قیمت طراحی و اجرای سقف وافل | هزینه اجرای سقف وافل

قیمت طراحی و اجرای سقف وافل | هزینه اجرای سقف وافل

قیمت طراحی و اجرای سقف وافل | هزینه اجرای سقف وافل

هزینه اجرای سقف وافل

قیمت طراحی و اجرای سقف وافل | هزینه اجرای سقف وافل

قسمت سوم مربوط به دستمزد نیروی کار برای اجرای این سقف است که با توجه به نقشه معماری سازه، ارتفاع طبقات، سقف وافل در یک طرف یا دو طرف، میزان آرماتور مصرفی تعیین می شود.

هزینه اجرای سقف وافل با توجه به کیفیت پروژه و اندازه ابزارمورد نیاز برای اجرا،  تعیین می شود. به طور کلی تعیین هزینه های اجرا بدون بررسی دقیق و تخصصی نقشه سازه غیر ممکن است.

پیشنهاد می شود قبل از انتخاب پیمانکار و سپس تصمیم گیری برخی از پروژه های اجرا شده توسط پیمانکار ، بررسی شود. ما در این مجموعه آماده طراحی و اجرای سقف وافل به صورت حرفه ای هستیم و با داشتن تجربه و اطلاعات علمی به روز و کافی بتوانیم به بهبود روند ساخت و ساز شما کمک کنیم.

برای خواندن مقاله ارزانترین سقف وافل در سایت مهانیت اینجا کلیک کنید.

قیمت طراحی و اجرای سقف وافل

با بیان ساده میتوان گفت که قیمت طراحی و اجرای سقف وافل به موارد زیادی بستگی دارد که از جمله آنها می توان به هزینه اجاره یا خرید قالب وافل، هزینه اکیپ مجری سقف وافل، هزینه میلگرد، هزینه بتن و موارد دیگر که اگر با دقت و برنامه ریزی به آنها توجه نکنیم.

امکان دارد هزینه زیادی برای ساخت و ساز و اجرای سازه خرج شود. شما بهتر است قبل از شروع کار اول همه راهکارهای مناسب برای طراحی و اجرای یک سقف وافل با کیفیت را در نظر بگیرید تا به مشکلاتی از جمله قیمت بالای اجرا و هزینه های زیاد بر نخورید. در ادامه مقاله قیمت طراحی و اجرای سقف وافل ما را تا آخر همراهی کنید.

 

چه مواردی در قیمت طراحی و اجرای سقف وافل تاثیر گذار هستند؟

همانگونه که در بالا ذکر کردیم موارد مهمی از جمله وزن میلگردها و تعداد آنها، مقدار بتن استفاده شده در سقف، مدل خرید قالب های بکار گرفته و موارد دیگر که در ساخت سقف بسیار اهمیت دارند.

در ادامه مقاله قیمت طراحی و اجرای سقف وافل به این موارد اشاره خواهیم کرد.

 

کاهش مصرف حجم میلگرد و بتن مصرفی در سقف وافل 

سقف وافل در مقایسه با دیگر سقف ها هزینه کمتری دارد. در نتیجه هنگام ساخت این سقف از بتن و آرماتور نسبتا کمی استفاده می شود.

علاوه بر این، اجرای دال تخت در سقف وافل با فولاد و بتن بسیار کمتری نسبت به سیستم های مشابهی مانند تیرچه بلوک، میلگرد دال و موارد دیگر انجام می شود. همچنین با حذف شبکه زیر سقف فرآیند آرماتور بندی که در سقف وافل استفاده می شود، حذف خواهد شد.

 

قیمت مقدار میلگرد استفاده شده در سقف وافل

 می توان گفت که مصرف میلگرد در سازه بتنی تاثیر بسیاری دارد و موجب استحکام سازه می شود.

اما نکته مهم اینجاست که  نباید پیش از اندازه میلگرد در سازه استفاده کنند. در نتیجه میزان مصرف میلگرد به مواردی مثل اندازه دهانه پروژه، حالت کلی پروژه، نقشه ساختمان و سایر موارد بستگی دارد.

علاوه بر این بارنهایی وارد شده برسازه ، فاصله بین طبقات، نوع بتن ونوع خاک از جمله عواملی هستند، که در حجم میلگرد مصرفی تاثیر شایانی دارند.

