آنالیز فنی سقف وافل | هزینه های طراحی سقف وافل

آنالیز فنی سقف وافل | هزینه های طراحی سقف وافل

آنالیز فنی سقف وافل | هزینه های طراحی سقف وافل

هزینه های طراحی سقف وافل

آنالیز فنی سقف وافل | هزینه های طراحی سقف وافل

تعداد مصالح ساختمانی هنگام استفاده از سقف وافل کمتر است.

زیرا وزن سقف وافل بسیار کم است. یکی دیگر از گزینه های مقرون به صرفه، داشتن سقف کاذب است. در نتیجه یک سازه همیشه بار جانبی را تحمل می کند. اما وجود سقف کاذب باعث می شود که این بار در شرایط خوبی جابجا شود و در تمام طبقات گسترش یابد.

در نتیجه فشاری به سقف وارد نخواهد شد و این امر باعث کاهش قیمت تمام شده سقف می شود.

 

آنالیز فنی سقف وافل

سقف وافل یکی از مدرن ترین سقف ها در صنعت ساختمان است. با توجه به مزایای اقتصادی و فنی این سقف ها، بسیاری از پیمانکاران و کارفرمایان در پروژه های خود از کوره های وافل استفاده می کنند.  تجزیه و تحلیل قیمت سقف وافل به مقدار بتن استفاده شده بستگی دارد.

خرید قالب وافل یا اجاره قالب وافل به عوامل مختلفی بستگی دارد. قیمت تمام شده سیستم وافل نسبت به سایر سقف ها کمتر است.

زیرا قالب های وافل خریداری شده را می توان در پروژه های دیگر مورد استفاده مجدد قرارداد. این مقاله قیمت سیستم وافل را به شما کمک می کند، تا برای کارفرمایان و مهندسان خود صرفه جویی کنید.

برای خواندن مقاله سوالات پرتکرار درباره سقف وافل در سایت مهانیت ایتجا کلیک کنید.

 

قیمت سیستم وافل در دو معیار:

تکنسین یا فنی

مقرون به صرفه یا اقتصادی

 

 

سقف وافل فنی

سقف وافل به شیوه ای اجرا شده است که با حذف کردن ستون های غیر ضروری، چیدمان منظمی را ارائه می دهد.

سیستم وافل نیاز پیمانکار به دهانه های بزرگ و عریض در سازه را تامین می کند و تعداد سقف ها باعث افزایش تعداد جای پارک می شود و این ویژگی در فضاهای تجاری، دفاتر اداری بسیار کاربردی است و می توان از آن در طراحی مغازه استفاده کرد.

از طرفی ظاهر سقف وافل به وضوح قابل مشاهده است و می تواند نظر معماران را به خود جلب کند. زیرا سوراخ های بتنی زیبایی ایجاد می کند و سوراخ های ایجاد شده در این سقف وافل باعث کاهش ترافیک ساختمان می شود.

 

اقتصادی

با کاهش حجم سیستم و حذف بتن اضافی در قسمت کششی سقف و حذف ستون ها و آرماتور منفی در سقف وافل و رفع نیاز به اعمال پانل های زیرین سقف به صرفه تر و کم هزینه تر است.

استفاده بهینه از فرآیندهای طراحی و تقویت، استفاده از سقف های مسطح با تیرهای درجا و تیرها بر روی سقف های وافل،  فولاد و بتن کمتر از سیستم های مشابه (دال، تیرچه و ناودانی) استفاده می شود. با کمتر شدن بتن در هر متر مربع سقف وافل، میلگرد کمتر در پروژه، سقف کاذب، کمتر و نجاری کمتر، بار مرده سقف و مواد اولیه کاهش می یابد.

بررسی کامل سقف وافل | ویژگی های سقف وافل

نوسازی سازه 

اجرای سقف وافل باعث از بین رفتن تیرهای اضافی و تیرچه در سقف می شود. بنابراین در اجرای سقف وافل هزینه کمتری خواهد داشت.

در نتیجه لزومی به تیرچه آماده نداریم و هزینه ای برای ساخت تیرچه وجود ندارد. ساخت تیرچه در پروژه اصلی قرار می گیرد. از طرفی با استفاده از قالب وافل به دلیل اینکه دائمی نیست و برای سقف های متوالی (بیش از 50 سقف) به طور مکرر استفاده می شود، نیازی به خرید نیست. هر بار یک قالب و پس از اتمام عمر مفید این قالب، می توان از قالب استفاده مجدد کرد و در نتیجه هزینه های عملیاتی را کاهش داد.

