قیمت سقف وافل | لیست قیمت قالب وافل | قیمت اجرای سقف وافل در تهران

قیمت سقف وافل | لیست قیمت قالب وافل | قیمت اجرای سقف وافل در تهران

قیمت سقف وافل | لیست قیمت قالب وافل | قیمت اجرای سقف وافل در تهران

قیمت سقف وافل | لیست قیمت قالب وافل | قیمت اجرای سقف وافل در تهران

سقف وافل چیست؟

سقف وافل یکی از پرکاربردترین انواع سقف مدرن برای مکان هایی است که سقف بسیار بلند داشته و انتظار می رود وزن زیادی را تحمل کند.

علت نامگذاری این سقف ها ظاهر مشبک و شباهت آنها به شیرینی وافل است.

برای خواندن مقاله تاریخچه سقف وافل اینجا کلیک کنید.

در جاهایی که قصد داریم با ارتفاع بیش از 12 متر سقف بسازیم، این نوع سقف می تواند کار را برای ما بسیار راحت کند و از طرفی سرعت کار را بسیار افزایش دهد. این سقف ها از زیر مسطح نیستند، عمدتاً در مکان هایی مانند فرودگاه ها، پایانه های مسافربری، ایستگاه ها، غرفه های مختلف، مترو، نمایشگاه ها و … مورد استفاده قرار می گیرند.

قیمت سقف وافل

قیمت این سقف به عوامل متعددی از جمله هزینه بتن، قیمت و حجم میلگرد و همچنین هزینه اجرای سقف وافل و حقوق کارکنان اداری و مدیریتی، سایر هزینه ها مانند افزودنی بتن وابسته می باشد.  دانستن این موارد به شما این امکان را می دهد که امور مالی ساخت و ساز خود را با دقت بیشتری برنامه ریزی کنید. زیرا برآورد هزینه و مدیریت صحیح پروژه باعث کاهش کل هزینه های پروژه می شود. در ادامه سعی خواهیم کرد آن را به طور دقیق به شما ارائه دهیم.

 

چه عواملی بر هزینه سقف وافل تاثیر می گذارد؟

همانطور که قبلا ذکر کردیم، عوامل متعددی در هزینه های کلی سقف وافل موثر است. بستگی به عواملی مانند بتن مورد استفاده، تعداد میلگرد، نوع قالب های استفاده شده در سقف دارد. علاوه بر این، خرید مدل ها و تهیه آنها بسیار مهم است. در ادامه به  اختصار هر  کدام از این موارد را  توضیح می  دهیم.

 

سقف وافل مصرف آرماتور و بتن را کاهش می دهد

سقف وافل به لطف خواص منحصر به فرد خود با کمترین میزان آرماتور و بتن قابل اجرا است. در سقف وافل به دلیل وجود قالب و حفره در سقف بتنی و همچنین حذف بتن سازه ای در قسمت هایی از سقف که در کشش هستند کمتر از سایر سقف ها بتن استفاده می شود. همین امر در مورد مصالح مصرفی نیز صادق است. در سقف وافل به دلیل حذف شبکه میلگرد در پایین سقف امر باعث بهبود روند طراحی و مهمتر از آن استفاده بهینه از بتن می شود.

 

هزینه تعداد میلگردهای تقویت کننده استفاده شده در سقف وافل

میلگرد مصرفی مهمترین عامل در تعیین هزینه سقف وافل می باشد. تعداد میلگردهای تقویت کننده مورد استفاده در سقف وافل به عوامل زیادی از جمله پلان معماری، بازشوهای موجود در سازه و وضعیت کلی سازه بستگی دارد. فاصله ستون ها و تعداد طبقات و عواملی مانند بارهای زنده و مرده و نوع خاک و عوامل دیگر موثر است. سازه بهینه از دیگر عوامل موثر در میزان میلگرد مصرفی و هزینه سقف وافل است.

