سقف وافل لانه زنبوری | سقف لانه زنبوری | ارتفاع سقف وافل

سقف وافل لانه زنبوری | سقف لانه زنبوری | ارتفاع سقف وافل

سقف وافل لانه زنبوری | سقف لانه زنبوری | ارتفاع سقف وافل

سقف وافل لانه زنبوری

سقف وافل لانه زنبوری | سقف لانه زنبوری | ارتفاع سقف وافل

امروزه در طراحی ساختمان های مدرن به ویژه ساختمان های با دهانه بیش از 12 متر، حتی در پروژه های دیگر کارفرمایان از سقف وافل استفاده می کنند. که شبیه به شیرینی وافل و پنجره است.

یکی از مهم ترین دلایل نام گذاری این سقف ها همین می باشد. به دلیل شباهت زیاد آن ها به نان وافل همانطور که در سقف مغازه ها، نمایشگاه ها و زیرزمین ها مشاهده می شود به دلیل شکل نهایی و تمام شده وزن زیادی به سقف اضافه نمی کند.

در برخی از ساختمان های شهر به راحتی می توان اجرای این پروژه را مشاهده کرد. این سقف نمای بسیار زیبایی دارد و به طور کلی برای مکان هایی که نیاز به ستون های زیادی ندارند از این نوع سقف کشسان کلاسیک استفاده می شود.

از آنجایی که به بتن کمتری نیاز دارد و همچنین ارزان است، با استقبال زیادی رو به رو شده است. حتی امکان عبور کابل های برق و تهویه مطبوع در زیر آن بدون ایجاد مشکل برای سقف مورد نظر وجود دارد.

استفاده از سقف وافل به دلیل استحکام بالا برای ساختمان هایی که در هنگام زلزله یا لرزش ساختمان تکان می خورند بسیار مناسب است. و برای فضاهایی مانند ایستگاه ها و سالن های نمایش نیز توصیه می شود. متناسب با نیاز کارفرما می توانید اندازه های مختلفی از قالب وافل را انتخاب کنید، این نوع پوشش نقش مهمی را به عنوان پایه طبقات در هر ساختمان که قرار دارند، ایفا می کند.

 

معرفی سقف وافل بتنی

تقریبا سقف تمام فضاهایی که افراد در آن با هم تعامل و زندگی می کنند یا محل فعالیت های اجتماعی آنها میباشد سقف های سنگینی است. سقف وافل را سقف لانه زنبوری، سقف مشبک، سقف گلدانی و سقف کاسه ای نیز می نامند.

این سقف در مقایسه با سقف های سنگین دیگر سقف سبک تری است. سبکی این سقف به دلیل حذف میلگردها و بتن اضافی آن است. یکی دیگر از عواملی که بر سبکی سقف وافل تأثیر می گذارد، سبکی دال قابلمه ای آن نسبت به سایر دال ها است.

این دال قابلمه ای دو طرفه است. بنابراین سقف وافل قابلیت حمل بار از دو طرف را دارد. همه این ویژگی ها باعث می شود که انتخاب سقف وافل برای دهانه های بزرگ بدون ستون مناسب به نظر برسد.

مشخصات کلی سقف وافل

1) طبق استانداردهای صنعتی سازی، نصب سقف های توخالی در ساختمان های با سازه های بتنی و فلزی بلامانع است.

2) سبکتر از سقف های دیگر است

3) به دلیل عدم نیاز به روغن کاری زیاد ، پوشش تمام شده سقف قابل استفاده و زیباست

4) داخلی و بومی سازی شده و عدم نیاز به حمایت خارجی دارد

5) کاهش هزینه ها (حمل و نقل، سوخت، دفن زباله و دفع مواد)

