تفاوت سقف وافل یک طرفه و دو طرفه | سیستم وافل یک طرفه

تفاوت سقف وافل یک طرفه و دو طرفه | سیستم وافل یک طرفه

تفاوت سقف وافل یک طرفه و دو طرفه | سیستم وافل یک طرفه

سیستم وافل یک طرفه

تفاوت سقف وافل یک طرفه و دو طرفه | سیستم وافل یک طرفه

سیستم وافل مستطیلی سقفی است که تیرها را در دو طرف مقابل نگه می دارد تا بتواند وزن را در یک سمت حمل گردد. تکیه گاه دال مستطیلی به جهت تیر ربط دارد. به طوری که این خم شدن به همان صورت اتفاق می افتد که تیرچه حالت خیز پیدا کند.

در این مقاله به بررسی قیمت طراحی و اجرای سقف وافل میپردازیم.

سیستم وافل دو طرفه 

سقف وافل نوعی پانل دوبل است که عملکرد خود را به دو شکل نشان می دهد.

یکی از این کارکردها این است که از دو طرف توسط تیرهایی که دیگر دائمی نیستند حمایت می شوند و یا اینکه بارها را از هر چهار زاویه به هر چهار ستون انتقال می دهند.

بار بوسیله تکیه گاه در دو طرف اعمال می شود. از آنجایی که در سقف وافل دوبل بار از دو طرف منتقل می شود، برای دال دو طرفه نیز تقویت قابل توجهی در دو طرف ارائه می شود.

اکنون به طور خلاصه در مورد هر سقف صحبت کرده ایم. مشخصات و ویژگی های آن را همزمان با هم مقایسه خواهیم کرد. این نکات بر اساس تجربه مهندسان و پیمانکاران دریافت و در اختیار شما قرار می گیرد.

 

تفاوت سقف وافل یک طرفه و دو طرفه

در این مقاله به تفاوت سقف وافل یک طرفه و دو طرفه می پردازیم.  سیستم های وافل یک طرفه و دو طرفه از جمله سقف هایی هستند که هر کدام کاربرد و کارکرد متفاوتی دارند.

بنابراین، هر یک از آنها در زمینه های مختلف استفاده می شوند. برای درک عملکرد و مزایای هر کدام، ابتدا باید با تفاوت سقف وافل یک طرفه و دو طرفه آشنا شوید.

 

تفاوت سقف وافل یک طرفه و دو طرفه

از مهمترین این تفاوت ها می توان به کارکرد سقف های وافل دو طرفه و یک طرفه اشاره کرد.

علاوه بر این، سقف های موجدار یک طرفه و دو طرفه با طول دهانه زیاد برای طراحی و برنامه ریزی معماری ضروری است.

انواع قالب های وافل مورد استفاده در سیستم وافل دو طرفه و یک طرفه، نحوه طراحی سیستم وافل یک طرفه و دو طرفه، نحوه تکمیل آنها و تفاوت هزینه سیستم وافل یک طرفه و دو طرفه واقع است.

اما قبل از مقایسه دو سیستم در اینجا به معرفی هر یک از این سقف ها می پردازیم.

 

مقایسه کامل سیستم وافل یک طرفه و دوبل

هر سیستم وافل یک طرفه و دوبل دارای عملکرد و کاربردهای متفاوتی است. این ویژگی ها اساس تفاوت این دو نوع شاخص است.

 

طول دهانه قابل استفاده در وافل های یک طرفه و دو طرفه

نکته مهم دیگری که کوره وافل یک طرفه و دو طرفه را متمایز می کند، طول حداکثر دهانه استفاده شده توسط فر وافل است. در یک جهت 10 متر فاصله دارد.

اما همین طول دهانه را می توان برای سقف وافل دو طرفه تا 16 متر افزایش داد.

بد نیست بدانید که وافل دو طرفه بهترین گزینه برای فضاهای باز طولانی است. زیرا در اجرای این سقف می توان تیر وسط و تیر آویز را حذف کرد. سپس ردیف های اضافی حذف شدند و مقدار زیادی در هزینه کلی پروژه صرفه جویی شد.

