سوالات پرتکرار درباره سقف وافل | خدمات سقف وافل

سوالات پرتکرار درباره سقف وافل | خدمات سقف وافل

سوالات پرتکرار درباره سقف وافل | خدمات سقف وافل

در زمینه پوشش سقف وافل چه خدماتی ارائه می شود؟

سوالات پرتکرار درباره سقف وافل | خدمات سقف وافل

– بررسی نقشه های ساختمانی، قرار گیری ستون ها و دیوارهای برشی، ارائه نقشه های دقیق برای مقایسه سیستم وافل با سایر سیستم های سقف و ارائه برآورد اولیه از هزینه های اجرای اسکلت.

– طراحی ساختار و ارائه طرح اجرا

– ارائه الگوها

– نظارت بر اجرای پروژه و ارائه خدمات فنی

– اجرای پروژه

برای خواندن مقاله 0 تا 100 سقف وافل در سایت مهانیت اینجا کلیک کنید.

 

سوالات پرتکرار درباره سقف وافل

سقف های وافل اخیراً جایگزین سقف های سنتی در سازه های بزرگتر شد. سقف وافل و میلگرد دو گروه جدا نشدنی هستند و به همین خاطر قیمت اجرای سقف وافل به هزینه میلگرد و البته هزینه روز آهن مربوط می شود. در این مقاله که به عنوان راهنما و تعریف سوالات پرتکرار درباره سقف وافل می پردازیم.

 

آیا می توان از قالب وافل در سازه های فلزی استفاده کرد؟ مزایای استفاده از آن چیست؟

در سازه های فلزی اگر فرآیند تشکیل اتصالات پلاستیکی به درستی انجام شود.

سیستم وافل می تواند جایگزین مناسبی برای سقف های فولادی، کامپوزیت، کرومیت و … باشد، با توجه به اینکه در سقف وافل مانند سقف معمولی نیست.

متفاوت، بدون نیاز به خرید مصالح (پانل سقف، تیرهای دامن، تیرهای کرومی و غیره) برای هر سقف نیازی نیست. در نتیجه هزینه اسکلت به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

 

از چه راه هایی می توان به سقف وافل دست یافت؟

اجرای سقف موجدار با توجه به قابلیت های فنی بسیار مناسبی که دارد ساده و به دور از هرگونه سازه پیچیده است که با آموزش های اولیه و ابزار موجود توسط هر نیرویی قابل اجرا می باشد.

سطوح وافل عمدتاً به صورت مدولار انجام می شود. در این روش نیازی به بتن ریزی و قالب گیری کامل زیر سقف نیست، صرفاً با استفاده از شبکه ای شامل جعبه، جعبه کاتر و ابزارهای مشابه که بر روی پایه های قابل اعتماد (جرثقیل، داربست، داربست) قرار می گیرند، انجام می شود.

سپس اتو وافل را روی این توری قرار دهید. با این حال، سقف وافل را می توان به روش سنتی با استفاده از دال های بتنی به دست آورد.

سوالات پرتکرار درباره سقف وافل | خدمات سقف وافل

سوالات پرتکرار درباره سقف وافل | خدمات سقف وافل

آیا برای اجرای سقف وافل به تجهیزات خاص و نیروهای متخصص نیاز دارید؟

سیستم دال سقف یک طرفه به خاطر شباهت زیاد به سقف چوبی توده ای، روش اجرای مشابه این نوع سقف را دارد.

در سیستم وافل دو طرفه روش اجرا بسیار ساده است که آموزش های تخصصی و حرفه ای را به پیمانکاران گرانقدر سقف وافل ارائه می دهد.

 

آیا سقف وافل مورد تایید مرکز تحقیقات مسکن می باشد؟

اساسا سیستم وافل از مواردی نیست که نیاز به تایید مرکز تحقیقات داشته باشد. این سیستم در مبحث 9 مقررات ملی ساختمان تحت عنوان دال مشبک معرفی میشود. فقط ثبت طرح صنعتی شرکت به عنوان صاحب اصلی قالب وافل با مشخصات ارائه شده الزامی است.

 

آیا مواد به کار رفته در این پانل ها خواص خاصی دارند؟

مواد به کار رفته در این پانل ها شامل بتن، میلگرد و قالب های وافل غیر دائمی می باشد. مقاومت بتن و میلگرد توسط طراح سازه تعیین می شود که معمولاً مانند سایر اعضای بتنی سازه در نظر گرفت.

