کرایه قالب وافل | مزایای استفاده از قالب وافل

کرایه قالب وافل | مزایای استفاده از قالب وافل

کرایه قالب وافل | مزایای استفاده از قالب وافل

مزایای استفاده از قالب وافل

کرایه قالب وافل | مزایای استفاده از قالب وافل

برای استفاده از قالب های سقف وافل محدودیتی در زمینه کاربرد وجود ندارد، از این قالب ها می توان برای اسلب، کف و دهانه های مختلف در ساختمان ها و پروژه های ساختمانی مختلف استفاده کرد.

این وافل ها پتانسیل حمل بار زیادی را دارند. از آنجایی که ظاهر زیبایی به ساختمان ها می بخشد، از این قالب ها در فرودگاه ها، بیمارستان ها، پارکینگ ها و … استفاده می شود.

سقف‌هایی که از وافل‌ها استفاده می‌کنند به دلیل هندسه و طراحی خاص خود در برابر حوادثی مانند زلزله یا ضربه‌های شدید مقاومت بالایی دارند.

سبک بودن سقف های وافل باعث کاهش مصرف بتن می شود که همانطور که قبلا گفتیم قیمت سقف را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

از مزایای مهم این روش می توان به کاهش ساعات کار، محیط کار ایمن تر برای کارگران و استفاده کمتر از بتن و فولاد اشاره کرد.

برای خواندن مقاله نحوه و مراحل اجرای سقف وافل در سایت مهانیت اینجا کلیک کنید.

 

کرایه قالب وافل

کرایه قالب وافل به عنوان بهترین راه برای کاهش هزینه های ساخت و ساز شناخته شده است. برخی از کارفرمایان پس از تکمیل پروژه شخصی خود دیگر نیازی به قالب وافل ندارند. به طور کلی، اجاره قالب وافل علاوه بر کاهش هزینه ها، نگرانی کارفرمایان و پیمانکاران را برای فروش قالب وافل پس از اتمام پروژه برطرف می کند.

 

خواص قالب وافل

  • صفحات بتنی حفره ‌دار سقف های وافل می‌توانند نسبت به دال‌های مسطح سنتی دهانه های بیشتری را پوشش دهند.
  • کاهش حجم بتن
  • کاهش وزن و ضخامت سقف
  • با توجه به ویژگی های ظاهری سقف وافل می توان بتن اکسپوز با کیفیت بالا را برای سقف برخی مکان ها مانند پارکینگ ها و مراکز خرید تهیه کرد.
  • وزن سبک و نصب آسان و مقاومت در برابر ضربه.
  • قابلیت استفاده مجدد قالب های وافل
  • امکان جداسازی دقیق قالب ها پس از خشک شدن بتن زیر سقف
  • سبکی قالب ها و امکان انتقال آسان

 

هدف از مونتاژ و استفاده از قالب وافل چیست؟

سقف های وافل زیر مجموعه ای از سقف های توخالی هستند. تفاوت اصلی آنها در این است که تیرچه های سقف برای ایجاد یک الگوی تکراری روی سقف متقاطع شده اند. سقف وافل یک انتخاب عالی برای فضاهای بزرگ است.

یکی از مهم ترین ویژگی های استفاده از قالب وافل برای سقف، قابلیت استفاده مجدد آنهاست.

قبل از استفاده از این نوع قالب‌ها در طراحی و ساخت سازه‌های سقف، از قالب‌های سقفی دیگری مانند فرم‌های ubot، babel deck و kubiax استفاده می‌شد که پس از استفاده بر روی سقف و ریختن با بتن، دیگر قابل استفاده نبود. آنها در بتن تعبیه شده اند و ماندگار یا دفنی هستند .

اما مزیت مهم قالب سقف وافل قابلیت استفاده مجدد آن است، بنابراین پس از ریختن بتن و سفت شدن بتن، قالب ها جدا شده و مجددا در جای دیگری مورد استفاده قرار می گیرند.

