرما از پروژه

در صورت نزدیک بودن پروژه به مرحله بتن ریزی سقف، داشتن جک فلزی یا داربست در تمامی سقف ها (حتی پایین ترین آنها). نشان از داشتن ابزارهای زیرساختی و همچنین توانایی و ظرفیت اوست.

  • برنامه زمانبندی اجرای پروژه

کل زمان اجرای پروژه های ساختمانی موضوعی بسیار حیاتی برای پیشبرد و کنترل هزینه های ساخت می باشد که بارها مشاهده شده است. به دلیل طولانی شدن زمان اجرای پروژه هزینه های بسیار بالایی به کارفرما تحمیل می شود.

 

مزایای اجرای پیمانکاری سقف وافل

سقف وافل وزن مرده ساختمان را کاهش می دهد. با توجه به ساختار فنی سقف وافل، امکان تغییر شکل این سقف به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

مقاومت خمشی سقف وافل بسیار زیاد است. اگر چه سقف وافل یکی از سقف های سبک است، اما می تواند بارهای بسیار سنگین و متمرکز و گسترده را تحمل کند.

ضخامت دال در پوشش وافل کاملاً ثابت است. امکان کفسازی روی سقف وافل وجود دارد و با کاهش ضخامت کف می توان از وزن ساختمان جلوگیری کرد.

با سقف وافل، نیازی به ایجاد کتیبه های ستونی نخواهد بود. سرعت اجرای این سقف بسیار بالاست. این نوع سقف اگر توسط یک پیمانکار سقف وافل عالی اجرا شود از نظر معماری بسیار جذاب به نظر می رسد. سبکی سقف وافل و مقاومت زیاد آن ضریب ایمنی این سازه را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

این نوع پوشش در برابر خطر آتش سوزی بسیار مقاوم است.

از آنجایی که می توان را جدا کرد و در مکان های دیگر مجددا استفاده کرد، در هزینه های وافل نیز صرفه جویی زیادی می کنید.

پیمانکاری سقف وافل | اجرای سقف وافل | طراح سقف وافل

نمایندگی سقف وافل | هدف اساسی از اجرای سقف وافل

دیگر مزایای سقف وافل

با توجه به مزایای سقف وافل، از مهمترین این مزایا، قابل ذکر است که می توان آن را با انواع دیگر سقف ها جایگزین کرد. به هر حال، این جایگزینی معمولاً به راحتی انجام می شود، مگر اینکه قصد داشته باشید سیستم های متال دک را با وافل جایگزین کنید، در این صورت نه تنها باید مراقب باشید، بلکه حتی باید پلان ها را اصلاح و تغییر دهید و آنها را دوباره طراحی کنید. .

البته اگر کار را به یک پیمانکار حرفه ای سقف وافل بسپارید، جای نگرانی نیست. به طور کلی، قالب وافل دارای چندین مزیت است که آنها را نسبت به سایر سیستم های سقف برتری می دهد. از جمله مزیت های اقتصادی، فنی، معماری و زیست محیطی است. در عین حال، در نظر داشته باشید که شرط اصلی بهره مندی از چنین امتیازاتی، انتخاب دقیق پیمانکار سقف وافل است.

از سوی دیگر برای توجیه کارایی این سقف به سبکی آن و همچنین مصرف کم بتن و سایر مصالح لازم برای ساخت و نصب وافل ها می پردازیم. لطفا توجه داشته باشید که دلایل فوق در مکان های عمومی و سازه های بزرگ اهمیت ویژه ای دارد و باعث می شود وافل از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه باشد.

کاربردهای مختلف پیمانکاری سقف وافل

با توجه به نیاز استفاده کنندگان، پیمانکاران ساختمان های متنوعی با کاربری های مختلف می سازند. هر سازه با توجه به کاربرد آن میتواند سازه فولادی و بتنی باشد. جنبه های اصلی ساخت و ساز، انتظارات سازندگان و بهره برداران به انتخاب صحیح اسکلت سازه مورد نظر امروزه بستگی دارد، استفاده از اسکلت های بتنی به دلیل هزینه تمام شده اسکلت و عدم آتش سوزی مناسب تر از اسکلت فلزی است.

یکی دیگر از عناصر مهم ساختمان بعد از اسکلت سقف سازه است. به همین دلیل انتخاب صحیح سقف می تواند تاثیر بسزایی در دستیابی به انتظارات و اهداف سازندگان از زمان ساخت ساختمان داشته باشد. همچنین اشتباه بودن آن انتخاب می تواند باعث خسارات مالی و جانی جبران ناپذیری در حین استفاده شود.

انتخاب صحیح سقف سازه

انتخاب هر سیستم سقف سازه ای مستلزم تحقیقات اولیه به ویژه در مورد کاربری ساختمان، بودجه برنامه ریزی شده، روش و امکانات لازم برای اجرای طرح و غیره است.