قالب های وافل مورد استفاده باید نرم یا سفت نباشند. قالب های مرغوب از جنس پلاستیک هستند.  بنابراین هنگام خرید قالب وافل کارکرده باید به نرمی آن توجه کنید زیرا این قالب حدود بیست بار برای پروژه های مختلف استفاده می شود و اگر ترد باشد آسیب می بیند و می شکند. هنگام خرید و اجاره قالب وافل دست دوم، باید از مکانی که از آن خرید می کنید مطمئن باشید.

 

راهنما برای خرید سقف وافل دست دوم

اگر در حال خرید و اجاره قالب وافل دست دوم هستید، آن را در برابر بار زیاد، ضربه چکش، و سقوط از ارتفاع تست کنید.

سقف های وافل در مقایسه با سیستم های پانل توخالی نیازی به ابزار زیرساخت خاصی ندارند و به دلیل استفاده از الوار 10×5، میزان چوب مصرفی در زیرساخت را تا بیش از 70 درصد کاهش می دهند.

زیرسازی عرشه سقف مستلزم پرداخت هزینه های اضافی برای دال های مسطح حفره ای برای عبور بتن از زیر قالب است.

سقف وافل معمولاً سریعتر از سیستم های مشابه است و این سرعت در زمان بر هزینه تجهیزات و هزینه های مربوط به پروژه تاثیر می گذارد.

طراحی قالب یکطرفه بسیار راحت بوده و می تواند بجای تیرچه استفاده شود. اگر در ابتدا سقفی با تیرهای بلوک در نظر گرفته بودید، می توانید جای آن از قالب یکطرفه در سقف استفاده کنید. عملکرد قالب وافل از نظر کیفیت و هزینه با تیر بلوک کاملاً رقابتی است.  حتی ممکن است نصب سقف وافلیک طرفه مقرون به صرفه تر باشد. هزینه یک قالب وافل دو طرفه توسط چندین پارامتر کلیدی تعیین می شود.  یکی از این عوامل ظاهر قالب است و عامل بعدی ارتفاع آن است.

آنالیز فنی سقف وافل | هزینه های طراحی سقف وافل

حذف کردن دیوار برشی و کمتر شدن قیمت

استفاده کردن از دیوار برشی هنگام اجرای سقف وافل صورت می گیرد. موارد زیادی می توانند قیمت سقف وافل را با نصب پیچ های دیواری اکسپوز کاهش دهند. با توجه به دقت در محل قرارگیری دیوار برشی، هزینه اجرای آن بسیار کاهش می یابد.

 

 اجرای حرفه ای  سقف وافل

اگر به دنبال سقفی زیبا هستید پیشنهاد می کنیم از سقف وافل استفاده کنید. ما در استفاده از سقف وافل یک طرفه و دو طرفه تخصص داریم و در پایان پروژه برای تجزیه و تحلیل هزینه سقف وافل، کارشناسان ما انجام پروژه را با کمترین هزینه ممکن توصیه می کنند.

 

 بررسی سقف وافل با دهانه باز

یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت، کیفیت ساخت بالا است. ارتفاع بیش از 4 طبقه آن قطعا در افزایش حقوق تاثیرگذار خواهد بود.

سازندگان معتقدند این افزایش هزینه به بیش از سه متر کف بندی نیاز دارد. این باعث افزایش هزینه می شود. اما جدای از این موارد، بلندتر بودن سقف های وافل نسبت به سایر سقف ها با قوانین ساختمانی دولتی مطابقت دارد.

بنابراین، رسیدن به مقصد بسیار آسان خواهد بود. علاوه بر این، تمام آموزش های لازم در مورد نحوه ساخت و استفاده از سقف وافل به صورت رایگان به شما داده خواهد شد.

 

مدیریت برای کاهش هزینه های عملیاتی سقف وافل

تحلیل قیمت سقف وافل به شدت به نوسانات بازار بستگی دارد.  در کاربرد سقف وافل و در حوزه محصولات پتروشیمی تغییرات قیمت می تواند چشمگیر باشد. تولید سقف وافل به قیمت فرآورده های نفتی ربط  دارد.