نکته: همچنین لازم به ذکر است که می توانید از یک چنگال دو طرفه در فواصل کمتر از 10 فوت استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر برخی از طول ها در یک پروژه کمتر از 10 فوت و برخی از طول ها بیشتر از 10 فوت باشند. با توجه به طراحی و برنامه ریزی قالب گیری چینی، می توانید تمام پنجره ها را در دو طرف رنگ آمیزی کنید. در این صورت در هزینه خرید قالب وافل صرفه جویی می کنید.

مهمترین مزایای تولیدی قالب وافل مهانیت

 

سیستم وافل با قابلیت دو طرفه و یک طرفه

همانطور که اشاره کردیم، تفاوت اصلی بین سیستم های وافل یک طرفه و دو طرفه در نحوه عملکرد آنها است که از نام آنها مشخص است.

سیستم وافل یک طرفه کارکرد یک طرفه دارد. یعنی سقف این بار را فقط به دو تیر وارد می کند. مثل یک پنجره تیر معلق.

اما از طرف دیگر با یک پنجره وافل دو طرفه، گرانش به چهار پرتوی اطراف پنجره اعمال می شود. در واقع اگر نسبت طول به عرض دهانه بیشتر از 2 باشد پنجره عملکرد یک طرفه خواهد داشت.

با تعیین نوع عملکردی سقف، نوع کاربرد بستگی به اندازه دهانه دارد. به عنوان مثال، یک پنجره وافل یک طرفه باز 10×4 پیشنهاد اقتصادی تری نسبت به راه حل های دیگر است.

 

تفاوت های ظاهری الگوهای وافل یک طرفه و دو طرفه

یک سقف وافل یک طرفه شکل مستطیلی دارد. پس از بسته شدن قالب ها، قالب ها در محل ساخت و ساز مونتاژ می شوند.

سیستم یک طرفه بر اساس مساحت سقف و متر مربع فروخته می شود. اما بر خلاف اتصالات یک طرفه، اتصالات پوششی دو طرفه صاف هستند و به صورت جداگانه فروخته می شوند.

به طور کلی، ظاهر سیستم دو طرفه نسبت به لیست های یک طرفه محبوبیت بیشتری دارد. زیرا هنگام روشنایی بیشتر قابل مشاهده هستند.

توجه: اتصالات یک طرفه و دو طرفه یک ویژگی مشترک دارند. قالب‌بندی‌های قفل‌کننده وافل این فرصت را برای پیمانکاران و مجریان سقف وافل فراهم می‌کند. تا قالب‌ها بتوانند در زیر هم قفل شوند و در حین نصب به صورت یک ورق باقی بمانند. در این حالت ایمنی کارگران هنگام راه رفتن روی پشت بام محفوظ است.

قالب ها در هنگام بتن ریزی نیز در جای خود باقی می مانند و در نهایت سطح سقف را صاف و بی عیب می کنند.

 

سیستم وافل در دو طرف نسبت به یک طرف اعمال می شود

تفاوت سقف یک طرفه و وافل از نظر کاربرد نیز موثر است. معرفی سقف وافل دو طرفه مفیدتر شد. به همین دلیل می توان از آن برای سایر پروژه های معماری استفاده کرد. بنابراین، قبل از استفاده از این نوع ساختمان ها، حذف ستون هایی که باعث ایجاد مشکل می شوند، مهم است. این امر فرصت های بیشتری را برای اجرای طرح ها یا برنامه ها در پروژه ایجاد می کند. این موضوع به عنوان یک مزیت منحصر به فرد به حساب می آید که افراد مختلف را برای استفاده از این نوع وافل خانه جذب می کند.

سطح انتخاب شده برای وافل دو طرفه باید دارای ویژگی انحنا باشد.  با داشتن خانه وافل در یک قسمت، چوب را نمی توان جدا کرد و داشتن این قطعات بسیار مهم است. اما در بالای خانه وافل در دو طرف، این گیاهان را می توان حذف کرد. این مورد ارزش یک دال دو طرفه را نشان می دهد. در اتو وافل یک طرفه، پانل ها کار اصلی هستند. عملکرد آنها به عنوان حمایت از کسانی که مسئول مهار و انتقال بار هستند دیده می شود. وجود این پنل ها بسیار مهم است و حذف آن ها غیرممکن است.

 

 مهم ترین نکات در تفاوت وافل یک طرفه و دو طرفه

در سقف وافل یک طرفه، سوراخ ها در دو طرف مخالف هستند و در سقف دو طرفه، صفحه توسط چهار پانل مجزا کنترل و پشتیبانی می شود و ستون هایی اطراف آن را احاطه کرده اند.

