خرید قالب وافل با کمترین قیمت | معرفی قالب وافل 

خرید قالب وافل با کمترین قیمت | معرفی قالب وافل 

خرید قالب وافل با کمترین قیمت | معرفی قالب وافل 

معرفی قالب وافل 

خرید قالب وافل با کمترین قیمت | معرفی قالب وافل

عرشه وافل (قالب وافل) که جهت حذف بتن مرده و بی اثر در سقف های بتنی کاربرد دارد، برای ساختن آن از قسمت اصلی این سازه قالب های وافل استفاده می کنند. که در انواع مختلف قالب سقف وافل از جنس پلاستیک هم دو طرفه و هم یک طرفه درست می شوند.

به بخشی از سقف بتنی که در هنگام تولید تحت فشار قرار نمی گیرد و تقویت نمی شود، بتن غیر فعال نامیده می شود. حذف بتن مرده نه فقط سازه ها را سبک‌تر می کند، بلکه سبب صرفه‌جویی در قیمت پروژه می‌شود.

خرید قالب وافل با کمترین قیمت

سقف وافل یا دال وافل که قسمت اساسی آن قالب وافل می باشد، از لحاظ اقتصادی و فنی یکی از مهمترین عناصر مورد استفاده در بسیاری از پروژه های بزرگ است.

وافل یک طرح قابلمه ای پلاستیکی پلی پروپیلن قابل استفاده مجدد با اندازه ها و شکل های خاص است که برای حذف بتن مرده استفاده می شود.

از بسیاری از روش‌هایی که در سال‌های اخیر برای حذف این بتن ناکارآمد پیشنهاد شده‌اند، تنها چند مورد واقعاً موفق بوده‌اند.

استفاده از قالب های وافل پلی پروپیلن یکی از این روش هاست. یکی از این روش ها، استفاده کردن از قالب سقف وافل و از جنس پلی پروپیلن می باشد. این اسم به خاطر شکل ظاهری پنجره ای و ظاهر قالب ها مورد تایید و انتخاب شد، که بسیار یادآور وافل است.

 

انواع قالب وافل بر اساس عملکرد

عملکرد انواع وافل در واقع با دقت به اندازه و ظاهر قالب وافل مشخص می شود. انواع به روش زیر می باشد:

 

  • قالب های وافل مقطعی یا یکطرفه: از این دال ها جهت تشکیل دنده هایی مانند بلوک های سقفی استفاده می شود. این دال از بخش های پلاستیکی با ظاهری u شکل تولید شده است که با کنار هم قرار دادن آنها یک قالب مستطیلی چند تکه را تشکیل می دهند. این قالب‌ها معمولاً دارای فاصله محور تا محور 60-70 سانتی‌متر و عمق 25-30 سانتی‌متر هستند و طول آن‌ها در صورت نیاز متفاوت است. تیرهای ساخته شده از این نوع قالب گیری دارای عرض 12 تا 14 سانتی متر می باشد.

 

  • دال وافل دو طرفه: این مدل دال ها ارای وزنی نسبتا سبک و از جنس پلی پروپیلن تولید میشوند. از این مدل قالب ها جهت طراحی سقف وافل استفاده می گردد که در واقع بار بتنی را به میلگردهای اطراف هر فنر سقف وافل متصل می کند. برای بهبود پخش بار بتی برای سقف ها، قالب دوطرفه با ظاهری مکعب مانند و اندازه های صحیح تولید می شوند. این نوع از قالب ها داری قابلیت استفاده مجدد هستند، به این گونه است که بعد از خشک شدن و سفت شدن بتن، می توان قالب ها را جدا کرد و دوباره استفاده کرد..

در نتیجه استفاده مجدد از قالب ها سبب کم شدن قیمت پروژه می گردد. این نوع قالب های به صورت نیم مکعب بوده  و شامل چند سوراخ برای اتصال قالب های جانبی می باشد و مناسب جهت دهانه های پهن است. این قالب‌ها بسته به کاربرد مورد نظر عموماً در اندازه‌های 60*60 تا 90*90 و در عمق‌های 18، 25، 28، 33، 35 و 40 سانتی‌متر بسته به کاربردشان ارائه می‌شوند.

