نمایندگی سقف وافل | هدف اساسی از اجرای سقف وافل

نمایندگی سقف وافل | هدف اساسی از اجرای سقف وافل

نمایندگی سقف وافل | هدف اساسی از اجرای سقف وافل

هدف اساسی از اجرای سقف وافل

نمایندگی سقف وافل | هدف اساسی از اجرای سقف وافل

هدف از اجرای سقف وافل، کاهش قیمت، کم کردن حجم و وزن سقف، افزایش امنیت، استحکام و مقاومت در مقابل آتش و زلزله، کاهش بتن و بار مرده، سرعت بالا و کیفیت زیاد می‌باشد. درنتیجه در اجرای سقف وافل مراحلی مانند حمل و ساخت تیرچه بلوک حذف خواهد شد.

 

نمایندگی سقف وافل

سیستم سقف وافل از بهترین انواع سقف‌ها می‌باشد. سقف وافل در مدت زمان کوتاه و هزینه کم اجرا می‌شود. همانطور که می‌دانید سقف ها دارای انواع متفاوتی هستند. که بر حسب عوامل و شرایط آنها مشتری انتخاب خود را می‌کند.

از جمله این عوامل مانند سرعت اجرا، کیفیت بالا، هزینه مناسب و نوع اسکلت می باشند. در ادامه مقاله نمایندگی سقف وافل با معرفی کامل آن می‌پردازیم:

 

جزئیات اصلی قالب سقف وافل

قالب سقف وافل برای مشخصات و ویژگی‌های زیادی است. قالب وافل بعد از ریختن بتن باز می‌شود و برای چندین بار قابل استفاده می باشد. علاوه بر این قالب‌های وافل بعد از تمام شدن عمر خود قابل بازیافت هستند و مجدد آنها را می‌سازند.

با استفاده از این قالب ها از مشکلات تیرچه بلوک و نصب آن راحت می‌شویم. در عوض با استفاده از قالب وافل هم در امنیت، کیفیت، سرعت کار و حفظ منابع محیط زیست کمک شایانی کرده است. با توجه به خصوصیات قالب سقف وافل مانند استحکام و ایمنی زیاد در مقابل زلزله می باشد و اجرای آن نسبت به دیگر سقف‌ها در به صرفه تر است.

 

جنس قالب وافل

قالب وافل نسبتا سبک و صاف است. از این جهت قالب وافل قابلمه ای شکل و از جنس پلاستیک بوده و به سقف وافل نمای اکسپوز می‌دهد. قالب پلاستیکی دارای ۵۰ سانتی‌متر عرض و ۶۰ سانتی‌متر طول و ۲۵ سانتی‌متر ارتفاع است.

 

تیرچه بلوک آماده یا درجا ساخته شده:

از مزایای ساخت تیرچه درجا این است. که سقف به خوبی و سلبیت زیاد اجرا می‌شود و از حمل تیرچه جلوگیری می‌شود.

در نتیجه با قالب وافل می‌توان تیرچه را در جا به روی سقف انجام داد، این مورد از محاسن تیرچه درجا و سهولت اجرا و حمل آن می‌باشد.

همچنین با حذف مشکلات نصب تیرچه دوبل نیز اعمال می‌شود. این موضوع به خاطر کاهش حجم و وزن سازه و کاهش بتن سقف تا ۸۰ کیلوگرم از وزن آن کم می‌شود. بنابراین سقف وافل هنگام آرماتوربندی نیز با آرایش و ابعاد دقیق انجام می‌گیرد.

خرید قالب وافل با کمترین قیمت | معرفی قالب وافل

چیدمان قالب های وافل

بر اساس انواع مختلف اسکلت بتنی و فلزی سقف وافل را می‌توان طبق طرح قالب انتخاب کرد.

طرح هایی مانند یک طرفه و دو طرفه بودن قالب وافل که به مراتب مستطیل شکل و مربعی هستند.

برای اجرا و نصب قالب‌های وافل از تعداد پیچ و مهره استفاده می‌شود. که هنگام اجرا کردن لزومی به چرب کردن آنها نمی‌باشد.