 

معمولاً میلگردی که برای یک سازه مسکونی معمولی برای دهانه های معمولی با سیستم تیرچه و بلوک استفاده می شود بسته به نوع استفاده حدود 14-15 کیلوگرم است. با توجه به قیمت روز میلگرد می توان بودجه مورد نیاز را تعیین کرد. تاثیر هزینه میلگردهای آرماتور بر قیمت این نوع سقف در مقایسه با سایر عوامل موثر، مهمترین عامل است. انتخاب نوع سقف نیز می تواند در تقویت میلگردهای مورد استفاده برای تیرها و ستون ها و حتی پی و دیوارهای برشی موثر باشد.

قیمت سقف وافل | لیست قیمت قالب وافل | قیمت اجرای سقف وافل در تهران

قیمت سقف وافل | لیست قیمت قالب وافل | قیمت اجرای سقف وافل در تهران

 

 

مزایای سقف وافل

مزایای استفاده از سقف وافل فاکتورهای مهمی دارد که باید در نظر بگیرید تا بتوانید در مورد استفاده یا عدم استفاده از این سقف ها تصمیم درستی بگیرید.

بسته به محل مورد نظر می توانید این سقف ها را با انواع متریال مانند: بتن، فولاد یا چوب بسازید. در مکانهایی که امکان استفاده از ستون وجود ندارد و از طرفی فضای مورد نظر بسیار بزرگ است. استفاده از سقف وافل می تواند راه حل بسیار خوبی برای شما باشد.

فرم نهایی سقف وافل نیازی به تزیین ندارد و زیبایی خاص خود را دارد. مقاومت این سقف ها در برابر ارتعاشات نسبتاً زیاد است.

وزن نهایی سقف وافل کم است و برای اجرای آن نیازی به مقدار زیادی بتن نخواهد بود. این باعث شد همین ومدل سقف برای برخی مکان ها بسیار مقرون به صرفه باشد.

غلاف گذاری و کر گیری برای اجرای تاسیسات در این نوع سقف بسیار آسان و راحت خواهد بود.

سرعت اجرا اینگونه سقف ها بالا بوده و به راحتی میتوانید تمامی مراحل کار را کنترل کنید.

برای خواندن مقاله کامل مزایای سقف وافل اینجا کلیک کنید.

معایب سقف وافل

دانستن معایب سقف های وافل به شما این امکان را می دهد که اطلاعات دقیق تری در مورد این سقف ها داشته باشید و از مشکلات احتمالی که در استفاده از این سقف ها با آنها روبرو هستید، آگاه شوید.

این گونه سقف ها نسبت به سایر سقف های سبک رایج بسیار ارزان تر هستند و قیمت آنها تقریبا برابر سقف های تیرچه و بلوک است و حتما باید در مکان هایی که اجرای آنها برای شما سودآور و شاید ضروری است از آن ها استفاده کنید.

پیمانکاران باید در نظر داشته باشند که اجرای این سقف ها نیاز به نظارت قوی دارد و اگر قسمت کوچکی از این سقف ها در حین اجرا دچار مشکل شود در آینده نتیجه کلی کارها دردسر ساز خواهد شد و مشکلات زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت.

پیمانکاران و کارگرانی که برای اجرای این سقف ها استخدام می کنید افراد عادی نیستند و باید در زمینه اجرای سقف مهارت بالایی داشته باشند.

برای خواندن مقاله کامل معایب سقف وافل اینجا کلیک کنید.

تفاوت در تعداد میلگردهای تقویت کننده استفاده شده در سقف وافل یک طرفه و دو طرفه

شبکه های سقفی وافل یک طرفه و دو طرفه متفاوت هستند و هزینه یکسان ندارند در سقف وافل، میلگرد شبیه تیرچه بلوک یا سقف یکپارچه است که در یک جهت ساخته می شود.

تفاوت اصلی این دو سقف در میلگرد مصرفی است. در سقف وافل یک طرفه، عملکرد اصلی میلگردهای تقویت کننده در یک جهت است. این در حالی است که در سقف وافل دو طرفه، میلگردهای آرماتور در دو جهت قرار می گیرند و عملکرد سقف دو طرفه است. لازم به ذکر است که نمی توان نتیجه گرفت که حجم میلگرد آرماتور و هزینه آن در سقف وافل دو طرفه همیشه بیشتر است.