به عنوان یک قاعده کلی، میلگرد مورد استفاده درسقف یک سازه مسکونی برای دهانه های کوتاه بسته به نوع استفاده، بین 8 تا 16 کیلو گرم وزن دارد. بر اساس قیمت روز شما می توانید هزینه دلخواه تان را مشخص کنید. قیمت میلگرد در سازه وافل از مهم ترین موارد نسبت به عوامل دیگر است. بنابر این قیمت میلگرد و میزان استفاده آن به انتخاب نوع سقف بستگی دارد.

قیمت طراحی و اجرای سقف وافل | هزینه اجرای سقف وافل

قیمت طراحی و اجرای سقف وافل | هزینه اجرای سقف وافل

مقایسه مقدار میلگرد مصرفی در سازه یکطرفه و دوطرفه

  هزینه های سقف وافل یکطرفه و دوطرفه یکسان نیست و نسبت بهم تفاوت هایی دارند.

در سقف وافل یکطرفه یا سقف مستطیلی آرماتوربندی در آن به صورت یکطرفه یا یک جهت مثل سقف تیرچه بلوک درست میشود.

مقایسه و تفاوت این دو سازه در آرماتوربندی است. درنتیجه در سقف وافل دوطرفه آرماتور بندی بصورت عمود برهم و در دو جهت یا دوطرفه و مربع ساخته می شود.

شایان ذکر است که در بعضی مواقع در سقف وافل دوطرفه میزان آرماتور بندی کم بوده، و هزینه آن نسبتا به صرفه تر است.

 

قیمت مقدار بتن در سقف وافل

مقدار بتن مصرفی که یکی از اجزای اصلی سازه ای است، که بر قیمت طراحی و اجرای سقف وافل تاثیر می گذارد. در نتیجه حجم سقف وافل و میزان قالب آن بسته به مدل یکطرفه یا دوطرفه بودن سقف متغییر است.

در ادامه مقاله به قیمت و نقش بتن مصرفی درقیمت اجرای سقف وافل پی می بریم.

لازم به ذکر است که مقدار بتن بکار گرفته شده بر اساس متر مربع بر متر مکعب مشخص می شود. و مواردی مانند حجم سقف، اندازه قالب و ابعاد دهانه وافل تعیین کنند هستند .

قیمت بتن استفاده شده در حقیقت از مقدار بتن در همان ساعت تعیین می شود و شما قبل از خرید ابتدا همه آیتم ها را بررسی کنید تا اطلاعات لازم برای قیمت بتن مصرفی را کسب کنید.

 

هزینه و برنامه بتن ریزی 

قیمت بتن ریزی بر اساس اقتصاد بازار و تورم اقتصادی صعود و نزول دارد. اما هزینه نهایی آن در همان روز تعیین می شود.

در نتیجه اگر شما یک ساختمان دارید و می خواهید بتن مصرفی آن را محاسبه کنید ابتدا به صورت دقیق آن را متره کنید تا در نهایت بعد از خرید به مشکلی بر نخورید و از هزینه نهایی آن مطلع شوید.

 

 

قیمت خرید یا کرایه قالب وافل

یکی دیگر از عوامل موثر در هزینه اجرای سقف وافل، قالب های مورد نیاز است.

فروش و اجاره قالب وافل یکی از مهمترین خدمات در گروه ما می باشد.

در برخی پروژه ها خرید قالب وافل به صرفه نیست و پیشنهاد می شود قالب ها را اجاره کنید. قالب های وافل قابل بازیافت هستند و می توان از هر کدام تا 50 بار استفاده کرد.

البته مهارت تیم اجرایی در زمان چیدمان قالب و در مراحل ساخت سقف وافل بسیار مهم است. زیرا اگر در این مراحل بعد از تکمیل سقف، قالب ها آسیب ببینند، نتیجه مطلوب و مورد انتظار را نخواهد داشت. در این حالت، قالب معیوب عملا غیر قابل استفاده است.

نکته: اگر متوجه شدید در بالا به اجاره قالب وافل هم اشاره کردیم. توصیه می کنیم در مواردی که تعداد سطوح سازه کمتر از 4 طبقه است اجاره قالب وافل گزینه بسیار مناسبی باشد.

اگر تعداد سطوح بیشتر از 4 طبقه باشد بهتر است قالب وافل خریداری شود و از هر قالب چندین بار استفاده کنید. یا در صورت تمایل اجرای پروژه با هر ابعاد و اندازه و کاربری که باشد به تیم اجرایی حرفه ای و تخصصی مجموعه ما بسپارید .

در صورت خرید می توانید پس از اجرای پروژه از سایر خدمات ما بهره مند شوید.