کرایه قالب سقف وافل

اجاره قالب سقف وافل

 

محاسبات روشن برای سقف وافل ساختمان

شاید برای شما سوال پیش بیاید که دلیل تفاوت این دو روش محاسبه چیست؟

همانطور که همه می دانیم سقف از تیرها و ستون ها تشکیل شده است. قالب های وافل در اطراف ناحیه ستون قرار نمی گیرند زیرا ممکن است برش منگنه سقف را تشدید کند. به طور کلی، تا 75 تا 70 درصد از سطح سقف نیاز به قالب وافل دارد.

اگر سیستم مورد استفاده فلزی باشد، این مقدار حتی می تواند به 75-80٪ برسد.

به دلیل استفاده از تیرهای نازک تر در سیستم های فلزی و کاهش اندازه ستون تعداد قالب وافل بیشتری استفاده می شود. به خوبی واضح است که سیستم های وافل به طور فزاینده ای مورد استفاده قرار می گیرند و اجاره آنها هزینه های اضافی سرمایه گذاری را کاهش می دهد. بنابراین نه تنها کرایه قالب وافل مقرون به صرفه است و نیازی به سرمایه اولیه ندارد، بلکه پیمانکار پس از اتمام پروژه نگران فروش آن نیست.

کرایه قالب وافل بهترین راه برای کاهش هزینه های تولید در نظر گرفته می شود. برخی از کارفرمایان پس از تکمیل یک پروژه شخصی دیگر نیازی به قالب وافل ندارند . به طور کلی، اجاره قالب وافل نه تنها هزینه ها را کاهش می دهد، بلکه نگرانی های کارفرمایان و پیمانکاران در مورد حق را برطرف می کند.

 

سیستم محاسبه تعداد قالب های وافل

محاسبه تعداد وافل ها بسته به نوع اسکلت فلز یا بتنی، مربع یا مستطیل بودن سازه تقریباً 60 تا 80 درصد در هر متر مربع خواهد بود. در نتیجه، درصد وافل های مورد استفاده در هر پروژه بسته به تفاوت ها و نیازهای موجود متفاوت خواهد بود.

برای جلوگیری از ابهام، هنگام محاسبه قالب وافل مورد نیاز، متر مربع سقف به صورت خالص یا ناخالص محاسبه می شود.

 

دلایل محاسبه تعداد روز و تعداد قالب های وافل

حجم قالب وافل مورد نیاز برای اجاره بر اساس متراژ سقف نخواهد بود. زیرا در صورت بررسی نقشه ساختمان و کم کردن مساحتی که شامل پله ها، آسانسورها، نورگیرها و کانال ها می شود، به عنوان متراژ مورد نیاز خالص وافل محاسبه می شود.

به عنوان مثال ارسال 140 متر قالب برای سقف 200 متری ممکن است باعث سردرگمی برخی از پیمانکاران یا سازندگان شود، دلیل این تفاوت در محاسبه متراژ خالص است، بنابراین 60 متر سقف شامل مساحت ناخالص می شود که از متراژ کلی سقف کسر می شود. در واقع، مساحت خالص وافل همیشه کمتر از مساحت سقف خواهد بود.

 

کرایه قالب وافل

گاهی در حین اجرای یک پروژه ممکن است با پیش بینی نادرستی از زمان مورد انتظار مواجه شویم. کارفرما بر اساس زمان تخمینی وافل را اجاره می کند و پروژه ممکن است دیر یا زود تکمیل شود. برای جلوگیری از چنین شرایطی، می توانید از محاسبه تعداد روز استفاده کنید تا در صورت تاخیر در اتمام پروژه، کارفرما مجبور به پرداخت بیشتر نباشد.

اگر پروژه ای زودتر از حد انتظار به پایان برسد، می توان پروژه دیگری را شروع کرد. زیرا قالب وافل فقط برای یک پروژه نیست، می توان از آن در پروژه های دیگر نیز استفاده کرد. یکی از عوامل موثر در اجاره قالب وافل ، اندازه پروژه، تعداد طبقات و مدت زمان مورد انتظار اجاره قالب وافل است. هنگامی که طرح های مهندسین طراحی آماده و تایید شد ، مشتری اطلاعاتی در مورد ابعاد وافل لازم برای پروژه خود دریافت می کند.