سقف مشبک ساختمان مسکونی افزایش تعداد پارکینگ ها و بهینه سازی فضاها رادر اختیار کارفرما قرار میدهد.

سقف بافته شده یکی از گزینه های محبوب و پرکاربرد برای پروژه های تجاری به دلیل کنترل ارتعاش و داشتن صلبیت کافی، قابلیت ایجاد بازشوهای بلند و ظاهر خوب در زیر سقف است که هزینه کمی دارد.

با استفاده از سقف وافل می توان فضاهای مسطح بزرگ و مناسب برای کاربری اداری ایجاد کرد. همچنین به دلیل شکل خاص زیر سقف وافل و وجود سوراخ، این سقف آکوستیک بوده و صدا را جذب می کند و از بازتاب و اکو صدا جلوگیری می کند.

استحکام بالای سقف وافل و عملکرد مطمئن سقف در برابر بارهای لرزه ای امکان دستیابی به عملکرد لرزه ای مورد انتظار سقف را در هنگام زلزله میسر می سازد که باعث میشود بسیاری از ساختمان های دانشگاهی و کتابخانه ای در جهان از سقف وافل بهره مند شوند. قرارگیری ستون ها یکی از عوامل مهم در بهینه سازی ساختمان های دارای پارکینگ می باشد. از آنجایی که امکان ایجاد دهانه های بلند در سقف های وافل وجود دارد و امکان تهیه صفحه نامنظم وجود دارد، این سیستم سقف بهترین گزینه برای ساختمان های دارای پارکینگ می باشد.

پیمانکاری سقف وافل | اجرای سقف وافل | طراح سقف وافل

قالب وافل | قالب وافل چیست | قیمت قالب وافل

به طور کلی می توان نتیجه گرفت که سیستم سقف مشبک از بسیاری جهات نسبت به سایر سیستم های سقفی مزایای قابل توجهی دارد و بنابراین می تواند گزینه مناسبی در انواع ساختمان ها با کاربری های متنوع باشد.

قیمت حقوق، اجرای سقف وافل و کاهش هزینه

اگر بخواهیم به اختصار به مزایای سقف وافل اشاره کنیم باید مواردی مانند کاهش مصرف مصالح مصرفی در اجرا و میلگردهای آرماتور استفاده شده در سراسر سازه و همچنین کاهش هزینه های تکمیل و نصب را ذکر کنیم.

زیرا اگر سوراخ هایی در قسمت های زیرین وافل ایجاد شود، به راحتی امکان عبور کابل های برق، تهویه مطبوع، سیستم روشنایی و حتی لوله کشی را خواهید یافت.

از این نظر باید به این نکته توجه داشت که سپردن کار به یک سقف ساز مشبک حرفه ای نه تنها باعث کاهش حجم بتن ریزی در سرتاسر سازه می شود، بلکه سبکی و ضخامت سقف و همچنین ایمنی بالای آن دست به دست هم می دهد. برای افزایش مقاومت سقف وافل در برابر آتش سوزی و حتی زلزله، عملکرد عالی دارد.

 

هزینه سقف وافل

اکنون که در مورد هزینه ها صحبت کردیم، نگاهی به هزینه نصب سقف وافل ضرری ندارد. زیرا یکی از مزایای سقف وافل قیمت پایین خرید قالب های آن است که در نهایت منجر به کاهش چشمگیر هزینه ها می شود.

نکته مهم در مورد هزینه اجرای سقف وافل این است که اکثر کارفرمایان در هنگام ورود به کار سقف وافل نگران هزینه های اجرای این سازه و حقوق و دستمزد پیمانکاران سقف وافل هستند که این یک نگرانی طبیعی می باشد.

زیرا اکثر آنها اطلاعات زیادی در مورد نحوه ساخت سقف وافل ندارند. اکنون درباره ی قیمت اجرای سقف وافل را به شما اطمینان می دهیم.

ضمناً تصریح می کند که اجرای این سقف نیاز به ابزار خاص و جدیدی ندارد. از این نظر اکثریت نیروی کار می توانند به راحتی سقف وافل را اجرا کنند. به طور کلی باید توجه داشت که نحوه ی اجرای سقف های وافل به طور قابل توجهی دقیق تر از سقف های سنتی مانند تیرهای بلوک است. در نتیجه، شرکت مناسب و توانا را برای اجرای را که سقف وافل را اجرا می کند، برای رسیدن به نتیجه ایده ال انتخاب کنید.

برای خواندن مقاله کامل هزینه سقف وافل اینجا کلیک کنید.

سخن نهایی 

انتخاب پیمانکار سقف وافل به دقت بیشتری نسبت به سایر سقف ها نیاز دارد. برای انتخاب مناسب باید به دانش فنی پیمانکار، تیم مدیریت مجرب و دقت و نظم در کار توجه شود.

پیمانکاری سقف وافل | اجرای سقف وافل | طراح سقف وافل

پست مرتبط

Enter your keyword