قیمت طراحی و اجرای سقف وافل | هزینه اجرای سقف وافل

قیمت طراحی و اجرای سقف وافل | هزینه اجرای سقف وافل

محاسبه هزینه قالب وافل 

قیمت قالب وافل بستگی به نوع قالب دارد. قالب های مورد استفاده برای سقف های دو طرفه مربع بوده و به صورت تکی خریداری و به فروش می رسد. اما بر خلاف قالب یک طرفه که قالب مونتاژی است، قیمت آن به ازای هر متر مربع محاسبه و خرید و فروش می شود.

 

 دستمزد طراحی سقف وافل

قیمت طراحی و اجرای سقف وافل به عوامل زیادی در پروژه بستگی دارد که در ادامه به تفصیل به آنها می پردازیم:

 

1- زیربنای سازه

از مهمترین موارد در تعیین قیمت طراحی و اجرای سقف وافل زیربنای هر پروژه می باشد که یکی از عوامل اصلی در تعیین قیمت می باشد.

به عنوان مثال، فرض کنید یک ساختمان دارای یک زیر زمین 1000 متر مربع و یک سقف اجرایی است. در مقابل، ساختمان دیگری را در 1000 متر زیر بنا ، با پنج سقف هر کدام 200 متر در نظر بگیرید. پیمانکار برای اجرای پروژه از 200 متر مربع تجهیزات و ادوات استفاده می کند.

به طور کلی سرمایه و تجهیزات یک سازه با ۵ سقف ۲۰۰ متری معمولا کمتر از یک سازه 1000 متری با یک سقف است. در نهایت قیمت طراحی سقف وافل در سازه ای با 5 سقف و مساحت ۲۰۰ متر مربع بسیار پایین است.

 

2- ارتفاع سقف

یکی دیگر از عواملی که بعد از زیربنای  ساختمان در تعیین قیمت موثر است ارتفاع سقف ساختمان است. سقف ساختمان معمولاً سه متر است.

اما اگر ارتفاع سقف پروژه از 3 متر بیشتر شود، پیمانکار نیاز به داربست دارد که منجر به افزایش هزینه نیروی کار می شود.

 

3- پرداخت نقدی یا شرایطی

اگر به صورت نقدی پرداخت شود، قطعا کمتر از پرداخت شرایطی به پیمانکار است.

بنابراین نحوه پرداخت نیز در تعیین بهای تمام شده دستمزد موثر است.

 

4- محل پروژه

محل پروژه نیز یکی از مهمترین عوامل موثر بر هزینه نیروی کار است. هزینه های اجرا از شهری به شهر دیگر متفاوت است.

به عنوان مثال هزینه های اجاره در شهرهای شمالی بسیار بیشتر از سایر شهرها است. در شهرهایی مثل اصفهان و تهران که پیمانکاران زیاد و رقابت زیاد است، هزینه های نیروی کار هم رقابتی شده و این باعث کاهش هزینه ها می شود.

 

5- بتن مسلح مورد استفاده در سازه

به عنوان مثال اگر اسکلت دارای ارتفاع معمولی است اما کاربرد خاصی دارد و سازه سنگین تر از اسکلت معمولی است و یا اسکلت دارای آرماتور زیاد و مقدار بتن و بتن ریزی زیاد است در این حالت، پیمانکار می تواند در مورد هزینه اجرا ارقام بالاتری دریافت نماید.

این پنج عنصر مهم ترین و تاثیرگذارترین عوامل در تعیین هزینه پروژه سقف وافل هستند. به طور کلی می توان گفت که هزینه اجرای سقف وافل نسبت به سقف های سنتی مانند بلوک به هیچ عنوان زیاد نیست و توسط نیروهای بومی هر منطقه قابل اجرا است.

 

سخن نهایی

اگر بخواهیم یک طبقه بندی کلی در مورد عوامل موثر در قیمت تمام شده سقف وافل داشته باشیم، می توانیم عواملی مانند طراحی ، عملیاتی، اقتصادی و حتی نقشه معماری سازه را در قیمت گذاری موثر در نظر بگیریم.

برای یک ساختمان معمولی با دهانه 12 متری می توان با یک تخمین  گفت که به ازای هر مترمربع ساختمان 48 تا 60 کیلوگرم آرماتور به ازای هر متر، 0.38 متر مکعب به ازای هر مترمربع  بتن نیاز است. یکی از مزایای این سقف سرعت اجراست که باعث کاهش قیمت آن نسبت به سقف های دیگر می شود و در کاهش هزینه ها نیز موثر است.

قیمت طراحی و اجرای سقف وافل | هزینه اجرای سقف وافل

 

پست مرتبط

Enter your keyword