تکیه گاه اولیه برای سقف وافل یک طرفه با خم شدن ایجاد می شود.  اما آنچه در سقف وافل دو طرفه قابل مشاهده است، تکیه گاه ارائه شده در دو طرف است.

حداکثر پشتیبانی برای سقف وافل یک طرفه در یک جهت ارائه می شود، در حالی که برای نوع دو طرفه آن، این تکیه گاه در هر دو جهت است.

در سقف وافل یک طرفه، بار روی میله ها یا تکیه گاه های جانبی فقط در یک جهت حمل می شود، اما در نوع دو طرفه، بار در هر دو جهت حمل می شود.

برای تولید یک مخروط وافل دو طرفه از دو جهت متعامد استفاده می شود. به همین دلیل این نوع وافل می تواند به راحتی با استفاده از ستون موجود تعادل خود را بدون نیاز به هیچ نوع ساپورتی حفظ کند.

 

مقایسه زیرسازی سیستم دو طرفه و یک طرفه

به طور کلی این دو ساختمان از نظر اجرا و جزئیات بسیار شبیه هم هستند.

تنها تفاوت خانه وافل بالا یک طرفه و دو طرفه در حالت یک طرفه و دو طرفه پایین آن است. هر دو ساختمان با استفاده از جک یا داربست ساخته می شوند. (توصیه ما استفاده از داربست است زیرا باعث افزایش ثبات و روند کار برای انجام کارها می شود.)

در این موارد مهمترین نکات در فونداسیون خانه وافل را نشان می دهیم.

 

زیرساخت سقف وافل دو طرفه

اکثر ما هنگام ساخت سقف ویفری دو طرفه به پروفیل های با کیفیت بالاتر نیاز داریم.  در وافل های دوبل معمولا تعدادی پروفیل توپر یا چهار لایه در تمام جهات قرار می گیرد.  پروفایل های زیرساخت ثانویه را به صورت عمودی با فواصل عملکرد 1.20 به آنها ترسیم کنید.  (کاهش یا افزایش این فاصله بستگی به کاهش سرعت دارد).

 

 سقف وافل یک طرفه

روی سقف وافل یک طرفه، توان اولین مونتاژ با فاصله قالب را اجرا کرد.

اگر این زیرساخت را در امتداد فلش های عمودی اجرا کند، قصد ندارد زیرساخت زیر قالب ها اجرا شود. به عنوان مثال در یک ردیف دو متری می توانیم پروفایل را روی ردیف های اول، وسط و آخر قرار دهیم.

در وافل یک طرفه به ابعاد 2 متر در 60 سانتی متر، پروفیل ها در فواصل 60، 60 و Qi در دو متر در فواصل 1، 1 و 1 متر قابل نمایش هستند. البته باید بدانید که این شغل نیاز به توجه و تجربه زیادی دارد.

 

  هزینه سقف وافل یک طرفه نسبت به سقف دو طرفه

بیشتر اوقات، پیمانکاران این سوال را دارند که ساخت سقف یک طرفه یا دو شیب کدام هزینه بیشتری دارد؟

همین طور در روزهای آخر از وافل یک طرفه استفاده می کنیم.  با این حال، پروژه های گران قیمت نیاز به هر دو طرف سفارش دارند.

هزینه فرم های دو طرفه و یک طرفه برای وافل بستگی به شرکت تولید کننده فرم ها دارد. در عین حال می‌توانیم قالب‌های وافل را مستقیماً از تولیدکننده خریداری کنیم و بدون واسطه می‌توانیم تأثیر قابل‌توجهی بر قیمت قالب‌های وافل در بازار داشته باشیم.

تولیدی قالب وافل | مهمترین مزایای تولیدی قالب وافل مهانیت

سخن نهایی 

در این مقاله ما سعی کردیم به تفاوت و مقایسه دو سقف یکطرفه و دوطرفه و همچنین قیمت این دو سیستم بپردازیم. تفاوت این دو سیستم با هم زیاد است و باید به آنها توجه کنید.

تفاوت سقف وافل یک طرفه و دو طرفه | سیستم وافل یک طرفه

پست مرتبط

Enter your keyword