 

هزینه بتن مورد استفاده در سقف وافل

بتن مصرفی یکی دیگر از عناصر سازه ای است و در قیمت این نوع سقف تاثیر دارد. با توجه به نوع یک طرفه یا دو طرفه و ضخامت سقف و اندازه قالب میزان بتن تغییر می کند. در ادامه به میزان بتن مصرفی و نقش آن در قیمت تمام شده سقف وافل می پردازیم.

معمولاً میزان بتن مصرفی در سقف بر حسب متر مکعب بر متر مربع بیان می شود. و عواملی مانند طول دهانه، ضخامت سقف و ابعاد وافل سازه مشخص می شود. هزینه بتن مصرفی در واقع بر اساس میزان بتن مصرفی در قیمت بتن در روز تعیین می شود و این عنصر باید در بررسی هزینه ها را در نظر گرفت. برای محاسبه دقیق میزان بتن مصرفی برای سقف وافل می توانید در قسمت مقاله اطلاعات کافی در مورد آن به دست آورید.

 

اجرای سقف وافل

امروزه استفاده از تکنولوژی سقف وافل در ایران در حال افزایش است و بسیاری از طراحان سازه و محاسب ها به دلیل استقبال گسترده از این نوع سیستم سقف، اکثر ساختمان ها را با سقف های وافل یک طرفه یا دو طرفه طراحی و اجرا می کنند.

یکی دیگر از مسائل اساسی در خصوص سقف وافل هزینه های اجرای آن و دستمزد پیمانکار برای اجرای سقف وافل است. به عبارت دیگر عدم آشنایی با نحوه اجرای سقف وافل باعث نگرانی کارفرمایان از هزینه های بالای اجرای این سیستم سقفی میشود.

قیمت سقف وافل | لیست قیمت قالب وافل | قیمت اجرای سقف وافل در تهران

قیمت سقف وافل | لیست قیمت قالب وافل | قیمت اجرای سقف وافل در تهران

در صورتی که اجرای سقف وافلنیاز به هیچ نوع متخصصی در این زمینه ندارد و با نیروهای کاملا بومی هر منطقه قابل اجرا باشد و از طرفی به غیر از قالب وافل مورد نیاز نیازی به ابزار جدید ندارد.

 

می توان گفت ابزار مورد نیاز برای اجرای سقف وافل کاملاً مشابه سقف تیرچه آماده بوده و کارفرما و پیمانکاران مشکلی در تهیه آن نخواهند داشت. در نتیجه دستمزد اجرای سقف وافل تقریباً معادل دستمزد اجرای سقف تیرچه بلوک در هر منطقه خواهد بود با این تفاوت که قیمت قالب وافل نیز اضافه می شود.

 

قرارداد اجرای سقف وافل

وقتی صحبت از مزایای سقف وافل می شود، در راس این مزایا باید به امکان جایگزینی آن با سقف دیگری اشاره کرد. البته اگر کار را به یک پیمانکار حرفه ای سقف وافل بسپارید، جای نگرانی نیست. به طور کلی سقف وافل دارای مزایای بسیاری است که باعث برتری آنها نسبت به سایر سیستم های سقف می شود. از جمله مزایای اقتصادی، فنی، معماری و زیست محیطی است. در عین حال، در نظر داشته باشید که شرط اصلی بهره مندی از چنین امتیازاتی، انتخاب دقیق پیمانکار سقف  وافل است.

 

سخن نهایی 

برای محاسبه قیمت این سقف ابتدا باید وزن میلگرد و بتن مصرفی در ساختمان را محاسبه کنید. از مقدار قالب و نوع قالب مورد نیاز مطلع شوید.

قیمت سقف وافل | لیست قیمت قالب وافل | قیمت اجرای سقف وافل در تهران

پست مرتبط

Enter your keyword