 

سیستم سقف وافل در مقایسه با سقف های توخالی مسطح در اجرای طولانی مدت چقدر مقرون به صرفه است؟

برای اجرای دهانه های بلند، دو پارامتر اساسی وجود دارد که سیستم سقف را تعیین می کند.

وزن مرده سقف

صلبیت سقف

در سیستم سقف وافل، به دلیل حذف بتن از مناطق کششی، بار مرده سقف بسیار کاهش می یابد و سختی مناسب سقف وافل که در نتیجه تشکیل تیرهای عمود بر هم است، باعث شد.

سختی این نوع سقف در حد قابل قبولی بالا باشد. به عنوان مثال، سقف موج دار دو طرفه با ضخامت تمام شده 25 سانتی متر دارای وزنی معادل تخته جامد 13 سانتی متری و سختی آن معادل تخته جامد 18 سانتی متری است.

این ویژگی باعث شد این نوع سقف با کاهش وزن مرده سقف و افزایش صلبیت در فواصل طولانی، نیازهای طراح را برآورده کند.

سوالات پرتکرار درباره سقف وافل | خدمات سقف وافل

سوالات پرتکرار درباره سقف وافل | خدمات سقف وافل

سقف وافل چه تفاوتی با سایر اشکال وافل موجود در بازار دارد؟

قالب های وافل با ایجاد طرح گل چهار گلبرگ بر روی قالب ظاهر بسیار زیبایی را پس از فرم دهی به ارمغان می آورد.

این قالب دارای برآمدگی در لبه پایینی است تا محل مناسبی برای جعبه مورد استفاده برای استفاده از فونداسیون سقف وافل ایجاد کند.

این ویژگی امکان مونتاژ آسان قالب روی سینی را فراهم می کند و فضای بین دو قالب وافل توسط سینی پر می شود، به این معنی که وافل چین ها خطوط کاملا متناسب را یکی پس از دیگری تشکیل می دهند و همچنین ایمنی افراد را در هنگام اجرا تضمین می کند.

 

تفاوت بین سقف وافل و سقف های توخالی مسطح (مکعب و سقف های مخزن دار) چیست؟

پانل های مسطح تو خالی از تیرهای عمود بر هم تشکیل میشود و از دو لایه بتن و یک شبکه تقویتی عمودی تشکیل میشود که به عنوان یک مقطع i شکل عمل می کند. در داخل سقف از قالب های دائمی استفاده می شود، در حالی که سقف موجدار از تیرهای عمودی و یک لایه رویه بتنی تشکیل میشود.

دارای مقطع t شکل بوده و در ساخت سقف از قالب های غیر دائمی استفاده می شود.

وزن سقف وافل تقریباً 40 درصد کمتر از وزن پانل های توخالی با همان ضخامت است که باعث کاهش مصرف بتن و آرماتور در سقف می شود. علاوه بر این، سقف های توخالی باید خریداری شوند زیرا قالب های دائمی ubot و kobiax برای هر سقف وجود دارد. مزیت آن این است که با برداشتن قالب ها با سقف راه راه این اتفاق نمی افتد و در نتیجه هزینه نهایی سقف کاهش می یابد.

 

برنامه های طراحی سقف وافل چیست و چه نکاتی در طراحی وجود دارد؟

برای طراحی سازه با سقف وافل از برنامه های مهندسی عمران شامل (tabs, safe, sap) استفاده شد. در نسخه های جدید etabs سقف وافل را می توان دقیقاً در لیست تعریف وارد کرد. نرم افزار Safe نسخه 12 نیز برای کنترل بلند مدت ارتفاع سقف استفاده می شود. مزیت اصلی این نرم افزار در کنتف۲خ۱سرل ارتفاع، استفاده از آنالیز ترک غیر خطی است.

 

حداکثر تعداد دفعاتی که می توان از قالب وافل غیر دائمی استفاده کرد چقدر است؟

واحد تولیدی تمامی محصولات خود را به صورت روزانه تحت آزمایشات مختلف قرار می دهد.