در نتیجه قالب وافل به شکل درپوش قفل می‌شود. البته با ابعاد و سایز مختلف دهانه سقف مونتاژ می‌گردد. قالب وافل در جای آماده با طول‌های مختلف به صورت صحیح طراحی می‌گردد. علاوه بر این قالب وافل به خاطر مقاومت و استحکام زیاد عبور کردن از آن به راحتی انجام می‌گیرد.

 

 نمای پایین سقف وافل‌

همانطور که می‌دانید سقف وافل دارای حفراتی در قسمت پایین است این حفرات، سقف وافل را به شکل اکسپوز نشان می‌دهند.

از این نما می‌توان در مکان‌هایی مانند تئاتر، نمایشگاه‌ها، پارکینگ، بیمارستان‌ها و ساختمان‌های تجاری استفاده کرد. در نتیجه با توجه به عدم استفاده از صفحات در این مکان‌ها می‌توان جای این بلوک‌ها از سقف وافل با نمای زیبا و هزینه کم بهره‌برداری کرد.

برای مطالعه کامل مقاله نمایی از سقف وافل اینجا کلیک کنید.

ویژگی های سقف وافل

با حذف کردن انواع بلوک ها و صفحات پیش ساخته، حذف کردن تیرچه های دوبل به خاطر طراحی تیرآهن در محل و عدم ممنوعیت در استفاده از اندازه میلگرد در تیرآهن ها، حذف مراحل و هزینه های ساخت تیرآهن پیش ساخته، حمل و نقل، ذخیره سازی و آماده سازی حمل و نقل به سایت ها، بدون نیاز به جابجایی سکو و شکستن بتن در بالای تکیه گاه برای ساده سازی سقف، امکان نصب ورق های تکیه گاهی در قسمت پایین ساپورت قبل از ریختن بتن وجود دارد.

در انواع سازه های بتنی و فلزی به دلیل وزن کمتر سقف نسبت به سایر سقف های رایج، سبکی و مدولار بودن، زیرسازی ساده و کم هزینه و اجرای سریعتر با کیفیت بالاتر نسبت به سقف های سنتی با تغییر روش از طریق اتصال محورها سقف را می توان به صورت لایه های یک طرفه و دو طرفه اجرا کرد.

ویژگی های دیگر سقف وافل

استفاده از سقف سازه ای به عنوان سقف نما، حذف نجاری در مشاعات و پارکینگ ها، ایمنی در اجرا، حفاظت در برابر آتش و زلزله، امکان عبور تاسیسات از سقف، سپس پایین آوردن کف و ددلیفت. بار روی سقف و همچنین افزایش سطح کارکرد موثر، صرفه جویی در فواصل زیاد، ممان اینرسی و صلبیت زیاد ناشی از بتن یکپارچه سقف منجر به کاهش قابل توجه ارتعاشات سطح سقف می شود. نظارت دقیق بر کاربری و چیدمان میلگرد تا لحظه قبل از ریختن بتن به دلیل مواد وافل آهنی آب جذب بتن نمی شود و کاملا تکان می خورد.

از آنجایی که بدون قالب و قابل بازیافت است، از محیط زیست و سرمایه ملی محافظت می کند. با توجه به امکان مونتاژ در اندازه های مختلف می توان درزهای یک طرفه و دو طرفه را اجرا کرد. گریل وافل نیازی به چربی ندارد و حداقل استفاده مجدد 50 بار و حتی 100 بار در صورت استفاده صحیح و با دقت زیاد می باشد. به راحتی با آب شسته می شود. قالب به قدری سبک است که بتوان آن را در کارگاه حمل کرد.

برای مطالعه کامل مقاله ویژگی های سقف وافل اینجا کلیک کنید.

 

دال وافل چیست؟ 

سقف وافل برای مکان‌هایی مانند ترمینال‌ها، بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها، مترو و موارد دیگر بیشترین کاربرد را دارد.

سقف وافل با ظاهر زیبای خود از دسته سقف‌های جدید و مدرن به شمار می‌آید و برای سقف‌هایی با ارتفاع بیشتر از ۱۰ متر استفاده می‌شود. بی‌شک و تردید سقف وافل به علت مشبک بودن آن را سقف وافل نامگذاری کردند. که تا حد زیادی کارها را برای ما راحت و آسان کرده است. این دال سرعت عمل را بیشتر کرده و از طرف دیگر وزن زیادی را تحمل می‌کند.