با گران شدن این محصولات، هزینه مواد اولیه افزایش می‌یابد، به این معنی که شکل آن گران‌تر می‌شود. سراغ مصالح ساختمانی و برنامه ریزی  با کیفیت پایین نروید. ما خرید وافل دست دوم را توصیه می کنیم اگر قصد کنترل هزینه ها را دارید می توانید قالب وافل اجاره کنید.

اولین فاکتور در اجرای سقف وافل هزینه اجراست.  برای اجرای سقف وافل از نیروی کار بسیار کمی استفاده می کنیم.  بنابراین ارزش درآمد کاهش می یابد.

برای اجرای سقف وافل کمی وقت می گذاریم.  این مدیریت زمان باعث کاهش هزینه ها می شود.  در خصوص اجرای سقف وافل موضوع سخت و آشفته ای نداریم.  اجرای سقف وافل در مقایسه با سایر تکنیک های قدیمی بسیار آسان است.  این امر سرعت عمل را با سهولت اجرا افزایش می دهد و سرعت بالاتر باعث کاهش هزینه ها می شود.

 

مزایا و برنامه های کاربردی

سقف وافل به دلیل استحکام و پایداری بالا و سرعت اجرا می تواند در ساختمان هایی با سازه های فلزی و بتنی بالا تا حداکثر دهانه بیش از ۱۲ متر استفاده شود و به دلیل استفاده حداکثری از محیط، استفاده از بتن کمتر شده و در قیمت ها صرفه جویی می گردد.

یکی دیگر از مزایای آن سرعت بالا است که صنعت ساختمان را به کار انداخته است. امروزه سقف وافل در بسیاری از ساختمان های بزرگ و بلند استفاده می شود. به عنوان مثال در سالن ها، فرودگاه ها، مجتمع ها و … یکی از دلایل استفاده از این نوع سقف در این فضاها، وزن سبک ستون های پرحجم است که باعث افزایش فضا می شود. که نیازی به اجرای سقف کاذب نیست.

این سقف به دلیل انعطاف پذیری بالا می تواند با بتن، چوب و فولاد ساخته شود. اما باید به خاطر داشت که بتن برای ساختمان هایی که مقاومت بالایی دارند مانند (فرودگاه ها، ایستگاه های قطار و …) مناسب تر است. اما چوب برای ساختمان هایی که به استحکام زیادی نیاز ندارند، به عنوان مثال (سقف های گاراژ یا تزئینی و غیره) مناسب تر است.

مزایای دیگر سقف وافل

به دلیل شکل کاسه ای فرم، بیشترین صرفه جویی در مواد می شود که باعث کاهش وزن کلی سقف نسبت به روش های دیگر می شود و در برابر خم شدن ناگهانی و کاهش لرزش های ناگهانی استحکام بیشتری ایجاد می کند. به دلیل عدم استفاده از آرماتورهای تقویتی، سرعت اجرا بالاست که باعث صرفه جویی در زمان و نیروهای متخصص برای اجرا می شود.

از آنجایی که اجرا آسانتر است، باعث صرفه جویی در نیروی انسانی نیز می شود که همین طور است. مورد این سقف توجه بسیاری از سازندگان را به خود جلب کرده است.

عدم نیاز به پلانک زیر شاسی و امکان اجرا با تیرآهن عمومی و کاهش هزینه های کارگری، امکان استفاده چندین بار از قالب پس از اتمام کار، ضد حریق، عایق در برابر صدا و حرارت و امنیت بالا و … مزیت دیگر سقف وافل است.

زیبایی این نوع سقف مزیت دیگری است که علاوه بر استحکام شما را به استفاده از این نوع سقف وادار می کند.

دو نوع شکل سقف وافل وجود دارد که به یکی از مزیت های آن تبدیل شد و نیازی به برش اضافی شکل نیست و به سبب استفاده حداقل از فضا ضخامت کمتر از دال بتنی می باشد.

اهمیت اجرا و طراحی سقف وافل | معرفی سقف وافل

سخن نهایی 

در این مقاله هزینه سقف وافل و مصالح مربوطه مانند: بتن، میلگرد، قالب وافل و غیره ذکری در این مقاله را بررسی کردیم. سایت ما مدیریتی آن و تولید با کیفیت قالب وافل توانست مشتریان زیادی را در سازه های بزرگ حمایت کند.  با آموزش استفاده از سقف های وافل می توانید هزینه های اضافی را کاهش دهید.

آنالیز فنی سقف وافل | هزینه های طراحی سقف وافل

پست مرتبط

Enter your keyword