 

کرایه قالب وافل یکطرفه

برای کرایه قالب وافل یکطرفه ، به دلیل تفاوت در ابعاد قالب وافل باید پلان چیدمان قالب داشته باشید. قالب های وافل یک طرفه از 3 قسمت با طول های مختلف تشکیل میشود که عرض قسمت مرکزی 50 سانتی متر، فیلینگ 10و15 سانتی متر و درپوش 15 سانتی متر است.

 

چرا تعداد قالب وافل را محاسبه کنیم؟

کارفرمایان مشابه جک ها و داربست ها، که برای کارهای سقفی اجاره می کنند قالب وافل نیز اجاره می کنند. در این صورت نیازی به کرایه قالب وافل به متراژ کل سقف نیست. برای محاسبه دقیق تعداد قالب‌های مورد نیاز، نقشه ساختمان را بررسی کنید و مساحت پله‌ها، آسانسورها، نورگیرها و کانال‌کشی را از کل مساحت کم کنید تا خالص مصرف وافل محاسبه شود.

 

برای برخی از کارفرمایان، مشخص نیست که چرا هنگام اجاره قالب وافل ، 140 مترمربع قالب را برای سقف 200 متری می فرستند. دلیل آن در محاسبه فضای پله‌ها، آسانسورها، نورگیرها و کانال‌کشی و …. است. 60 متر پوشش شامل کل فضای کم شده از کل مساحت پوشش است در واقع پوشش سقف وافل کوچکتر از سطح سقف است.

 

کرایه قالب وافل به چه معناست؟

در حین انجام یک پروژه، زمان اجرا ممکن است با زمان برآورد شده توسط کارفرما متفاوت باشد. کارفرمایان ، وافل ها را بر اساس تخمین های زمانی اجرای پروژه اجاره می کنند در حالی که انتظار می رود پروژه زودتر به پایان برسد. با محاسبات روزانه، اگر پروژه ای قبل از موعد مقرر تکمیل شود، احتمالاً کارفرما نرخ کمتری را پرداخت خواهد کرد.

از طرف دیگر، اگر پروژه ای زود به پایان برسد، می توانید در زمان باقی مانده پروژه های دیگر را شروع کنید. قالب  های وافل محدود به یک پروژه نیست و کارفرمایان می توانند از آنها در پروژه های دیگر استفاده کنند. مواردی که ذکر کردیم از مزایای اجاره روزانه نسبت به اجاره ماهانه است.

یکی دیگر از مسائل موثر در مورد اجاره وافل، بحث در مورد اندازه پروژه، تعداد طبقات و مدت زمان مورد نظر برای اجاره قالب های وافل است. پس از طراحی نقشه سازه، مشتریان اطلاعاتی در مورد اندازه وافل مورد نیاز دریافت خواهند کرد.

طراحان با استفاده از دانش مهندسی و نرم افزارهای ویژه، تعداد قالب وافل مورد نیاز را در پروژه نهایی ساختمان طبق مقررات مربوطه تهیه می کنند و از این طریق ابعاد مصالح ساختمانی را با توجه به شکل و ابعاد پروژه محاسبه می کنند.

هزینه استاندارد خدمات مهندسی و کرایه قالب وافل بر اساس سازه فلزی یا بتنی، نوع گونیا یا غیر گونیا بودن سازه ، محاسبه می شود و همچنین به محل پروژه، اندازه پروژه و تعداد دفعاتی که قالب استفاده می شود، بستگی دارد.

اجاره قالب وافل

قالب سقف وافل

سخن نهایی 

برای پروژه های ساختمانی با بیش از 4 سقف یا مدت اجرای طولانی (بیش از 5 ماه)، خرید شکل وافل مقرون به صرفه تر از اجاره خواهد بود. در غیر این صورت کرایه قالب وافل به صرفه تر است.

کرایه قالب وافل | مزایای استفاده از قالب وافل

پست مرتبط

Enter your keyword