 

هزینه سقف وافل

هزینه کلی سقف وافل بی شک به شرایط و عواملی مانند قیمت آهن، میلگرد، مصالح ساختمانی، خاموت، بتن، قالب های پلاستیکی، اسکافلد فلزی و سنجاقی بستگی دارد.

قیمت نهایی سقف وافل در ارتباط به کیفیت مصالحی که از آنها استفاده می کنید، دارد. از آنجایی که می دانید قالب های وافل بیشترین کاربرد در کیفیت سقف وافل دارند، باید از قالب هایی که از جنس کامپوزیت هستند، استفاده کنید. در نتیجه طبق نرخ روز بازار و تورم آن قیمت ها بالا رفته و این مسئله تاثیر زیادی به هزینه سقف وافل دارد.

 

خصوصیات یک سقف وافل خوب:

همانطور که میدانید هر ساختمانی به سقف نیاز دارد و اجرا و طراحی این سقف شامل مراحلی دشوار و پرهزینه و سخت می باشد.

اجرای سقف در زمان گذشته نسبت به امروز بسیار تغییر کرده است‌. در زمان قدیم اجرای سقف وافل طبق شرایطی مانند ارتعاش درآمدن ساختمان در برابر زلزله و آتش سوزی، استحکام و مقاوم بودن سقف در برابر نفوذ آب می باشد. اما امروزی ملاک های دیگری مانند سرعت اجرای سقف، کیفیت بالای آن، ضد عایق و حرارت، هزینه مناسب و وزن کم هستند‌. در ادامه مقاله به عوامل و قوانین یک سقف خوب می پردازیم:

  • یکنواخت بودن سازه با پلان
  • هنگام اجرا سرعت بیشتری داشته باشد.
  • توانایی اجرا در دو اسکلت بتنی و فلزی
  • مقاومت و ضخامت بیشتری داشته باشد.
  • در مقابل آتش سوزی مقاومت لازم را دارا باشد.
  • عایق صوتی و حرارتی برای ساختمان ایفا کند.
  • همزمان با مقاومت و استحکام سقف، حجم سبکی برخوردار باشد.
  • نمای ظاهری زیر سقف مدرن و جذاب باشد و توانایی ایجاد طرح های متنوعی را داشته باشد.
  • قیمت نهایی و کلی سقف به صرفه باشد.
  • ضمانت طول عمر مفید را دارا باشد.

تولیدی قالب وافل | مهمترین مزایای تولیدی قالب وافل مهانیت

سقف وافل از جمله سقف های پرطرفدار و مدرن می باشد. که با رعایت کردن تمام نکات گفته شده در قسمت بالا به بهترین و با کیفیت ترین سقف تبدیل می گردد.

سقف وافل از جمله دال های بتنی می باشد. که از قدیم الایام در ساخت و سازهای مختلف کاربرد داشت. در ساخت این سقف از بکار گیری قالب های وافل بود و به همین خاطر به این سقف های بتنی سقف وافل می گویند.

استفاده از قالب های وافل شبکه ای و مربعی باعث کاهش استفاده از میلگرد و بتن می شود و در عین حال وزن مرده سقف را نیز به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. استفاده از قالب وافل نیز دوام سقف را افزایش می دهد و سطح زیرین زیبایی را ایجاد می کند.

سقف وافل عمدتاً در ساختمان هایی با دهانه های بلند استفاده می شود. استفاده از قالب های استاندارد وافل می تواند مصرف بتن و میلگرد را تا 20 درصد کاهش دهد. کاهش 20 درصدی در استفاده از مصالح گران قیمت مانند میلگرد و بتن باعث کاهش هزینه های ساخت و کاهش وزن کلی سازه می شود.

ساخت سقف وافل به سرعت و به راحتی انجام می شود و پس از اتمام می توان آن را جدا کرد و در پروژه های دیگر مورد استفاده قرار داد.

 

سخن نهایی

نمایندگی سقف وافل در اکثر مناطق ایران وجود دارد. شما می توانید بر اساس نکاتی در قسمت بالا مطرح کردیم، وسایل و مشخصات یک سقف وافل خوب را از آنجا تهیه کنید.

نمایندگی سقف وافل | هدف اساسی از اجرای سقف وافل

پست مرتبط

Enter your keyword