6) حذف بلوک های پلی اتیلن و بلوک های سفالی

7) حفظ منابع طبیعی و محیط زیست

8) عدم تولید گاز سمی

9) بدون زباله با امکان بازیافت مکرر

10) امکان حذف نازک کاری سقف پارکینگ و نصب آسان دیوار خشک زیر سقف

11) مقاومت لرزه ای در هنگام دویدن و ایمن در برابر زلزله و آتش سوزی

معایب سقف وافل | مشخصات سقف وافل | ارتفاع سقف وافل

معایب سقف وافل | مشخصات سقف وافل | ارتفاع سقف وافل

انواع سقف وافل لانه زنبوری

سقف وافل یک طرفه

این مدل سقف غالبا در دهانه های کوتاه مورد استفاده قرار می گیرد و قالب هایی که بیشترین استفاده را در این نوع سقف ها دارند قالب های مستطیلی می باشند که به صورت وافل های یک طرفه عمل می کنند.

از آنجایی که در این روش میلگرد فقط در یک جهت نصب می شود، میزان مصرف میلگرد نسبت به سقف دو طرفه کاهش یافته و مقرون به صرفه تر است.

برای خواندن مقاله کامل سقف وافل یکطرفه اینجا کلیک کنید.

سقف وافل دوطرفه

این مدل سقف اکثر در ساختمان هایی که دارای دهانه های بزرگ استفاده می شوند. نوع قالب های مربعی شکل می باشند که مانند کاشی های دو طرفه هستند.

میلگرد در دو جهت عمود بسته می شود، اگرچه مصرف میلگرد در این روش نسبت به سقف مشبک یک طرفه بیشتر و هزینه آن بیشتر است، اما در نهایت از استحکام و ایمنی بیشتری نسبت به سقف یک طرفه برخوردار است.

برای خواندن مقاله کامل سقف وافل دوطرفه اینجا کلیک کنید.

 

کاربرد سقف وافل لانه زنبوری

سقف وافل به دلیل مقاومت، پایداری و سرعت بالا به دلیل استفاده حداکثری از فضا، کاهش بتن و آرماتورهای مصرفی در سازه های فلزی و بتنی با ارتفاع زیاد و اشکال منظم و نامنظم تا دهانه های بیش از 12 متر است کاربرد فراوان داشته و این نوع سقف نسبت به سایر روش های اجرا مناسب تر و ارزان تر است.

استفاده از سیستم وافل با سرعت بالا در پروژه های ساختمانی می تواند نقطه عطفی در برنامه زمان بندی پروژه باشد، چیزی که اکثر متخصصان صنعت ساختمان با آن آشنا هستند.

امروزه از سقف وافل در بسیاری از ساختمان های بزرگ و بلند استفاده می شود که به عنوان مثال می توان به راهروها، فرودگاه ها، پارکینگ ها، مجتمع ها و … اشاره کرد.

 

سقف لانه زنبوری یا سقف وافل دو طرفه

یکی از راحت ترین روش های پوشش سقف در مکان های مختلف، سقف دال وافل دو طرفه لانه زنبوری می باشد که بسیار مقرون به صرفه بوده و از نظر صرفه جویی و زمان نصب بیشتر مورد توجه قرار گرفته که در ادامه بیشتر به آن می پردازیم.

یکی از مزیت های این سقف ها نسبت به سایر مدل های مشابه و متفاوت استحکام آن ها می باشد که بسیار مقاوم بوده و دارای تدابیر امنیتی لازم می باشد، پیشنهاد ما برای سقف هایی که ارتفاع آنها بیشتر از 12 متر است قطعا این سقف است. چون می دانیم وزن آن بسیار کم است و فشار زیادی به ستون ها وارد نمی کند، برای بسیاری از فرودگاه هایی که سقف های بلندی دارند به طور گسترده ای استفاده می شود.

 

بسیاری از افرادی که دستی در ساخت و ساز دارند، این محصول را به عنوان سقف وافل لانه زنبوری می شناسند و دلیل آن این است که ساختار لانه زنبوری دارد اما خروجی آن مربع است.