 

اجرای قالب های مختلف وافل

اجرای این دال به ندرت تحت تاثیر مدل قالب وافل به کار رفته در آن است. بنابراین، اجرای سقف وافل بستگی به اندازه و شکل ظاهری قالب سقف وافل قرار می گیرد. با توجه به کاربرد مورد نظر، این قالب ها به مجموعه های یک طرفه و مجموعه های دو طرفه تقسیم می شوند. مزایای قالب های وافل یک طرفه به خوبی قابلمه های وافل دو طرفه نیست خرید قالب های وافل یک طرفه تنها جایگزینی برای قالب های روی هم است، اگر قالب های وافل دو طرفه دهانه ها را افزایش داده و میله های میانی را از بین ببرند. حذف تیر میانی آویزان نیز می تواند مزیت دیگری در نظر گرفته شود.

خرید قالب وافل با کمترین قیمت | معرفی قالب وافل 

خرید قالب وافل با کمترین قیمت | معرفی قالب وافل

تفاوت قالب وافل با قالب های ubot و cubiax

در کنار این قالب وافل که به صورت راهی برای حذف این بتن اضافی معرفی کردیم، سیستم کوبیاکس و سیستم یوبوت نیز هستند. وافل ها، ubots و cubiax تمام این سیستم ها تقریباً بصورت برابر کارآمد دارند و مزیت حذف تیرهای میانی را دارند. قیمت این قالب ها تفاوت اصلی آنها با قالب دال وافل می باشد.

پس از ریخته گری، با استفاده از قالب های ubot و kubiax که در آن قرار داده شده اند، سوراخ هایی در داخل صفحه ایجاد می شود. به همین دلیل نمی توان از قالب های ubot و cubiax دوباره استفاده کرد، اما قالب وافل طوری ساخته و طراحی شده است که بعد از سفت شدن بتن بتوان آن را جدا کرد و در پروژه دیگری استفاده کرد.

این تفاوت خرید در سیستم یوبوت و کوبیاکس با اجاره قالب وافل سبب تفاوت قیمت و صرفه جویی مالی در فروش قالب وافل می شود. همچنین سیستم های ubot و kubiax وزن بیشتری نسبت به سیستم های وافل دارند. سقف وافل و سیستم آن با توجه به عواملی که ذکر شد برای صاحب کسب و کار کاربردی تر و به صرفه تر شود.

خرید قالب وافل با کمترین قیمت | معرفی قالب وافل

تاثیر مواد و رنگ قالب وافل بر کیفیت آن

شرکت های تولید کننده قالب وافل غالبا از جنس مختلفی جهت ساخت این قالب ها استفاده می کنند. محتویات این دال ها به درخواست مشتری و استفاده دلخواه ربط دارد، که شامل میزان و مدت زمان استفاده از این محصول است. این شرکت غالبا چاپ هایی را در دو طرح و رنگ مختلف سیاه و سفید درست می شوند.  چاپ های سفید کیفیت و مقاومت بیشتری دارند در صورتی که چاپ های سیاه غالبا از مواد بازیافتی تولید می شوند.

 

اجرای قالب وافل روی سقف

بنای سازه هایی با سقف های کم تنش رایج ترین کاربرد پروژه های وافل است. به صورت مثال بیشترین استفاده و کاربرد این قالب در تهیه فرودگاه و مترو است. جدا از این، سقف های وافل به طور گسترده ای در تولید سقف هایی با وسعت بیش از 12 متر استفاده می گردد.