ضمناً کلیه قطعات تولید شده دارای برچسبی بر روی لبه قالب با ذکر تاریخ تولید و مواد اولیه مصرفی در این قطعات می باشد. اطمینان از کیفیت محصول یکی از مهم ترین دغدغه ها است.

به طور کلی در صورتی که فرآیند اولیه در راستای قالب چینی و محصولات قالب گیری و رسوب گذاری انجام شود، می توان حداقل 50 بار از محصول برای اجرای سقف برجسته استفاده کرد.

 

ابعاد قالب های غیر دائمی سیستم سقف برجسته چیست؟

قالب ها به دو صورت وافل یک طرفه و وافل دو طرفه تولید می شود که در قالب های وافل یک طرفه ارتفاع قالب 25 و 30 سانتی متر است و ابعاد داخلی قالب 55 سانتی متر در پایین و 55 سانتی متر می باشد.

 

چگونه می توان قالب های وافل را در زیرساخت پیاده سازی کرد؟

همانطور که در روش اجرای سقف وافل گفتیم دو روش اجرا وجود دارد.

در روش فرش کردن تخته چندلا و قرار دادن قالب وافل روی تخته چندلا برای نصب قالب ها دور تا دور قالب چینی را با چوب و میخ قاب می زنند و غلاف وافل را در آن قرار می دهند.

در اجرای مستقیم روی زیرسازی بهتر است میلگرد را زیر قالب قرار دهید. و در حین ریزش بتن ابتدا تیرهای دور وافل را بتن ریزی کنید. سپس محل وافل را بتن ریزی کنید. با این کار دور وافل را بتن احاطه میکنید و این کار را انجام می دهد. هنگام ریزش بتن سر نخورد.

 

آیا هنگام ریختن سقف وافل باید از روان کننده استفاده کرد؟

عدم ریزش بتن بر روی سقف وافل بر خلاف سقف های یوبوت و کوبیاکس نیازی به بالابری اسلامپ بتن یا استفاده از روان کننده نیست و در صورت ارتعاش صحیح بتن احتمال ریختن بتن بسیار کم است و امکان دارد. برای دستیابی به کیفیت و چگالی مناسب بتن.

به طور طبیعی استفاده از روان کننده ها در کلیه کارهای بتنی به دلیل مزایای فراوانی که در بهبود کیفیت بتن دارند، توصیه می شود.

عمل آوری بتن و مرطوب نگه داشتن آن پس از ریزش بتن حداقل به مدت 7 روز بسیار مهم است.

 

میلگرد ها در سقف وافل چگونه کار می کنند؟

نحوه ساخت تیرآهن در سقف وافل:

در سقف ها دو نوع تیرآهن داریم که یکی با تیرهای کاذب و دیگری با تیرهای مخفی یا به ضخامت زیر شیروانی است.

در اکثر موارد، نوع تیر سقف لانه زنبوری به نوع سیستم پشتیبانی جانبی بستگی دارد، یعنی اینکه آیا مشتری مایل به برداشتن قلاب تیر مرکزی است، همانطور که در اکثر طرح های سقف لانه زنبوری وجود دارد.

برای تکیه گاه جانبی استفاده می شود و تیر سقف برداشته می شود و فقط بین ستون ها و لبه طبقات پروفیلی به ضخامت کف نفوذپذیر به نام تیر مخفی وجود دارد.

اما اگر فرض شود که سیستم قاب انعطاف پذیر است و تیر موجود در سازه بار جانبی را تحمل می کند، طبق مقررات ضخامت تیر باید بیشتر از ضخامت سقف باشد.

در این موارد در ساختمان های کوچک در صورت واکنش سازه می توان برای رفع رابطه در سقف شیبدار و عدم استفاده از دیوار برشی، قاب منحنی در تیرهای اطراف سقف ایجاد کرد.

 

سخن نهایی 

امیدواریم با مطالعه این راهنمای استفاده از میلگرد در سقف وافل و آشنایی با سوالات پرتکرار درباره سقف وافل به سوالات خود در زمینه سقف وافل و میلگرد پاسخ دهید. برای اطلاعات کامل در مورد نحوه استفاده از میلگرد در سقف وافل، ضروری است که با متخصص سازه خود مشورت کنید.

سوالات پرتکرار درباره سقف وافل | خدمات سقف وافل

پست مرتبط

Enter your keyword