سال هاست شرکت های زیادی در این زمینه فعالیت می کنند و ایران به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان این محصول است که به دلیل قیمت تمام شده پایین در ایران هر ساله بسیاری از محصولات خود را به کشورهای مختلف صادر می کند. بسیاری از کشورها خواهان تولید آن در ایران هستند. و هر علاقه مند به این رشته می تواند یکی از نمایندگی های سقف وافل را در شهر یا استان خود راه اندازی کند اما لازم است قبل از انجام این کار با افراد مجرب مشورت کند تا متحمل ضرر نشوید.

مشخصات سقف وافل | ضخامت سقف وافل | قیمت سقف وافل

سقف وافل سفت و سخت و مقاوم

با پیشرفت صنعت ساختمان، گزینه های اجرای سقف سازه ها نیز پیشرفت چشمگیری داشته است، امروزه برای اجرای سقف سازه های بلند از انواع سقف های وافل به دلیل سخت، مقاوم و سبک بودن آن استفاده می شود.

که در اصل یک سازه جدید و مدرن است که امروزه در تمام دنیا در صنعت ساختمان استفاده می شود. مطمئناً با نام این سقف، یاد نان وافل و خمیر مربع شکل آن می افتید. دلیل نامگذاری این سقف شباهت آن به نان وافل است که شکل و شمایل سقف را بسیار زیبا و چشم نواز کرده است.

همانطور که می دانیم ساخت سازه ای زیبا، مستحکم و اقتصادی بسیار مهم است، استفاده از سقف های مشبک مستحکم در سازه های فعلی بسیار رایج است.

تمامی ویژگی های ممکن مانند زیبایی، استحکام بالا، وزن کمتر و صرفه جویی در هزینه ها را دارد. این امر هنگام نصب سقف وافل مهم است و نصب سقف وافل تا حدود30 درصد در مصرف میلگرد و بتن صرفه جویی می کند.

قالب های مورد استفاده در اجرای سقف مشبک پس از اجرا قابل جداسازی است و برای اجرای سایر سازه های بتنی قابل استفاده می باشد همچنین هزینه های عملیات اجرای ساختمان موردنظر با این سقف و سرعت ساخت به میزان قابل توجهی کاهش افزایش می یابد.

قیمت نصب سقف وافل و فرمت آن

همانطور که گفتیم سقف وافل را به صورت شبکه ای و توخالی میسازند. ساخت این شبکه ها به قالب سقف وافل نیاز دارد. قالب وافل یک قالب غیر دائمی است. فرم غیر دائمی به قالبی اطلاق می شود که می توان پس از بتن ریزی از سقف جدا کرد.

همچنین میتوان در پروژه های بعدی مورد استفاده قرار داد. به علاوه، می توانید در طول اجرای پروژه بدون نگرانی از شکستگی قالب ، روی آن راه بروید.

اگر پیمانکار هستید، بهتر است قالب وافل ساز بخرید. زیرا برای پروژه های آینده به آن نیاز خواهید داشت. اما اگر فقط یک پروژه دارید بهتر است قالب ها را اجاره کنید.

برای خواندن مقاله اجاره قالب وافل اینجا کلیک کنید.

به این ترتیب می توانید پس از اتمام پروژه آنها را برگردانید. قیمت قالب سقفی وافل بستگی به نوع انتخاب شما دارد. قالب وافل در دو دسته یک طرفه و دو طرفه هستند که از نظر طول متمایز می شوند.

معیارهای خرید و فروش این فرمت های یک طرفه و دو طرفه نیز متفاوت است. قیمت خرید و فروش سقف وافل یکطرفه به ازای هر متر مربع می باشد. همچنین قیمت خرید و فروش قالب این نوع سقف وافل بر اساس هر عدد محاسبه می شود.

سخن نهایی

یکی از کاربردی ترین روش های اجرای سقف در مکان های مختلف سقف وافل لانه زنبوری است. این نوع سقف بسیار مقرون به صرفه است. و از نظر صرفه جویی و زمان نصب بسیار معروف است.

سقف وافل لانه زنبوری | سقف لانه زنبوری | ارتفاع سقف وافل

پست مرتبط

Enter your keyword