خرید قالب وافل با کمترین قیمت | معرفی قالب وافل 

معرفی سقف وافل

جدا کردن قالب وافل از بتن 

رایج ترین تصور اشتباه وجود دارد که قالب ها را باید چرب کرد تا بهتر بیرون بیایند. دقت کنید که این قالب ها پلاستیکی هستند یعنی بار بتنی به قالب نمی چسبد و غالبا خیلی آسان جدا می شوند. درنتیجه، روغن کاری قالب ها امری غیر ضروری می باشد. بسیاری از پیمانکاران نگران آسیب رساندن به قالب ها در طول فرآیند لایه برداری هستند. در این شکل اگر مجریان به روش ها و قوانین خاصی اعمال کنند، هیچ آسیبی به قالب ها وارد نمی شود. در اینجا بعضی از این پیشنهادها وجود دارد:

  • مسئول دریافت فرم ها را تعیین کنید.
  • جدا کردن قالب های وافل با وسیله مناسب.
  • از پرتاب قالب ها از ارتفاع خودداری کنید
  • استفاده از تخته های مناسب برای کمک به کارگران برای نزدیک شدن به سقف را در نظر بگیرید.

 

قیمت قالب سقف وافل

قیمت قالب سقف وافل با توجه به محصول، وزن و مواد استفاده در تولید آن تغییر می کند. حجم قالب وافل یکی از عواملی است که بر قیمت قالب وافل تاثیر می گذارد. هر چه مواد زیادی برای ساخت قالب وافل استفاده شود، قیمت آن بیشتر است. اما به صورت کلی هر دالی با حجم بیشتر برای ساخت و طراحی سقف مناسب نمی باشد.

یکی دیگر از مواردی که بر هزینه سبک قالب موثر است، نوع متریال بکار رفته است. با افزایش کیفیت مواد مصرفی در تولید، قیمت فرمت یا قالب وافل نیز بیشتر می شود. همانطور که میدانید کیفیت قالب بسیار مهم است و شما نمی توانید با نگاه کردن کیفیت محصول را تشخیص دهید و باید آن ها را از یک سازنده معتبر خرید کنید. این سایت به شما این اطمینان را می دهد که قالبی که تهیه می کنید دارای خلل و فرج استاندارد و کیفیت ساخت بالایی است.

 

قالب وافل بخرید

برای خرید قالب سقف وافل، انواع مختلفی از وافل وجود دارد که با توجه به هدف، روش طراحی و مورد مهم ترطول سوراخ قابل خریداری هستند. از این سایت می توانید انواع قالب سقف وافل در اندازه های مشخص و انواع جنس درجه یک برای ساخت را خریداری کنید.

 

قالب برداری

این فرآیند طبق یک برنامه زمانی مشخص انجام می شود. دمای محل پروژه از زمان ریختن بتن تا برداشتن قالب و همچنین بالا و پایین رفتن دما از عوامل موثر بر زمان ریختن بتن می باشد.

در زمان برداشتن وافل، اگر دقت نشود و فرآیند شکل دهی به درستی انجام نشود، ممکن است تابه های وافل بشکند. با استفاده از شابلون باید کمی فشار به اطراف قالب وارد شود.

برای جلوگیری از کوتاه شدن عمر قالب ها، بهتر است بعد از برداشتن قالب ها از سقف، آنها را روی زمین نیندازید. همه اشکال را نباید به یکباره جدا کرد. اهرم های ایمنی باید چند روز پس از تشکیل جدا شوند.

 

سخن نهایی

یکی دیگر از عواملی که در تعیین قیمت قالب ها نقش دارد وزن آن است. وزن محصول نیز به مقدار مواد اولیه بستگی دارد. هر چه مواد اولیه بیشتر باشد، قالب سنگین‌تر است. برای اطمینان از کیفیت قالب وافل خود، خرید از شرکت های مورد اعتماد را توصیه می کند. با توجه به نقش مهمی که قالب در ساخت سازه شما ایفا می کند، کیفیت آن بسیار حائز اهمیت است.

خرید قالب وافل با کمترین قیمت | معرفی قالب وافل

پست مرتبط

Enter your keyword